Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Ik weet dat dit mijn derde verhaal op korte tijd is, maar degenen die mijn vorige verhalen hebben gelezen, weten dan ook dat ik er veel tijd in had gestoken. Door de weinige reacties voelde ik me echter genoodzaakt om ermee te stoppen, want ik was mijn motivatie kwijt. Toch wil ik blijven schrijven, want dit doe ik graag, maar niet meer zulke lange verhalen waar we geen reactie op krijgen. Daarom ga ik het nu op een andere manier proberen. Zoals de meeste doen. Alvast bedankt voor het begrip.

Javier Aguirre stapt op

MADRID – De 47-jarige Javier Aguirre heeft vandaag zijn contract bij Atlético Madrid. De Mexicaan was pas overgekomen van Osasuna, maar kon niet wennen bij de tweede club uit Madrid. Nu wil hij terug Europees spelen met een andere club. Atlético moet hierdoor meteen terug op zoek naar een nieuwe trainer, maar die wordt niet eerstendaags verwacht. Assistent-manager Ignacio Ambriz neemt het tijdelijk over. Op 27 augustus start de club zijn seizoen tegen Espanyol Barcelona. Nog 56 dagen om zich klaar te stomen.

Christ vervangt tijdelijk Aguirre bij Atlético Madrid

MADRID – Een opvolger voor Javier Aguirre heeft Atlético Madrid voorlopig nog niet gevonden, maar Jesus Christ zal het tijdelijk overnemen. De 29-jarige Israëliër heeft goede banden met voorzitter Enrique Cerezo en mag zich nu een paar maanden bewijzen, tot er een opvolger is gevonden. Mogelijk mag hij zelfs aanblijven, als het goed blijft lopen. De club wil voorlopig niet meer informatie vrijgeven.

Dit is de informatie van Atlético Madrid:

informatieatletico.JPG

De tweede club uit Madrid zou niet Europees spelen, dus moesten we andere doelstellingen stellen. Ik zet ze even voor jullie op een rijtje:

Doelstellingen seizoen 2006 – 2007

Voorbereiding (5 juli 2006 – 20 augustus 2006)

Onze voorbereiding start al erg vroeg. We gaan deze ook zolang mogelijk doortrekken en in deze voorbereiding wil ik niet echt schitterende resultaten zien. Enkel het voetbal primeert in deze fase. We oefenen tegen Mönchengladbach, Bayern München, Hamburg, Nantes, Auxerre, Lyon, Lille, AZ en Celtic. Eerst een stage in Duitsland, nadien één in Frankrijk. We moeten voorlopig niets.

Heenronde (27 augustus 2006 – 17 december 2006

De heenronde begint tegen Espanyol. Die wedstrijd wil ik het liefst winnen, hoewel het een uitwedstrijd is. Goed starten is altijd belangrijk. De wedstrijden tegen Valencia, Sevilla, Real Madrid en Barcelona noem ik de vier topwedstrijden. Die moeten dus niet gewonnen worden, al stellen we tijdens deze heenronde het doel om thuis te winnen van Real en Sevilla. De kalender is ons niet gunstig gesteld, want we spelen op 29 oktober tegen Real, een week later trekken we naar Barcelona en nadien komt Sevilla. Een zeer zwaar schema, zowel mentaal als fysiek. Na deze heenronde wil ik nog meedoen voor de beker (ongeacht de tegenstanders) én op een voorlopige 6e of 7e plaats staan.

Terugronde (7 januari 2007 – 27 mei 2007)

Dit kunnen we natuurlijk niet voorspellen, maar als onze doelstellingen voor de heenronde lukken, dan wil ik nadien het volgende bereiken: in Madrid een puntje sprokkelen en thuis winnen van Barcelona én Valencia. Dit is natuurlijk enkel voor de toppers. Als je er rekening mee houdt dat we nog bekeren na de winterstop, dan verwacht ik dat we minstens de kwartfinale halen. Tegen het einde van het seizoen moeten we meespelen voor de Europese plaatsen, in de top 5 eindigen dus. Dan kan je spreken van een geslaagd seizoen.

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst
  • Auteur

Ik weet dat dit mijn derde verhaal op korte tijd is, maar degenen die mijn vorige verhalen hebben gelezen, weten dan ook dat ik er veel tijd in had gestoken. Door de weinige reacties voelde ik me echter genoodzaakt om ermee te stoppen, want ik was mijn motivatie kwijt. Toch wil ik blijven schrijven, want dit doe ik graag, maar niet meer zulke lange verhalen waar we geen reactie op krijgen. Daarom ga ik het nu op een andere manier proberen. Zoals de meeste doen. Alvast bedankt voor het begrip.

Javier Aguirre stapt op

MADRID – De 47-jarige Javier Aguirre heeft vandaag zijn contract bij Atlético Madrid. De Mexicaan was pas overgekomen van Osasuna, maar kon niet wennen bij de tweede club uit Madrid. Nu wil hij terug Europees spelen met een andere club. Atlético moet hierdoor meteen terug op zoek naar een nieuwe trainer, maar die wordt niet eerstendaags verwacht. Assistent-manager Ignacio Ambriz neemt het tijdelijk over. Op 27 augustus start de club zijn seizoen tegen Espanyol Barcelona. Nog 56 dagen om zich klaar te stomen.

MADRID – Een opvolger voor Javier Aguirre heeft Atlético Madrid voorlopig nog niet gevonden, maar Jesus Christ zal het tijdelijk overnemen. De 29-jarige Israëliër heeft goede banden met voorzitter Enrique Cerezo en mag zich nu een paar maanden bewijzen, tot er een opvolger is gevonden. Mogelijk mag hij zelfs aanblijven, als het goed blijft lopen. De club wil voorlopig niet meer informatie vrijgeven.

informatieatletico.JPG

De tweede club uit Madrid zou niet Europees spelen, dus moesten we andere doelstellingen stellen. Ik zet ze even voor jullie op een rijtje:

Onze voorbereiding start al erg vroeg. We gaan deze ook zolang mogelijk doortrekken en in deze voorbereiding wil ik niet echt schitterende resultaten zien. Enkel het voetbal primeert in deze fase. We oefenen tegen Mönchengladbach, Bayern München, Hamburg, Nantes, Auxerre, Lyon, Lille, AZ en Celtic. Eerst een stage in Duitsland, nadien één in Frankrijk. We moeten voorlopig niets.

De heenronde begint tegen Espanyol. Die wedstrijd wil ik het liefst winnen, hoewel het een uitwedstrijd is. Goed starten is altijd belangrijk. De wedstrijden tegen Valencia, Sevilla, Real Madrid en Barcelona noem ik de vier topwedstrijden. Die moeten dus niet gewonnen worden, al stellen we tijdens deze heenronde het doel om thuis te winnen van Real en Sevilla. De kalender is ons niet gunstig gesteld, want we spelen op 29 oktober tegen Real, een week later trekken we naar Barcelona en nadien komt Sevilla. Een zeer zwaar schema, zowel mentaal als fysiek. Na deze heenronde wil ik nog meedoen voor de beker (ongeacht de tegenstanders) én op een voorlopige 6e of 7e plaats staan.

Dit kunnen we natuurlijk niet voorspellen, maar als onze doelstellingen voor de heenronde lukken, dan wil ik nadien het volgende bereiken: in Madrid een puntje sprokkelen en thuis winnen van Barcelona én Valencia. Dit is natuurlijk enkel voor de toppers. Als je er rekening mee houdt dat we nog bekeren na de winterstop, dan verwacht ik dat we minstens de kwartfinale halen. Tegen het einde van het seizoen moeten we meespelen voor de Europese plaatsen, in de top 5 eindigen dus. Dan kan je spreken van een geslaagd seizoen.

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst
  • Auteur

Javier Aguirre stapt op

informatieatletico.JPG

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst
  • Auteur
DE VOORBEREIDING

vbd1.JPG

vbd2.JPG

Stage Duitsland (5 JUL 2006 – 11 JUL 2006)

Drie wedstrijden, drie verschillende tegenstanders. Zowel qua naam als qua spel. De eerste twee keren speelden we een matige eerste helft, maar een sterke tweede helft. Tegen Hamburg was het net andersom. Voor de rest werd er heel sterk gespeeld, nadien was het iets minder, maar nog steeds erg goed. Pas tegen het einde aan konden we het gaspedaal helemaal indrukken. Over onze korte stage in Duitsland ben ik tevreden.

Stage Frankrijk (21 JUL 2006 – 3 AUG 2006)

Na een goede stage in Duitsland trokken we naar Frankrijk. We zouden er vier wedstrijden afwerken tegen verschillende ingestelde ploegen, maar zeker niet te onderschatten. Nantes en Auxerre moest een overwinning opleveren, in Lyon en Lille zouden we het moeilijker krijgen. Zoals verwacht ging het erg makkelijk tegen Nantes en Auxerre, maar tegen Lyon kwamen we er niet echt aan te pas. Die wedstrijd zal dan ook onderworpen worden aan een grondige analyse. Tegen Lille was het al wat beter, maar er werd vooraan teveel geknoeid. Toch ben ik over het algemeen best tevreden over deze stage.

AZ Alkmaar (9 AUG 2006 THUIS)

Nederlandse clubs in ontwikkeling zijn nooit gemakkelijk. Op dit moment is AZ zich aan het opwerken als topclub in Nederland. Het was dan ook niet zo vanzelfsprekend dat er gewonnen werd tegen de jongens uit Alkmaar. Met een licht vertimmerde ploeg lukte het ons toch. We speelden geen wereldmatch, maar de bezoekers kwamen amper voor in het spel. Ik ben tevreden. Voorlopig draaien we goed. Tegen Celtic wacht onze laatste test.

CELTIC GLASGOW (20 AUG 2006 THUIS)

De laatste oefenwedstrijd van de voorbereiding. We hadden er een degelijke oefenperiode opzitten en leken klaar voor de competitie, maar in deze wedstrijd moesten we bevestigen. Er werd over heel de match gezien erg goed gespeeld. Een goede voorbereiding voor het nieuwe seizoen. Ik denk wel dat we er klaar voor zijn.

De transferperiode

Ik besloot om het rustig te houden. Er waren wel wat aanbiedingen voor mijn spelers, maar niemand moest vertrekken. Er mochten wel heel wat jongere spelers uitkijken naar een club om ervaring op te doen, ik accepteerde dus veel huuraanbiedingen. Zelf haalden we ook twee huurlingen naar Madrid.

Transfers IN

transfersin2007.JPG

José Ignacio Aizpurua: Werd als 36-jarige doelman aan de kant geschoven bij Levante en verkoos om zijn contract te ontbinden. Hij komt ons alleen versterken in de breedte, want door zijn leeftijd zie ik hem niet in aanmerking komen voor de eerste ploeg. Hij moet uitgroeien tot een goede derde doelman.

Triguinho: Deze 27-jarige linkspoot kan zowel achteraan of in het middenveld spelen. Is vooral technisch ontzettend sterk, maar komt niet meteen in aanmerking om een basisplaats te veroveren. Voor zijn prijs konden we hem niet links laten liggen.

Toekomstige transfers IN

toektransfersin.JPG

Gustavo Oberman: Aangezien we met Fernando Torres, Sergio Agüero en Mista slechts drie aanvallers hebben, moesten er voor de toekomst nieuwe jongens bijkomen. Deze jonge Argentijn komt in juli 2007 naar Madrid, nadat zijn huurcontract bij Castéllon is afgelopen. Hij liet daar een sterke indruk tijdens de voorbereiding.

Transfers UIT

Er waren een paar aanbiedingen geweest, maar ik besloot niets te accepteren. Maxi Rodriguez kon voor 23 miljoen euro vertrekken naar Madrid, Milaan, etc., maar ik vond het bod te laag. Ook Pablo kon vertrekken naar Londen, Chelsea meerbepaald, maar ook hij moest blijven. Tenslotte moesten we een bod op Antonio Lopez aanvaarden, maar hij besloot zijn contract in Madrid te verlengen. De ploeg bleef dus samen.

Geleende spelers

geleendespelers2006.JPG

Marcel Shuon: Jonge rechtsachter, die voor één seizoen in Madrid komt spelen. Zal zich moeten bewijzen, zodat we zijn optie lichten. Zou ons 1,2 miljoen euro moeten kosten. Een degelijke prijs voor een jongen, waarvan ik verwacht dat hij kan doorgroeien tot vaste waarde van de Duitse mannschaft.

Tevfik Köse: We hadden – zoals ik al eerder zei – weinig spelers, die het verschil konden maken en daarom werd deze 18-jarige spits gehuurd van Leverkusen. Hij moet voorlopig geen basisplaats verwachten, maar moet ons wel versterken in de breedte.

Uitgeleende spelers

uitgeleendespelers2006.JPG

Roberto: Twintigjarige doelman die zich mag bewijzen bij Ponferradina. Is geen supertalent, maar kan misschien ooit wel doorbreken tot de eerste ploeg, al denk ik dat het nu al te laat is voor hem. Zal zich nu in de kijkers moeten spelen om zo een transfer te versieren.

Juan Valera: Goede rechtsachter, die ook op het middenveld geposteerd kan worden. Zou nu al klaar zijn voor het eerste elftal, maar mag zich eerst een jaartje bewijzen bij Ciudad Murcia. Ik ben wel bereidt om hem volgend seizoen in de selectie op te nemen.

Aarón: Aanvallende linkshalf, maar ik acht om niet in staat om ooit potten te breken bij Atlético Madrid. Mag na dit seizoen dan ook oprotten, zelfs als hij een superseizoen speelt bij Elche. Ik zie niet in waar we hem kunnen gebruiken.

Joshua: Deze verdedigende middenvelder was voorlopig overbodig en mag zich nu op huurbasis gaan bewijzen. Is nog erg jong, maar kan over een paar seizoenen uitgroeien tot vaste waarde op het middenveld van Atlético. Dit is misschien wel de gedoodverfde opvolger van Costinha. Moet eerst ervaring opdoen. We willen hem na dit seizoen nog minstens één jaar verhuren vooraleer hij de sprong naar de eerste ploeg mag wagen.

Chipi: Colombiaan en leeftijdsgenoot van Joshua. Zit een beetje in hetzelfde schuitje. Heeft voorlopig niet genoeg talent voor de eerste ploeg, in tegenstelling tot zijn leeftijdsgenoot. Als hij zich in de kijker kan spelen, mag hij tegen een mooie prijs vertrekken, maar ik denk wel dat we hem over een paar seizoenen toch kunnen gebruiken. Moet dus niet weg na dit seizoen.

Roberto Batres: Ook een jonge speler, maar is misschien al te uit om ooit een gevestigde waarde in de ploeg van Atlético Madrid te worden. Heeft veel doorzettingsvermogen en kan het daardoor misschien toch maken. Als aanvaller heeft hij meer kansen, aangezien we daar wat krap zitten.

Carlos Indiano: Een beetje hetzelfde geval als Chipi. Hij is even oud, maar ook niet goed genoeg om direct door te breken. Zijn leeftijdsgenoot Joshua staat zijn doorbraak in de weg, want ik ben eerder bereidt om te kiezen voor zijn leeftijdsgenoot.

Miguel Ramos: Gewoon niet goed genoeg voor Atlético. Is als 22 jaar en als je er dan niet staat, ben je niet goed genoeg. Mag dan ook vertrekken na dit seizoen. Hopelijk kan hij iets presteren op huurbasis.

Kily: Is één van de oudere verhuurde spelers, maar heeft wel meer toekomst dan een Ramos. Vooral mentaal staat de rechtsachter heel sterk, maar hij moet nog een beetje groeien om echt door te breken in Madrid. Daarom ben ik er ook niet zeker van of we hem ooit kunnen gebruiken.

Víctor Bravo: Aanvallende linkshalf, die Roberto volgt. Is al 23 jaar oud en vooral niet goed genoeg voor onze eerste ploeg. Mag dan ook vertrekken.

David Rodriguez: Al 20 jaar en niet zoveel toekomst bij deze club. Kan zich op deze manier in de kijker spelen. Is wel een aanvaller, maar iemand met zijn kwaliteiten kunnen we niet gebruiken in de eerste ploeg.

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst
  • Auteur

De selectie na het beëindigen van de transfermarkt op 31 augustus 2006:

selectiesept2006.JPG

Vooral van Pablo verwacht ik veel. Hij moet de defensie gaan leiden. Op het middenveld is het Maxi Rodriguez, die voor de flitsen moet zorgen. De Argentijn werd speciaal gehouden voor dat soort werk. Hij moet de beslissing kunnen maken. Vooraan denk ik dat het duo Torres-Agüero voor vuurwerk gaat zorgen. Als je deze twee toppers samen in één ploeg hebt, beschik je over een heel sterk elftal.

En de tactiek, waar we hopelijk een goed seizoen mee kunnen draaien:

tactiekatlmad.JPG

Achteraan moeten de twee backs voortdurend mee opschuiven met het middenveld. Ik verwacht dan ook veel offensief geweld van deze twee jongens. Zij moeten de beslissende passes kunnen geven. We spelen ook met twee verdedigend ingestelde spelers, die niet op één lijn zullen spelen, maar wel moeten samenwerken om het draaiend te houden. De aanvallende middenvelder op links krijgt de opdracht om terug te zakken naar het middenveld om daar voor meer controle te zorgen. De aanvallende middel – Maxi Rodriguez, die gemaakt is voor dat soort werk – moet de klusjes opknappen aan de rechterkant. Hij moet dan ook vaak uitwijken. Vooraan moeten de spitsen gewoon voor de doelpunten zorgen, dat is logisch.

SEPTEMBER 2006

De eerste competitiemaand (+ twee wedstrijden in Augustus) leverde de volgende resultaten op:

sept2006.JPG

Een eerste maand waar ik zéér tevreden over ben. We verloren onze eerste wedstrijd, maar lieten geen slechte indruk. Scoren lukte gewoon niet goed en we werden twee keer koud gepakt. Tegen Valencia werden we na een kwartier al op een 3-0 achterstand gezet en bij het begin van de tweede helft werd het beslist. We speelden niet slechter als de thuisploeg, maar de cijfers zeggen genoeg. Over de andere wedstrijden ben ik zeer tevreden. Tegen Osasuna hadden we het wel moeilijk, want pas op het einde konden we de wedstrijd beslissen. Voorlopig doen we het erg goed, want we staan op een 5e plaats.

Drie belangrijkste wedstrijden van de maand:

espanyol_uit.JPG

valencia_uit.JPG

osasuna_thuis.JPG

OKTOBETR 2006

De resultaten van oktober:

oktober2006.JPG

Dit was de maand om te bevestigen. Tegen Huelva deden we dat meteen, al was het niet echt schitterend. Twee penalty’s hielpen ons op weg. In Mallorca kropen we door het oog van de naald, maar de prestatie was wel beter en de overwinning dus ook verdiend. Ook Elche leverde geen problemen op voor de beker. We hielden het echter wel bij een bescheiden overwinning. Door een flater van Franco werd de eer van de thuisploeg nog gered. Thuis tegen stadsrivaal Real wilden we de maand winnend afsluiten, maar een vroeg doelpunt deed ons de das om. De overwinning was wel niet verdiend, maar de punten tellen. We sluiten oktober af op een 3e plaats. Niet slecht.

De drie belangrijkste feiten van oktober op voetballend gebied:

huelva_thuis.JPG

mallorca_uit.JPG

real_thuis.JPG

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst
  • Auteur

NOVEMBER 2006

De derde maand van de competitie leverde de volgende resultaten op:

november2006.JPG

Door de (onverdiende) nederlaag tegen Real Madrid hadden we een mentale tik gekregen, want een weekje later hadden we het ontzettend moeilijk tegen Barcelona, een zwalpend team. Op geen enkel moment maakten we aanmerking op de overwinning en de uitslag loog er ook niet om. Helaas, maar het ging niet anders. In de terugwedstrijd van de beker hervatten we onze winstreeks opnieuw met een vertimmerd elftal. Het was vooral nieuwkomer Javi Ballesteros – overgeheveld uit de tweede ploeg –, die indruk maakte met twee doelpunten. Met Sevilla wachtte een derde gevaarlijke klant op rij en dat werd meteen duidelijk. Ondanks een vroege achterstand kwamen we toch nog langszij en gingen we er zelfs nog over. Tegen Levante moesten we die lijn doortrekken en dat deden we ook. Helaas was het niet geweldig. Ondanks de 3-1 overwinning tegen Real Sociedad was dat voor ons een rampzalige wedstrijd: we zouden Fernando Torres voor vijf maanden moeten missen met een gebroken been. Een catastrofe, maar Mista en Javi Ballesteros moeten hem zo goed mogelijk proberen te vervangen. We rekenen nu vooral op Agüero. Daarmee sloten we de derde maand met enige ontgoocheling af. Wat niet teleurstellend is, was onze tweede plaats na het afsluiten van deze maand. Vier punten voor op Deportivo en Real, maar ook evenveel punten achter op Valencia. Toch knap na veertien speeldagen.

De hoogte- en laagtepunten van november:

barcelona_uit.JPG

sevilla_thuis.JPG

sociedad_thuis.JPG

Ondertussen moesten we dus ook Fernando Torres vijf maanden missen. Hij zal vijf maanden out zijn met een gebroken been. Dit is zeer pijnlijk, want samen met spitsbroeder Sergio Agüero was hij goed voor twaalf doelpunten. Zes kwamen van zijn voet en zes van zijn spitsenbroeder. Dat is bijna de helft van het aantal gemaakte doelpunten, namelijk 25. Mista en Ballesteros moeten er nu echter alles aan doen om de jonge spits te vergeten. Vooral complementair worden met onze beloftevolle Argentijn is het allerbelangrijkste. We zullen zien wat de tijd brengt.

fernandotorresgeblesseerd.JPG

DECEMBER 2006

Het afsluiten van de heenronde gebeurde op deze manier:

december2006.JPG

We moesten proberen te bevestigen zonder Fernando Torres. Het was een klap, maar er werd vertrouwd op de talenten van Mista. In de topper tegen Deportivo werd meteen duidelijk dat we hem misten, want ondanks een sterke prestatie verloren we drie dure punten. In Santandar kwamen we op een diefje op voorsprong, maar nadien maakten we het wel af. Het werd al snel duidelijk dat we het ook zonder Torres konden, want Agüero loodste ons naar de laatste zege van 2006. Hij scoorde vier keer deze maand, die we afsluiten met een tweede plaats. Meer dan verwacht!

Toch één dieptepunt in december:

deportivo_uit.JPG

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst
  • Auteur

Ligt het aan mij of reageert er gewoon nooit iemand op mijn verhalen?

Ik zou liever wat meer reacties krijgen :)

Geplaatst

Ik merk het topic nu pas op. En heb het helemaal gelezen.

Mss moet je tegen de 'grotere' clubs een andere taktiek hanteren maar voor de rest gaat het goed. Mss screentje stand.

Veel succes bij deze club en wie weet, en hopelijk, kan jij ze naar successen leiden.

Geplaatst
  • Auteur

De heenronde hadden we met een overwinning afgesloten. Aangezien we slechts vijf keer verloren en twaalf keer wisten te winnen in zeventien wedstrijden, zouden we die heenronde met 36 punten afsluiten, op drie punten van leider Valencia. Een ontzettend knap resultaat, zeker omdat we slechts een 6e à 7e plaats hadden verwacht. De doelstellingen zijn dus geslaagd, al is er één minpuntje: van al de toppers konden we er slechts één winnen, die tegen Sevilla. Ook tegen Deportivo werd verloren. Toch werden we nooit weggespeeld, behalve in Barcelona, maar achteraf schiet je daar weinig mee op. Ik ben wel ontzettend trots op mijn jongens en hoop dat we deze lijn nog kunnen doortrekken. De beoogde top 5 plaats zit er zeker in.

Nog eens alle resultaten van de heenronde (27 augustus – 17 december 2006) op een rijtje:

heenronde2006.JPG

Slechts 5 nederlagen in 19 wedstrijden. Ik denk dat het bestuur én de supporters ook zeer tevreden zijn over onze resultaten. Als we deze lijn kunnen doortrekken naar volgend seizoen, speelt Atlético straks toch Europees. En ook daar kunnen we potten breken. De toekomst van Atlético Madrid kleurt opnieuw roze. Worden ze dé grote ploeg van de stad Madrid? Wordt Real het kleine broertje? We gaan er alles aan doen om deze resultaten te behouden.

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst

Mooie clubkeuze!

Ik heb er al dikwijls aan gedacht om met atletico te beginnen, maar tot dusver is het er nog niet van gekomen.

zoals je misschien al zal weten heb je met "de las heras" en "vecchio" twee toekomstige sterren in je jeugdteam.

Graag een screentje van Triguinho. Valt hij wat mee?

Geplaatst
  • Auteur
Mooie clubkeuze!

Ik heb er al dikwijls aan gedacht om met atletico te beginnen, maar tot dusver is het er nog niet van gekomen.

zoals je misschien al zal weten heb je met "de las heras" en "vecchio" twee toekomstige sterren in je jeugdteam.

Graag een screentje van Triguinho. Valt hij wat mee?

Vergeet de 15-jarige Cerrajero niet, dat is het grootste talent volgens mij.

Triguinho speelt niet zo vaak, wegens zware concurrentie.

Keert net terug uit blessure, dus vandaar dat hij zo gedaald is.

Screentje, svp:

triguinho.JPG

Geplaatst

Mooie clubkeuze, ik ben momenteel zelf ook bezig met Atlético. Je geeft het mooi weer! Jammer dat je de wedstrijden verloor tegen de 'grote' jongens, zoals Valencia, Barca en Real. KUTGW!:clap:

Geplaatst
  • Auteur

JANUARI 2007

Op deze manier hebben we de competitie hervat:

januari2007.JPG

Na een sterke heenronde moesten we nu proberen even goed te doen in de terugronde. Onze eerste wedstrijd moesten we afwerken tegen Villarreal. Op een fantastische manier stuurde we onze tegenstander huiswaarts en zo klommen we op naar de kop van het klassement, samen met Valencia. In de beker zochten we revanche tegen Espanyol, maar in Barcelona werd opnieuw op een onverdiende manier verloren. De daaropvolgende wedstrijd tegen Gimnastic ging ook nipt verloren. Door vele blessures van sterkhouders kregen we het zwaarder. Tegen Espanyol werd vanuit een benarde situatie toch nog (verdiend) gewonnen, waardoor we ons plaatsen voor de volgende ronde. Ook in de competitie konden de Catalanen niets komen rapen in Madrid. In Sevilla behaalden we onze eerste puntendeling van het seizoen. Onder mij had Atlético enkel gewonnen of verloren, maar nog niet gelijkgespeeld. De maand werd in schoonheid beëindigd met een overwinning tegen Valencia (zonder Agüero!). Enig minpuntje was dat we ons in de beker lieten vangen door de late gelijkmaker van Portillo.

Drie memorabele momenten:

espanyol_beker_thuis.JPG

betis_uit.JPG

valencia_thuis.JPG

De transferperiode

Ondertussen was de transfermarkt weer geopend, maar wij hielden ons stil. Er werden enkel een paar spelers vastgelegd voor volgend seizoen. Het bestuur had me wel extra transfergeld gegeven, maar ik zie geen reden om dat te gebruiken. Het is goed zoals het nu is. Aangezien we vooraan krap zaten zonder Agüero (die wel snel terug was) en Torres besloot ik om nog een spits aan te trekken. Het was Nicolas Frutos, de Italiaanse Argentijn van RSC Anderlecht. Er werden ook een paar spelers verhuurd.

geplandetransfersinjuni2007.JPG

Transfers IN

transfersjan2007.JPG

Nicolas Frutos: Deze boomlange Argentijnse spits moet vooral complementair zijn met zijn ex-ploegmaat Sergio Agüero. Ik heb veel vertrouwen in hem en ik zie hem wel slagen in Spanje. Met zijn zuiders temperament zou hij hier direct moeten aarden.

Uitgeleende spelers

uitgeleendespelersjan2007.JPG

Jorge Molino: Aanvallende middenvelder met nog toekomst bij Atlético, maar moet niet teveel hopen. Is voorlopig ook nog te jong om in de basis te komen. Mag zich eerst elders bewijzen.

Miguel: Heeft wel het talent om mee te draaien, maar is ook nog maar 20 jaar en Petrov staat zijn doorbraak in de weg. Daarom willen we hem laten groeien bij een andere club. Kan ooit wel een sterkhouder worden van ons elftal.

Federico Azkárete: Vooral fysiek is deze 22-jarige Argentijnse centrale verdediger erg sterk, maar heeft het niet om door te breken bij Atlético. Mag na dit seizoen dan ook vertrekken.

Pedro: Speelde dit seizoen één wedstrijd met de grote jongens mee, maar heeft een gebrek aan ervaring. Daarom mag hij zich eerst bij Numancia gaan bewijzen en zelfs nadien wordt het erg moeilijk om door te breken. Ten vroegste over twee seizoenen klaar voor de basis.

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst

Je resultaten zijn zéér goed en je stelt het allemaal zeer uitgebreid voor!!

Hou vol jongen en schrijf omdat je het graag doet!!

Succes

Geplaatst
  • Auteur

FEBRUARI 2007

Ook de tweede maand van het jaar verliep vlot:

februari2007.JPG

Februari was de debuutmaand van Nicolas Frutos. Atlético zou met een Argentijns spitsenduo spelen. Bij zijn debuut scoorde de lange Argentijn al, maar dat doelpunt leverde geen drie punten op. Ook zijn tweede doelpunt leverde slechts één schamel puntje op. Pas in zijn derde wedstrijd kon hij vieren. Voor zijn jongere landgenoot Sergio Agüero was zijn komst wel minder positief, want die wist niet meer hoe te scoren. De maand werd winnend afgesloten met een bekeroverwinning op Gimnastic. Hierdoor plaatsten we ons voor de halve finales, met dank aan Nicolas Frutos, die twee ballen tegen de touwen joeg. De Argentijn mag erg tevreden zijn over zijn debuutmaand, want hij scoorde aan de lopende band: 5x in evenveel wedstrijden!

De wedstrijden die uit het oog sprongen:

athleticbilbao_uit.JPG

gimnastic_uit_beker.JPG

MAART 2007

Dit zijn de resultaten voor de laatste eindspurt:

maart2007.JPG

De maand werd ingezet met een moeizame overwinning: tegen tien man konden we amper het verschil maken. Tegen Real Mallorca viel Agüero geblesseerd uit, maar zijn Argentijnse spitsbroeder Frutos maakte het af. Helaas zou zijn jongere landgenoot drie weken out zijn, maar de jonge spits was toch een beetje uit vorm. Hij miste hierdoor wel de topper tegen Real Madrid. We hadden het zeer moeilijk tegen onze stadsrivaal, maar gingen toch met een punt lopen. Eigenlijk doen we hier een slechte zaak, al loopt Real niet uit op ons. Valencia deed gelukkig niet beter tegen Celta, waardoor er feitelijk niets veranderd. Met Agüero, maar zonder Maxi Rodriguez, wisten we met 2-1 te winnen van Barcelona. De 18-jarige Argentijn was van goudwaarde: hij scoorde twee keer. In schoonheid sluiten we de maand maart af.

Maart was de maand van de toppers:

real_uit.JPG

barcelona_thuis.JPG

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst

de resultaten van de twee laatste toppers is goed voor atletico maar ik vind dat je verder heel wisselvallig speelt, je verspeelt punten waar het in principe niet zou mogen.

en het zeggen dat er niemand op je verhaal reageert, is zeker motiverend voor de anderen om te reageren :S. het is zeker goed gepresenteerd maar probeer iets origineel in te bouwen, zodat de mensen het lezen en zin gaan krijgen om te reageren

doe zo verder en succes met atletico

PS : je post veeeeeel te snel en veel te groot, doe één stukje per dag ofzo maar je bent nog maar een dag en je weent bij wijze van spreken al om reacties geef de mensen tijd en post het regelmatiger, want op deze manier ben je voor et weekend terug de motivatie kwijt

Geplaatst

mooie club

en ik vind dat je ook wel duidelijik presenteerd

wat mij betreft mag je zo doorgaan

Geplaatst
  • Auteur
de resultaten van de twee laatste toppers is goed voor atletico maar ik vind dat je verder heel wisselvallig speelt, je verspeelt punten waar het in principe niet zou mogen.

en het zeggen dat er niemand op je verhaal reageert, is zeker motiverend voor de anderen om te reageren :S. het is zeker goed gepresenteerd maar probeer iets origineel in te bouwen, zodat de mensen het lezen en zin gaan krijgen om te reageren

doe zo verder en succes met atletico

PS : je post veeeeeel te snel en veel te groot, doe één stukje per dag ofzo maar je bent nog maar een dag en je weent bij wijze van spreken al om reacties geef de mensen tijd en post het regelmatiger, want op deze manier ben je voor et weekend terug de motivatie kwijt

Nja, omdat ik soms andere verhalen zie waar mensen ontzettend veel op reageren terwijl er amper iets gezegd is ...
Geplaatst
  • Auteur

APRIL 2007

Eén van de laatste sprinten die we trokken:

april2007.JPG

De overwinning tegen Barcelona was er één in mineur voor Sergio Agüero. Na de wedstrijd verging hij van de pijn bij elke sprint die hij trok en een hamstringblessure werd vastgesteld. Drie weken geen voetbal voor onze ruwe diamant. Ondanks het goede spel tegen Sevilla, verloren we die dag toch drie dure punten. Stadsrivaal Real lijkt nu vrije baan te krijgen naar zijn 30ste titel. Door de overwinning tegen Levante deden we wel weer een goede zaak, want Valencia hield de punten thuis tegen Real. Door twee vroege tegendoelpunten was Osasuna achteruit geslagen in de halve finales van de beker, waardoor we erg dicht bij de finale stonden. Tegen Zaragoza gaven we het af in de Primera Division, maar de manier waarop was helemaal niet slecht. De titel is echter zéér ver weg. Een gelijkspel in Sociedad sloeg onze droom aan diggelen. Deze maand is een zwarte maand voor Atlético.

De dieptepunten – en hoogtepunten - van de maand:

sevilla_uit.JPG

zaragoza_uit.JPG

MEI 2007

Op deze manier werd het seizoen beëindigd:

mei2007.JPG

Na twee mindere resultaten in april moesten we nu weer hervatten met een zege en dat deden we dan ook. Deportivo werd (gemakkelijk) verslagen met 2-0. Toch bracht het ons geen stap dichter bij onze tiende titel. Alles op de beker dan maar? Door onze 2-0 thuisoverwinning stonden we met één been in de finale . In Pamplona kregen we het niet cadeau, maar een sterke Frutos loodste ons toch naar een 2-3 overwinning. In de finale zouden we Deportivo ontmoeten, dat Real had verslagen in de halve finales. De titel konden we wel vergeten, zeker nadat we het afgaven tegen Santander. Het ongelukkige was dat ook Real verloor en Valencia niet kon winnen. Dit was dé kans om op te klimmen, maar we gaven het weg. We waren wel zeker van de derde plaats. Toch al een mooie prestatie. Aangezien onze stadsrivaal – net als Valencia – voor ons speelde en die wedstrijd ook won, hadden ze zichzelf op één speeldag van het einde tot kampioen gekroond. Voor ons zat er enkel nog maar de tweede plaats in. Tegen Villarreal maakte Torres na dik zes maanden zijn wederoptreden, maar hij zag enkel Forlan nog scoren. Toch kwam de thuisploeg niet meer verder dan 2-4, waardoor we op gelijke hoogte kwamen van Valencia, maar aangezien die veel meer scoorden, stonden we voorlopig nog steeds derde. Een doelpunt van Agüero op slag van rust leek voldoende voor de overwinning, maar na een vrije trap van Juan stond het terug 1-1 een kwartier voor het einde. Op het veld van Valencia stond er een 1-0 op het scorebord, waardoor zij straks rechtstreeks geplaatst zijn voor de Champions League. We spelen de voorrondes. Nu alles op de beker!

Nog eens alle wedstrijden van de terugronde:

terugronde.JPG

Ik was zeer trots op mijn jongens. De derde plaats had niemand verwacht. We hebben het Real Madrid en Valencia moeilijk gemaakt en verloren vaak door pech, want zelden lagen we onder. Toch kunnen we terugblikken op een ontzettend sterk seizoen. Nu wacht ons enkel nog de beker, die we absoluut willen winnen. Een eerste prijs, die werd gewonnen, was voor Sergio Agüero. Hij werd verkozen tot talent van het jaar. Ik werd tweede in het referendum ‘manager van het jaar’, na Fabio Capello. Een nominatie waarop ik ontzettend tevreden ben, maar zonder ‘mijn’ jongens was het nooit gelukt. Er stonden ook drie spelers in de ploeg van het jaar. De bewijst ons succes.

talentvhjaar.JPG

managervhjaar.JPG

ploegvhjaar.JPG

Dit was de eindstand na 38 wedstrijden:

standprimeradiv20062007.JPG

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst

Je blijft zeer goed presteren man!!

En je presentatie is goed, leuk om lezen!!

Ga zo verder...

Geplaatst
  • Auteur

JUNI 2007

De bekerfinale tegen Deportivo:

deportivo_beker_n.JPG

In juni moesten we op het einde nog spelen tegen Deportivo. We kwamen al snel op voorsprong, maar nadien lukte scoren niet meer zo goed. Toch was het uitblinker Maxi Rodriguez, die nog voor de rest ons naar een veilige voorsprong schoot. Het kon wel eens zijn laatste wedstrijd zijn, want er was een bod van 36,5 miljoen euro binnengekomen voor de Argentijn. Landgenoot Frutos maakte het af op strafschop. Fernando Torres mocht nog invallen, maar het was Maxi Rodriguez, die in schoonheid afscheid neemt van het Spaanse voetbal: met zijn derde van de avond zette hij de kers op de taart. Drie doelpunten in zijn afscheidswedstrijd, niemand had dat verwacht. We wensen hem wel veel succes waar dat ook mag zijn!

Met deze bekerwinst eindigen we ons seizoen op een geweldige manier. We speelden niet alleen Deportivo naar huis, maar scoorden ook nog eens vier keer. Vooral Maxi Rodriguez was de uitblinker. Hij staat nu erg dichtbij Liverpool. Met die transfer is € 36,5 miljoen gemoeid. De optie op Schuon wordt niet gelicht. Ook Gabi vertrok naar Zaragoza, maar dat lag al vast. De centrale middenvelder bracht ons dik 5 miljoen euro op. Ondertussen werd er gezocht naar concurrentie, maar mochten ook spelers vertrekken. Op huurbasis gingen een paar jonge spelers elders het mooie weer maken. We haalden Bojan naar Madrid, terwijl we ook een koop-verkoop tactiek hanteerde: spelers die tekende voor Atlético mochten voor meer geld vertrekken. Het was enkel een selecte groepje dat hiervoor in aanmerking kwam. Ook Luis Jimenez zou komend seizoen een shirt van Atlético Madrid aantrekken, want hij verliet Lazio Roma. Ook Arzo deed hetzelfde, maar Villarreal liet hem vertrekken voor een bedrag van dik 9 miljoen euro. Ondertussen gaf de Spaanse voetbalbond ook een kort overzicht van het afgelopen seizoen. Ook Sergio Agüero viel opnieuw in de prijzen. Hij was de beste speler volgens de supporters.

samenvattingseizoen.JPG

Na een zwak seizoen mochten een paar spelers vertrekken. Perea en Maniche waren de grootste namen op het lijstje. Ook Eller was overbodig geworden, ondanks het feit dat hij afgelopen seizoen de pannen van het dak speelde. Het is echter een buitenlander en daarom wordt de keuze heel moeilijk. Met Arzo hebben we wel al een vervanger binnen en ik verwacht ook veel van Pablo. Gera lieten we vertrekken naar Blackburn en Arteta maakte de omgekeerde beweging: hij verliet Everton voor Atlético. Aloisi werd verhuurd aan zusterclub Real Mallorca. Ook zijn ploegmaat Wébo mocht daar het mooie weer gaan maken.

SCREENS OP AANVRAAG

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.