Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

!!! Deze clubgids is niet helemaal correct !!! :P

622px-West_Ham_United_FC-n_logo.svg.png

Geschiedenis

West Ham United is opgericht in 1895. Het waren werknemers van het bedrijf 'Thames Ironworks' die gewoon graag een potje wilden voetballen. Toen was hun bijnaam The Irons. In 1900 werd de eigenlijke naam West Ham uitgevonden.

West Ham bereikte in 1923 de hoogste klasse en in 1961 won het een eerste prijs: de FA Cup. Het jaar erop wonnen ze de voormalige UEFA Cup. Verder waren het magere jaren, maar de faam had de club al. In 1975 won het een nieuwe FA Cup. Het jaar nadien werd de finale van de Beker voor bekerwinnaars verloren. De befaamde manager Ron Greenwood verliet WHU na 14 jaar dienst. Een sleutelmoment, want in 1978 degradeerde de ploeg maar toch bleef de ploeg geschiedenis schrijven: het won als enige tweedeklasser de FA Cup.

In 1993 promoveerde de club terug naar de hoogste klasse, maar was wel een middenmoot in de competitie. Het won toch de Intertoto in 1996. De ploeg keerde in 2003 terug naar de tweede klasse en toen werd Alan Pardew aangesteld en die kon net niet direct promoveren, het jaar daarna lukte het wel. En vorig jaar werd WHU 9de in de Premier League.

Legendes

Ron Greenwood: was zo'n 14 jaar manager, wat ook de meest succesvolle jaren van de club waren.

Bobby Moore: was kapitein onder Greenwood en hielp Engeland mee aan de WK-zege in 1966.

Geoff Hurst: was een van de beste, misschien wel de beste spits, van de WHU aller tijden.

Mario da Conceição: was de held voor West Ham van 1994 tot 2000. Werd als 18-jarige aangetrokken en was tot z'n 24ste basisspeler en spelmaker van West Ham. Toen verliet hij de ploeg en keerde terug naar z'n thuisland.

Jeugdopleiding

WHU staat bekend om een prachtige jeugdopleiding. Enkele sterren van deze tijd, komen uit hun opleiding: Rio Ferdinand, Joe Cole, Frank Lampard, Jermaine Defoe, Michael Carrick.

De jeugdopleiding blijft z'n werk doen, een volgend talent is op komst. De 20-jarige Anton Ferdinand treed in de voetstappen van z'n oudere broer Rio.

Daarnaast zijn er nog Mark Noble en James Tomkins die een grote toekomst voor zich lijken te hebben.

Beste Spelers

De beste spelers uit de huidige lichting zijn vooral de twee nieuwe aanwinsten: Carlos Tevez en Javier Mascherano. Verder zijn er nog Reo-Coker, Ashton, Green en Konchesky.

Huidige staf

De huidige manager van de ploeg is Alan Pardew. Hij haalde West Ham terug uit de Championship naar de Premier League en is nog steeds manager. Hij krijgt echter tal van aanbiedingen.

• Antwoorden 150
  • Weergaven 189
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Geschiedenis

West Ham United is opgericht in 1895. Het waren werknemers van het bedrijf 'Thames Ironworks' die gewoon graag een potje wilden voetballen. Toen was hun bijnaam The Irons. In 1900 werd de eigenlijke naam West Ham uitgevonden.

West Ham bereikte in 1923 de hoogste klasse en in 1961 won het een eerste prijs: de FA Cup. Het jaar erop wonnen ze de voormalige UEFA Cup. Verder waren het magere jaren, maar de faam had de club al. In 1975 won het een nieuwe FA Cup. Het jaar nadien werd de finale van de Beker voor bekerwinnaars verloren. De befaamde manager Ron Greenwood verliet WHU na 14 jaar dienst. Een sleutelmoment, want in 1978 degradeerde de ploeg maar toch bleef de ploeg geschiedenis schrijven: het won als enige tweedeklasser de FA Cup.

In 1993 promoveerde de club terug naar de hoogste klasse, maar was wel een middenmoot in de competitie. Het won toch de Intertoto in 1996. De ploeg keerde in 2003 terug naar de tweede klasse en toen werd Alan Pardew aangesteld en die kon net niet direct promoveren, het jaar daarna lukte het wel. En vorig jaar werd WHU 9de in de Premier League.

Legendes

Ron Greenwood: was zo'n 14 jaar manager, wat ook de meest succesvolle jaren van de club waren.

Bobby Moore: was kapitein onder Greenwood en hielp Engeland mee aan de WK-zege in 1966.

Geoff Hurst: was een van de beste, misschien wel de beste spits, van de WHU aller tijden.

Mario da Conceição: was de held voor West Ham van 1994 tot 2000. Werd als 18-jarige aangetrokken en was tot z'n 24ste basisspeler en spelmaker van West Ham. Toen verliet hij de ploeg en keerde terug naar z'n thuisland.

Jeugdopleiding

WHU staat bekend om een prachtige jeugdopleiding. Enkele sterren van deze tijd, komen uit hun opleiding: Rio Ferdinand, Joe Cole, Frank Lampard, Jermaine Defoe, Michael Carrick.

De jeugdopleiding blijft z'n werk doen, een volgend talent is op komst. De 20-jarige Anton Ferdinand treed in de voetstappen van z'n oudere broer Rio.

Daarnaast zijn er nog Mark Noble en James Tomkins die een grote toekomst voor zich lijken te hebben.

Beste Spelers

De beste spelers uit de huidige lichting zijn vooral de twee nieuwe aanwinsten: Carlos Tevez en Javier Mascherano. Verder zijn er nog Reo-Coker, Ashton, Green en Konchesky.

Huidige staf

De huidige manager van de ploeg is Alan Pardew. Hij haalde West Ham terug uit de Championship naar de Premier League en is nog steeds manager. Hij krijgt echter tal van aanbiedingen.

Geplaatst
  • Auteur

Geschiedenis

Legendes

Jeugdopleiding

Beste Spelers

Huidige staf

Geplaatst
  • Auteur

logo_nieuwsblad.gif

SPORT

Alan Pardew verlaat West Ham

Na drie jaar dienst verlaat Alan Pardew West Ham United. Alan Pardew was duidelijk over de reden van z'n vertrek:"Er waren het afgelopen seizoen te veel strubbelingen met het bestuur en ik heb even rust nodig." Hij kreeg onlangs veel aanbiedingen en hij is alvast niet van plan om te stoppen:"Elk degelijk aanbod zal ik overwegen, maar daar moet wel wat tegenover staan".

Er word gespeculeerd over een nieuwe trainer maar Alan Curbishley lijkt de favoriet. Andere kandidaten zijn Glenn Hoddle en Bryan Robson. Daarnaast heeft ook een Belg zich gemeld. Mario da Conceição heeft zich gemeld en zou ook veel kans maken, aangezien z'n verleden bij de ploeg. Vorig jaar stopte hij pas met voetballen bij White Star Bellegem uit de West-Vlaamse Provinciale reeksen.

Geplaatst
  • Auteur

logo_sw.gif

BARCLAYS PREMIER LEAGUE

West Ham United verkiest Mario da Conceição

De knoop is doorgehakt. Terence Brown en de technische staf van WHU stonden voor de moeilijke beslissing tussen Mario da Conceição of Alan Curbishley. Beide speelden in het verleden nog bij West Ham, maar volgens het bestuur legde de Belg de beste plannen voor.

"Hij had de beste ideeën en dat zou vooral een financiële boost teweeg brengen. Ik heb er alle vertrouwen in", aldus Terence Brown, de voorzitter van West Ham United.

Mario verwachte dit alvast niet:"Het kwam eigenlijk uit de lucht gevallen. Ik heb een pak minder ervaring als de andere kandidaten maar het bestuur leek mijn plannen interessant te vinden." Over die plannen wil hij echter nog niets kwijt:"Dat zullen jullie de volgende jaren wel ondervinden".

curbishley_look.jpgCurbishley, teleurgesteld

Alan Curbishley was teleurgesteld:"Ik hoopte zeker op de baan. Ik heb een prachtig verleden als voetballer achter de rug bij West Ham. Maar ik kan er wel mee leven, ik wil zeker ooit eens trainer worden bij West Ham, maar dat zal dus voor later zijn.

Geplaatst

de plaatjes maken het altijd wat vrolijker... succes bij de hamertjes

Geplaatst

Jammer, net ook al iemand begonnen met West Ham. Naja mijn novelle ik doe dit voor hem, is ook net origineel que club.

Geplaatst
de plaatjes maken het altijd wat vrolijker... succes bij de hamertjes

PS: kijk mijn novelle ook is: delfgaauw op jacht..

Reclame. Hoe kansloos. :cab:

Ik vind het wel cool begin iig, ik hou van dit soort novelle's! :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Dank u, tijd voor een nieuw nieuwsbericht, ik hoop dat je een beetje slecht frans kunt :P

logo_lequipe_ft.gif

West Ham leent Ben Arfa van Lyon

Lyon heeft hun toekomstig goudhaantje Hatem Ben Arfa uitgeleend aan West Ham United. Die betalen dit seizoen z'n volledige loon. West Ham kampt met blessureproblemen en er moest versterking komen. Lyon daarentegen heeft een brede kern en kon hem dit seizoen wel missen.

West Ham-trainer Mario da Conceição:"Ben Arfa is een klassespeler met een goeie dribbel en dat kunnen wel gebruiken voor op de linkerflank. Ik denk dat het voor alle partijen een goeie keuze is. Wij hebben te weinig middenvelders, Ben Arfa kan wat ervaring opdoen, eventueel Europees, en Lyon heeft genoeg middenveld en moet ondertussen een loon minder betalen.

1222.jpg

Ben Arfa in actie tegen PSV Eindhoven

Geplaatst

Alsjeblieft, doe het gewoon in het Nederlands, want waarom zou je iets in het frans schrijven? Wij zijn toch de doelgroep en niet Franse mensen. Hartstikke leuk dat je het probeert, ik snap ook wel dat je dit doet, maar doe het gewoon in het Nederlands...

Geplaatst

Probeer inderdaad je stukjes een klein beetje groter te maken...

Leest makkelijker!!

Succes in ieder geval

Geplaatst
  • Auteur

Ik zal ervoor zorgen, en voortaan alles in het Nederlands :P

logospin.giflogotxt.gif

30-07-2006: VOORBEREIDING WISSELVALLIG

De oefenwedstrijden waren dit jaar wat minder spectaculair als andere jaren. Het waren wedstrijden tegen Mansfield, Northampton, Diagoras en Ionikos. Tegen Mansfield en Ionikos won onze ploeg met respectievelijk 2-3 en 0-3 maar tegen Diagoras bleef het bij een 0-0 gelijkspel. De match tegen Northampton was rampzalig, we verloren met 2-0. Dit verlies was echter te wijten aan een gebrek aan keepers.

"We kampen in deze voorbereiding met veel blessures. We ondervinden vooral last van de blessures van Anton Ferdinand en Robert Green. We hebben weinig spelers op die posities. We kunnen echter wel Matteo Sereni huren van Lazio Roma, dat zal de onbeschikbaarheid van Robert Green wat opvangen", legde manager Mario da Conceição uit, "Bovendien dienen de oefenmatchen vooral om mijn speelstijl te leren kennen. West Ham speelde vroeger vooral op de counter, maar ik wil een meer aanvallende stijl proberen. Met Tevez hebben alleszins veel mogelijkheden in die richting."

Peter Grant voegde er nog iets aan toe: "Centraal achterin kampen we met een groot tekort aan spelers. Goeie centrale verdedigers zijn echter moeilijk te vinden, maar we zullen ons uiterste best doen om eentje voor een schappelijke prijs op de kop te tikken."

"We zijn aan het onderhandelen met Orlando Pirates in verband met Lebohang Mokoena. We hebben echter genoeg aanvallend vermogen maar het zal echter moeilijk zijn om veel van onze spitsen te kunnen houden", zei Mario nog.

northampton.jpg

Northampton te sterk in preseizoen

(EDIT)

West Ham eindigt voorbereiding fantastisch

Een laatste wedstrijd werd nog geörganiseerd zodat de spelers beter op elkaar ingespeeld geraken. Alkmaar was echter nergens tijdens de eerste helft. Met goals van Ben Arfa, Harewood (2) en Tevez stond het aan de rust 0-4 in het DSB Stadion. Benayoun zorgde net na rust voor de vijfde treffer, van Putten maakte een eerredder maar de eindstand werd op het bord gezet door Dean Ashton.

"Alles lukte vandaag, en met deze wedstrijd in ons achterhoofd gaan we vol vetrouwen de Premier League in. De spelers lijken zich gemakkelijk aan te passen aan de nieuwe stijl. Ik kan alleen maar trots zijn op mijn spelers dat ze de moeilijkste oefenwedstrijd zo sterk speelden", sprak manager Mario da Conceição vol vreugde na de match.

250px-Marlon_Harewood.jpg

Man van de Match Marlon Harewood scoorde tweemaal.

Geplaatst

Dit heb je heel erg leuk gedaan en ook vooral voor wie je moet oppassen is erg mooi gevonden zeg en die prognose is ook niet verkeerd.

Geplaatst

leuk hoe je dat heb bedacht met dat prognose en opletten voor; erg leuk gedaan ga zo door;)

Geplaatst

Orgineel hoor, vind alleen die prognose iets wat onrealistisch. :lol:

Gewoon zo door gaan dus. Succes ermee. :thumb:

Wat betekent trouwens met ''opletten voor..''

Geplaatst
  • Auteur
Orgineel hoor, vind alleen die prognose iets wat onrealistisch. :lol:

Het is de prognose van het spel :P

En nu de eerste match:

03jy7.jpg

Alle uitslagen van de eerste speeldag:

Everton 0-2 Manchester United

Aston Villa 0-3 Liverpool

Blackburn 3-0 Arsenal

Bolton 3-0 Charlton

Fulham 0-2 Newcastle

Manchester City 4-1 Watford

Portsmouth 1-1 Middlesbrough

Reading 2-0 Chelsea

Sheffield 0-0 Wigan

Tottenham 1-2 West Ham

Geplaatst

Ziet erg goed uit :checkit:

En de overwinning op Spurs mag er ook wezen!

Geplaatst
  • Auteur

Dank u, tweede wedstrijd is ook gespeeld. Ik heb wel pech dat er meteen drie wedstrijden na elkaar zijn. Maar gelukkig gaat het nog goed. Ik heb de lay-out nog even aangepast. De gele kaarten zie je nu in de opstelling en de goals staan onder de eindstand.

04wp6.jpg

Geplaatst
  • Auteur

De volgende wedstrijd zit er ook op, geen winst deze keer:

05kc9.jpg

Mijn voorlopige plaats in het klassement is derde

De eerste ronde van de UEFA Cup is geloot:

06mt7.jpg

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.