Geplaatst 14 mei 200718 jr. FF een vraagje he. Ik 'mijn' 433 maken, maar dan wel met jullie hulp :clap: Ik wil uiteraard met vleugelspelers spelen en opkomende backs. Hier een aantal varianten van taktiek die ik zou kunnen gaan spelen. Welke is de beste?? Voor welke van de 3 zouden jullie kiezen? Persoonlijk prefereer ik voor de rechter, maar dan zit ik weer met iets anders; Hoe stel ik dan mijn centrale middenvelders in die de boel moeten controleren? Ook zou ik graag zien dat mijn backs opkomen. Zo zou ik het graag willen zien: Keepers: Snel spel hervatten door de verdedigers in te spelen Centrale Verdedigers: Moeten worden ingespeeld door keeper en moeten de middenvelders inspelen of eventueel de backs. Backs: Moeten de drang naar voren hebben, over de vleugelspelers heen komen en eventueel voorzetten geven. Centrale Middenvelders: Bal opeisen en zo snel mogelijk de bal inleveren bij vleugelspelers en/of de aanvallende middenvelders. Ook moeten zij een beetje controlerend spelen, zodat de AMC eigenlijk alleen belangrijk is bij balbezit. Dus een snelle omschakeling is gewenst. Aanvallende Middenvelder: DE man. Moet zoveel mogelijk aan de bal komen en de vleugelspelers/spits in stelling brengen. Moet ook zelf scoren en assists geven. Mag wel zwerven op het middenveld. Vleugelaanvallers: Zoals bekend moeten deze spelers zoveel mogelijk acties maken en de achterlijn halen om goede voorzetten te produceren. Ook moeten ze veel combinaties aangaan door zo hun directe tegenstander uit te spelen en dan is we weg vrij voor hem. Spits: Eindstation. Moet veel scoren en altijd op de juiste plaats staan. Balletje afkaatsen/doorkoppen. Moet met de rug naar het doel spelen en zo de vleugelspelers aanspelen of de bal terugspelen naar de aanvallende middenvelder, zodat die het spel naar de zijkanten kan verplaatsen. Ook wil ik in de Nederlandse competitie de tegenstander snel onder druk zetten. Welke teaminstellingen moet ik dan gebruiken? Ik zat te denken aan deze: Morgen zal ik weleens komen met de spelers instructies en ik hoop dat jullie me dan kunnen verbeteren. Ik wil namelijk een Europese ÉN een taktiek voor de Nederlandse Competitie creëren. Voor Europees voetbal geldt natuurlijk de middelste opstelling, of denken jullie daar anders over?
Geplaatst 14 mei 200718 jr. Auteur FF een vraagje he. Ik 'mijn' 433 maken, maar dan wel met jullie hulp :clap: Ik wil uiteraard met vleugelspelers spelen en opkomende backs. Hier een aantal varianten van taktiek die ik zou kunnen gaan spelen. Welke is de beste?? Voor welke van de 3 zouden jullie kiezen? Persoonlijk prefereer ik voor de rechter, maar dan zit ik weer met iets anders; Hoe stel ik dan mijn centrale middenvelders in die de boel moeten controleren? Ook zou ik graag zien dat mijn backs opkomen. Zo zou ik het graag willen zien: Keepers: Snel spel hervatten door de verdedigers in te spelen Centrale Verdedigers: Moeten worden ingespeeld door keeper en moeten de middenvelders inspelen of eventueel de backs. Backs: Moeten de drang naar voren hebben, over de vleugelspelers heen komen en eventueel voorzetten geven. Centrale Middenvelders: Bal opeisen en zo snel mogelijk de bal inleveren bij vleugelspelers en/of de aanvallende middenvelders. Ook moeten zij een beetje controlerend spelen, zodat de AMC eigenlijk alleen belangrijk is bij balbezit. Dus een snelle omschakeling is gewenst. Aanvallende Middenvelder: DE man. Moet zoveel mogelijk aan de bal komen en de vleugelspelers/spits in stelling brengen. Moet ook zelf scoren en assists geven. Mag wel zwerven op het middenveld. Vleugelaanvallers: Zoals bekend moeten deze spelers zoveel mogelijk acties maken en de achterlijn halen om goede voorzetten te produceren. Ook moeten ze veel combinaties aangaan door zo hun directe tegenstander uit te spelen en dan is we weg vrij voor hem. Spits: Eindstation. Moet veel scoren en altijd op de juiste plaats staan. Balletje afkaatsen/doorkoppen. Moet met de rug naar het doel spelen en zo de vleugelspelers aanspelen of de bal terugspelen naar de aanvallende middenvelder, zodat die het spel naar de zijkanten kan verplaatsen. Ook wil ik in de Nederlandse competitie de tegenstander snel onder druk zetten. Welke teaminstellingen moet ik dan gebruiken? Ik zat te denken aan deze: Morgen zal ik weleens komen met de spelers instructies en ik hoop dat jullie me dan kunnen verbeteren. Ik wil namelijk een Europese ÉN een taktiek voor de Nederlandse Competitie creëren. Voor Europees voetbal geldt natuurlijk de middelste opstelling, of denken jullie daar anders over?
Geplaatst 14 mei 200718 jr. Auteur FF een vraagje he. Ik 'mijn' 433 maken, maar dan wel met jullie hulp :clap: Ik wil uiteraard met vleugelspelers spelen en opkomende backs. Hier een aantal varianten van taktiek die ik zou kunnen gaan spelen. Welke is de beste?? Voor welke van de 3 zouden jullie kiezen? Persoonlijk prefereer ik voor de rechter, maar dan zit ik weer met iets anders; Hoe stel ik dan mijn centrale middenvelders in die de boel moeten controleren? Ook zou ik graag zien dat mijn backs opkomen. Zo zou ik het graag willen zien: Keepers: Snel spel hervatten door de verdedigers in te spelen Centrale Verdedigers: Moeten worden ingespeeld door keeper en moeten de middenvelders inspelen of eventueel de backs. Backs: Moeten de drang naar voren hebben, over de vleugelspelers heen komen en eventueel voorzetten geven. Centrale Middenvelders: Bal opeisen en zo snel mogelijk de bal inleveren bij vleugelspelers en/of de aanvallende middenvelders. Ook moeten zij een beetje controlerend spelen, zodat de AMC eigenlijk alleen belangrijk is bij balbezit. Dus een snelle omschakeling is gewenst. Aanvallende Middenvelder: DE man. Moet zoveel mogelijk aan de bal komen en de vleugelspelers/spits in stelling brengen. Moet ook zelf scoren en assists geven. Mag wel zwerven op het middenveld. Vleugelaanvallers: Zoals bekend moeten deze spelers zoveel mogelijk acties maken en de achterlijn halen om goede voorzetten te produceren. Ook moeten ze veel combinaties aangaan door zo hun directe tegenstander uit te spelen en dan is we weg vrij voor hem. Spits: Eindstation. Moet veel scoren en altijd op de juiste plaats staan. Balletje afkaatsen/doorkoppen. Moet met de rug naar het doel spelen en zo de vleugelspelers aanspelen of de bal terugspelen naar de aanvallende middenvelder, zodat die het spel naar de zijkanten kan verplaatsen. Ook wil ik in de Nederlandse competitie de tegenstander snel onder druk zetten. Welke teaminstellingen moet ik dan gebruiken? Ik zat te denken aan deze: Morgen zal ik weleens komen met de spelers instructies en ik hoop dat jullie me dan kunnen verbeteren. Ik wil namelijk een Europese ÉN een taktiek voor de Nederlandse Competitie creëren. Voor Europees voetbal geldt natuurlijk de middelste opstelling, of denken jullie daar anders over?
Geplaatst 15 mei 200718 jr. Weet je wat nuttig is? Download wat tactics van 'bekende'/'gerenommeerde' FM-tactici om te kijken wat zij nou hebben ingesteld. Om backs die drang naar voren te geven, moet je gewoon die mentaliteit wat hoger doen, veel pressie om de voorzet proberen te voorkomen. Aangezien je bijna 1600 berichten hier hebt gepost, zal ik er niet verder op ingaan, want volgens mij weet jij nog meer dan ik. :x Hoe je die MC's controlerend maakt moet volgens mij weer met die mentaliteit. Weinig creativiteit, weinig doorsteekpassen, dribbelen en dat soort dingen. Misschien af en toe een schotje van afstand. Ik had ooit de ene als stofzuiger ingesteld en de andere iets aanvallender, maar minder aanvallend dan mijn '10'. Ik speel nu met de punt naar achteren, twee aanvallende middenvelders. Het hoeft trouwens niet persé met posities (formatie), volgens mij. Het kan volgens mij ook ingesteld worden met mentaliteit. Dus als je drie MC's ingesteld waarvan er twee controlerender moeten spelen, dan kun je de mentaliteit gewoon omlaag halen, en die van je 10 omhoog. Althans, dit heb ik gemerkt door het bekijken van tactieken van andere FM'ers. Correct me if I'm wrong. De meningen zijn verdeeld over de formatie. Sommigen zeggen: als je met buitenspelers wilt spelen, dan moet je een AML en een AMR met een pijl naar voren hebben. Anderen zeggen: drie centrale spitsen, waarvan de twee buitenste een pijl naar de zijkant hebben. Ik weet 't eigenlijk niet zo. :P Het ligt eigenlijk aan de spelers die je hebt. Als je geen AML,S hebt zoals Babel, dan moet je gewoon met een AML spelen denk ik. Voor de andere flank geldt natuurlijk hetzelfde. Ik speel met 433, dus daadwerkelijk drie AC's, drie MC's, twee VC's, twee backs en keeper. Die VMC is de stofzuiger die niks anders doet dan ballen afpakken en af en toe een schotje van afstand waagt. Daarvoor heb ik twee aanvallende middenvelders die het spel mogen maken. Een van de twee is dan wat vrijer in z'n rol. Dan heb ik twee buitenste AC's die mogen dribbelen en voorzetten. Centraal in de spits de targetman die ballen teruglegt en ballen vasthoudt. De backs liet ik eerst vaak opkomen, maar ik merkte dat ze te aanvallend ingesteld waren, dus ik haalde de mentaliteit omlaag. Nu komen ze minder op, en is mijn tactiek wat stabieler. Je hebt zat 4-3-3 tactieken op dit forum. Anders probeer je een paar en dan tweak je 't een beetje.
Geplaatst 15 mei 200718 jr. Auteur Uiteindelijk heb ik voor de eerste variant gekozen. Ook heb ik gekeken naar andere reviews. Ik heb de andere 433 taktieken niet geprobeert en zal nu eens kijken hoe het gaat. Ik heb dan ook een game met Ajax gestart. We shall see!
Geplaatst 16 mei 200718 jr. persoonlijk heb ik het liefst de punt naar achter, ik rad je trouwens aan de spelers in de voerhoede regelmatig van plaats te laten verwisselen, werkt bij mij goed.
Geplaatst 19 mei 200718 jr. Auteur Soms word ik gek. Mijn tegengoal vallen allemaal uit aanvallen door het midden. Hoe voorkom ik dit?
Geplaatst 19 mei 200718 jr. Door jou VC's geen pressing te geven en VM wel, maarja dat had je vast al. Misschien 1 centrale middenvelder wat meer naar de verdediging laten neigen.
Geplaatst 22 mei 200718 jr. Als je een echte 4-3-3 wil maken, zet dan je backs vrij verdedigend. Als je namelijk vier man breed achterin hebt kan je de bal ook rustig rondspelen en eventueel een centrale verdediger door laten schuiven. Hierdoor blijf je in balbezit, kan je centrale verdediger de extra man op het middenveld worden en als je balverlies lijdt, staan je backs niet te ver naar voren opgesteld. Je buitenste 2 middenvelders kunnen ook wat meer achter je buitenspelers kruipen om ze goede ballen te geven. Dan houd je toch nog 2 mensen in het centrum over (je doorgeschoven verdediger en de 3de middenvelder). Ook als er mensen door het midden komen staat de doorgeschoven verdediger goed om een middenvelder op te vangen. De backs moeten dan knijpen naar binnen om rugdekking te geven.
Geplaatst 22 mei 200718 jr. In de Nederlandse competitie de derde tactiek nemen, zeker tegen bijvoorbeeld Heracles Almelo, ADO Den Haag of Excelsior, maar in Europees verband tegen de Nederlandse top zou ik de tweede formatie weer gebruiken. Veel succes ermee!