Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Na eens goed rondgesnuffeld te hebben in de eredivisie, om te bepalen welke club ik zou gaan coachen, viel mij het volgende op :

642.jpg

Dit leek me toch een aardige uitdaging. De ploeg die als laagste staat in de prognose proberen naar een hoger niveau te tillen. Maar hoe komt het dat deze ploeg zo laag staat? We bekijken de laatste 5 jaren:

01/02 11e Willem II 34 10 13 11 43 54-61 -7

02/03 11e Willem II 34 11 9 14 42 48-51 -3

03/04 7e Willem II 34 13 10 11 49 47-54 -7

04/05 10e Willem II 34 13 6 15 45 44-56 -12

05/06 17e Willem II 34 7 7 20 28 45-66 -21

Op het laatste jaar na, was Willem II een degelijke subtopper. Vorig seizoen is de club echter dramatisch gevallen en wist het zich ternauwernood in de eredivisie te handhaven. Volgens de analytici gaat Willem II een lastig seizoen tegemoet.

Wat verwacht het bestuur van mij, en wat hebben ze te bieden?

641.jpg

1,1 miljoen transferbudget valt mij mee, en ook de loonlast lijkt goed. Echter, we zitten op dit moment iets boven deze loonlast. Tijd om de selectie eens onder de loep te nemen :

643.jpg

Na een korte analyse is dit de groep die nog aanspraak maken op een plek in de selectie, of verhuurd / verkocht zullen worden.

Een aantal spelers liet ik weggaan of gingen op de transferlijst:

Zsombor Kerekes : 32 jaar, contract is al afgelopen, en voor Willem II begrippen verdient hij aardig wat ( 23,500 p/maand ). Contract wordt ontbonden.

Björn Sengier : Gehuurde keeper van Zulte Waregem. Zou 3e keeper worden, mocht het nodig zijn, heb ik nog 2 jonge keepers in het 2e elftal, die ik dan liever de kans geef om te spelen. Huurcontract wordt per direct beëindigt.

Maarten van Lieshout: 20 jaar, aardig talent, mag verhuurd worden en anders ervaring opdoen in het 2e elftal.

Edwin Hermans : 32 jaar, komt op de transferlijst. Is na de jongere Valencia en Holman 3e keus voor de linksback positie.

De volgende vraag die ontstaat is, wat wil ik terug? Voor zover ik het nu zie komt Willem II aanvallend weinig tekort voor een goede subtopper. El Hamdaoui , Redan, Bobson, den Ouden moeten het niveau allemaal aankunnen. Verdedigend is het echter minder sterk en ik ga dan ook vooral op zoek naar een sterke centrale verdediger, mede omdat we van der Struijk de eerste weken moeten missen.

Maar wat zijn spelers zonder goede trainers? Misschien heb ik hier het punt gevonden waar de zwakte van Willem II goed in naar voren komt. De training zoals die nu is :

640.jpg

Een goede keeperstrainer, een slechte conditietrainer ( de 3 sterren blijken van een andere trainer te zijn ) en verder matig tot slechte trainers. Hier is dus aardig wat werk te verrichten. De huidige trainersstaf bestaat uit 4 man, dus een deel van het budget zal hierin gestoken moeten worden. Ook blijk ik geen assistent te hebben. Ook hiernaar zal dus een zoektocht worden gestart.

Tips / vragen zijn welkom

• Antwoorden 125
  • Weergaven 174
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Na eens goed rondgesnuffeld te hebben in de eredivisie, om te bepalen welke club ik zou gaan coachen, viel mij het volgende op :

642.jpg

Dit leek me toch een aardige uitdaging. De ploeg die als laagste staat in de prognose proberen naar een hoger niveau te tillen. Maar hoe komt het dat deze ploeg zo laag staat? We bekijken de laatste 5 jaren:

Op het laatste jaar na, was Willem II een degelijke subtopper. Vorig seizoen is de club echter dramatisch gevallen en wist het zich ternauwernood in de eredivisie te handhaven. Volgens de analytici gaat Willem II een lastig seizoen tegemoet.

641.jpg

1,1 miljoen transferbudget valt mij mee, en ook de loonlast lijkt goed. Echter, we zitten op dit moment iets boven deze loonlast. Tijd om de selectie eens onder de loep te nemen :

643.jpg

Na een korte analyse is dit de groep die nog aanspraak maken op een plek in de selectie, of verhuurd / verkocht zullen worden.

Zsombor Kerekes : 32 jaar, contract is al afgelopen, en voor Willem II begrippen verdient hij aardig wat ( 23,500 p/maand ). Contract wordt ontbonden.

Björn Sengier : Gehuurde keeper van Zulte Waregem. Zou 3e keeper worden, mocht het nodig zijn, heb ik nog 2 jonge keepers in het 2e elftal, die ik dan liever de kans geef om te spelen. Huurcontract wordt per direct beëindigt.

Maarten van Lieshout: 20 jaar, aardig talent, mag verhuurd worden en anders ervaring opdoen in het 2e elftal.

Edwin Hermans : 32 jaar, komt op de transferlijst. Is na de jongere Valencia en Holman 3e keus voor de linksback positie.

De volgende vraag die ontstaat is, wat wil ik terug? Voor zover ik het nu zie komt Willem II aanvallend weinig tekort voor een goede subtopper. El Hamdaoui , Redan, Bobson, den Ouden moeten het niveau allemaal aankunnen. Verdedigend is het echter minder sterk en ik ga dan ook vooral op zoek naar een sterke centrale verdediger, mede omdat we van der Struijk de eerste weken moeten missen.

Maar wat zijn spelers zonder goede trainers? Misschien heb ik hier het punt gevonden waar de zwakte van Willem II goed in naar voren komt. De training zoals die nu is :

640.jpg

Een goede keeperstrainer, een slechte conditietrainer ( de 3 sterren blijken van een andere trainer te zijn ) en verder matig tot slechte trainers. Hier is dus aardig wat werk te verrichten. De huidige trainersstaf bestaat uit 4 man, dus een deel van het budget zal hierin gestoken moeten worden. Ook blijk ik geen assistent te hebben. Ook hiernaar zal dus een zoektocht worden gestart.

Geplaatst
  • Auteur

642.jpg

641.jpg

643.jpg

640.jpg

Geplaatst

Hmmm, leuke club om eens mee te spelen, maar tegelijk ook een weinig zeggende.. Het is niet echt een club waar je staat te springen om hun historie...

Geplaatst
  • Auteur

De trainersstaf wordt onder handen genomen. De conditietrainer krijgt een bedragje mee en mag vertrekken. Jeugdtrainer Ruud Heus wordt gepromoveerd en mag ook het eerste elftal onder handen gaan nemen. Hetzelfde geldt voor Rinus Versluis. De betere trainers blijken jeugdtrainers te zijn.

De zoektocht naar een centrale verdediger is begonnen. Er wordt wat navraag gedaan bij Nederlandse clubs, en op de transferlijst verschijnen een paar jonge Duitse spelers waar ik scout Roland Jansen op af stuur.

De 3 Duitse spelers blijken allemaal niet de kwaliteiten te bezitten om mijn team echt te versterken.

Ondertussen is de loting voor de beker geweest:

639.jpg

Voor die tijd zal 1 oefenwedstrijd gespeeld worden, FC Nürnberg komt bij ons op bezoek:

Ik start deze wedstrijd in een 4-4-2 met een ruit op het middenveld. Op deze manier hoop ik dat El Hamdaoui zich ontplooit tot een goede ‘nr. 10’

De voorlopige opstelling, zoals gebruikt tegen Nürnberg:

006.jpg

Het resultaat:

638.jpg

In de eerste helft speelden we op de counter. Nürnberg had bijna 60% balbezit, maar toch kregen wij evenveel kansen, allebei welgeteld 1. In de tweede helft probeerden we iets meer naar voren te spelen, wat wel resulteerde in meer balbezit, maar uiteindelijk ook een tegentreffer. Na de wedstrijd zijn me een aantal dingen duidelijk geworden. El Hamdaoui is nog geen geweldige nr. 10 , maar voorlopig ga ik het wel proberen met hem. Aanvallend ga ik misschien toch iemand extra nodig hebben, in verband met de breedte van de selectie, maar daarover ga ik me nog beraden. Toch ben ik redelijk tevreden.

Geplaatst

Ziet er goed uit! Ben benieuwd wat je allemaal gaat aankopen

Geplaatst
  • Auteur

De zoektocht naar nieuwe trainers levert niet veel resultaat op. De meeste hebben óf niet de kwaliteiten of kosten teveel om los te weken bij de clubs waar ze werken. Ik ga zelf op zoek naar transfervrije trainers en Koutcherov wordt gepromoveerd van jeugdtrainer tot trainer eerste elftal. Het is enigszins een noodoplossing, maar hopelijk één die goed uitpakt.

Dan is de eerste transfer eindelijk binnen. Het is niet de gehoopte ervaren verdediger, maar Dirk Marcellis heeft zeker de kwaliteiten om ver te kunnen komen. Voor 300k komt hij over van PSV. Gelijk maakt hij zijn eerste blunder, door Willem II als een opstapje te noemen. De supporters zijn er logischerwijs niet over te spreken.

Verder zal het bestuur op zoek gaan naar een satellietclub voor Willem II om talenten meer speelmogelijkheden te geven.

6-8-2006

PSV en Ajax duelleren om de eerste kleine prijs van het jaar, de JC schaal. Met rust leidt PSV met 2-0, maar Ajax komt knap terug tot 2-2. Na verlenging is die stand nog steeds hetzelfde en nadat beide ploegen 7 strafschoppen hebben genomen en Ryan Babel de 7e mist voor Ajax, wint PSV de JC Schaal.

9-8-2006

3 Dagen voor de eerste wedstrijd, tegen WKE, komen er 2 berichten van blessures binnen. José Valencia zal tussen de 4 dagen en 2 weken afwezig zijn, en Peter Zoïs zal tussen de 2 en 4 weken weg zijn.

12-8-2006

De eerste wedstrijd die ergens om gaat. Natuurlijk ga ik er niet van uit dat WKE voor grote problemen kan zorgen, maar het zou ook zeker niet voor het eerst zijn dat amateurploegen ineens een grotere ploeg verrassen. We beginnen rustig, overtuigen nog niet echt en echte kansen laten op zich wachten. Toch kopt Redan na een kwartier de 0-1 binnen. Het is de eerste echte kans en meteen raak. Opnieuw lijkt het of we niet willen of niet kunnen. Opnieuw valt de goal uit het niets, nu is het den Ouden die scoort, na een klein half uur. Dan lijken we wakker, we zetten door en snel maakt Holman 0-3. Vlak voor rust kopt Wilmet vanuit een corner de 0-4 binnen. De goals komen allemaal vanaf de vleugels en El Hamdaoui heeft vrij weinig gedaan. In de rust komt dan ook Messoudi erin, in de hoop dat er ook een aantal aanvallen door het centrum ontstaan. Weer starten we rustig, maar in de 63e minuut kopt Wilmet op aangeven van Bobson de 0-5 binnen. Een kwartier voor tijd mag Marcellis invallen, om zo zijn eerste wedstrijd voor Willem II te spelen. Vlak voor het laatste fluitsignaal kopt den Ouden nog de 0-6 binnen. Een erg geslaagd debuut voor hem. Bobson is verder de grote man, bij 4 van de 6 goals gaf hij de assist. Ik heb vrij weinig te klagen, wel zal ik de tactiek in de gaten blijven houden, omdat de ‘nr 10’ de hele wedstrijd wortel stond te schieten.

008to8.jpg

Na deze wedstrijd is het tijd om vooruit te blikken naar de competitie. De rest van de maand Augustus wordt lastig, heel lastig. We beginnen uit tegen Ajax, vervolgens thuis tegen Vitesse om tenslotte uit tegen Feyenoord te spelen.

Voor de eerste wedstrijd van de competitie wordt echter eerst de loting bekend voor de beker. We zullen opnieuw uitspelen, deze keer tegen Emmen. Verder heb ik eindelijk een assistent én meteen een aardige trainer voor de aanvallers. Wim van Zeist komt over van De Graafschap, dat wel een kleine vergoeding krijgt. De training ziet er nu zo uit :

009ek7.jpg

Geplaatst

Mooie update weer:) Over de training gesproken: welke FM was dat ook weer, dat je zelf je schema samen kon stellen met Cross-country en Heading, Sprinting enzo... dat vond ik toch stukken mooier dan nu met sterren enzo.. Nu is het echter wel makkelijker...

Geplaatst
  • Auteur

15-8-2006

De gehoopte ervaren verdediger is binnen. Arjan Ebbinge zal de Tilburgse verdediging komen versterken. Hij komt voor 110.000 over van RBC

19-8-2006

Haaglandia zal de satellietclub van Willem II worden. De keuze was eenvoudig aangezien ze de enige te kiezen optie was.

20-8-2006

In de hoop tegen Ajax te kunnen counteren besluit ik vooraf de tactiek te wijzigen en de nr 10 positie te vervangen door een centrale middenvelder. Ajax begint rustig met af en toe een kans. Na ruim 20 minuten komt een grote kans voor Sneijder, maar deze wordt knap geweerd door Peersman, die direct een counter opzet. Wau geeft voor op den Ouden die in één klap de Arena stil krijgt: 0-1. Ajax zet steeds meer druk en na diverse gemiste kansen faalt Sneijder niet, van grote afstand schiet hij de bal langs Peersman, 1-1. Ajax start de tweede helft offensief en Vilakazi maakt na 7 minuten de 2-1. Diverse Willem II spelers appelleren voor buitenspel, maar zonder succes. Dan lijkt het verzet gebroken en breidt Ajax de voorsprong snel uit. Mokoena maakt de 3-1. Ajax laat het erbij en beide partijen lijken zich te berusten met deze eindstand. Een helft lang konden we Ajax nog tegenhouden, maar het klassenverschil is gewoonweg nog veel te groot. Toch verlaat ik de Arena tevreden.

010to7.jpg

Uitslagen 1e speelronde

PSV – Excelsior 0-0

AZ – Sparta 3-2

Ajax – Willem II 3-1

Feyenoord – Roda 0-2

Groningen – NEC 3-3

RKC – Heracles 0-2

Twente – ADO 4-0

Utrecht – Heerenveen 1-5

Vitesse – NAC 1-1

Geplaatst

niet echt denderende aankopen, misgien kun je wat meer van plaatjes gebruik maken. dat maakt het geheel tog mooier.

Geplaatst

Kun je ook een advertentie in het banencentrum plaatsen voor aanvalstrainer etc. nee toch? Je hebt deze dus helemaal zelf gevonden begrijp ik?

Ik weet uberhaupt niet of ik persoonlijk wel trainers heb, weet ook niet waar ik het kan terugvinden eigenlijk, maar goed.

Geplaatst
  • Auteur

@Jimmit: Aankopen zijn ook niet echt denderend, het probleem is dat er weinig spelers te halen zijn door de reputatie van Willem II, weinig spelers beter dan het huidige niveau in ieder geval.

@Podolski: Je kunt inderdaad niet specifiek op een aanvalstrainer zoeken. Ik heb zelf intern gezocht en via het gewone 'technische staf zoeken'

27-8-2006

De verwachting is dat Vitesse vrij makkelijk punten weg moet kunnen kapen uit Tilburg. Niet gek als je als 18e staat in de prognose natuurlijk. Ikzelf hoop op minstens een gelijkspel. Geen enkel punt uit de eerste 3 wedstrijden zou natuurlijk niet lekker zijn en aangezien we hierna uit tegen Feyenoord moeten, is dit dé kans om punten te halen. Vitesse lijkt daar anders over te denken, begint erg sterk, en na 3 minuten ligt de 0-1 er al in. We blijven onder druk staan, ook al creeert Vitesse geen grote kansen. Pas aan het einde van de eerste helft komen er een paar kansjes van onze zijde, maar direct hierop countert Hersi naar de 0-2. In de rust breng ik El Hamdaoui in en schakel zo weer over naar de ruit op het middenveld. Dit zorgt voor meer dreiging van onze zijde, maar helaas komt hier geen goal meer uit. Een kleine illusie armer verlaat ik het stadion.

011vh5.jpg

Uitslagen 2e speelronde

ADO - Ajax 1-3

Excelsior – AZ 0-1

Heerenveen – Groningen 1-1

NAC – Feyenoord 2-0

Roda – PSV 1-0

Heracles – Twente 0-2

NEC – RKC 1-1

Sparta – Utrecht 3-3

Willem II – Vitesse 0-2

30-8-2006

De dag voor het sluiten van de transfermarkt verhuist Jose Valencia naar St. Etienne. De Ecuadoriaan levert Willem II zo’n 750k op.

Voor de derde wedstrijd reizen we naar Rotterdam, naar Feyenoord. Feyenoord kun je nooit makkelijk noemen, maar feit is wel dat Feyenoord 1 van de 2 ploegen is die onder ons staan. Ons doel zal zijn hetzelfde te spelen als tegen Ajax, hopelijk met een beter resultaat. Feyenoord start de wedstrijd sterk met een paar goede kansen, maar na het eerste kwartier weten we de ploeg goed van ons doel af te houden. Zonder zelf noemenswaardige kansen te creëren bereiken we de rust met een 0-0 stand. Wellicht enigszins overmoedig zeg ik de spelers dat ze kunnen winnen vanavond. Feyenoord komt beter uit de startblokken en na 5 minuten in de tweede helft maakt Hofs de 1-0. Meteen breng ik El Hamdaoui in en, al krijgen we wel wat kansen, veel helpt het niet. Invaller Messoudi was in de blessuretijd nog dichtbij een treffer, maar doelman Henk Timmer stond in de weg. Geen geweldige wedstrijd van onze kant, en het resultaat is dan ook zoals verwacht.

012kq5.jpg

Uitslagen 3e speelronde

Ajax – Heracles 4-1

AZ – PSV 1-1

Feyenoord – Willem II 1-0

Groningen – Sparta 2-1

NAC – Roda 0-1

RKC – Heerenveen 1-2

Twente – NEC 0-2

Utrecht – Excelsior 3-0

Vitesse – ADO 1-1

Geplaatst

Gaat niet echt goed...

Wel leuk geschreveen

Geplaatst
  • Auteur

13-9-2006

De 4e wedstrijd is thuis tegen NAC. Ik besluit de ruit van begin af aan te gebruiken, omdat dit hopelijk toch voor meer kansen zorgt. Messoudi mag het deze keer vanaf het begin proberen op ‘nr. 10’. Het lijkt te werken, voor het eerst zorgen wij voor de eerste kansen in de wedstrijd. Na 11 minuten wordt Redan in het strafschopgebied vastgehouden en wijst de scheidsrechter naar de stip. Bobson neemt de strafschop… en Zoetebier stopt hem! De ploeg laat zich echter niet kennen en blijft aanvallen. Na 33 minuten is het eindelijk raak. Wilmet tikt de 1-0 binnen. Met die stand gaan we de rust in, wetende dat NAC nog geen enkele kans gehad heeft. De eerste paar minuten na rust krijgen ze dat wel, maar scoren gelukkig niet. Na een paar missers is het helaas in de 68e minuut wel raak. Rigters schiet de gelijkmaker binnen. We herpakken ons nog enigszins, geven NAC geen verdere kansen, maar maken zelf ook niks meer klaar. Het eerste punt is binnen, maar eigenlijk hadden het er 3 moeten zijn. Wilmet viel 10 minuten voor tijd geblesseerd uit, we zullen hem 2 tot 4 weken moeten missen.

013mq8.jpg

Uitslagen 4e speelronde

Excelsior – Groningen 0-1

Heerenveen – Twente 1-2

Roda – AZ 0-1

ADO – Feyenoord 2-2

Sparta – RKC 1-0

Heracles – Vitesse 1-0

Willem II – NAC 1-1

17-9-2006

4 dagen na het gelijkspel tegen NAC spelen we thuis tegen Roda. Opnieuw starten we goed, en na 13 minuten ligt de 1-0 er al in door den Ouden. Vanaf dat moment verliezen we de controle enigszins en domineert Roda het spel. Ondanks een groot aantal kansen weten ze echter niet te scoren, vooral omdat weinig schoten écht op doel zijn. Na rust heeft Roda maar 2 minuten nodig om toch te scoren. Vanuit een corner maakt van Tornhout de 1-1. Het lukt ons maar niet het tij te keren, en een kwartier later ligt de 1-2 er ook in. Vervolgens speelt Roda de wedstrijd eenvoudig uit en haalt het de 3 punten weg.

014jf7.jpg

Uitslagen 5e speelronde

NAC – ADO 0-1

Ajax – Heerenveen 2-1

Feyenoord – Heracles 2-0

Groningen – PSV 0-0

RKC – Excelsior 1-1

Twente – Sparta 2-0

Utrecht – AZ 0-1

Vitesse – NEC 1-0

Willem II – Roda 1-2

Geplaatst

Resultaten zijn niet echt schokkend goed he... wel leuk dat je de andere resultaten er ook bij zet;)

ik zal niet zeggen kutgw, maar zet em wel op!;)

Geplaatst
  • Auteur

@Justro: Bedankt, ik doe m'n best, maar ik garandeer niks ;)

20-9-2006

Vlak na de wedstrijd tegen Roda vraag ik me af wat ik fout doe. De ploeg heeft best wel potentieel, maar het komt er nog niet uit. Ik besluit de tactiek nog niet te wijzigen, paniekvoetbal is het laatste wat we nodig hebben. De volgende wedstrijden tegen ADO en Heracles zijn van groot belang, hier moeten punten gehaald worden. Te beginnen vandaag, uit tegen ADO dus. ADO heeft 5 punten uit de eerste 5 wedstrijden en staat daarmee 12e. We starten rustig maar komen wel op voorsprong, ook al duurt het bijna een half uur. Redan kopt de 0-1 binnen. Swinkels lijkt binnen 3 minuten die voorsprong weg te geven door een domme overtreding. Knopper mag aanleggen van 11 meter, maar Peersman stopt! Voor de derde achtereenvolgende keer leiden we met de rust. In tegenstelling tot eerdere wedstrijden controleren we de wedstrijd in de tweede helft. ADO krijgt geen kansen meer en toegegeven, wijzelf maakten ook geen vuist meer, maar we slepen wel 3 belangrijke punten binnen!

015mv1.jpg

Uitslagen 6e speelronde

ADO – Willem II 0-1

AZ – Groningen 2-1

Excelsior – Twente 1-1

Heerenveen – Vitesse 1-3

Heracles – NAC 2-2

NEC – Feyenoord 1-2

PSV – RKC 1-0

Roda – Utrecht 2-1

Sparta – Ajax 1-0

23-9-2006

Een unicum tot nu toe, we zijn een keer favoriet voor een wedstrijd. Het verschil is minimaal, maar de analytici geven ons net iets meer kans dan Heracles. Nou spelen we ook thuis, dus dat zal ongetwijfeld meegeholpen hebben. Al na een minuut zien we dat Kerekes ( door ons vrijgegeven, nu spelend bij Heracles ) geel krijgt. Heracles speelt fel en heeft na een kwartier al 3 gele kaarten op zak. Bosnar maakt in de 18e minuut vlak voor het strafschopgebied een overtreding, krijgt geel, en de vrije trap wordt snel en hard ingeschoten door Imschoot, die daarmee zijn eerste goal voor Willem II maakt. Weer een sterk begin van onze kant. Meteen daarna verliezen we wel de controle, Heracles zet druk, maar keer op keer falen de afmakers. Met rust staan we dan ook nog steeds met 1-0 voor. Ik breng Keenan in voor Messoudi, in de hoop dat we zo de controle weer enigszins kunnen krijgen in de tweede helft. Dit werkt, we leggen het spel van Heracles lam en creëren zelf de betere kansen. Vanuit het niets valt echter toch nog de gelijkmaker, in de 83e minuut door Quansah. Ik breng El Hamdaoui in, hopend op een gelukje. We krijgen nog kansen, maar het blijft echter 1-1. Zuur puntenverlies…

016cy3.jpg

Uitslagen 7e speelronde

RKC – AZ 0-2

Twente – PSV 0-1

Vitesse – Sparta 3-1

Willem II – Heracles 1-1

ADO – Roda 4-0

NAC – NEC 1-2

Ajax – Excelsior 3-0

Feyenoord – Heerenveen 3-0

Groningen – Utrecht 3-2

Geplaatst

Met Willem II valt er ok bar weinig te garanderen denk ik zo:p

Geplaatst
  • Auteur

26-9-2006

Na de tegenvaller tegen Heracles is het nu aan ons om te bewijzen dat we wél beter zijn dan de gemiddelde eerstedivisionist. Uit tegen Emmen voor de beker zullen we het moeten laten zien. De eerste minuten van de wedstrijd gaan over en weer met kansen aan beide zijden. Bobson had ons eigenlijk in de eerste minuut al op voorsprong moeten zetten, maar keeper Zegers stond in de weg. Na een onrustige eerste 20 minuten bloedt het spel een beetje dood. De kansen die er zijn zijn wel voor ons, maar daar is ook alles mee gezegd. In de tweede helft beginnen we weer goed aanvallend, nu met meer resultaat. Opnieuw brengt Imschoot ons op voorsprong, nu op aangeven van Bobson. 10 minuten later brengt den Ouden ons op 0-2 door een vrije trap van een meter of 20 binnen te schieten. Emmen besluit te gaan verdedigen en ook voor ons is deze stand acceptabel. Bijna schiet Imschoot nog de 0-3 binnen vanuit een vrije trap, maar de paal stond daarvoor in de weg. Emmen is geen grote tegenstander, maar toch ben ik tevreden met wat ik gezien heb.

017qb1.jpg

27-9-2006

In de derde ronde van de beker zullen opnieuw uitspelen tegen een eerstedivisionist. We zullen afreizen naar Apeldoorn, waar AGOVV op ons wacht.

1-10-2006

Ook al zijn de resultaten nog niet super, langzaamaan beginnen de kenners potentie te zien in onze ploeg. We zijn geen favoriet uit tegen NEC, maar we de mogelijkheid wordt als reëel gezien dat we er met punten vandoor gaan. Ik geef van tevoren de ‘nr 10’ op. El Hamdaoui en Messoudi hebben beiden niet bewezen een echte ‘nr 10’ te zijn. Zij zullen nu wissels worden voor de spitsen. In plaats hiervan zal nu Nieuwendaal als centrale middenvelder gaan spelen.

We beginnen de wedstrijd sterk en zijn zeker niet de mindere ploeg. Er zijn wat kleine kansjes en na een half uur verzilvert den Ouden de eerste échte grote kans. Opvallend is dat NEC ook na de 0-1 niet erg veel terug doet. Gemakkelijk behouden we deze stand tot de rust. Toch moet ik 2 wissels doen omdat keeper Peersman en verdediger Holman beide redelijk aangeslagen de kleedkamer inkomen. Zoïs en Keenan zullen hen vervangen in de tweede helft. NEC is duidelijk onderhevig geweest aan een donderpreek want voordat we goed en wel weten dat we weer begonnen zijn ligt de gelijkmaker er al in. Er wordt nog hevig geprotesteerd bij de grensrechter omdat veel spelers dachten dat het buitenspel was, maar deze geeft geen krimp. Een tijdje lijken we aangeslagen en ik vrees al wat er al veel vaker gebeurde. Maar het is Nieuwendaal die ons in de 72e minuut toch weer voorzet, ondanks dat NEC steeds sterker werd. Even knijp ik hem als Denneboom 10 minuten later scoort, maar deze keer ziet de grensrechter wél het buitenspelgeval en wordt deze goal afgekeurd. Deze tik komt NEC niet meer boven en we kunnen de wedstrijd rustig uitspelen. Een knappe overwinning van onze kant!

018fk5.jpg

Uitslagen 8e speelronde

Excelsior – Vitesse 0-1

Heracles – ADO 0-1

Roda – Groningen 2-1

PSV – Ajax 2-1

AZ – Twente 3-1

Heerenveen – NAC 1-1

NEC – Willem II 1-2

Sparta – Feyenoord 0-1

Utrecht – RKC 1-2

Geplaatst
  • Auteur

4-10-2006

7 Punten uit de laatste 3 competitiewedstrijden. Het zorgt ervoor dat we tot nu toe 12e staan, 1 plaatsje lager dan tegenstander Heerenveen. We spelen thuis en zijn ruim favoriet. De enige keer eerder was geen succes ( thuis tegen Heracles ) dus het is zaak dat we op onze hoede zijn. We beginnen erg scherp en na 3 minuten heeft Redan de 1-0 er al in liggen. Beide ploegen doen het vervolgens een tijdje rustig aan. Na 25 minuten moet Kargbo erin komen voor Nieuwendaal, in verband met een blessure. De kleine wijziging zorgt voor een beetje onrust en uit een counter scoort Yildirim 5 minuten later. Zowel voor als na rust lukt het beide partijen niet om grip op de wedstrijd te krijgen. Op wat loze kansen na blijft het dan ook rustig. Helemaal tevreden ben ik natuurlijk niet, maar een punt is toch weer een punt. Na de wedstrijd krijgen we treurig nieuws. Nieuwendaal heeft een hamstring gescheurd en zal tussen de 2 en 3 maanden eruit zijn. Waarschijnlijk zien we hem dus na de winterstop pas weer terug.

019iv0.jpg

Uitslagen 9e speelronde

ADO – NEC 3-1

Ajax – AZ 2-3

Feyenoord – Excelsior 0-1

Heracles – Roda 2-1

NAC – Sparta 3-2

RKC – Groningen 2-0

Twente – Utrecht 2-0

Vitesse – PSV 3-2

Willem II – Heerenveen 1-1

15-10-2006

Na een rustige week waarin een handjevol spelers interlandverplichtingen had mogen we aantreden tegen Sparta. Deze wedstrijd uit en de volgende wedstrijd ( Excelsior thuis ) zullen we nog wat punten moeten sprokkelen omdat hierna lastige wedstrijden volgen ( PSV uit, AZ thuis, Utrecht uit ). We staan op dit moment 13e, 3 plaatsen boven Sparta, dat slechts 2 punten minder heeft. Positief nieuws voor ons is dat Wilmet weer teruggekeerd is van een blessure. Uit voorzichtigheid begint hij vandaag op de bank. Marcellis is in verband met interlands afwezig.

De wedstrijd start erg rustig. Na een kwartier is er pas een eerste kans voor Sparta, de bal gaat echter huizenhoog over. Vanaf dat moment krijgt Sparta echter wel kans op kans, en na 22 minuten kopt Rose de 1-0 binnen. De voorsprong is van korte duur. 5 minuten na de 1-0 kopt den Ouden de gelijkmaker binnen, na een prachtige assist van Redan. Nog geen minuut later staan we al weer achter, Medunjanin schiet de 2-1 in de netten. Hierna keert de rust terug en na 45 minuten staat het dan ook nog steeds 2-1. In de rust komen El Hamdaoui en Wilmet erin om onze offensieve krachten ( hopelijk ) te verbeteren. Het lijkt te werken. Er ontstaan gaten in de verdediging van Sparta en we krijgen een aantal goede kansen. Doelman Terol keept echter een goede wedstrijd. Het lukt ons toch om op gelijke hoogte te komen. Door een klutsbal beland de bal via de voet van Schenkel in de goal, 2-2. We denken de buit ( voor zover 1 punt een buit is ) binnen te hebben als invaller Tsvetkov de 3-2 maakt, ver in blessuretijd. Ondanks een sterke 2e helft van onze kant gaan we met lege handen naar huis.

020gi3.jpg

Uitslagen 10e speelronde

AZ – Vitesse 2-0

Heerenveen – ADO 1-0

PSV – Feyenoord 1-1

Roda – RKC 0-0

Groningen – Twente 1-2

NEC – Heracles 7-0

Sparta – Willem II 3-2

Utrecht – Ajax 1-0

Excelsior – NAC 1-2

Tijd om na 10 wedstrijden ook de stand eens te bekijken:

021mg7.jpg

Geplaatst

bekijk het van de zonnige kant je staat 2 plaatsen hoger als je prognose;)

hoewel je met de selectie misschien wel meer punten had moeten en kunnen sprokelen oa sparta en heracles maar verder ziet het er goed uit en keep on going;)

Geplaatst
  • Auteur

@Stefano: Bedankt!

22-10-2006

We zijn favoriet tegen de hekkensluiter maar toch ben ik erg op mijn hoede. Natuurlijk hoop ik te winnen om het gat met Excelsior wat groter te maken, maar zeker ben ik niet. De eerste 10 minuten staan in het teken van Wilmet. Hij start weer in de basis, krijgt bijna meteen geel en verlaat vervolgens na 11 minuten geblesseerd van het veld. We hopen maar dat het meevalt. Imschoot vervangt hem. De rest van de eerste helft gaat gelijk op, beide partijen krijgen wat kleine kansjes, maar tot doelpunten leidt het niet. Excelsior lijkt wat scherper uit de kleedkamers te komen, krijgt wat kansen, maar al snel keert het beeld uit de eerste helft terug. Een erg zwakke wedstrijd van onze kant en we hebben mazzel dat Excelsior ook niet tot scoren komt. Achteraf krijgen we te horen dat Wilmet 1 tot 2 maanden geblesseerd is. Opnieuw een zware domper voor de jonge Belg.

022rd6.jpg

Uitslagen 11e speelronde

ADO – Sparta 0-0

NAC – PSV 0-0

Heracles – Heerenveen 0-0

Ajax – Groningen 1-1

Feyenoord – AZ 2-0

NEC – Roda 0-0

Twente – RKC 1-0

Vitesse – Utrecht 1-4

Willem II – Excelsior 0-0

25-10-2006

PSV kent tot nu toe een erg zwak seizoen. Een voorlopig 9e plaats in voor de titelverdediger gewoonweg slecht te noemen. Dit betekend natuurlijk niet dat wij ineens favoriet of ook maar kansrijk zijn. Ik wil gewoon een degelijke wedstrijd zien, zoveel mogelijk ‘damage control’ en wie weet, een puntje meepikken als het onze dag is.

Het lukt ons de eerste 10 minuten om PSV van ons doel af te houden, ook al levert het wel al meteen 2 kaarten op. In de 12e minuut maakt Kluivert toch de 1-0. PSV zet veel druk en het is aan Peersman te danken dat we niet al verder achter staan. Af en toe komen we eruit met een counter en dit resulteert in de gelijkmaker in de 27e minuut. De voorzet van Bobson beland via Cocu ineens achter Gomes. Geheel onverdiend, maar niet minder leuk natuurlijk. Even lijkt PSV de grip te verliezen, voor rust krijgen we nog wat flinke kansen om op voorsprong te komen, maar Gomes laat zich niet nogmaals passeren. Koeman lijkt niet echt een goede spreker te zijn, want PSV gaat op dezelfde voet door in de tweede helft. Al snel komt Redan alleen tegenover Gomes te staan en hij schiet hard binnen: 1-2. Dan wordt PSV wakker en valt het zelf weer aan, wat na een kwartier resulteert in de gelijkmaker van John de Jong. PSV jaagt door en het onvermijdelijke gebeurd dan ook, 10 minuten voor tijd maakt Koné de 3-2. PSV wint verdiend, maar wel met veel moeite.

023ct5.jpg

Uitslagen 12e speelronde

AZ – NAC 1-2

Excelsior – ADO 0-3

Groningen – Vitesse 2-1

Heerenveen – NEC 2-2

PSV – Willem II 3-2

RKC – Ajax 1-2

Roda – Twente 0-2

Sparta – Heracles 0-0

Utrecht – Feyenoord 2-2

Geplaatst

In Breda zullen ze ongetwijfeld het volgende zingen:

''Breda scheld ole, wij haten Willem 2''

Geplaatst
  • Auteur

28-10-2006

Tussen de twee lastige wedstrijden tegen PSV en AZ zit het bekerduel uit tegen AGOVV. De wedstrijd tegen PSV geeft mij het vertrouwen dat we de 4e ronde kunnen bereiken, maar toch ben ik voorzichtig. AGOVV begint sterk en het eerste kwartier komen we nauwelijks aan spelen toe. Dan komen de eerste kansen en kopt Redan snel de 0-1 binnen vanuit een corner. 10 minuten later schiet Messoudi de 0-2 binnen na een prachtige combinatie door het centrum. We spelen de eerste helft rustig uit en met een 0-2 stand gaan we aan de thee. Deze smaakte schijnbaar goed, de spelen hebben weer nieuwe energie en vervolgen het aanvallen. Na vele kansen valt in de 69e minuut eindelijk de volgende treffer. Den Ouden schiet hard binnen. Vervolgens knalt Redan de bal snoeihard op de paal waarna de bal achterrolt. Van der Hoeven ziet het in blessuretijd niet meer zitten, maar een forse overtreding en kan nog met rood vertrekken. We winnen vrij eenvoudig met 0-3 en bekeren door!

024kp2.jpg

29-10-2006

De dag na de bekerwedstrijd wordt de loting van de 4e ronde bekend. Voor de derde keer op rij spelen we uit tegen een eerstedivisionist, deze keer tegen een van onze rivalen, namelijk Den Bosch. Opvallend is dat zowel PSV als AZ in de 3e ronde uitgeschakeld is door respectievelijk Sparta en Twente. Totaal zijn er nog 11 eredivisieploegen in de 4e ronde, 3 eerste divisieploegen , 1 reserveteam ( Ajax 2 ) en 1 amateurploeg ( Flevo Boys ).

5-11-2006

De start van AZ was erg overtuigend te noemen en al snel stond de ploeg uit Alkmaar bovenaan. De laatste weken vallen de resultaten echter wat tegen, met de uitschakeling in de beker als dieptepunt. AZ staat nog wel bovenaan , met 28 punten uit 12 wedstrijden. 3 dagen geleden won AZ echter wel van Pasching in de UEFA Cup, wat wellicht een teken van herstel is. AZ domineert het spel vanaf minuut 1 en het verrast dan ook niemand dat AZ op voorsprong komt in de 24e minuut. Opvallend genoeg neemt AZ gas terug en 10 minuten later ligt de 1-1 in de netten, Redan schiet knap binnen. AZ zet nog aan maar met rust staat nog steeds de 1-1 op het scorebord. In de tweede helft speelt AZ steeds sterker en worden we gedwongen op de counter te gaan gokken. AZ vecht voor een overwinning maar blijft steken op 1-1. Even lijken we nog de vermoeide ploeg te verrassen, maar invaller El Hamdaoui schiet over.

025bg0.jpg

Uitslagen 13e speelronde

Heracles – Excelsior 1-1

ADO – PSV 1-1

Heerenveen – Roda 0-0

NAC – Utrecht 1-1

Ajax – Twente 0-0

Feyenoord – Groningen 4-1

NEC – Sparta 2-1

Vitesse – RKC 2-2

Willem II – AZ 1-1

Geplaatst
In Breda zullen ze ongetwijfeld het volgende zingen:

''Breda scheld ole, wij haten Willem 2''

En dat boeit wie?

-----------------------

De novelle vind ik top, vooral de presentatie heb ik niks op aan te merken! Jammer van de uitslagen maar dat gaat vanzelf beter, succes met het vechten tegen degradatie.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.