Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Laat ik me even voorstellen: mijn naam is Alex Duvivié, student aan de HVSA (Hoge VoetbalSchool Antwerpen). Dit jaar is mijn laatste jaar in deze nieuwe richting. Ik zal deel uitmaken van een groep van 20 studenten die als eerste afstuderen in de richting ‘Toegepaste Voetbalkunsten’. Voor het zover is moet ik eerst nog mijn stage doorstaan, het belangrijkste deel van het laatste jaar. De stage belooft zeer speciaal te worden voor mij. Laat ik jullie even mee terugnemen naar 30 juni 2006, de dag dat ik mijn uitslag van het tweede jaar kreeg:

Ik sta aan de uitgang van de grootste aula van onze school. We hebben net onze uitslag gekregen, ik ben geslaagd met grootste onderscheiding. Op elk vak had ik meer dan 16. Wat vreemd is, is dat de docent van ‘Voetbalgeschiedenis’ me nog meedeelde dat ik verwacht word bij de stagecoördinator. Het zou iets te maken hebben met mijn stage voor volgend jaar. Eindelijk, al mijn medestudenten hebben namelijk hun stage al toegewezen gekregen. Kevin gaat als assistent coach naar KVSK United, Bert gaat als scout naar Espanyol, Dieter gaat als assistent coach naar PSV, enkel ik heb nog niets gekregen.

Ik begeef me dan maar richting het bureau van de stagecoördinator. Ik word binnen gelaten en ik krijg een stoel toegewezen. De coördinator vertelt dat hij het over mijn stage wil hebben. Hij vertelt dat de school voor mij iets speciaals heeft. Alex, jij zal je stage en je lessen gaan volgen in Milaan. Studeren zal je doen aan de HVSM en je stage zal doorgaan bij AC Milan, maar wel als hoofdcoach!

Geplaatst
  • Auteur

Laat ik me even voorstellen: mijn naam is Alex Duvivié, student aan de HVSA (Hoge VoetbalSchool Antwerpen). Dit jaar is mijn laatste jaar in deze nieuwe richting. Ik zal deel uitmaken van een groep van 20 studenten die als eerste afstuderen in de richting ‘Toegepaste Voetbalkunsten’. Voor het zover is moet ik eerst nog mijn stage doorstaan, het belangrijkste deel van het laatste jaar. De stage belooft zeer speciaal te worden voor mij. Laat ik jullie even mee terugnemen naar 30 juni 2006, de dag dat ik mijn uitslag van het tweede jaar kreeg:

Ik sta aan de uitgang van de grootste aula van onze school. We hebben net onze uitslag gekregen, ik ben geslaagd met grootste onderscheiding. Op elk vak had ik meer dan 16. Wat vreemd is, is dat de docent van ‘Voetbalgeschiedenis’ me nog meedeelde dat ik verwacht word bij de stagecoördinator. Het zou iets te maken hebben met mijn stage voor volgend jaar. Eindelijk, al mijn medestudenten hebben namelijk hun stage al toegewezen gekregen. Kevin gaat als assistent coach naar KVSK United, Bert gaat als scout naar Espanyol, Dieter gaat als assistent coach naar PSV, enkel ik heb nog niets gekregen.

Ik begeef me dan maar richting het bureau van de stagecoördinator. Ik word binnen gelaten en ik krijg een stoel toegewezen. De coördinator vertelt dat hij het over mijn stage wil hebben. Hij vertelt dat de school voor mij iets speciaals heeft. Alex, jij zal je stage en je lessen gaan volgen in Milaan. Studeren zal je doen aan de HVSM en je stage zal doorgaan bij AC Milan, maar wel als hoofdcoach!

Geplaatst
  • Auteur

Geplaatst

AC Milan... nooit trainer van geweest maar lijkt me leuke club... Succes

daar in milaan

Geplaatst

Erre, ik het ziet er weer erg goed uit. Vanavond of morge komt er in mijn update misschien wel een speler langs die goed genoeg is voor AC. Dus hij mijn novelle even in de gaten:p

Geplaatst
  • Auteur
Duvivié, teveel naar flikken gekeken? ;-)

Ik kon het niet laten :)

Geplaatst
  • Auteur

Het lessenrooster

Maar goed, nu terug naar het heden. Ik ben net bij mijn stagebegeleider geweest, heb mijn lessenrooster gekregen. Dat is de laatste keer dit jaar dat ik op school in Antwerpen ben geweest, morgen vertrek ik naar Milaan. Ik bekijk even mijn lessenrooster, het is ingedeeld in even en oneven weken:

Even week

Maandag

8u-10u Psychologie

10u-12u Belgische Voetbalgeschiedenis

16-18u Mediatraining

Dinsdag

Stage

Woensdag

Stage

Donderdag

10u-12u Economie

14u-15u Hedendaagse clubs en spelers

Vrijdag

Stage

Zaterdag, zondag

Stage

Oneven week

Maandag

Stage

Dinsdag

8u-10u Europese Stadions

10u-12u Tactiek

16-18u Spelregels

Woensdag

8-10u Europese voetbalgeschiedenis

Stage

Donderdag

Stage

Vrijdag

Stage

Zaterdag, zondag

Stage

Valt best nog wel mee. Alleen die twee uur Europese stadions zijn er te veel aan, ik dacht dat dit wel gedaan zou zijn dit jaar. Vorig jaar was dat zooo saai, ongelofelijk! Ik ga er wel met volle moed tegenaan, ik doe dit graag en ik kan het goed.

Nu, misschien vragen jullie af waarom een derdejaarsstudent al meteen AC Milan mag gaan coachen? Wel eigenlijk vind ik dit ook verrassend, maar jullie moeten weten dat de HVSA wordt bezien als de beste school in zijn soort en dat ik volgens de docenten bij de drie sterkste studenten hoor.

Morgen vertrek ik naar Milaan, mijn kot is al geregeld (het is eigenlijk meer een studio). Hopelijk bevalt het me daar.

Geplaatst

leuk bedacht die roosters.. ga zo door hij leest lekker weg.

Geplaatst

Wat zijn Europese stadions als vak als ik vragen mag? Het is wel heel vreemd dat je als hoofdcoach stage gaat lopen maar het is wel een cool idee.

Geplaatst

Leuk bedacht. Vind Milan geen leuk team in fm. Wel succes.

Geplaatst

origineel idee, en diegenen die vinden dat het onrealistisch is, wat dan van die onbekende trainers die aangenomen worden door topclubs?

erre is tenminste nog origineel, succes!

Geplaatst

Hmm, dit lijkt een mooie novelle te gaan worden, leuke schrijfstijl en het leest vlot weg. Keep it up! ;)

Geplaatst

Hehe, ik wil ook zulke stages op mijn opleiding, dan loop ik in het eerste jaar al bij de NOS:D

mooi opgezet, origineel idee:) bak er iets van he;)

Geplaatst
  • Auteur

In Milano

Ik ben goed aangekomen op mijn kot. Nadat ik alles heb geïnstalleerd, open ik mijn laptop en surf naar Blackboard. Elk vak heeft zijn eigen sectie. Eerst check ik de algemene sectie. Er staat al een nota op over de stage:

Nota stage derdejaars

Wat?

De stage is er voor de derdejaars om hen voor te bereiden op hun latere toekomst in het voetbal. De student zal een heel jaar meedraaien in een club, terwijl lopen er ook nog lessen. Elke student krijgt een stagebegeleider toegewezen die hen helpt waar nodig. De studenten mogen tijdens hun stage enkel materiële bonussen ontvangen. Er mag dus geen geld worden verdiend, een bedrijfswagen is wel mogelijk.

Quotatie

Op basis van de observaties van de stagebegeleider zal elke student gequoteerd worden. De stage is goed voor 75% van de totaal aantal te verdienen punten in het laatste jaar. Er zal gequoteerd worden op basis van resultaten, transfers, contact met spelers en bestuur en harmonie binnen de club.

Ik kijk of er ook al enkele cursussen online staan. Enkel die van economie staat online, ik laat jullie even de inhoudstafel zien.

Economie

1 Inleiding 3

2 Basisbegrippen 7

3 Transfers 15

3.1 Kopen en verkopen 15

3.2 Lenen en uitlenen 20

3.3 Eerste optie 22

3.4 Gedeeld eigendom 23

3.5 EU-wetgeving 24

3.6 Transfer wetgeving per land 28

3.7 Clausules 35

3.8 Speciale voorwaarden 37

4 Contracten 40

4.1 Voltijds contract 40

4.1.1 Salaris 44

4.1.2 Tekenpremie 45

4.1.3 Duur 46

4.1.4 Voorwaarden 48

4.2 Deeltijds contract 50

4.3 Jeugdcontract 51

4.4 Bonussen 52

4.5 Clausules 56

4.6 Stafcontracten 59

5 Ticketing 60

5.1 Competitiewedstrijden 60

5.2 Europese wedstrijden 62

5.3 Bekerwedstrijden 64

5.4 Abonnementen 66

5.5 Speciale voorwaarden 67

6 TV gelden 70

7 Wedstrijdbonussen 76

8 Merchandising 80

9 Sponsoring 95

9.1 Shirtsponsoring 95

9.2 Boardings 98

9.3 Acties 100

9.4 Overheidssponsoring 102

10 Bronnenlijst 105

Het lijkt nog wel mee te vallen, grote delen zijn ook herhaling. Enkel het hoofdstuk contract belooft moeilijk te worden. Ik sluit nog even mijn printer aan en laat mijn eerste cursus eruit rollen. Ik las ook nog dat mijn persoonlijk stageformulier vanaf morgen op Blackboard zou staan.

Geplaatst

Je brengt het wel op een heel speciale manier en ook mooi dat je die andere ook nog in leven houdt.

Geplaatst

leuk bedacht hoor.. hoe kom je erop?? KUTGW

Geplaatst
  • Auteur
leuk bedacht hoor.. hoe kom je erop?? KUTGW

tja, 't kwam gewoon ineens in me op: een studie voetbal, dat zou nog eens wat zijn. En vandaar het idee.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.