Geplaatst 9 mei 200718 jr. “Van den Herik rot op. We willen je niet meer.†Al enkele weken is het een complete chaos in Rotterdam. Feyenoord presteerde het afgelopen seizoen barslecht en de supporters willen dat Van den Herik opstapt. Spelers trainen al enkele dagen niet meer, bang voor hun eigen leven. Zelf trek ik me er weinig van aan. Ik ga op een ‘runnetje’ naar de Kuip, stap binnen en neem de trap naar boven richting mijn kantoortje. Daar aangekomen ruimde ik de rotzooi op die Peter Bosz bij mij dumpte. Als technisch adviseur bij de club controleer ik de financiële zaken bij Feyenoord. Ik was nog maar een paar weken in dienst en zag de club al hard achteruit gaan. Ik moest me haasten om naar de vergadering te gaan. Daar aangekomen zat Bosz er al. Hij is mijn directe opdrachtgever. Tijdens de vergadering ging het er heftig aan toe. Ik bekritiseerde Bosz flink voor zijn rapport. Het rapport van hem, genaamd ‘de verbetering’, sloeg absoluut nergens op. In het rapport gaf hij verbeterpunten aan. Punten die allang bekend waren. “Je moet met oplossingen komen en niet met ouwe koek,†schreeuwde ik. Bosz liep woedend weg en schreeuwde me nog achterna. “Waar bemoei jij je mee. Ik ben de technisch directeur.†Het was duidelijk. Bosz zag het niet meer zitten en liep woedend weg. De vergadering was voorbij en ik had zin in een ‘bakkie’. In de wandelgangen werd flink geroddeld over een mogelijk ontslag van Koeman. Zelf wist ik dat Koeman nooit zou worden ontslagen. Het zou dan namelijk een financiële strop voor Feyenoord wezen. Koeman zou zoveel geld krijgen, geld wat Feyenoord niet heeft. Na mijn ‘bakkie’ liep ik terug naar mijn kantoor. Even later ging de telefoon, ik nam op. Het bleek een collega te zijn. “Heb je het al gehoord?†“Wat gehoord?†“Koeman stapt op.†“Dat was te verwachten. Maar…,wie wordt nu manager?†“Feyenoord heeft geen geld, dus een nieuwe manager zal niet zo snel gehaald kunnen worden.†“En hoe nu verder dan?†“Ik denk dat Bosz het wordt. Hij heeft al ervaring als manager.†“Daar ben ik niet zo’n voorstander van, maar dat begrijp je wel.†“Ja, dat weet ik. Maar ik hang op. Zie je vanmiddag nog wel.†“Tot vanmiddag.†Koeman kon het niet meer aanzien. Een diepe zucht. “Wat een ellende.†Ik ging verder met waar ik gebleven was. Toen het half 6 was sloot ik mijn computer af en ging huiswaarts. Op naar de Kralingse Plaslaan. Naar mij huisje. De volgende morgen kreeg ik om 7 uur al een telefoontje. Het was Metgod, de assistent-trainer. Ik moest zo snel mogelijk naar de Kuip komen. Er was een spoedberaad. Snel trok ik mijn kleren aan en stapte op de fiets, op weg naar de Kuip. Daar aangekomen stond John Metgod en Henk Duut me al op te wachten. Samen liepen we naar de vergaderkamer. De grote kale leider, Jorien van den Herik, zat er al. Ernstig sprak hij ons toe. “Afgelopen avond heb ik contact gehad met Bosz of hij manager wil worden van Feyenoord. Bosz wilde geen manager worden. Hij ziet geen toekomst meer in de club. Na een uur praten werd mij duidelijk dat hij weg wilde bij Feyenoord. Vandaar dat hij er nu ook niet is en nooit meer zal komen. Hij heeft zijn ontslagpapieren getekend.†“Maar nu hebben we helemaal geen manager meer.†merkte Duut op. “Inderdaad, we zijn nu managerloos en ik ben bang dat de club zal ophouden te bestaan.†“Maar Duut of Metgod kunnen toch manager worden?†vroeg ik aan van den Herik. “Néé†werd er direct geroepen. Metgod en Duut wilde niet de verantwoordelijkheid nemen. “Ik zie geen oplossing meer,†zei de leider starend voor zich uit. “Dan wordt ik wel manager. Als hier allemaal bangeriken zitten. Ik neem de verantwoordelijkheid wel, mits ik word ondersteund door mijn twee assistenten.†Iedereen keek mij aan. “Jij? Durf jij het aan?†“Já. Dat durf ik.†Een paar uur later stonden al boze supporters voor de deur. Het was al snel bekend dat ik manager zou worden. En dat zonder enige ervaring. Ik liep naar mijn kantoortje en pakte mijn spullen in om later de verhuizen naar het grote kantoor. Toen ik alles had ingepakt, plofte ik neer. Waar ben ik nu aan begonnen. Tips zijn altijd welkom. Aangezien dit mijn eerste novelle is.
Geplaatst 9 mei 200718 jr. Auteur “Van den Herik rot op. We willen je niet meer.†Al enkele weken is het een complete chaos in Rotterdam. Feyenoord presteerde het afgelopen seizoen barslecht en de supporters willen dat Van den Herik opstapt. Spelers trainen al enkele dagen niet meer, bang voor hun eigen leven. Zelf trek ik me er weinig van aan. Ik ga op een ‘runnetje’ naar de Kuip, stap binnen en neem de trap naar boven richting mijn kantoortje. Daar aangekomen ruimde ik de rotzooi op die Peter Bosz bij mij dumpte. Als technisch adviseur bij de club controleer ik de financiële zaken bij Feyenoord. Ik was nog maar een paar weken in dienst en zag de club al hard achteruit gaan. Ik moest me haasten om naar de vergadering te gaan. Daar aangekomen zat Bosz er al. Hij is mijn directe opdrachtgever. Tijdens de vergadering ging het er heftig aan toe. Ik bekritiseerde Bosz flink voor zijn rapport. Het rapport van hem, genaamd ‘de verbetering’, sloeg absoluut nergens op. In het rapport gaf hij verbeterpunten aan. Punten die allang bekend waren. “Je moet met oplossingen komen en niet met ouwe koek,†schreeuwde ik. Bosz liep woedend weg en schreeuwde me nog achterna. “Waar bemoei jij je mee. Ik ben de technisch directeur.†Het was duidelijk. Bosz zag het niet meer zitten en liep woedend weg. De vergadering was voorbij en ik had zin in een ‘bakkie’. In de wandelgangen werd flink geroddeld over een mogelijk ontslag van Koeman. Zelf wist ik dat Koeman nooit zou worden ontslagen. Het zou dan namelijk een financiële strop voor Feyenoord wezen. Koeman zou zoveel geld krijgen, geld wat Feyenoord niet heeft. Na mijn ‘bakkie’ liep ik terug naar mijn kantoor. Even later ging de telefoon, ik nam op. Het bleek een collega te zijn. “Heb je het al gehoord?†“Wat gehoord?†“Koeman stapt op.†“Dat was te verwachten. Maar…,wie wordt nu manager?†“Feyenoord heeft geen geld, dus een nieuwe manager zal niet zo snel gehaald kunnen worden.†“En hoe nu verder dan?†“Ik denk dat Bosz het wordt. Hij heeft al ervaring als manager.†“Daar ben ik niet zo’n voorstander van, maar dat begrijp je wel.†“Ja, dat weet ik. Maar ik hang op. Zie je vanmiddag nog wel.†“Tot vanmiddag.†Koeman kon het niet meer aanzien. Een diepe zucht. “Wat een ellende.†Ik ging verder met waar ik gebleven was. Toen het half 6 was sloot ik mijn computer af en ging huiswaarts. Op naar de Kralingse Plaslaan. Naar mij huisje. De volgende morgen kreeg ik om 7 uur al een telefoontje. Het was Metgod, de assistent-trainer. Ik moest zo snel mogelijk naar de Kuip komen. Er was een spoedberaad. Snel trok ik mijn kleren aan en stapte op de fiets, op weg naar de Kuip. Daar aangekomen stond John Metgod en Henk Duut me al op te wachten. Samen liepen we naar de vergaderkamer. De grote kale leider, Jorien van den Herik, zat er al. Ernstig sprak hij ons toe. “Afgelopen avond heb ik contact gehad met Bosz of hij manager wil worden van Feyenoord. Bosz wilde geen manager worden. Hij ziet geen toekomst meer in de club. Na een uur praten werd mij duidelijk dat hij weg wilde bij Feyenoord. Vandaar dat hij er nu ook niet is en nooit meer zal komen. Hij heeft zijn ontslagpapieren getekend.†“Maar nu hebben we helemaal geen manager meer.†merkte Duut op. “Inderdaad, we zijn nu managerloos en ik ben bang dat de club zal ophouden te bestaan.†“Maar Duut of Metgod kunnen toch manager worden?†vroeg ik aan van den Herik. “Néé†werd er direct geroepen. Metgod en Duut wilde niet de verantwoordelijkheid nemen. “Ik zie geen oplossing meer,†zei de leider starend voor zich uit. “Dan wordt ik wel manager. Als hier allemaal bangeriken zitten. Ik neem de verantwoordelijkheid wel, mits ik word ondersteund door mijn twee assistenten.†Iedereen keek mij aan. “Jij? Durf jij het aan?†“Já. Dat durf ik.†Een paar uur later stonden al boze supporters voor de deur. Het was al snel bekend dat ik manager zou worden. En dat zonder enige ervaring. Ik liep naar mijn kantoortje en pakte mijn spullen in om later de verhuizen naar het grote kantoor. Toen ik alles had ingepakt, plofte ik neer. Waar ben ik nu aan begonnen. Tips zijn altijd welkom. Aangezien dit mijn eerste novelle is.
Geplaatst 9 mei 200718 jr. Auteur “Van den Herik rot op. We willen je niet meer.†Al enkele weken is het een complete chaos in Rotterdam. Feyenoord presteerde het afgelopen seizoen barslecht en de supporters willen dat Van den Herik opstapt. Spelers trainen al enkele dagen niet meer, bang voor hun eigen leven. Zelf trek ik me er weinig van aan. Ik ga op een ‘runnetje’ naar de Kuip, stap binnen en neem de trap naar boven richting mijn kantoortje. Daar aangekomen ruimde ik de rotzooi op die Peter Bosz bij mij dumpte. Als technisch adviseur bij de club controleer ik de financiële zaken bij Feyenoord. Ik was nog maar een paar weken in dienst en zag de club al hard achteruit gaan. Ik moest me haasten om naar de vergadering te gaan. Daar aangekomen zat Bosz er al. Hij is mijn directe opdrachtgever. Tijdens de vergadering ging het er heftig aan toe. Ik bekritiseerde Bosz flink voor zijn rapport. Het rapport van hem, genaamd ‘de verbetering’, sloeg absoluut nergens op. In het rapport gaf hij verbeterpunten aan. Punten die allang bekend waren. “Je moet met oplossingen komen en niet met ouwe koek,†schreeuwde ik. Bosz liep woedend weg en schreeuwde me nog achterna. “Waar bemoei jij je mee. Ik ben de technisch directeur.†Het was duidelijk. Bosz zag het niet meer zitten en liep woedend weg. De vergadering was voorbij en ik had zin in een ‘bakkie’. In de wandelgangen werd flink geroddeld over een mogelijk ontslag van Koeman. Zelf wist ik dat Koeman nooit zou worden ontslagen. Het zou dan namelijk een financiële strop voor Feyenoord wezen. Koeman zou zoveel geld krijgen, geld wat Feyenoord niet heeft. Na mijn ‘bakkie’ liep ik terug naar mijn kantoor. Even later ging de telefoon, ik nam op. Het bleek een collega te zijn. “Heb je het al gehoord?†“Wat gehoord?†“Koeman stapt op.†“Dat was te verwachten. Maar…,wie wordt nu manager?†“Feyenoord heeft geen geld, dus een nieuwe manager zal niet zo snel gehaald kunnen worden.†“En hoe nu verder dan?†“Ik denk dat Bosz het wordt. Hij heeft al ervaring als manager.†“Daar ben ik niet zo’n voorstander van, maar dat begrijp je wel.†“Ja, dat weet ik. Maar ik hang op. Zie je vanmiddag nog wel.†“Tot vanmiddag.†Koeman kon het niet meer aanzien. Een diepe zucht. “Wat een ellende.†Ik ging verder met waar ik gebleven was. Toen het half 6 was sloot ik mijn computer af en ging huiswaarts. Op naar de Kralingse Plaslaan. Naar mij huisje. De volgende morgen kreeg ik om 7 uur al een telefoontje. Het was Metgod, de assistent-trainer. Ik moest zo snel mogelijk naar de Kuip komen. Er was een spoedberaad. Snel trok ik mijn kleren aan en stapte op de fiets, op weg naar de Kuip. Daar aangekomen stond John Metgod en Henk Duut me al op te wachten. Samen liepen we naar de vergaderkamer. De grote kale leider, Jorien van den Herik, zat er al. Ernstig sprak hij ons toe. “Afgelopen avond heb ik contact gehad met Bosz of hij manager wil worden van Feyenoord. Bosz wilde geen manager worden. Hij ziet geen toekomst meer in de club. Na een uur praten werd mij duidelijk dat hij weg wilde bij Feyenoord. Vandaar dat hij er nu ook niet is en nooit meer zal komen. Hij heeft zijn ontslagpapieren getekend.†“Maar nu hebben we helemaal geen manager meer.†merkte Duut op. “Inderdaad, we zijn nu managerloos en ik ben bang dat de club zal ophouden te bestaan.†“Maar Duut of Metgod kunnen toch manager worden?†vroeg ik aan van den Herik. “Néé†werd er direct geroepen. Metgod en Duut wilde niet de verantwoordelijkheid nemen. “Ik zie geen oplossing meer,†zei de leider starend voor zich uit. “Dan wordt ik wel manager. Als hier allemaal bangeriken zitten. Ik neem de verantwoordelijkheid wel, mits ik word ondersteund door mijn twee assistenten.†Iedereen keek mij aan. “Jij? Durf jij het aan?†“Já. Dat durf ik.†Een paar uur later stonden al boze supporters voor de deur. Het was al snel bekend dat ik manager zou worden. En dat zonder enige ervaring. Ik liep naar mijn kantoortje en pakte mijn spullen in om later de verhuizen naar het grote kantoor. Toen ik alles had ingepakt, plofte ik neer. Waar ben ik nu aan begonnen. Tips zijn altijd welkom. Aangezien dit mijn eerste novelle is.
Geplaatst 9 mei 200718 jr. Auteur Na mijn aanstelling kreeg ik het zwaar. De voorbereiding liep niet zoals ik had gewild. Na het ontslag van Bosz kreeg hij een aanbieding als manager bij NAC Breda. Hij tekende het contract. "Ik heb zin in deze uitdaging. Ik ga van NAC Breda een goede subtopper maken." Tijdens de persconferentie vroeg een journalist waarom hij geen manager van Feyenoord wilde worden. Bosz zei dat hij mij haatte en me niet kon luchten. Vanaf dat moment werd onze ruzie openbaar. Ik wilde er niet op reageren en probeerde de pers te ontwijken voor een paar dagen. Het lukte en ik kon rustig aan de eerste wedstrijd beginnen. Een vriendschappelijk duel tegen Excelsior, een samenwerkingsclub van Feyenoord. Het duel verliep slecht voor mij. Feyenoord verloor met 1-3. Ook raakte Pierre van Hooijdonk geblesseerd. De aanvaller, bekend om zijn vrije trappen, mocht zich bewijzen in het eerste elftal. Het bleek geen succes. Van Hooijdonk stuurde ik na de wedstrijd direct naar het B-elftal. De andere vriendschappelijke wedstrijden verliepen niet veel beter. Slechts 1 maal werd er gewonnen. Ondertussen had ik veel contact met mijn assistenten Metgod en Duut. We hadden veel overleg over wat de beste tactiek zou zijn. We speelden 4-3-3 alleen het bleek geen succes. Daarom stapte we over op de 4-4-2 opstelling. Nu bleek het goed tot uitstekend te gaan. Van de eerste 5 duels werden er 3 gewonnen en 2 gelijk gespeeld. Topspelers in die wedstrijden waren Stein Huysegems en Jonathan de Guzman. De tranfermarkt was open tot 31 augustus, mijn verjaardag. Ik wilde een paar goede versterkingen hebben, niet alleen tijdelijk maar ook voor de toekomst. Zo kwamen Aykut Demir, Vincent Enyeama, Adilson Antonio, Andy O'Brien, Lebohang Mokoena, Ted Heijkmann, Lerin Duarte en Vincent Monster naar Feyenoord. Enyeama, een keeper, zou de strijd aangaan met Henk Timmer. Van Patrick Lodewijks was al duidelijk dat hij zich meer wilde richting op zijn rol als keeperstrainer. Mokoena kwam op aanraden van Ajax. Nadat duidelijk werd dat Ajax intresse had, had ik direct mijn scouts erop af gestuurd. Na flink wat rapportage wilde ik de gok wel wagen in de jonge Zuid-Afrikaan. De echte topspeler die naar Feyenoord ging was Andy O'Brien. De centrale verdediger, uitkomend voor Ierland, wilde meer spelen en ging daarom naar Feyenoord toe. Tranfers in Transfers uit Uitgeleende spelers Opvallend Wat opviel in augustus 2006 was de transfer van Kaká naar Chelsea voor €76M. Het geld wat AC Milan voor hem kreeg hebben ze direct besteed aan andere spelers. Onder andere voor Miroslav Klose voor €26.5M en Franck Ribéry voor €15M.
Geplaatst 9 mei 200718 jr. Ziet er inderdaad leuk uit. Alleen vind ik het jammer van 2 standaard aankopen. Mokoena en Enyeama. Voor de rest, Ga zo door(Y)
Geplaatst 9 mei 200718 jr. @Iker Casillas: Iedereen wil zo goed mogelijk presteren in FM en daar helpen standaard aankopen weleens bij. Het ziet er goed uit Sachs en ook mooi dat je de toptransfers erbij gepakt hebt. De meeste mensen doen alleen die van hun eigen club.
Geplaatst 10 mei 200718 jr. Denk niet dat je dit seizoen meteen mee kan draaien voor de titel met deze spelersgroep. Ik had toch meer directe versterkingen gehaald.
Geplaatst 11 mei 200718 jr. Auteur Afgelopen week heb ik een vergadering met het bestuur gehad. Van Wonderen, een scout van de club, kwam met een leuk talentje en of ik eens naar hem wou kijken. Ik stemde ermee in en luisterde naar wat de voorzitter te zeggen had. Ik was een beetje versuft doordat ik de dag heen en weer naar Duitsland ben gegaan. Van den Herik had een leuke samenwerkingsclub gevonden. RW Essen, uitkomend in de Tweede divisie van Duitsland. Alleen maar om even een contract te tekenen moest ik 5 uur rijden. Het gaat goed met de club. We staan op de eerste plek. Het is wel spannend met Heerenveen op de 2e plaats. AZ valt heel erg tegen. Ze staan nu 10e. Nog maar een weekje en dan is het kerst.