Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

De eerste werkdag!

4znqjie.jpg

Zoals jullie kunnen zien ben ik net gepromoveerd tot assistent van het eerste elftal. Ik zie dit als een opleiding bij een grootmeester in het managerwereldje ... Carlo Ancelotti! Ik sta al enkele jaren in loondienst bij Milan maar als jeugdtrainer, ik ben in de Italiaanse hoofdstad geraakt via dokter Jean-Pierre Meersseman van het Milan Lab. Hij heeft een goed woordje gedaan bij het bestuur nadat hij via de Belgische voetbalbond had vernomen dat ik een student was dat bij de opleiding boven iedereen uitstak.

meersseman_press.jpg

Sinds vorige week werd ik dan aangesteld als assistent, vandaag op 2 juli begint mijn eerste werkdag. AC Milan werd na het Italiaanse schandaal bestraft met 8 strafpunten. Inter is natuurlijk de grote favoriet dit seizoen, wij hebben andere doelstelling die tijdens de vergadering werden toegelicht:

543olm8.jpg

Geen makkelijke doelstellingen, maar we gaan er voor de volle 100% voor! Het aantrekken van jonge talentvolle spelers is zeker interessant want we hebben een kern met een groot aantal oude spelers die klaar zijn om hun ervaring te delen met jongen wolven. We kijken vooral uit naar de progressie van de Argentijnse verdediger Grimi en de Franse middenvelder Gourcuff.

We kregen van het bestuur een transferbudget van € 15 miljoen, een aardig budget waar we wel iets met kunnen bereiken. Momenteel belopen we 2 Franse pistes en 1 Nederlandse. We hebben al contact opgenomen met de betrokken managers die op hun beurt de betreffende clubs op de hoogte brengen. Tijdens de late middag kregen we al een mailtje binnen van Marseille:

5zfs8b4.jpg

--------------------------------------------------------------------------

Volgend deel:

* Komt Ribery naar Milan?

* De stage in Denemarken!

Graag reacties! Ik zie echt een uitdaging in AC dus deze novel gaat wel even duren!

Geplaatst
  • Auteur

De eerste werkdag!

4znqjie.jpg

Zoals jullie kunnen zien ben ik net gepromoveerd tot assistent van het eerste elftal. Ik zie dit als een opleiding bij een grootmeester in het managerwereldje ... Carlo Ancelotti! Ik sta al enkele jaren in loondienst bij Milan maar als jeugdtrainer, ik ben in de Italiaanse hoofdstad geraakt via dokter Jean-Pierre Meersseman van het Milan Lab. Hij heeft een goed woordje gedaan bij het bestuur nadat hij via de Belgische voetbalbond had vernomen dat ik een student was dat bij de opleiding boven iedereen uitstak.

meersseman_press.jpg

Sinds vorige week werd ik dan aangesteld als assistent, vandaag op 2 juli begint mijn eerste werkdag. AC Milan werd na het Italiaanse schandaal bestraft met 8 strafpunten. Inter is natuurlijk de grote favoriet dit seizoen, wij hebben andere doelstelling die tijdens de vergadering werden toegelicht:

543olm8.jpg

Geen makkelijke doelstellingen, maar we gaan er voor de volle 100% voor! Het aantrekken van jonge talentvolle spelers is zeker interessant want we hebben een kern met een groot aantal oude spelers die klaar zijn om hun ervaring te delen met jongen wolven. We kijken vooral uit naar de progressie van de Argentijnse verdediger Grimi en de Franse middenvelder Gourcuff.

We kregen van het bestuur een transferbudget van € 15 miljoen, een aardig budget waar we wel iets met kunnen bereiken. Momenteel belopen we 2 Franse pistes en 1 Nederlandse. We hebben al contact opgenomen met de betrokken managers die op hun beurt de betreffende clubs op de hoogte brengen. Tijdens de late middag kregen we al een mailtje binnen van Marseille:

5zfs8b4.jpg

Volgend deel:

Graag reacties! Ik zie echt een uitdaging in AC dus deze novel gaat wel even duren!

Geplaatst
  • Auteur

De eerste werkdag!

4znqjie.jpg

meersseman_press.jpg

543olm8.jpg

5zfs8b4.jpg

Volgend deel:

Geplaatst

Goed begin!!

Ribéry kan een goede aankoop zijn, al mislukt hij soms in FM07!!

AC is een geweldige club, hou idd vooral Gourcuff hij wordt TOP!!

Veel succes

Geplaatst
  • Auteur

Welcome to the club!

Op 8 juli moest ik de training leiden omdat Ancelotti met een delegatie naar Marseille was afgereisd. Met een temperatuur van 35 ° is trainen geen plezier maar de jongens lieten het niet aan hun hart komen en trainde enorm gretig! Tegen 17 u ontving ik het bericht dat Marseille akkoord was met ons aanbod, Ribery zal tegen woensdag zeker iets laten weten

15184_hp.jpg

Diouf ging akkoord met ons aanbod!

Op woensdag kwam dan het verlossende bericht dan Ribery voor ons koos, Chelsea en Inter vingen bot! Morgen arriveert de Fransman, het zal hier dan krioelen van journalisten!

Ribery-bleibt-bei-den-Bayern-ein-Thema_4001c3d0d5.jpg

Ribery komt over voor € 10 miljoen naar AC Milan!

Na de transfer van Ribery werd besloten om te wachten tot januari om een volgende aankoop af te ronden, dit is de kern voor het seizoen 2006/2007:

663mezm.jpg

Doelmannen:

Dida: Onze nummer 1, een keeper met ervaring, kan af en toe in de fout gaan maar hij is een betrouwbaar sluitstuk

Marco Storari: Overgekomen van Messina, moet zijn statuut als reserve accepteren. Zal dit seizoen niet veel aantreden!

Verdedigers:

Alessandro Costacurta: Is aan zijn laatste seizoen bezig bij Milan. Zal veeleer op de bank plaatsnemen

Paolo Maldini: Clubicoon dat plaats zal nemen als VC. De kapitein van AC Milan en verdediging!

Alessandro Nesta: Zal naast Maldini plaatsnemen, met dit duo heb ik een centraal duo met een pak ervaring!

Kakha Kaladze: Zal fungeren als VL, deze Georgiër kan rekenen op interesse van Chelsea!

Daniele Bonera: 25-jarige verdediger die als back-up werd gehaald om een blessure van Maldini en Nesta op te vangen.

Massimo Oddo: Kwam over van Lazio om met Cafu de strijd aan te gaan voor de VR positie. Tijdens de voorbereiding zal uitgemaakt worden wie er als VR wordt uitgespeeld.

Cafu: Braziliaan die waarschijnlijk aan zijn laatste seizoen bij ons bezig is, heeft een pak ervaring maar kampt momenteel met een blessure.

Leandro Grimi: 21-jarige verdediger met enorm veel talent. Zal ervaring opdoen bij Kaladze als VL.

Middenvelders:

Massimo Ambrosini: Italiaanse verdedigende middenvelder, zal waarschijnlijk bankzitter worden, met Pirlo en Gattuso als concurrentie!

Andrea Pirlo: Een van de beste VM op de wereld, heeft een enorm schot in zijn voeten. Zal met Gattuso vechten voor de positie.

Gennaro Ivan Gattuso: Milanees in hart en nieren, gaat door het vuur voor de club! Deze VM kan ook centraal op het middenveld spelen, Chelsea zou hem graag binnenhalen!

Franck Ribery: Revelatie van het WK dat juist is overgekomen naar de ploeg, met zijn snelheid kan hij gemakkelijk de rechterflank afschuimen.

Clarence Seedorf: Nederlandse middenvelder, onmisbaar op het middenveld. Heeft een enorme goede voorzet in de voeten!

Kaká: Jong Braziliaans wonderkind, is de publiekslieveling die met zijn flitsen iedereen kan bekoren. Zal achter de spitsen spelen.

Yohan Gourcuff: Jonge Fransman, heeft zijn opleiding genoten bij Rennes. Kan enorm veel ervaring opdoen bij Seedorf, Kaká etc. Een topper in wording!

Aanvallers:

Alberto Gilardino: Italiaanse topspits, kan rekenen op een basisplaats. Enorm sterk met de kop!

Ronaldo: Overgenomen van Madrid om hier terug zijn beste vorm te vinden en doelpuntjes te maken. Hopelijk vind hij snel zijn beste vorm want dan is hij niet te stoppen!

Ricardo Oliveira: Snelle spits dat een verdediger gemakkelijk met een actie in de wind kan zetten. Moet zich onderscheiden tijdens de voorbereiding.

Filippo Inzaghi: Italiaan die altijd op de perfecte plaats staat om te scoren. Zal waarschijnlijk op de bank plaatsnemen maar zijn kwaliteiten kan je niet op de bank houden.

Volgend deel:

* 3de voorronde Champions League

De voorbereiding ga ik overslagen, beide partijen werden gewonnen. Ik schakel over naar Europees voetbal.

Reacties altijd welkom!

Geplaatst

Leuk AC Milan!

Lekkere selectie toch wel, alleen de verdediging wat oud maar daar ga je vast verandering in aanbrengen

succes!

Geplaatst

Mooie club inderdaad, speelden gister fantastisch. Hoop op een mooie novelle, het begin mag er wel zijn!! Heb ook een novelle gehad met deze club, maar kijk uit dat je genoeg ''wereldsterren'' haalt anders doet de voorzitter het!

Succes..

Geplaatst
  • Auteur

Sweden...

Als we graag Champions League willen spelen moeten we de Zweedse ploeg Djurgarden opzij zetten. Dit mag normaal gezien geen probleem worden maar we blijven voorzichtig. Ik nam even de tijd om de training van Djurgarden mee te pikken en ik denk niet dat de ploeg ons kan pijn doen, enkel de spits Enrico kan voor licht gevaar zorgen.

BB14_09_Djurgarden_Pohang_2GV5.jpg

Op 9 augustus stond werd om 19u.30 de aftrap gegeven in het Olympiastadion in Stockholm:

Djurgarden 0 - 4 AC Milan (3de voorronde Champions League)

Goals: 0-1 Seedorf, 0-2 Ronaldo, 0-3 Ronaldo, 0-4 Ronaldo

Opstelling: Dida, Oddo, Kaladze, Bonera, Nesta, Pirlo, Ribéry, Seedorf ©, Kaká (77' Gourcuff), Gilardino, Ronaldo (45' Ricardo Oliveira)

We nemen een enorme optie op de Champions League, dit allemaal door Ronaldo. Het eerste doelpunt viel al na 6 minuten, Seedorf haalde uit vanop 35 meter en de bal ging via de paal binnen 0-1! De 0-2 viel in de 24ste minuut, Kaká speelde zijn landgenoot Ronaldo vrij en die knalde hard voorbij doelman Gustavsson 0-2!!! Ronnie voelde zich lekker want nog geen 6 minuten later vond de Braziliaan met het hoofd opnieuw het doel 0-3!!! Net voor de rust werd het 0-4 nadat Ronaldo werd neergehaald in het strafschopgebied, de Braziliaan nam de verantwoordelijkheid en knalde zijn 3de binnen 0-4!!! Tijdens de rust werd Ronnie vervangen, hij heeft zich licht geblesseerd tijdens die strafschopfout en we namen geen risico's. Na de rust controleerde we de partij en Djurgarden mocht zijn beide handen kussen dat Gustavsson met zijn reflexen de score niet liet uitlopen. Binnen 2 weken staat de return op het programma in San Siro.

ronal(2).jpg

Ronaldo krijgt verdient felicitaties!

Tijdens de komende 2 weken werd er verder gewerkt naar de match tegen Djurgarden. Spijtig genoeg viel Dida uit met een schouderblessure, de Braziliaanse doelman zal ongeveer een maand out zijn. Hij wordt momenteel in het Milan lab onder handen genomen dus zijn afwezigheid kan minder zijn dan een week. Door de blessure van Dida zal Storari in doel komen, Kalac zal fungeren als reservedoelman.

Dida.jpg

Dida zal een maand moeten toekijken.

Op 23 augustus stond de terugwedstrijd tegen Djurgarden op het programma, een 4-0 voorsprong kan je onmogelijk uit handen geven. Storari, Cafu, Grimi, Maldini, Gattuso, Jankulovski, Inzaghi en Oliveira komen in de basis, een andere opstelling als in de heenwedstrijd:

AC Milan 3 - 0 Djurgarden (3de voorronde Champions League)

Goals: 1-0 Ribéry, 2-0 Jankulovski, 3-0 Ribéry

Opstelling: Storari, Cafu, Grimi, Maldini ©, Bonera, Gattuso, Ribéry, Jankulovski, Kaká (74' Gourcuff), Inzaghi (79' Ronaldo), Ricardo Oliveira

Een maat voor niets, Djurgarden kon één keer gevaarlijk uithalen en wordt uit de Champions League gekegeld. In de 22ste minuut viel de 1-0, nieuwkomer Ribéry liet zijn klasse zien en krulde vanop 25 meter binnen 1-0!!! Een kwartiertje later buffelde Jankulovski de 2-0 in doel op voorzet van Grimi!!! Net voor de rust werd het 3-0, de Fransman werkte de corner van Jankulovski met de knie binnen 3-0!!! Na de rust bleven we baas maar Djurgarden kwam gevaarlijk opzetten maar Quirino zag zijn schuiver via de hand van Storari in corner verdwijnen. Binnenkort volgt de loting, hopelijk komen we in een interessante groep terecht.

p1_milan_1221.jpg

Op naar de Champions League!!!

Volgend deel:

* Loting Champions League

* De start van de Serie A

Reacties, kritiek etc altijd welkom!

Geplaatst

Lekker resultaat, ik wilde ook met Milan beginnen gezien de clash van gisteravond.

Geplaatst

Hoe krijg je Ribery naar Milan voor maar 10 miljoen euro? Bij elke game moet ik minimaal zo een 20 miljoen euro voor hem neerleggen. Verder veel succes enzo, begin is veelbelovend.

Geplaatst

als je aan het bestuur vraagt voor wat meer geld geven ze jou rond de 20 M meer

Geplaatst
als je aan het bestuur vraagt voor wat meer geld geven ze jou rond de 20 M meer

Daar heb je inderdaad gelijk in!

Iniedergeval Championsleague veilig gesteld

Succes in de competitie met 8 minpunten,

kben trouwens ook met AC Milan begonnen misschien binnekort ook een novelle

Geplaatst
  • Auteur

Transferperiode ten einde

akinfeev1.jpg

Milan - AC heeft zich voor het verstrijken van de transferperiode nog versterkt met Igor Akinfeev. De jonge Russische doelman komt over van CSKA Moskou voor € 10.5 miljoen. Akinfeev wordt bestempeld als wonderkind en volgens kenners zal hij later de beste doelman ter wereld worden. "Ik ben blij dat Igor naar ons komt, hij zal de opvolger worden van Dida die waarschijnlijk volgend seizoen vertrekt bij ons" was de eerste reactie van Stijn D.

kaladze.jpg

Intussen werd ook bekend dat Kaladze op het einde van het seizoen de overstap maakt naar Chelsea. De Georgiër vertrekt voor € 6.5 miljoen naar London, hij was toe aan een nieuwe uitdaging. Chelsea wou ook graag Gattuso naar London halen maar Milan weigerde een bod van € 19 miljoen voor de exentrieke Italiaan. Chelsea heeft ondertussen Cambiasso als vervanger aangetrokken.

Bron: La gazetta

@ Mo: Marseille wou zoveel voor hem, ik had eerst minder geboden maar dan wou Marseille onderhandelen en ze vroegen die prijs.

Geplaatst

IN een woord : Mooi verteld , Goede transfers en Mooie Lay-out

Kutgw

Geplaatst

volgens mij zijn dat wat meer woorden als 1, Timmotie

Geplaatst

Met Akinfeev heb je zeker geen slechte transfer gedaan en het is ook verstandig om 3 goede keepers in huis te hebben om eerlijk te zijn, nu moest Kalac al op de bank en dat is toch niet echt zo een goede keeper.

Geplaatst

AC Milan is een mooie club, Champions league voetbal volgend seizoen moet te halen zijn! Kampioen worden zou een erg goede prestatie zijn.

Heel erg veel succes ;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.