Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Naar aanleiding van de andere beoordeel-topics, waar dit topic een goed voorbeeld van is, hier een beoordeel-topic over wielrenners. Ik plaats een renner en jullie mogen hem een cijfer van 1 tot 10 geven. In tegenstelling tot de andere topics wordt er gevraagd om 2 cijfers te geven, namelijk één voor zijn huidige kwaliteiten en één voor zijn potentiële kwaliteiten. Argumentatie is gewenst, sterker zelfs, zonder argumentatie is je cijfer ongeldig. Als de renner beoordeeld is krijgt hij een eindscore.

De eerste renner is niemand minder dan..

nb25022006philippegilbert.jpg

Philippe Gilbert

• Antwoorden 104
  • Weergaven 43
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Naar aanleiding van de andere beoordeel-topics, waar dit topic een goed voorbeeld van is, hier een beoordeel-topic over wielrenners. Ik plaats een renner en jullie mogen hem een cijfer van 1 tot 10 geven. In tegenstelling tot de andere topics wordt er gevraagd om 2 cijfers te geven, namelijk één voor zijn huidige kwaliteiten en één voor zijn potentiële kwaliteiten. Argumentatie is gewenst, sterker zelfs, zonder argumentatie is je cijfer ongeldig. Als de renner beoordeeld is krijgt hij een eindscore.

Philippe Gilbert

Geplaatst
  • Auteur

Philippe Gilbert

Geplaatst

Zijn huidige kwaliteiten vallen me een beetje tegen. Al een paar jaar roepen ze dat hij een van de betere Belgen is, maar dit seizoen heeft hij nog niks laten zien. Iedereen gokte op een top-10 plaats in de Vlaamse Klassiekers, dus niet. Ik vind het overschat een 6,5

Hij is dit seizoen niet top, maar ik hem nog wel verder groeien. Hij kan nog vele dingen veranderen aan zijn lichaam en techniek van koersen bijv meer body kweken. Ooit zie ik hem een klassieker winnen. Voor potentie een 8,5

Geplaatst

Het valt inderdaad tegen wat die tot nou toe heeft laten zien, maar heb hem toch al een aantal indrukwekkende ontsnappingen zien doen soms een beetje domigheid maar toch een: 7 .

Ik zie hem in de toekomst nog wel een aantal mooie dingen doen, maar niet een echte grote worden als boonen, museeuw, van petegem. 8

Geplaatst

Ik sluit me hier bij aan. Altijd zeggen dat hij goed gaat rijden, maar ik heb er niet veel van gezien. Hij is natuurlijk niet de zwakste dus ik geef een 7

In de toekomst zie ik hem wel wat leuke dingen doen, misschien een paar uitschieters waarmee hij iets groots wint, maar hij ik denk dat hij geen constante renner zal zijn. Dus een 8,5

Geplaatst

Iedereen zegt dat hij HET is, heeft er helaas nog niks van gebakken. 6.

Hij is nog jong en laat zich wel vaak zien, met wat koersinzicht erbij word hij wel een 7.5.

Geplaatst

Ik vind hem tot nu toe gemiddeld. 6

En zijn ontwikkeling stokt al zo lang dat ik er ook weinig vertrouwen in heb dat ie nog erg hoog gaat rijken. Een gemiddeld cijfer voor een gemiddelde renner. Een 6,5

Geplaatst

Gilbert, wordt nog groot!

Hij is trouwens een van de enige die nog een 'deftig' seizoen rijd: waalse klassiekers en vlaamse, + 1 of 2 grote rondes, kortom een renner naar mijn hart. Tis ook een aanvaller, alleen heeft hij nog te veel last van chas patat maar dat wordt wel beter..

Hij heeft wel al wat gedaan hoor jongens, want anders kan je even goed zeggen dat boogerd een nietsnut was gezien zijn slechte spurt. Maar hij kan beter 6.5

Geplaatst

Dit jaar een wat mindere voorbereiding, maar toch geschitterd in milaan-sanremo en 16e in l-b-l, dus een heel lange piek. 7

Ik zie hem ooit een succesvol kopman worden, als hij wat meer body kweekt. 8,5

Geplaatst

Ook ik vind dat hij tot nu toe niet veel heeft gedaan, valt soms op rare momenten aan(ik kan er nu snel ff geen bedenken), daarom voor nu een 6,5 maar ik denk dat als hij wat slimmer gaat koersen dat hij nog uit kan groeien tot een topper dus potentieel geef ik een 8

Geplaatst

7 - Goede renner met een goede mentaliteit, moet enkel wat meer op intelligentie gaan koersen, heeft een sterke teamleider achter zich nodig.

8 - Heeft in alle geval het potentieel om mooie ereplaatsen te behalen. Ik verwacht dat hij een grote voorsprong gaat maken inzake koersen met het kopje. Misschien nog niet dit jaar, maar de komende jaren zeker.

Geplaatst

Een 6. Staat er nooit dat hij er wil/moet staan. Kan óf niet pieken, óf hij kan niet tegen de druk.

Voor z'n potentieel een 7,5. Hij lijkt stil te staan in zijn ontwikkeling, en presteert constant aardig in de semi-klassiekers. Als er niks veranderd zal hij waarschijnlijk nooit een grote koers winnen. De grootste fout die hij kan gaan maken is zich richten op de kasseien.

Geplaatst
  • Auteur

Ik geef hem een 6,5. Zoals al gezegd presteert hij niet zoals van hem verwacht werd.

Potentieel krijgt Philippe van mij een 8. Momenteel groeit hij nauwelijks, maar ik verwacht van hem nog heel veel, in de heuvels althans.

Geplaatst

Middelmatige renner, af en toe mooie ontsnappingen gezien, maar rijd soms naar mijn mening '' dom ''. Ontwikkeling gaat steeds trager lijkt me, denk dat zijn top niet ver weg meer zit.

6

Geplaatst
  • Auteur

Philippe Gilbert

• Huidige kwaliteiten - 6,5
  • Potentieel - 7,9

De volgende is...

Thomas Dekker

thomas-dekker_428559a.jpg

Denk eraan dat jullie 2 cijfers moeten geven :)

Geplaatst

Thomas Thomas Thomas, wat was je gister toch goed. En zo jong nog.

Liet het dit jaar goed zien in L-B-L en de Amstel. Vorig jaar winnend in de Tirenno. Het is jammer dat ie nog zoveel pech heeft gehad met blesures. Maar Thomas is al ver voor zijn leeftijd en zal alleen nogmaar beter worden.

Zijn huidige cijfer schat ik op 7,5. Omdat hij al veel kan maar nog erg jong is en ervaring mist.

Zijn potentie schat ik op 9. Hij kan nog een jaar of 10 koersen. Hij wordt echt een topper.

Geplaatst

Is vergeleken met andere renners van zijn leeftijd een topper. Als Huidige cijfer schat ik op een 8.

Zijn potentie schat ik op een 9,5. Ik zie in hem een Tour winnaar.

Geplaatst

EDIT: Toch maar aangepast na vandaag. Hij wint de Ronde van Romandië en kan dus ook grotere koersen winnen7,5

Hij kan echter een hele grote worden. Of hij de tour ooit kan winnen betwijfel ik ten zeerste, maar top 5 toch zekers en in heuvelklassiekers moet hij toch ook mee kunnen doen om winst. Potentie: 9,3

Geplaatst

Als huidige renner geef ik hem ook een 8, maar veel moet daar niet aan varanderen om te stjigen, zoals die gast bezig is.

Voor zijn potentieel een dikke vette 9,2, lijkt me duidelijk.

Geplaatst

Hij is nu al zo ongelofelijk goed, hij wint gewoon een tijdrit met oa Savodelli en Evans, dat is op zijn minst een 8 waard.

En dan te bedenken dat hij alleen maar beter kan worden. Hij heeft niet alleen goede benen, maar ook nog ongelofelijk goed koersinzicht, dus een 9,5

Geplaatst

In tijdrijden is hij nu al uitmuntend, maar de rest kan nog wat beter, daarin schiet hij wat te kort. Hij kan volgen, maar niet finishen in het betere heuvel- en klimwerk. Daarom nu een 7,5.

Over enkele jaren, ik schat een stuk of 3, is hij rijp genoeg om in elke heuvel- en klimrit mee te dingen naar een eerste stek, ook in het eindklassement. Een welverdiende 9,5!

Geplaatst

Ik ben echt een fan van Thomas, heb ook genoten in Romandië. Hij is al erg goed in tijdrijden, maar kan in de andere dingen nog aardig groeien. Een 8.6.

Over een aantal jaar, tja, dan zie ik in hem een toekomstige touwinnaar en dan verdien je zeker een 10.

Geplaatst

Hij blijft maar door ontwikkelen en wint nu ook al wat protour rondes. En dat allemaal op zo een jonge leeftijd: 8

Ik zie in hem, als hij doorontwikkelt, een hele hele grote renner. Dus daarom geef ook ik een 10

Geplaatst

Ik denk dat hij in de komende 2 jaar wel een keer het WK-tijdrijden pakt, wat nu ook al gauw kan gaan gebeuren. Hij kan goed mee in de heuvels, durft een alles-of-niets poging te wagen en wint tijdritten van de groten.

NU: 8

POTENTIE: 9,5

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.