Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Oké ik wil het graag nog 1x gaan proberen, ik weet dat ik het al een paar keer heb geprobeert en het is me toen niet bevallen.. ik had ook nog nooit een paar test games gedaan, wat ik deze keer wel heb gedaan! Daarom ga ik het nog 1x proberen!

Hoe het allemaal begon

Ik werd in 1998 aangenomen voor de positie als trainer/coach van het –19 elftal. In deze tijd ging het erg goed met de club,

vanaf toen werd er drie keer op rij de titel gewonnen. Ook werd de Champions League, de wereldbeker en de FA Cup gewonnen in 1999.

Ook toen ging het goed met het team dat ik leidde, we werden eerste in de competitie voor de –19 teams, deze prestatie werd herhaalt in 2001.

Een paar jaar later werd er een grote druk op de trainer gelegd en zijn baan was niet meer zeker, hij moest de Champions League winnen,

want de club had geld nodig.. maar steeds slaagde hij er niet in om deze prestigieuze competitie te winnen. In het seizoen 2002/2003

werd de club dan wel landskampioen maar wist het weer niet de beker met de grote oren mee naar huis te nemen. Het werd in de kwartfinale

uitgeschakeld door Real Madrid ze verloren met 1-3 en wonnen met 4-3, helaas was dit te weinig. In 2003 werd de titel behaald en in 2004 de beker. Het seizoen 2004/2005 werd echter trofeeloos beëindigd. De trainer werd ontslagen aan het einde van seizoen 05/06.

Geplaatst
  • Auteur

Oké ik wil het graag nog 1x gaan proberen, ik weet dat ik het al een paar keer heb geprobeert en het is me toen niet bevallen.. ik had ook nog nooit een paar test games gedaan, wat ik deze keer wel heb gedaan! Daarom ga ik het nog 1x proberen!

Hoe het allemaal begon

Ik werd in 1998 aangenomen voor de positie als trainer/coach van het –19 elftal. In deze tijd ging het erg goed met de club,

vanaf toen werd er drie keer op rij de titel gewonnen. Ook werd de Champions League, de wereldbeker en de FA Cup gewonnen in 1999.

Ook toen ging het goed met het team dat ik leidde, we werden eerste in de competitie voor de –19 teams, deze prestatie werd herhaalt in 2001.

Een paar jaar later werd er een grote druk op de trainer gelegd en zijn baan was niet meer zeker, hij moest de Champions League winnen,

want de club had geld nodig.. maar steeds slaagde hij er niet in om deze prestigieuze competitie te winnen. In het seizoen 2002/2003

werd de club dan wel landskampioen maar wist het weer niet de beker met de grote oren mee naar huis te nemen. Het werd in de kwartfinale

uitgeschakeld door Real Madrid ze verloren met 1-3 en wonnen met 4-3, helaas was dit te weinig. In 2003 werd de titel behaald en in 2004 de beker. Het seizoen 2004/2005 werd echter trofeeloos beëindigd. De trainer werd ontslagen aan het einde van seizoen 05/06.

Geplaatst
  • Auteur

Hoe het allemaal begon

Geplaatst
  • Auteur
Later werd duidelijk dat de trainer niet alleen werd ontslagen omdat hij de Champions League niet wist te winnen, hij had ook nog eens problemen met sommige spelers in de spelersgroep die een grote invloed hebben, deze wilden niet meer spelen onder het bewind van de ex-trainer. Ook vond het bestuur dat het tijd werd voor een frisse wind bij de club en besloot dus de hele technische staf van zich af te doen.

De spelers hadden 2 weken vrij gekregen om wat rust te krijgen enz. In die weken zou de clubleiding voor een nieuwe trainer gaan zorgen die daarna de technische staf weer zou gaan opbouwen. Er stonden al een paar namen op het lijstje van de clubleiding:

José Mourinho (José Mário dos Santos Mourinho Félix)

Louis van Gaal (Aloysius Paulus Maria (Louis) van Gaal)

Frank Rijkaard (Franklin Edmundo Rijkaard)

Radomir Antić

Deze mannen stonden dan wel op het lijstje, maar waren ze ook haalbaar? En wie kende de club het best. Want de clubleiding had ook doelstellingen voor een trainer:

- De trainer moet de club kennen

- De trainer moet goed met jongere spelers kunnen omgaan

- De trainer moet goed met druk kunnen omgaan

Dit waren maar een paar eisen van de clubleiding wat ze in de trainer wouden terugzien. Natuurlijk waren er vast wel wat meer maar ik weet ook niet alles!

Geplaatst
  • Auteur
Toen dit in de pers verscheen was er zoals gewoonlijk de reactie van van Gaal. ‘Het zou voor mij een eer zijn om daar te mogen trainen, maar ik voel me goed hier bij Ajax als technisch directeur. Ik hoop dat ze een trainer vinden die aan hun eisen voldoet.’ José Mourinho bleek niet haalbaar dus deze ‘charmeur’ viel ook af. Zo kon de club al een streep zetten door twee namen. Radomir Antić zou de club niet goed genoeg kennen dus bleef er maar 1 man over. Frank Rijkaard! Na 1 week liet hij van zich horen en hij had een gesprek met de clubleiding, waar deze heel blij mee was, want Frank Rijkaard is geen kleine!

Na het gesprek zou het bestuur heel anders over hem denken want hij had ze verteld dat hij geen zin had om nou al naar een andere club te verhuizen. Hij was net aangenomen bij FC Barcelona en wou het eerst daar maar eens even aanzien. Oftewel alle trainers die op het lijstje stonden vielen af en het bestuur wist zich geen raad.

Over 3 dagen komen de spelers al terug en over 5 dagen was de kennismaking met de nieuwe trainer geplant. Helaas was er nog steeds geen trainer gevonden en er was ook geen rest van de technische staf die het over konden nemen, om een lang verhaal kort te maken: Het was 1 grote chaos op de club.

Geplaatst
  • Auteur
Vandaag werd ik gebeld en er werd mij verteld dat ik meteen op kantoor moest komen bij de voorzitter van de club. Ik schrok en er begonnen allemaal scenario's af te spelen in mijn hoofd. Ik dacht dat ik mijn baan kwijt zou raken. Maarja als de baas roept moet je luisteren! Ik ging me zo snel mogelijk aankleden en even wat eten. Daarna gauw op weg naar kantoor, nee nog niet. Vergeten mijn tanden te poetsen. Nu wel naar kantoor, nadat ik ongeveer 15 minuten in de auto heb gezeten om op kantoor te komen moest ik nog wachten want de voorzitter was nog in gesprek. Het ging zeker over mij, ik hoorde wel 3/4 keer mijn naam vallen. Als ik dat gesprek zo aan hoorde viel het allemaal nog wel mee. Eindelijk de deur ging open, er liep een onbekende man naar buiten hij liet de deur open. Nog geen 10 seconden later schreeuwde David Gill mijn naam en zei dat ik naar binnen moest komen.

Gill: Zo mooi op tijd jongeman!

Ik: Ja, ik houd er van om op tijd te komen.

Gill: Mooi laten we dat dan maar zo houden. weet je wie er net naar buiten liep?

Ik: Ik heb geen idee, ik heb die man nog nooit gezien hier..

Gill: Klopt, het is de voorzitter van de fanclub, tevens geldschieter. Hij kwam mij vertellen dat hij binnen 2 dagen een nieuwe trainer wil zien.

Ik: Oh, ja oke. enn...

Gill: en? en jij gaat mij daarbij helpen!!

Ik: En hoe moet ik jouw daar in godsnaam bij helpen, ik ken niemand die goed genoeg is voor die baan!

Gill: Ik wel! en jij gaat er voor zorgen dat hij ons contract ondertekent! Je weet wat voor trainer wij hier willen zien, een man die de club kent, een man die goed met jonge spelers overweg kan, iemand die met druk kan omgaan en ga zo maar door! En ik zie in jouw zo'n man! Jij loopt hier al jaren rond, jij hebt het jeugd-elftal getraind dus je kent al wat jongens, jij kan met jonge knapen omgaan. Jij gaat morgenvroeg weer hier langs komen, en jij gaat het contract ondertekenen dat vanavond bij mij wordt gebracht.

Ik: Maar ik weet niet of ik dat aankan, ik vind het een prachtige aanbieding. Maar zo'n grote club?

Gill: Ik reken op je!

Ik was blij, maar kan ik zo'n grote club leiden? of ga ik deze club nou laten lijden? Ik weet het niet maar ik ben ambitieus, dus we gaan het gewoon proberen! We zien wel waar het schip strand!

Geplaatst
  • Auteur

commentaar, hints, tips allemaal welkom!!

Geplaatst

Mooi gedaan hoor, maar je lettertype vind ik niet echt denderend.

Is het niet beter dat deze gewoon naar de Novellenbundel word verplaatst? Zo heb je meer bekijks en met een simpele [CM] tag is het duidelijk dat het Champ. manager is.

Geplaatst
  • Auteur

Ik vind het goed.. Dan moet iemand maar even dit topic verplaatsen,, hier komt inderdaad bijna niemand meer kijken!

selectietk7.jpg

Geplaatst

Mooie selectie hoor, beetje veel verdedigers naar mijn mening maar verder moet je hier hoge ogen mee kunnen gooien!

Geplaatst

Je start is bemoedigend en ik kijk vooral uit naar screens uit CM, als je die gaat gebruiken natuurlijk...

Geplaatst

Hibs inderdaad slechte wedstrijd, daar won ik met Milwall met 4-0 van ...

verder gaat het met een stijgende lijn lijkt me, volgens mij ben ik samen met Paul een van de weinigen die het echt volgt, maar misschien kan Paul het onder de aandacht brengen. :)

Gaat zo voort! :)

Geplaatst

Ik verplaats dit topic wel even voor je naar de novellenbundel van FM07. Zet ook wel even 'CM' ervoor, zodat het voor iedereen duidelijk is dat je bezig bent met een game met CM. Veel succes en plezier met deze game en novelle :)

wat wil je, btw: 'CM' of 'Championship Manager'

Geplaatst

Wel leuk om eens een CM novelle te zien. Hopelijk kan je er een mooie novelle van gaan maken, met hopelijk veel screenshots.

Geplaatst
  • Auteur

Jongens bedankt:)

Het is goed zo hoor!

Geplaatst

van welke cm is het eigelek? vieri is toch geen 30 jaar en miller speelt niet meer bij man utd...solskjaer sterspeler...

Geplaatst

Voila na de verplaatsing al meteen meer animo... ;)

Ik kon hem blijkbaar niet verzetten, heb daar geen rechten voor denk ik!!

Zoals ik al zei ben ik blij met een CM novelle, je voorbereiding kon echter wel beter denk ik!!

Veel succes

Geplaatst
  • Auteur

het is CM 03/04 met een of andere update van neoseeker*-)

Geplaatst

Leuk om weer 'ns een CM-novelle te zien, doe het goed met mijn favoriete team he! #ok

Geplaatst

haha mijn eerste CM-novelle die ik zie... maak er wat mooist van met Man U :mrgy:

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.