Geplaatst 26 april 200718 jr. Aangezien ik niet al te lang bij deze topicreeks zit zal ik mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Daniël, ben 18 jaar oud en speel nu rond de 4 jaar voetbalmanagement-spellen. Ik begon met Championshipmanager (toen nog 1999 ofzo) en ben met diverse stops op en neer gegaan met het spelen van zulke spellen. Ik ken FM pas sinds 2006, met de gelijknamige versie ervan. Ook heb ik lang Online Soccer Manager gespeeld, waarbij ik goede resultaten boekte. Ik ben niet zo'n fan van voetbal, meer een observeerder en levensgenieter. Ik kan er over meepraten, weet de (binnenlandse) nieuwtjes, maar zal nooit à lá Johan Cruijff gaan redeneren. Dit kan ik natuurlijk wel lekker bij FM! Zo begon ik mijn actieve carièrre bij Heereveen, waarbij ik het geen seizoen vol kon houden door de slechte prestaties. Hierna heb ik game na game gestart om veel uit te proberen, en ben ik uitgekomen bij RBC, een eerstedivisie-ploeg met potentie om de eredivisie te halen. Ik kom zelf uit Roosendaal, dus daarom had RBC ook mijn voorkeur. Uiteindelijk ben ik tot 2012 bij RBCgebleven en heb ik alles gehaald wat er maar te halen was. Dit mede dankzij de editor (schaam), die ik tijdens de eredivisie had gebruikt om mijn stadion (erg) uit te breiden. Hierdoor was het spel minder spannend, maar (nog) wel leuk! Ik begin nu weer voor de 2de keer met de ploeg Aston Villa. Aston Villa is toch wel een bekende naam in het Engelse voetbal. Het is geen absolute topploeg, maar de club uit Birmingham is eigenlijk altijd wel aanwezig op het hoogste niveau. Tevens is het al een oude club met een rijke voetbalhistorie. De club werd in 1874 opgericht, en was in 1888 één van de oprichters van de Football League. Stadion: 42.584 zitplaatsen Faciliteiten: Goede trainingsaccomodatie en standaard jeugdaccomodatie. Satelietclubs: Walsall Beste Spelers: Gareth Barry: 25-jarige dito middenvelder met goede stats. Handig voor een sturende middenvelder. Milan Baros: Goede en snelle spits. Te vergelijken met Rooney: snel en schietgraag, maar zwak in de lucht. Olof Mellberg: Reus van een kerel en sterk als een nijlpaard. Een zeer goede verdediger, alleen jammer van zijn slechte snelheid. Juan Pablo Angel: Bekende spits die geliefd is bij het publiek. Goede invaller en afwisselaar met Moore. Ik ben zelf geen fan van hem, aangezien hij bij mij geen deuk in een pakje boter schopt. Grote Talenten: Luke Moore: Deze Engelsman is op zijn 20-jarige leeftijd al een aanvaller met een goed fysiek en kan wel degelijk concurrentie vormen tegen Angel in de aanval. Steven Davis: Heeft al de nodige ervaring opgedaan in het nationale elftal van Noord-Ierland, kan later dus nog wel een grote rol op gaan eisen. Financiën: Aston Villa is een rijke ploeg voor haar grootte. Doelstelling: De prognose is 15de, gerustellend in de middenmoot dus. Een haalbare doelstelling. Waarom Aston Villa? Een leuke naam!. Eigenlijk vooral omdat mijn favoriete speler ooit Marcus Ällback er heeft gespeeld 8) . Daarom ook Heerenveen. Een aangename verrassing. 29 hele miljoenen euro's! De plannen waren al in mijn hoofd: zoveel mogelijk goede spelers kopen voor zo weinig mogelijk geld. Simpel en effectief. Het team was gewoon erg minimaal, dus ik wou eigenlijk voor het grootste gedeelte een nieuw team "kopen" en mijn oude spelers verkopen. Gekozen selectie Relatief redelijk wat oude spelers (5 van de 9 boven de 25), en ik háát oude spelers. Tenminste, niet 5. Maximaal 2, vaak een keeper en een veldspelers samen maakt een goede combi vind ik. Dus tijd voor vers vlees! Ik ging tekeer. Ik bood op vanalles en nog wat. Van Vitti tot Mokoena, van Gómez tot Altidore. Geen van deze personen heb ik gekregen. Kutwerkvergunningen altijd. Ook o.a Wang Dalei, Volkan, Sultan Cem, Kerlon en Bojan kon ik hierdoor niet halen. Ik heb in totaal 14 spelers gekocht, 3 spelers verkocht en 2 spelers geruild. Jeroen Drost: Toppertje in making. Sterke verdediger die snel kan verbeteren. Elmas Ferdi: Jong talentje die nog ruw is. Kan een zeer goede linksbuiten worden. Andy van der Meyde: Ik hou van Nederlandse spelers, ik haat een supergemixt team. Omdat het natuurlijk moeilijk is alleen Nederlanders aan te trekken, begon ik toch maar 'gewoon' bij Andy. Hij kost wat, maar dan heb je ook wat. 26 jaar al oud, maar kan MLR of AMRL. Lekker handig, zo'n makkelijke vleugelspeler. Dit was meer een gokje. Recber Rüstü: Mijn favoriete keeper. Zijn contract liep af bij Barcelona B dus ik benaderde hem. Een leider, een voorbeeld, een international, een prof, een fantastische keeper! Andrés Guardado: Ik neem aan dat iedereen hem kent? 4 miljoen maar, koopje! Vincent Enyeama: Heilig. Hij wordt tot nu toe mijn 2de keeper, soms even in de basis. Lekker uit laten groeien tot een wereldklasse ster als Rüstü met pensioen gaat. Shunsuke Nakamura: Mijn persoonlijke favoriet van het spel. Oke, hij is oud. Maar zijn afstandschoten en vrije trappen, goddelijk. En de inkomsten gaan natuurlijk omhoog door de merchandising! Georginio Wijnaldum: Mijn eerste keer dat ik deze jongen koop. Het schijnt een goed talent te zijn, en hij is Nederlands! Género Zeefuik: Tijdens mijn RBC-game altijd al topscorer. Ik aanbid hem. Klaas-Jan Huntelaar: YESSS, ik ben zo blij dat ik hem heb kunnen strikken. Na een onenigheid over een verkoop van een vriendje van 'm bij Ajax wou hij weg. Ik denk, ik doe eens een bod van 10 miljoen. En ze hadden ook nog een MC nodig, dus deze gooi ik erbij van mijn (oude) eerste team die 6(!) miljoen waard was, maar voor geen reet kan voetballen. Geaccepteerd, een wereldcontract gegeven van 125.000, maar hij is het gewoon waard! En die MC, Gardner heette hij, kan mijn kont in kruipen. Royston Drenthe: Ka-ching, dure speler. Ik bied dus gewoon iets boven zijn waarde met ook een spelertje erbij, Whittingham (ML), want die hadden ze nodig. Een waarde van 4 miljoen en hoppa, ik mocht hem een contract aanbieden. Gelukkig wou hij een normaal salaris. DIe Whittingham was toch overbodig. Norichio Nieveld: Talentje misschien, mijn scouts zeiden van wel. Beanderd met contractje. Lars Hutten: Talentje misschien, mijn scouts zeiden van wel. Beanderd met contractje. Allemaal overbodig. Geen reden bij nodig. Alleen Sorensen was opzich wel goed, alleen ik kreeg toen al Enyeama en Rüstü. Om nou van elke training (S/AM/M/DM/D/GK + allemaal youth) the gaan posten is ook weer zo irritant. Daarom mijn training die je hier kan downloaden! Tot nu toe trained iedereen lekker door! Credits gaan uit naar de maker die ik niet meer weet. Dit zijn alleen OEFENWEDSTRIJDEN, met de mooie doelpunten. Ik begon tegen Swansea, een shitploeg ergens uit Engeland in de eerste divisie. Een moeizame wedstrijd met heel erg veel kansen voor mij, die niet werden benut. 0-0. Vaag onbekend clubje, wel gewonnen met 4-0. Al met al een goede wedstrijd. 0-1 Steven Davies (45) 0-2 Franklin Salas (46) Hij is mooi hé! 0-3 Milan Baros (81) 0-4 Andy van der Meyde (84) Hij is supermooi hé! Een goede wedstrijd tegen een raar vaag ploegje uit België. Niet fantastische, maar goed. Wat dingetjes geprobeerd in de wedstrijd. Geen mooie of leuke goals. Allemaal inkoppertjes, standaardtjes. 0-1 Andés Guardado (10) 0-2 Luke Moore (43) 0-3 Luke Moore (52) Een mooie wedstrijd met leuke doelpunten. Ik krijg mijn opstelling al een beetje te pakken. Kettering is een grafploegje uit Engeland. 1-0 Darren Caskey (8 - str.) 1-1 Franklin Salas (11) 1-2 Milan Baros (35 - str.) 1-3 Shunsuke Nakamura (41) Kijk, eerste wedstrijd en hij doet gelijk waarvoor ik hem heb gekocht! Mooi! 1-4 Milan Baros (59) 1-5 Steven Davis (74) Verwoestende trap van Davis, waarbij hij maar 14 heeft voor afstandschoten, maarja! Een kanshebber in de League 2, Walsall. Ik dacht, die pak ik wel even. Toch niet zo snel, bij nader inzien! Ik kwam acher en heb zo lang gestaan, en in de laatste minuten toch nog gewonnen. Een spannende wedstrijd! 1-0 Dean Keates (48 - str.) 1-1 Andrés Guardado (72) 1-2 Luke Moore (84) Dit waren tot nu toe mijn oefenwedstrijden, zometeen mijn eerste 5 Premier League wedstrijden! [Daniël's verhaal tijdens Aston Villa - Deel 1 einde] Spelfouten voorbehouden, vragen of tips of opmerkingen? Stel ze maar voor!
Geplaatst 26 april 200718 jr. Auteur Aangezien ik niet al te lang bij deze topicreeks zit zal ik mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Daniël, ben 18 jaar oud en speel nu rond de 4 jaar voetbalmanagement-spellen. Ik begon met Championshipmanager (toen nog 1999 ofzo) en ben met diverse stops op en neer gegaan met het spelen van zulke spellen. Ik ken FM pas sinds 2006, met de gelijknamige versie ervan. Ook heb ik lang Online Soccer Manager gespeeld, waarbij ik goede resultaten boekte. Ik ben niet zo'n fan van voetbal, meer een observeerder en levensgenieter. Ik kan er over meepraten, weet de (binnenlandse) nieuwtjes, maar zal nooit à lá Johan Cruijff gaan redeneren. Dit kan ik natuurlijk wel lekker bij FM! Zo begon ik mijn actieve carièrre bij Heereveen, waarbij ik het geen seizoen vol kon houden door de slechte prestaties. Hierna heb ik game na game gestart om veel uit te proberen, en ben ik uitgekomen bij RBC, een eerstedivisie-ploeg met potentie om de eredivisie te halen. Ik kom zelf uit Roosendaal, dus daarom had RBC ook mijn voorkeur. Uiteindelijk ben ik tot 2012 bij RBCgebleven en heb ik alles gehaald wat er maar te halen was. Dit mede dankzij de editor (schaam), die ik tijdens de eredivisie had gebruikt om mijn stadion (erg) uit te breiden. Hierdoor was het spel minder spannend, maar (nog) wel leuk! Ik begin nu weer voor de 2de keer met de ploeg Aston Villa. Aston Villa is toch wel een bekende naam in het Engelse voetbal. Het is geen absolute topploeg, maar de club uit Birmingham is eigenlijk altijd wel aanwezig op het hoogste niveau. Tevens is het al een oude club met een rijke voetbalhistorie. De club werd in 1874 opgericht, en was in 1888 één van de oprichters van de Football League. Stadion: 42.584 zitplaatsen Faciliteiten: Goede trainingsaccomodatie en standaard jeugdaccomodatie. Satelietclubs: Walsall Beste Spelers: Gareth Barry: 25-jarige dito middenvelder met goede stats. Handig voor een sturende middenvelder. Milan Baros: Goede en snelle spits. Te vergelijken met Rooney: snel en schietgraag, maar zwak in de lucht. Olof Mellberg: Reus van een kerel en sterk als een nijlpaard. Een zeer goede verdediger, alleen jammer van zijn slechte snelheid. Juan Pablo Angel: Bekende spits die geliefd is bij het publiek. Goede invaller en afwisselaar met Moore. Ik ben zelf geen fan van hem, aangezien hij bij mij geen deuk in een pakje boter schopt. Grote Talenten: Luke Moore: Deze Engelsman is op zijn 20-jarige leeftijd al een aanvaller met een goed fysiek en kan wel degelijk concurrentie vormen tegen Angel in de aanval. Steven Davis: Heeft al de nodige ervaring opgedaan in het nationale elftal van Noord-Ierland, kan later dus nog wel een grote rol op gaan eisen. Financiën: Aston Villa is een rijke ploeg voor haar grootte. Doelstelling: De prognose is 15de, gerustellend in de middenmoot dus. Een haalbare doelstelling. Waarom Aston Villa? Een leuke naam!. Eigenlijk vooral omdat mijn favoriete speler ooit Marcus Ällback er heeft gespeeld 8) . Daarom ook Heerenveen. Een aangename verrassing. 29 hele miljoenen euro's! De plannen waren al in mijn hoofd: zoveel mogelijk goede spelers kopen voor zo weinig mogelijk geld. Simpel en effectief. Het team was gewoon erg minimaal, dus ik wou eigenlijk voor het grootste gedeelte een nieuw team "kopen" en mijn oude spelers verkopen. Gekozen selectie Relatief redelijk wat oude spelers (5 van de 9 boven de 25), en ik háát oude spelers. Tenminste, niet 5. Maximaal 2, vaak een keeper en een veldspelers samen maakt een goede combi vind ik. Dus tijd voor vers vlees! Ik ging tekeer. Ik bood op vanalles en nog wat. Van Vitti tot Mokoena, van Gómez tot Altidore. Geen van deze personen heb ik gekregen. Kutwerkvergunningen altijd. Ook o.a Wang Dalei, Volkan, Sultan Cem, Kerlon en Bojan kon ik hierdoor niet halen. Ik heb in totaal 14 spelers gekocht, 3 spelers verkocht en 2 spelers geruild. Jeroen Drost: Toppertje in making. Sterke verdediger die snel kan verbeteren. Elmas Ferdi: Jong talentje die nog ruw is. Kan een zeer goede linksbuiten worden. Andy van der Meyde: Ik hou van Nederlandse spelers, ik haat een supergemixt team. Omdat het natuurlijk moeilijk is alleen Nederlanders aan te trekken, begon ik toch maar 'gewoon' bij Andy. Hij kost wat, maar dan heb je ook wat. 26 jaar al oud, maar kan MLR of AMRL. Lekker handig, zo'n makkelijke vleugelspeler. Dit was meer een gokje. Recber Rüstü: Mijn favoriete keeper. Zijn contract liep af bij Barcelona B dus ik benaderde hem. Een leider, een voorbeeld, een international, een prof, een fantastische keeper! Andrés Guardado: Ik neem aan dat iedereen hem kent? 4 miljoen maar, koopje! Vincent Enyeama: Heilig. Hij wordt tot nu toe mijn 2de keeper, soms even in de basis. Lekker uit laten groeien tot een wereldklasse ster als Rüstü met pensioen gaat. Shunsuke Nakamura: Mijn persoonlijke favoriet van het spel. Oke, hij is oud. Maar zijn afstandschoten en vrije trappen, goddelijk. En de inkomsten gaan natuurlijk omhoog door de merchandising! Georginio Wijnaldum: Mijn eerste keer dat ik deze jongen koop. Het schijnt een goed talent te zijn, en hij is Nederlands! Género Zeefuik: Tijdens mijn RBC-game altijd al topscorer. Ik aanbid hem. Klaas-Jan Huntelaar: YESSS, ik ben zo blij dat ik hem heb kunnen strikken. Na een onenigheid over een verkoop van een vriendje van 'm bij Ajax wou hij weg. Ik denk, ik doe eens een bod van 10 miljoen. En ze hadden ook nog een MC nodig, dus deze gooi ik erbij van mijn (oude) eerste team die 6(!) miljoen waard was, maar voor geen reet kan voetballen. Geaccepteerd, een wereldcontract gegeven van 125.000, maar hij is het gewoon waard! En die MC, Gardner heette hij, kan mijn kont in kruipen. Royston Drenthe: Ka-ching, dure speler. Ik bied dus gewoon iets boven zijn waarde met ook een spelertje erbij, Whittingham (ML), want die hadden ze nodig. Een waarde van 4 miljoen en hoppa, ik mocht hem een contract aanbieden. Gelukkig wou hij een normaal salaris. DIe Whittingham was toch overbodig. Norichio Nieveld: Talentje misschien, mijn scouts zeiden van wel. Beanderd met contractje. Lars Hutten: Talentje misschien, mijn scouts zeiden van wel. Beanderd met contractje. Allemaal overbodig. Geen reden bij nodig. Alleen Sorensen was opzich wel goed, alleen ik kreeg toen al Enyeama en Rüstü. Om nou van elke training (S/AM/M/DM/D/GK + allemaal youth) the gaan posten is ook weer zo irritant. Daarom mijn training die je hier kan downloaden! Tot nu toe trained iedereen lekker door! Credits gaan uit naar de maker die ik niet meer weet. Dit zijn alleen OEFENWEDSTRIJDEN, met de mooie doelpunten. Ik begon tegen Swansea, een shitploeg ergens uit Engeland in de eerste divisie. Een moeizame wedstrijd met heel erg veel kansen voor mij, die niet werden benut. 0-0. Vaag onbekend clubje, wel gewonnen met 4-0. Al met al een goede wedstrijd. 0-1 Steven Davies (45) 0-2 Franklin Salas (46) Hij is mooi hé! 0-3 Milan Baros (81) 0-4 Andy van der Meyde (84) Hij is supermooi hé! Een goede wedstrijd tegen een raar vaag ploegje uit België. Niet fantastische, maar goed. Wat dingetjes geprobeerd in de wedstrijd. Geen mooie of leuke goals. Allemaal inkoppertjes, standaardtjes. 0-1 Andés Guardado (10) 0-2 Luke Moore (43) 0-3 Luke Moore (52) Een mooie wedstrijd met leuke doelpunten. Ik krijg mijn opstelling al een beetje te pakken. Kettering is een grafploegje uit Engeland. 1-0 Darren Caskey (8 - str.) 1-1 Franklin Salas (11) 1-2 Milan Baros (35 - str.) 1-3 Shunsuke Nakamura (41) Kijk, eerste wedstrijd en hij doet gelijk waarvoor ik hem heb gekocht! Mooi! 1-4 Milan Baros (59) 1-5 Steven Davis (74) Verwoestende trap van Davis, waarbij hij maar 14 heeft voor afstandschoten, maarja! Een kanshebber in de League 2, Walsall. Ik dacht, die pak ik wel even. Toch niet zo snel, bij nader inzien! Ik kwam acher en heb zo lang gestaan, en in de laatste minuten toch nog gewonnen. Een spannende wedstrijd! 1-0 Dean Keates (48 - str.) 1-1 Andrés Guardado (72) 1-2 Luke Moore (84) Dit waren tot nu toe mijn oefenwedstrijden, zometeen mijn eerste 5 Premier League wedstrijden! [Daniël's verhaal tijdens Aston Villa - Deel 1 einde] Spelfouten voorbehouden, vragen of tips of opmerkingen? Stel ze maar voor!
Geplaatst 26 april 200718 jr. Auteur Aangezien ik niet al te lang bij deze topicreeks zit zal ik mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Daniël, ben 18 jaar oud en speel nu rond de 4 jaar voetbalmanagement-spellen. Ik begon met Championshipmanager (toen nog 1999 ofzo) en ben met diverse stops op en neer gegaan met het spelen van zulke spellen. Ik ken FM pas sinds 2006, met de gelijknamige versie ervan. Ook heb ik lang Online Soccer Manager gespeeld, waarbij ik goede resultaten boekte. Ik ben niet zo'n fan van voetbal, meer een observeerder en levensgenieter. Ik kan er over meepraten, weet de (binnenlandse) nieuwtjes, maar zal nooit à lá Johan Cruijff gaan redeneren. Dit kan ik natuurlijk wel lekker bij FM! Zo begon ik mijn actieve carièrre bij Heereveen, waarbij ik het geen seizoen vol kon houden door de slechte prestaties. Hierna heb ik game na game gestart om veel uit te proberen, en ben ik uitgekomen bij RBC, een eerstedivisie-ploeg met potentie om de eredivisie te halen. Ik kom zelf uit Roosendaal, dus daarom had RBC ook mijn voorkeur. Uiteindelijk ben ik tot 2012 bij RBCgebleven en heb ik alles gehaald wat er maar te halen was. Dit mede dankzij de editor (schaam), die ik tijdens de eredivisie had gebruikt om mijn stadion (erg) uit te breiden. Hierdoor was het spel minder spannend, maar (nog) wel leuk! Ik begin nu weer voor de 2de keer met de ploeg Aston Villa. Aston Villa is toch wel een bekende naam in het Engelse voetbal. Het is geen absolute topploeg, maar de club uit Birmingham is eigenlijk altijd wel aanwezig op het hoogste niveau. Tevens is het al een oude club met een rijke voetbalhistorie. De club werd in 1874 opgericht, en was in 1888 één van de oprichters van de Football League. Stadion: 42.584 zitplaatsen Faciliteiten: Goede trainingsaccomodatie en standaard jeugdaccomodatie. Satelietclubs: Walsall Beste Spelers: Gareth Barry: 25-jarige dito middenvelder met goede stats. Handig voor een sturende middenvelder. Milan Baros: Goede en snelle spits. Te vergelijken met Rooney: snel en schietgraag, maar zwak in de lucht. Olof Mellberg: Reus van een kerel en sterk als een nijlpaard. Een zeer goede verdediger, alleen jammer van zijn slechte snelheid. Juan Pablo Angel: Bekende spits die geliefd is bij het publiek. Goede invaller en afwisselaar met Moore. Ik ben zelf geen fan van hem, aangezien hij bij mij geen deuk in een pakje boter schopt. Grote Talenten: Luke Moore: Deze Engelsman is op zijn 20-jarige leeftijd al een aanvaller met een goed fysiek en kan wel degelijk concurrentie vormen tegen Angel in de aanval. Steven Davis: Heeft al de nodige ervaring opgedaan in het nationale elftal van Noord-Ierland, kan later dus nog wel een grote rol op gaan eisen. Financiën: Aston Villa is een rijke ploeg voor haar grootte. Doelstelling: De prognose is 15de, gerustellend in de middenmoot dus. Een haalbare doelstelling. Waarom Aston Villa? Een leuke naam!. Eigenlijk vooral omdat mijn favoriete speler ooit Marcus Ällback er heeft gespeeld 8) . Daarom ook Heerenveen. Een aangename verrassing. 29 hele miljoenen euro's! De plannen waren al in mijn hoofd: zoveel mogelijk goede spelers kopen voor zo weinig mogelijk geld. Simpel en effectief. Het team was gewoon erg minimaal, dus ik wou eigenlijk voor het grootste gedeelte een nieuw team "kopen" en mijn oude spelers verkopen. Gekozen selectie Relatief redelijk wat oude spelers (5 van de 9 boven de 25), en ik háát oude spelers. Tenminste, niet 5. Maximaal 2, vaak een keeper en een veldspelers samen maakt een goede combi vind ik. Dus tijd voor vers vlees! Ik ging tekeer. Ik bood op vanalles en nog wat. Van Vitti tot Mokoena, van Gómez tot Altidore. Geen van deze personen heb ik gekregen. Kutwerkvergunningen altijd. Ook o.a Wang Dalei, Volkan, Sultan Cem, Kerlon en Bojan kon ik hierdoor niet halen. Ik heb in totaal 14 spelers gekocht, 3 spelers verkocht en 2 spelers geruild. Jeroen Drost: Toppertje in making. Sterke verdediger die snel kan verbeteren. Elmas Ferdi: Jong talentje die nog ruw is. Kan een zeer goede linksbuiten worden. Andy van der Meyde: Ik hou van Nederlandse spelers, ik haat een supergemixt team. Omdat het natuurlijk moeilijk is alleen Nederlanders aan te trekken, begon ik toch maar 'gewoon' bij Andy. Hij kost wat, maar dan heb je ook wat. 26 jaar al oud, maar kan MLR of AMRL. Lekker handig, zo'n makkelijke vleugelspeler. Dit was meer een gokje. Recber Rüstü: Mijn favoriete keeper. Zijn contract liep af bij Barcelona B dus ik benaderde hem. Een leider, een voorbeeld, een international, een prof, een fantastische keeper! Andrés Guardado: Ik neem aan dat iedereen hem kent? 4 miljoen maar, koopje! Vincent Enyeama: Heilig. Hij wordt tot nu toe mijn 2de keeper, soms even in de basis. Lekker uit laten groeien tot een wereldklasse ster als Rüstü met pensioen gaat. Shunsuke Nakamura: Mijn persoonlijke favoriet van het spel. Oke, hij is oud. Maar zijn afstandschoten en vrije trappen, goddelijk. En de inkomsten gaan natuurlijk omhoog door de merchandising! Georginio Wijnaldum: Mijn eerste keer dat ik deze jongen koop. Het schijnt een goed talent te zijn, en hij is Nederlands! Género Zeefuik: Tijdens mijn RBC-game altijd al topscorer. Ik aanbid hem. Klaas-Jan Huntelaar: YESSS, ik ben zo blij dat ik hem heb kunnen strikken. Na een onenigheid over een verkoop van een vriendje van 'm bij Ajax wou hij weg. Ik denk, ik doe eens een bod van 10 miljoen. En ze hadden ook nog een MC nodig, dus deze gooi ik erbij van mijn (oude) eerste team die 6(!) miljoen waard was, maar voor geen reet kan voetballen. Geaccepteerd, een wereldcontract gegeven van 125.000, maar hij is het gewoon waard! En die MC, Gardner heette hij, kan mijn kont in kruipen. Royston Drenthe: Ka-ching, dure speler. Ik bied dus gewoon iets boven zijn waarde met ook een spelertje erbij, Whittingham (ML), want die hadden ze nodig. Een waarde van 4 miljoen en hoppa, ik mocht hem een contract aanbieden. Gelukkig wou hij een normaal salaris. DIe Whittingham was toch overbodig. Norichio Nieveld: Talentje misschien, mijn scouts zeiden van wel. Beanderd met contractje. Lars Hutten: Talentje misschien, mijn scouts zeiden van wel. Beanderd met contractje. Allemaal overbodig. Geen reden bij nodig. Alleen Sorensen was opzich wel goed, alleen ik kreeg toen al Enyeama en Rüstü. Om nou van elke training (S/AM/M/DM/D/GK + allemaal youth) the gaan posten is ook weer zo irritant. Daarom mijn training die je hier kan downloaden! Tot nu toe trained iedereen lekker door! Credits gaan uit naar de maker die ik niet meer weet. Dit zijn alleen OEFENWEDSTRIJDEN, met de mooie doelpunten. Ik begon tegen Swansea, een shitploeg ergens uit Engeland in de eerste divisie. Een moeizame wedstrijd met heel erg veel kansen voor mij, die niet werden benut. 0-0. Vaag onbekend clubje, wel gewonnen met 4-0. Al met al een goede wedstrijd. 0-1 Steven Davies (45) 0-2 Franklin Salas (46) Hij is mooi hé! 0-3 Milan Baros (81) 0-4 Andy van der Meyde (84) Hij is supermooi hé! Een goede wedstrijd tegen een raar vaag ploegje uit België. Niet fantastische, maar goed. Wat dingetjes geprobeerd in de wedstrijd. Geen mooie of leuke goals. Allemaal inkoppertjes, standaardtjes. 0-1 Andés Guardado (10) 0-2 Luke Moore (43) 0-3 Luke Moore (52) Een mooie wedstrijd met leuke doelpunten. Ik krijg mijn opstelling al een beetje te pakken. Kettering is een grafploegje uit Engeland. 1-0 Darren Caskey (8 - str.) 1-1 Franklin Salas (11) 1-2 Milan Baros (35 - str.) 1-3 Shunsuke Nakamura (41) Kijk, eerste wedstrijd en hij doet gelijk waarvoor ik hem heb gekocht! Mooi! 1-4 Milan Baros (59) 1-5 Steven Davis (74) Verwoestende trap van Davis, waarbij hij maar 14 heeft voor afstandschoten, maarja! Een kanshebber in de League 2, Walsall. Ik dacht, die pak ik wel even. Toch niet zo snel, bij nader inzien! Ik kwam acher en heb zo lang gestaan, en in de laatste minuten toch nog gewonnen. Een spannende wedstrijd! 1-0 Dean Keates (48 - str.) 1-1 Andrés Guardado (72) 1-2 Luke Moore (84) Dit waren tot nu toe mijn oefenwedstrijden, zometeen mijn eerste 5 Premier League wedstrijden! [Daniël's verhaal tijdens Aston Villa - Deel 1 einde] Spelfouten voorbehouden, vragen of tips of opmerkingen? Stel ze maar voor!
Geplaatst 26 april 200718 jr. Auteur Mijn spelerselectie is voor dit seizoen gevallen op: Mijn opstelling ziet er dan zo uit: Mijn teaminstructies heb ik zo gemaakt: Het seizoen is aangebroken en gelijk begin ik tegen een moeilijke tegenstander: Tottenham Hotspur! De basis van Edgar Davids -alhoewel hij in de B zit-, Berbatov en Robinson. Een moeilijke partij, vergeleken met mijn eerste kleine oefenwedstrijdjes. We domineerde de wedstrijd totaal niet, maar door een knal van Guardado en een lekker voorzet van Huntelaar en een fabuleus spel van mijn verdedigers won ik verdiend. Het was spannend tot aan de 89' minuut, net op het nippertje mijn winst veilig gesteld. 0-1 Guardado (70) Wat een wereldschot! 0-2 Baros (89) Mooie voorzet bij de eerste paal van Huntelaar. Hij speelde de verdediger goed uit. WINST! Met een goed gevoel ging ik de wedstrijd in, na mijn overwinning op Blackburn. Prognose is 7de, ze hebben gevaarlijke spelers zoals Benni McCarthy en zijn erg strijdlustig. Ze verloren de eerste wedstrijd maar nipt met 2-1 van Liverpool. Maar ik was optimistisch en wijzigde niks met mijn team. 1-0 Huntelaar (7) Mooi geplaatst schot van Huntelaar! 2-0 Baros (8) Goed erin gewerkt met de voet van Baros. 3-0 Baros (45) Gave solo van Baros. 4-0 Huntelaar (50) Koppen, dat kan ie! 5-0 Salas (63) Goede vrije trap benut. WINST! Een slechte club met slechte spelers, geen bedreiging. Wel minder gespeeld dan de gemiddelde wedstrijd. Ik kwam zelfs in de 6de minuut achter te staan door een strafschop! Gelukkig kreeg ik 5 minuten erna er weer een. 1-0 Unsworth (6 - str.) 1-1 Nakamura (11 - str.) 1-2 van der Meyde (25) Goed doorgekopt van Baros en simpel erin getikt door Andy. 1-3 Baros (28 - str.) Slecht uitgespeeld van de Keeper, Baros jaagt hem op en scoort. WINST! Ik wist dat ik moest uitkijken voor de fantastische speler en groot talent Darren Bent. Irritante versnelling en snelheid, dus ik zette Drost erop. Korte mandekking. Hele wedstrijd niet gezien. Ik won maar mager, maar wel 3 punten! Alhoewel ik er meer uit had kunnen halen. 1-0 van der Meyde (60) I love Andy! Een mooi goed schot. WINST! Een clubje met de prognose 17de, die kon ik hebben dacht ik. Maar god wat was die keeper goed. 18 keer op het goal gemikt en geen 1 erin. Zelf kreeg ik ook 12 schoten tegen, en mijn verdediging werd helemaal kapot gemaakt door LuaLua. Hij wordt zeker te weten mijn volgende aankoop, want een fantastische speler. Hij liep iedereen onderuit en dolde iedereen. Gelukkig wist hij niet te scoren. Ontevreden was ik niet over het resultaat, alhoewel ik er van baal dat het een slechtere club is dan Aston Villa. GELIJKSPEL! Dit waren mijn wedstrijden tot nu toe. Een mooie reeks, nog ongeslagen dus. Ik sta 1ste in de Premier League. De stand is: I'll keep you posted. Eerst vanavond lekker gaan zuipen! [Daniël's verhaal tijdens Aston Villa - Deel 2 einde] Spelfouten voorbehouden, vragen of tips of opmerkingen? Stel ze maar voor!