Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

RSC Anderlecht, iedereen kent ze wel, de beste club van België. Iedereen droomt er wel eens van om daar manager te kunnen zijn. Die droom is nu werkelijkheid geworden. Frank Vercauteren heeft een stap opzijn gezet omdat hij meer tijd voor zijn gezin wil vrijmaken. Het toeval wil dat de nieuwe manager (Jeroen Cloet) op dezelfde dag geboren is, nl. op 28 oktober.

Mijn intentie is natuurlijk om Anderlecht zo snel mogelijk op Europees topniveau te brengen. De transfers zal ik in samenspraak met Herman Van Holsbeeck afronden. De bedoeling is wel om alleen intensief gescoutte spelers aan te trekken zodat wel niet stilstaan. Want stilstaan is achteruitgaan. De doelstellingen die het bestuur vooropgestelt hebben is het kampioenschap, de halve finale in de beker en de 2de ronde in de Champions League

bestuurzg3.jpg

Ik heb ook een uitgebreide staf die mij het ook moet mogelijk maken om de successen op elkaar te stapelen. De Technische staf bestaat bijna uitsluitend uit Belgen en dat is een pluspunt, want zo kunnen er geen problemen i.v.m. communicatie ontstaan. En de enige buitenlander spreekt dan ook nog vlekkeloos Nederlands.

technischestafeersteelfos3.jpg

De jeugdopleiding van ons is een van de beste in Europa en waarschijnlijk de beste in België. Dat komt ook omdat we een uitgebreide selectie jeugdtrainers hebben. Ook hebben we 2 onafhankelijke trainingscentra in Neerpede en aan de Heizel.

technischestafjeugdrs4.jpg

Nadat ik kennis had gemaakt met de Technische staf, trok ik naar de spelershome om nader kennis te maken met de spelersgroep. Eerst heb ik een paar spelers van de B-kern naar de A-kern overgebracht en ook omgekeerd en dan kwam ik tot het besluit om nog een paar extra spelers te halen. Er zijn er in totaal 4 bijgekomen. 3 spelers om meteen te spelen en 1 talent om nog wat te laten rijpen bij mijn sattelietclubs.

hanscornelisab4.jpg

Hans Cornelis: De supporters waren hiermee niet echt tevreden, maar ik wou meer Belgen in het elftal en hij is de beste rechtsback van België. Mijn keuze was dus snel gemaakt. Hij zal meteen een basisplaats hebben als rechtsachter. Wasilewski is daar niet sterk genoeg voor en Vandenborre gaat op het einde van het seizoen toch weg dus gebruik ik Anthony liever als back-up voor alle posities die hij aankan. Cornelis heb ik dus weggehaald bij de concurrent KRC Genk voor het bedrag van 750 000€.

luizaotk5.jpg

Luizao: Luizao is een sterke en jonge centrale verdediger uit Brazilië. Ik heb hem gehaald uit Brazilië bij Cruzeiro. Ik heb wel 5 500 000€ moeten betalen voor deze talentvolle speler. Hij zal ook meteen een basisplaats krijgen bij ons en Pareja zal moeten wijken naar de bank.

leandrolimasq0.jpg

Leandro Lima: De 3de speler die ik gehaald heb komt ook uit Brazilië en is gehaald als back-up voor Ahmed Hassan op de nr. 10. Mentaal is het niet alles, maar technisch gezien is het een leuke speler. Ik heb hem overgenomen van Sao Caetano voor een bedrag van 2 100 000€.

sinanbolatot8.jpg

Sinan Bolat:De laatste transfers die ik realiseerde is de transfers van Sinan Bolat. Een van de meest getalenteerde keepers in België. Ook hij komt over van RC Genk. Zij lieten hem gaan voor het kleine bedrag van 30 000€.

Ook gingen er natuurlijk ook spelers weg. Gelukkig waren het niet echt de topspelers die weggingen.

uitgaandetransferslf2.jpg

Baglio en Baur: Twee jeugdspelers met te weinig talent om een profcontract te tekenen.

Zitka. Er kwam een goed bod binnen voor hem en ik liet hem dan ook maar gaan. Was niet echt een steunpilaar in mijn team.

Mpenza: Had geen basisplaats en was ook niet echt gelukkig bij ons. Ik liet hem dan ook makkelijk gaan.

Zo kwamen we uit bij deze selectie:

selectie1septemberln2.jpg

Het is dus een selectie geworden van 22 spelers. Normaal moeten er daar nog 2 à 3 spelers bijkomen, maar dat zal maar tijdens de periode in januari gebeuren. Er zijn ook 12 Belgen in mijn selectie en ben daar zeer tevredne over omdat het meer dan de helft is. Met deze selectie heb ik ook een kleine oefencampagne afgelegd.

voorbereidingjf1.jpg

De oefencampagne is niet vlekkeloos verlopen, want we kregen te veel doelpunten binnen en ik had toch ook wat meer doelpunten willen zien.

--------------------------------------------------------------------------

Volgende update:

- Belgische supercup

- Competitie speeldag 1 t.e.m. 5

- Loting Champions League

Geplaatst
  • Auteur

RSC Anderlecht, iedereen kent ze wel, de beste club van België. Iedereen droomt er wel eens van om daar manager te kunnen zijn. Die droom is nu werkelijkheid geworden. Frank Vercauteren heeft een stap opzijn gezet omdat hij meer tijd voor zijn gezin wil vrijmaken. Het toeval wil dat de nieuwe manager (Jeroen Cloet) op dezelfde dag geboren is, nl. op 28 oktober.

Mijn intentie is natuurlijk om Anderlecht zo snel mogelijk op Europees topniveau te brengen. De transfers zal ik in samenspraak met Herman Van Holsbeeck afronden. De bedoeling is wel om alleen intensief gescoutte spelers aan te trekken zodat wel niet stilstaan. Want stilstaan is achteruitgaan. De doelstellingen die het bestuur vooropgestelt hebben is het kampioenschap, de halve finale in de beker en de 2de ronde in de Champions League

bestuurzg3.jpg

Ik heb ook een uitgebreide staf die mij het ook moet mogelijk maken om de successen op elkaar te stapelen. De Technische staf bestaat bijna uitsluitend uit Belgen en dat is een pluspunt, want zo kunnen er geen problemen i.v.m. communicatie ontstaan. En de enige buitenlander spreekt dan ook nog vlekkeloos Nederlands.

De jeugdopleiding van ons is een van de beste in Europa en waarschijnlijk de beste in België. Dat komt ook omdat we een uitgebreide selectie jeugdtrainers hebben. Ook hebben we 2 onafhankelijke trainingscentra in Neerpede en aan de Heizel.

Nadat ik kennis had gemaakt met de Technische staf, trok ik naar de spelershome om nader kennis te maken met de spelersgroep. Eerst heb ik een paar spelers van de B-kern naar de A-kern overgebracht en ook omgekeerd en dan kwam ik tot het besluit om nog een paar extra spelers te halen. Er zijn er in totaal 4 bijgekomen. 3 spelers om meteen te spelen en 1 talent om nog wat te laten rijpen bij mijn sattelietclubs.

hanscornelisab4.jpg

Hans Cornelis: De supporters waren hiermee niet echt tevreden, maar ik wou meer Belgen in het elftal en hij is de beste rechtsback van België. Mijn keuze was dus snel gemaakt. Hij zal meteen een basisplaats hebben als rechtsachter. Wasilewski is daar niet sterk genoeg voor en Vandenborre gaat op het einde van het seizoen toch weg dus gebruik ik Anthony liever als back-up voor alle posities die hij aankan. Cornelis heb ik dus weggehaald bij de concurrent KRC Genk voor het bedrag van 750 000€.

luizaotk5.jpg

Luizao: Luizao is een sterke en jonge centrale verdediger uit Brazilië. Ik heb hem gehaald uit Brazilië bij Cruzeiro. Ik heb wel 5 500 000€ moeten betalen voor deze talentvolle speler. Hij zal ook meteen een basisplaats krijgen bij ons en Pareja zal moeten wijken naar de bank.

leandrolimasq0.jpg

Leandro Lima: De 3de speler die ik gehaald heb komt ook uit Brazilië en is gehaald als back-up voor Ahmed Hassan op de nr. 10. Mentaal is het niet alles, maar technisch gezien is het een leuke speler. Ik heb hem overgenomen van Sao Caetano voor een bedrag van 2 100 000€.

sinanbolatot8.jpg

Sinan Bolat:De laatste transfers die ik realiseerde is de transfers van Sinan Bolat. Een van de meest getalenteerde keepers in België. Ook hij komt over van RC Genk. Zij lieten hem gaan voor het kleine bedrag van 30 000€.

Ook gingen er natuurlijk ook spelers weg. Gelukkig waren het niet echt de topspelers die weggingen.

Baglio en Baur: Twee jeugdspelers met te weinig talent om een profcontract te tekenen.

Zitka. Er kwam een goed bod binnen voor hem en ik liet hem dan ook maar gaan. Was niet echt een steunpilaar in mijn team.

Mpenza: Had geen basisplaats en was ook niet echt gelukkig bij ons. Ik liet hem dan ook makkelijk gaan.

Het is dus een selectie geworden van 22 spelers. Normaal moeten er daar nog 2 à 3 spelers bijkomen, maar dat zal maar tijdens de periode in januari gebeuren. Er zijn ook 12 Belgen in mijn selectie en ben daar zeer tevredne over omdat het meer dan de helft is. Met deze selectie heb ik ook een kleine oefencampagne afgelegd.

voorbereidingjf1.jpg

De oefencampagne is niet vlekkeloos verlopen, want we kregen te veel doelpunten binnen en ik had toch ook wat meer doelpunten willen zien.

Volgende update:

- Belgische supercup

Geplaatst
  • Auteur

bestuurzg3.jpg

hanscornelisab4.jpg

luizaotk5.jpg

leandrolimasq0.jpg

sinanbolatot8.jpg

voorbereidingjf1.jpg

Volgende update:

- Belgische supercup

Geplaatst

Maak je screens wat groter en let op voor schrijffouten.

Voor de rest een goed begin en leuke aankopen.

Is wel mijn anti-club maar kom, veel succes.

Geplaatst

Leuke aankopen, maar waarom vandenborre op de bank, ik snap jou redenering echt niet..

VERDER VEEL SUCCES!!

Geplaatst

Woow veel geld had je! :)

Maar goed begin hoor. Alleen je beste spelers die Borre zit op de bank, ik snap zoiezo niet dat je zegt dat die ene gast beste rechtsback is, aangezien Borre dat is!

Geplaatst

Jammer dat je Borre beter als Cornelis ziet en jammer dat je naar zo een slechte competitie bent gegaan.

Geplaatst

Vanden Borre is een prutser op rechtsback ;)

En waarom zou hij hem opstellen als hij toch al naar Fiorentina gaat? Beetje onzin. Doe ik ook nooit. Zit het hele seizoen met zijn gedachte in Italië, heb je niets aan.

Podolski, België is een betere competitie dan je denkt. Ajax, AZ en PSV zouden het met Anderlecht nog knap lastig hebben.

Ontopic:

Goed begin gemaakt, ook leuk dat je probeert wat meer Belgen te halen. Ik wacht op de volgende update!

Geplaatst

Hopelijk wordt deze novelle net zo goed als je vorige met Anderlecht.

Geplaatst

Dit is leuk om te zien.

Ik ben ook net eens met Anderlecht begonnen, het leek me wel leuk om met een belgische club te spelen.

En het is een hele leuke club.

Khoop dat het bij jou net zo lekker gaat als bij mij.

Succes.

Geplaatst
Podolski, België is een betere competitie dan je denkt. Ajax, AZ en PSV zouden het met Anderlecht nog knap lastig hebben.

Ik denk dat Anderlecht wel in de Nederlandse competitie kan spelen (in de top meedoen)

Maar de competitie is zoiezo slechter dan in Nederland. Bijvoorbeeld Vitesse is 12de in de Nederlandse competitie maar in Belgie kunnen ze makkelijk 5de worden. :thumb:

het verschil tussen anderlecht + Club Brugge is gewoon erg groot!

Geplaatst
Vanden Borre is een prutser op rechtsback ;)

En waarom zou hij hem opstellen als hij toch al naar Fiorentina gaat? Beetje onzin. Doe ik ook nooit. Zit het hele seizoen met zijn gedachte in Italië, heb je niets aan.

Ontopic:

Goed begin gemaakt, ook leuk dat je probeert wat meer Belgen te halen. Ik wacht op de volgende update!

off: Is het dan rond tussen Borre en Fiorentina en de clubs, ik heb daar nooit iets over gelezen volgens mij dat het definitief werd.

On: Je hebt ook wel gelijk dat hij op rechts maar een prutser is maar dan kun je hem nog altijd op het middenveld opstellen of niet soms?

Geplaatst

Op het middenveld zou ik persoonlijk voor Boussoufa gaan.

Ik weet niet beter of VDB gaat naar Fiorentina.

Geplaatst
  • Auteur

wedstrijdenjuliaugustusbj8.jpg

Supercup:

RSC Anderlecht – Zulte Waregem 0-2

3’ Juhasz (own) 0-1

5’ Dosunmu 0-2

RSCA: Zitka, Cornelis, Juhasz, Von Schlebrugge, Deschacht (69’ Van Damme), Biglia, Vandenborre, Hassan, Boussoufa (45’ Legear), Lamah, Tchite.

Een slechte match van ons. We stonden natuurlijk al snel ongelukkig op achterstand, maar na die 2 vroege doelpunten konden we geen vuist maken tegen een sterk georganiseerd Zulte Waregem. Jammer van deze uitslag, want zo misloop ik mijn eerste beker. Nu moeten we wel zeker in de competitie winnen.

1ste speeldag Jupiler League

RSC Anderlecht – Cercle Brugge 4-1

1’ Legear 1-0

12’ Tchité 2-0

15’ Lamah 3-0

40’ Grondin (own) 4-0

90’ De Smet 4-1

RSCA: Zitka, Cornelis, Juhasz, Von Schlebrugge, Deschacht, Biglia, Vandenborre, Hassan, Legear (81’ Goor), Lamah (70’Mpenza), Tchité

In tegenstelling tot de supercup kenden we een fantastische start waardoor we na een kwartier al een bonus hadden van 3 doelpunten. Net voor rust kwam er daar zelf nog een 4de doelpunt bij. In de 2de helft zakte het spelpeil opnieuw en was het weer op het niveau van de supercup. In de slotfase kon Cercle dan ook nog tegenscoren zodat Daniël Zitka in zijn laatste match voor RSCA geen clean sheet kon halen.

2de speeldag Jupiler League

RC Genk – RSC Anderlecht 0-3

78’ Baseggio 0-1

86’ Tchité 0-2

90’ Vandenborre (pen) 0-3

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Deschacht, Baseggio (87’ Legear), Biglia (48’ Vandenborre), Goor, Hassan, Lamah (80’ Mpenza), Tchite

De eerste topper van het seizoen is zeer goed geëindigd voor ons. We overklasten vandaag Genk, maar de doelpunten vielen pas in het slotkwartier. Een van de pluspunten van deze wedstrijd is de prachtige prestatie van onze aanwinst Luizao. Hij speelde een fenomenale wedstrijd achteren.

3de speeldag Jupiler League

Lokeren – RSC Anderlecht 1-0

46’ Armoumen

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Deschacht, Baseggio, Biglia, Goor, Hassan (46’ Lima), Lamah, Tchite.

We trokken de lijn door van de vorige wedstrijd tegen Genk. We speelden zeer goed, maar de doelpunten ontbraken. Lokeren kwam er sporadisch uit maar kon wel net na rust scoren op de counter. Wij drukten Lokeren daarna weg op hun eigen helft en kregen kans na kans, maar Lazic had een zeer goede dag en de spiitsen kregen de bal niet voorbij de Servische doelman.

4de speeldag Jupiler League

RSC Anderlecht – Standard 3-0

18’ Lima 1-0

35’ Lamah 2-0

38’ Tchite 3-0

RSCA: Schollen, Cornelis (75’ Wasilewski), Luizao, Juhasz, Deschacht (88’ Van Damme), Baseggio, Biglia, Boussoufa, Lima, Lamah (75’ Goor), Tchité

We speelden vandaag opnieuw een zeer goede wedstrijd. We stonden al snel op voorsprong en konden daardoor vanuit een zetel voetballen. Wanneer we dan 2 doelpunten op een zeer korte tijd scoorden dan was het helemaal over voor Standard. Zo sluiten we onze 2de topper in 4 wedstrijden af met winst.

5de speeldag Jupiler League

Germinal Beerschot – RSC Anderlecht 2-2

36’ Abuda 1-0

39’ Lamah 1-1

41’ Cavens 2-1

72’ Boussoufa 2-2

RSCA: Schollen, Cornelis (82’ Vandenborre), Luizao, Juhasz, Deschacht (59’ Van Damme), Baseggio, Biglia, Boussoufa, Lima (3’ Goor), Lamah, Tchité

De match kon niet slechter beginnen voor ons, want Lima viel net na het eerste fluitsignaal uit met een voetblessure. We waren daardoor wat aangeslagen en dat gevoel is de hele wedstrijd niet meer weggegaan. Dit was werkelijk nog slechter dan de supercup. Maar gelukkig hebben we nog een puntje kunnen stelen bij de ‘Ratten’

Stand na 5 speeldagen

standna5speeldagenxx9.jpg

We staan nog altijd zeer goed in het klassement. Ik verwacht wel dat we de volgende wedstrijden afstand nemen van de rest. Ik verwacht ook niet dat Bergen op die positie zal blijven staan.

Volgende update:

- Jupiler League: speeldag 6 – 11

- Beker van België: 6de ronde

- Champions League: groepsronde speeldag 1 – 3

Geplaatst

En ik weet niet beter dat er alleen maar interesse is in VDB en dat het dus nog lang niet rond is, heb jij toevallig een link dan om het te bevestigen?

Geplaatst
  • Auteur

En ik weet niet beter dat er alleen maar interesse is in VDB en dat het dus nog lang niet rond is, heb jij toevallig een link dan om het te bevestigen?

Het is nog niet officieel, maar is wel voor 99% zeker. Hij heeft met succes medische tests afgelegd. Bron is Het Laatste Nieuws

Geplaatst
  • Auteur
6de speeldag Jupiler League

RSC Anderlecht – AA Gent 3-1

10’ Tchité 1-0

12’ Tchité 2-0

45’ Zewlakow 2-1

66’ Frutos 3-1

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Deschacht (45’ Van Damme), Bassegio, Biglia, Legear, Hassan (45’ Frutos), Lamah (90’ Lamah), Tchité.

Op papier was dit geen makkelijke wedstrijd, want de tegenstander stond 3de in de stand. We begonnen nochtans zeer sterk en dat resulteerde in 2 snelle doelpunten. De draaischijf in het begin was Hassan, maar halverwege de eerste helft kreeg hij last van een verekking waardoor Gent beter in de wedstrijd kwam en kansen kreeg. Dat resulteerde in de 2-1 net voor rust. Na rust voerde ik dan een paar wijzigingen door en Frutos kreeg zijn eerste speelminuten van het seizoen na een slopende blessure. Hij bedankte me meteen met de 3-1. Daarna was het over voor Gent en hadden we de 3 punten thuis gehouden.

1ste speeldag Champions League

Valencia – RSC Anderlecht 0-0

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Deschacht, Bassegio, Biglia, Boussoufa (88’ Boussoufa), Hassan (75’ Lima), Frutos (67’ Lamah), Tchite

We begonnen zeer sterk aan de wedstrijd en kregen een 3-tal goede kansen, maar daarna nam favoriet Valencia het heft in handen en creerden de kansen, maar hun afwerking stond niet op peil. Na de rust bleef Valencia doordrukken en wij konden sporadisch tegenprikken. De spitsen van Valencia konden echter niet scoren en zo konden we 1 puntje meenemen uit Mestalla. Ook de andere wedstrijd eindigde op 0-0 en zo heeft iedereen 1 punt.

7de speeldag Jupiler League

Westerlo – RSC Anderlecht 2-1

26’ Frutos 0-1

45’ Van Kerkhoven 1-1

81’ Dekelver 2-1

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Deschacht, Bassegio, Biglia, Boussoufa, Hassan (61’ Lima), Tchite, Frutos(61’ Lamah)

We domineerden de partij, maar konden in het begin dat niet in kansen omzetten. Westerlo kon dat wel maar vond Schollen op hun weg. Maar halverwege de eerste helft begon het bij ons beter te draaien en we konden goede kansen creeren. Maar de doelman had een superdag. We kwamen dan toch op voorsprong, maar met een afstandschot in blessuretijd van de eerste helft was alles weer gelijk. In de 2de helft domineerden we, maar we konden de bal niet scoren en dan is er een wet in voetbal die zegt dat er dan aan de andere kant gescoord wordt. Jammer maar helaas.

8ste speeldag Jupiler League

RSC Anderlecht – Sint-Truiden 3-0

64’ Frutos 1-0

87’ Lamah(pen) 2-0

90’ Baseggio 3-0

RSCA: Schollen, Cornelis (88’ Wasilewski), Luizao, Juhasz, Deschacht, Baseggio, Biglia, Boussoufa (84’ Legear), Hassan, Tchite, Frutos(81’ Lamah)

We begonnen zoals altijd zeer sterk aan de wedstrijd en kregen een paar goede kansen, maar de bal wou er niet in. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het allemaal wat zenuwachtiger en geloofde Sint-Truiden steeds meer in punten. Maar dan scoorde Frutos en dat doelpunt bevrijde de spelers. Daarna kreeg Sint-Truiden nog een zeer grote kans, maar Schollen stond paraat. In de slotminuten breidden we de voorsprong dan nog verder uit.

2de speeldag Champions League

RSC Anderlecht – Olympiakos 1-0

20’ Baseggio 1-0

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao (88’ Pareja), Juhasz, Deschacht, Baseggio, Biglia, Boussoufa, Lima (77’ Hassan), Tchite, Frutos(77’ Lamah)

We begonnen niet al te best aan de wedstrijd en kwamen moeilijk aan voetballen toe. Maar de eerste echte kans die we kregen was wel meteen raak. Het was Baseggio die vanop 25 meter de bal binnenschoot. Daarna herstelden we het evenwicht tot de 70ste minuut, want dan begonnen de Grieken kick and rush te spelen, maar we hielden stand en hielden dus de 3 punten thuis. Valencia won de andere wedstrijd met 1-3 op Celtic.

9de speeldag Jupiler League

Charleroi – RSC Anderlecht 0-0

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Deschacht, Baseggio, Biglia, Boussoufa, Lima (46’ Hassan), Tchite (63’ Lamah), Frutos

Het was geen goede match van ons, we hadden wel het betere van het spel maar we konden geen druk leggen op de verdediging van Charleroi. We zagen dan halverwege de 2de helft nog Tchite uitvallen en daarna konden we zeker niet meer dreigen. De uitslag is jammer omdat we de volgende match moeten aantreden tegen Club Brugge.

10de speeldag Jupiler League

RSC Anderlecht – Club Brugge 2-2

4’ Tchité 1-0

39’ Frutos 2-0

45’ Chavez 2-1

77’ Krasic 2-2

RSCA: Schollen, Wasilewski, Luizao, Pareja, Deschacht, Baseggio, Biglia, Boussoufa, Lima (71’ Hassan), Tchite, Frutos

We namen meteen de match in handen en dat resulteerde dan ook in een snel doelpunt. Daarna lieten we Brugge wat meer in hun spel komen waardoor ze ook meer dreigden. Maar halverwege namen we de match weer in handen en dat resulteerde opnieuw in een doelpunt. Daarna verslapte de concentratie waardoor Chavez door de buitenspelval glipte en kon scoren. In de 2de helft verliep de wedstrijd evenwichtig, maar toch waren de grote kansen voor Brugge. En het onvermijdelijke gebeurde dan ook 13 minuten voor het einde wanneer Krasic de bal binnenliep.

3de speeldag Champions League

Celtic – RSC Anderlecht 2-0

39’ Pareja (own)1-0

45’ Jarosik 2-0

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Pareja, Deschacht, Baseggio, Biglia, Boussoufa, Lima (45’ Hassan), Tchite, Frutos (72’ Lamah)

Deze wedstrijd zat het ons echt niet mee. We speelden zeer goed mee met Celtic en we kregen allebei goede kansen, net voor rust beslistten de omstandigheden de wedstrijd. Pareja kreeg ongelukkig de bal tegen hem en het was 1-0. 5 minuten later kon Frutos afdrukken , maar de bal ketste van de lat en meteen op de counter maakte Jarosik 2-0. In de 2de helft controleerde Celtic dan de wedstrijd en kwam er nog af en toe eens uit en wij konden de bal niet meer binnentrappen. De andere wedstrijd tussen Olympiakos en Valencia eindigde op 1-1.

6de ronde Beker van Belg

Westerlo – RSC Anderlecht 1-0

24’ Reis 1-0

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Pareja, Deschacht, Baseggio, Biglia, Boussoufa, Hassan, Tchite, Frutos

We speelden opnieuw goed, maar niet goed genoeg. Dat is al de laatste 4 wedstrijden zo. Westerlo kwam wat gelukkig op voorsprong en zo moesten wij proberen om door de verdediging van Westerlo te raken. Baseggio viel dan nog geblesseerd uit en moest vervangen worden door Vandenborre. In de 2de helft speelden we Westerlo van het kastje naar de muur, maar de bal wilde er wel niet in. Zo lagen we er vroegtijdig uit in de beker.

11de speeldag Jupiler League

FC Brussels – RSC Anderlecht 1-013’ Pinelli 1-0

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Pareja, Deschacht, Legear, Biglia, Boussoufa, Hassan, Tchite, Frutos

Mijn spitsen zitten in een vormcrisis. Dat is duidelijk. Ik heb al 321 minuten geen doelpunt meer gemaakt. Nochtans kregen we ook tegen Brussels vele kansen, maar de bal wou er niet in. Dit mag wel niet al te lang meer duren, want deze mindere periode kan ons natuurlijk wel het kampioenschap kosten. Brussels heeft nu al een voorsprong van 5 punten.

Stand Jupiler League na 11 speeldagen:

standna11speeldagencv8.jpg

Na ondertussen 3 wedstrijden zonder overwinning, zijn we wat weggezakt in de rangschikking, maar we staan nog altijd maar 5 punten achter op de leider. En op 23 wedstrijden van het einde is dat nog makkelijk weg te werken.

Stand Champions League na 3 speeldagen

standclna3wedstrijdenbr7.jpg

We zijn nog steeds in de running voor de 2de ronde en dat is een goed teken, we moeten er gewoon voor zorgen dat we de resterende 2 thuiswedstrijden winnen en niet verliezen in Griekenland.

Volgende update:

Jupiler league: speeldag 12 - 18

Champions League: speeldag 4 - 6

Geplaatst

Jammer van de slechte resultaten, maar er kan nog veel gebeuren

KUTGW

Geplaatst
  • Auteur
4de speeldag Champions League

RSC Anderlecht – Celtic 1-1

15’ Frutos 1-0

45’ Vennegoor of Hesselink 1-1

RSCA: Schollen, Cornelis (85’ Vandenborre), Luizao, Juhasz, Deschacht, Legear, Biglia, Boussoufa, Hassan (90’ Lima), Tchite (61’ Lamah), Frutos

In tegenstelling tot de wedstrijd in Glasgow zijn we deze keer weggespeeld geweest door de Schotten. Zeker in de eerste helft zijn we weggespeeld, maar we kwamen dan toch met een gelukje op voorsprong. Maar in blessuretijd scoorde Vennegoor dan de verdiende gelijkmaker. In de 2de helft verliep alles weer veel evenwichtiger en niemand kon nog scoren. In de andere wedstrijd eindigde Valencia Olympiakos op een 2-0 stand. Zo is alles nog mogelijk in onze groep.

12de speeldag Jupiler League

RSC Anderlecht – SV Roeselare 0-1

1’ Dufoor 0-1

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Deschacht, Legear, De Man, Boussoufa, Hassan (83’ Lima), Tchité, Frutos

De wedstrijd begon rampzalig voor ons, want nog voor één van onze spelers een bal had aangeraakt stond het al 0-1. Daarna graafden de spelers van Roeselare zich in zoals verwacht en ik moest proberen om die dubbele muur te slopen. Het was makkelijker gezegd dan gedaan, want verder dan 2 keer een bal op de paal kwam ik niet

13de speeldag Jupiler League

Moeskroen – RSC Anderlecht 1-0

45’ Vandooren 1-0

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Vandamme, Legear, Biglia, Boussoufa, Hassan, Tchité, Frutos

Het gaat van kwaad naar erger. Vandaag moesten we onze eerste thuisnederlaag van het seizoen zien te verwerken. Maar dat is niet echt gebeurd. Het was een evenwichtige match totdat Gonzague Vandooren de 1-0 tegen de netten kopte. Daarna verwachtte ik een reactie, maar we werden volledig weggespeeld door het ‘kleine’ Moeskroen. Hopelijk gaat het snel beter of ik zal voor mijn job moeten vrezen.

14de speeldag Jupiler League

RSC Anderlecht – KSK Beveren 0-0

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Van Damme, Legear, Biglia, Boussoufa, Hassan (78’ Lima), Tchité, Frutos (78’ Lamah)

Opnieuw een wedstrijd waar we een bedroevend laag niveau haalden. De supporters vroegen voor de wedstrijd mijn ontslag, maar het bestuur hield het vertrouwen in mij. Opnieuw kwamen we niet tot scoren, maar deze keer hield de verdediging ook de nul. Maar met 3 punten uit 6 wedstrijden zijn we het niet waard om bovenaan te staan. Hopelijk halen we in de CL een hoger niveau.

5de speeldag Champions League

RSC Anderlecht – Valencia 0-3

12’ Villa 0-1

42’ Marchena 0-2

81’ Villa 0-3

RSCA: Schollen, Cornelis (78’ Vandenborre), Luizao, Juhasz, Van Damme, Legear, Biglia, Boussoufa, Lima, Tchite (78’ Lamah), Frutos

Deze wedstrijd ging het al wat beter met het spelpeil, maar we werden deze keer gepakt op stilstaande fases. Door die foutjes stond het wel al 0-2 aan de rust. In de 2de helft kwamen wij dan iets nadrukkelijker naar voor maar we moesten wel opletten op de counter, want Valencia is daar zeer sterk in. Ze kregen dan ook veel kansen op de counter waarvan er nog 1 doelpuntje viel.

15de speeldag Jupiler League

Lierse SK – RSC Anderlecht 1-1

66’ Frutos 0-1

84’ Haemhouts 1-1

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Van Damme, Boussoufa, Biglia, Baseggio (80’ Goor), Lima, Tchite, Frutos (80’ Lamah)

Eindelijk speelden we nog eens een goede wedstrijd, maar we hadden pech dat we tegen een zeer sterke tegenstander stonden te spelen. Niet dat ze beter waren dan ons, maar wij konden ze ook niet van het kastje naar de muur spelen. Halverwege de 2de helft viel het openngsdoelpunt en dan dacht ik: het is binnen. Maar dat was dus helemaal niet het geval omdat Lierse 5 minuten voor het einde de gelijkmaker scoorde. Dat is niet al te best voor de moraal en die was al zo laag.

16de speeldag Jupiler League

RSC Anderlecht – SV Zulte-Waregem 2-2

36’ Lima 1-0

69’ Lima 2-0

75’ D’Haemers 2-1

80’ Niangbo 2-2

RSCA: Schollen, Cornelis, Luizao, Juhasz, Van Damme, Biglia, Boussoufa, Goor, Hassan, Jima, Frutos, Tchité

Momenteel zitten we in een serieuze dip en deze wedstrijd heb ik dan maar geprobeerd in een andere formatie. Dat verliep zeer goed tot dat ik een 2-0 voorsprong had. Dan werden mijn spelers zenuwachtig en lieten we de bekerwinnaar van vorig seizoen terug komen tot 2-2. Het is zo al het 3de gelijkspel op rij en zo komen we natuurlijk geen stap verder. Het was ook niet de beste voorbereiding voor de laatste wedstrijd in de Champions League.

6de speeldag Champions League

Olympiakos Piraeus – RSC Anderlecht 2-1

1’ Rivaldo 1-0

12’ Cornelis (own) 2-0

58’ Hassan (pen) 2-1

RSCA: Schollen, Cornelis, Juhasz, Luizao, Van Damme, Biglia, Boussoufa, Goor, Hassan, Tchité, Frutos

Als we een punt pakten zaten we na de winterpauze nog altijd in Europa, maar het zou moeilijk worden want we speelden in de Griekse heksenketel. En het werd nog moeilijker als we na 28 seconden al tegen een 1-0 achterstand stonden aan te kijken. Daarna drukten de Grieken nog wat door en dat resulteerde in de 2-0 na een kwartier wedstrijd. Na dat 2de doelpunt kregen we wat meer ademruimte en konden we zelf een penalty versieren, maar die werd gemist. In de 2de helft hadden wij dan het betere van het spel, maar tot echte kansen leidde dat niet. We kregen dan wel opnieuw een 2de penalty en deze keer werd wel benut. Maar verder dan die 2-1 kwamen we niet en we zijn dus Europees uitgeschakeld.

eindstandgroepsrondeclix9.jpg

17de speeldag Jupiler League

Bergen – RSC Anderlecht 0-0

RSCA: Schollen, Cornelis, Juhasz, Luizao, Van Damme, Biglia, Boussoufa, Goor, Hassan (29’ Lima), Tchite, Frutos (87’ Lamah)

Het resultaat was opnieuw slecht, maar sinds we in een nieuwe formatie spelen spelen we wel veel beter alleen ontbreekt het nodige geluk ons soms. We hebben behalve een paar afstandschoten ook geen kansen weggegeven. We zitten nu wel in een situatie waar we geen enkel puntenverlies kunnen veroorloven. De gedrevenheid van de spelers is nu ook beter dan in de vorige wedstrijden omdat ze weten dat we enkel via de competitie iets kunnen halen nu we uitgeschakeld zijn in de beker en de Champions League.

[

I]18de speeldag Jupiler League[/i]

Cercle Brugge – RSC Anderlecht 0-3

6’ Lima 0-1

19’ Frutos 0-2

34’ Tchité 0-3

RSCA: Schollen, Cornelis, Juhasz, Luizao (90’ Deman), Van Damme, Biglia, Boussoufa, Goor (74’ Lamah), Lima, Tchité, Frutos

Eindelijk hebben we nog eens van een zege kunnen proeven. Jammergenoeg is het nu voor ons winterstop. Het was zelfs al 2 maanden geleden dat ik nog eens van een zege kon proeven. Net zoals de wedstrijd op Bergen dicteerde ik het spel en Cercle kon dan ook op geen enkel moment aanspraak maken op de zege. Hopelijk kunnen we in het nieuwe jaar met wat versterkingen verder bouwen op deze zege.

Stand na 18 speeldagen:

standna18speeldagenkv6.jpg

Het ziet er zeer slecht uit voor ons. Kampioen wordt moeilijk, maar als we een goede reeks neerzetten kunnen we toch dicht komen. We moeten hopen op puntenverlies van de leiders. We staan dan ook 11 punten achter, maar ik ben een optimist en ga ervan uit dat we 1 punt per speeldag kunnen inhalen dus ik leg me er nog niet bij neer.

Volgende update:

Transfers januari

Jupiler League speeldag 19 - 20

Geplaatst

Het gaat niet al te goed met je team.

Tenminste mij lukte het gelijk om de 1e twee seizoenen makkelijk kampioen te worden.

Khoop dat dat bij jou in het volgende seizoen ook gebeurd.

Succes verder..

Geplaatst

Vanden Borre is inderdaad al een kleine maand zeker kwam ik op mijn vakantie achter(was achterstallige VI's aan het weglezen) en dat was inderdaad al zo op 14 maart.

On: Jammer dat je zoveel wisselvallige resultaten boekt, maar bij mij was het eerste jaar ook niet top en nu in het 2e jaar gaat het voortreffelijk.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.