Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Dit is een topic om te posten wie eigenlijk jullie favoriete artiesten zijn. Maar zet ook wat nummers (minimaal 3) erbij, zodat andere users uit nieuwsgierigheid zijn/haar/hun nummers kan downloaden oid. Op deze manier kunnen andere users misschien zelf andere artiesten ontdekken die zij ook goed blijken te vinden. Je mag ook een (klein) stukje erbij zetten, waarin je uitlegt wat je zo goed vindt aan de artiest(en) en/of hoe je de artiest(en) hebt ontdekt. Het móet niet, maar het zou wél leuk zijn. Ik geef even het goede voorbeeld:

Kanye West: Kanye West leerde ik kennen toen ik 'Through the wire' op TV hoorde. Dat vond ik een goed nummer en ik besloot meteen veel nummers van hem te downloaden. Ook die nummers vond ik goed en de nummers die hij in de toekomst zou maken konden mij ook bekoren. Vandaar dat hij nu één van mijn favoriete muzikanten is. Deze nummers raad ik aan:

- Addiction

- Diamonds from Sierra Leone

- Fight with da best (ft. Rhymefest)

- Roses

- Drive slow (ft. Paul Wall and GLC)

- Hey mama

- My way

- Two words (ft. Mos Def and Freeway)

Nas: Ik weet niet echt meer hoe ik hem 'ontdekte'. Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger vond dat hij wel leuke nummers maakte, maar ik was toen eerder weg van 50 Cent enzo :cab: Later ging ik zijn albums downloaden uit nieuwsgierigheid en ik kwam toen achter veel nummers die ik goed vond en vind. Nu is hij ook zeker één van mijn favoriete rappers. Ik vind o.a. deze nummers goed:

- Get down

- Heaven

- Dance

- Good morning

- If I ruled the world (ft. Lauren Hill)

- Just a moment

- Let there be light

- Still dreaming (ft. Kanye West)

- The Message

Moby: ik zag de film 'Gone in 60 seconds' en daar hoorde ik het nummer: Bring Sally up van Moby. Dat vond ik een mooie nummer en ik besloot meer nummers van hem te downloaden. Wat bleek: ik vond hem eigenlijk best goed. Tegenwoordig luister ik niet echt meer naar zijn nummers en download ik ook niet meer shizzle van hem, maar ik blijf hem goed vinden. Favoriete nummers:

- Bring Sally up

- Extreme ways

- In this world

- Porcelain

- Natural blues

- Why does my heart feel so bad

En er komt zeker meer. Je mag trouwens ook een artiest 'doen' die al eerder genoemd is. Als je dan ook een beetje andere nummers aanraadt. Zo zal ik zeker ook een stukje posten over Wu-Tang Clan, terwijl ik weet dat Wesley dat waarschijnlijk ook wilt doen.

Geplaatst
  • Auteur

Dit is een topic om te posten wie eigenlijk jullie favoriete artiesten zijn. Maar zet ook wat nummers (minimaal 3) erbij, zodat andere users uit nieuwsgierigheid zijn/haar/hun nummers kan downloaden oid. Op deze manier kunnen andere users misschien zelf andere artiesten ontdekken die zij ook goed blijken te vinden. Je mag ook een (klein) stukje erbij zetten, waarin je uitlegt wat je zo goed vindt aan de artiest(en) en/of hoe je de artiest(en) hebt ontdekt. Het móet niet, maar het zou wél leuk zijn. Ik geef even het goede voorbeeld:

Kanye West: Kanye West leerde ik kennen toen ik 'Through the wire' op TV hoorde. Dat vond ik een goed nummer en ik besloot meteen veel nummers van hem te downloaden. Ook die nummers vond ik goed en de nummers die hij in de toekomst zou maken konden mij ook bekoren. Vandaar dat hij nu één van mijn favoriete muzikanten is. Deze nummers raad ik aan:

- Addiction

- Roses

- Hey mama

- My way

Nas: Ik weet niet echt meer hoe ik hem 'ontdekte'. Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger vond dat hij wel leuke nummers maakte, maar ik was toen eerder weg van 50 Cent enzo :cab: Later ging ik zijn albums downloaden uit nieuwsgierigheid en ik kwam toen achter veel nummers die ik goed vond en vind. Nu is hij ook zeker één van mijn favoriete rappers. Ik vind o.a. deze nummers goed:

- Get down

- Heaven

- Dance

- Good morning

- Just a moment

- Let there be light

- The Message

Moby: ik zag de film 'Gone in 60 seconds' en daar hoorde ik het nummer: Bring Sally up van Moby. Dat vond ik een mooie nummer en ik besloot meer nummers van hem te downloaden. Wat bleek: ik vond hem eigenlijk best goed. Tegenwoordig luister ik niet echt meer naar zijn nummers en download ik ook niet meer shizzle van hem, maar ik blijf hem goed vinden. Favoriete nummers:

- Bring Sally up

- Extreme ways

- In this world

- Porcelain

- Natural blues

En er komt zeker meer. Je mag trouwens ook een artiest 'doen' die al eerder genoemd is. Als je dan ook een beetje andere nummers aanraadt. Zo zal ik zeker ook een stukje posten over Wu-Tang Clan, terwijl ik weet dat Wesley dat waarschijnlijk ook wilt doen.

Geplaatst
  • Auteur

- Addiction

- Roses

- Hey mama

- My way

- Get down

- Heaven

- Dance

- Good morning

- Just a moment

- Let there be light

- The Message

- Bring Sally up

- Extreme ways

- In this world

- Porcelain

- Natural blues

Geplaatst
Gabriel Rios: Ik hoorde hem tijdens het TV-programma "De laatste show". Daarna besloten om enkele nummers te downloaden en sindsdien is hij één van mijn favoriete artiesten. Enkele maanden geleden ben ik naar een concert van Gabriel geweest en het was werkelijk fantastisch. De sfeer die er rondhangt is prachtig.

Mijn favoriete nummers:

• - Broad Daylight
  • - What's this
  • - Ghostboy

Gabriel Rios is vooral live heerlijk. Hier wat live-materiaal:

Geplaatst
Paolo Nutini:Ik ondekte zijn muziek per toeval. Ik was opzoek naar nieuwe nummers en kijk dan vaak in de Brit Charts of the Billboard Charts omdat in Engeland en Amerika nummers veel sneller uitkomen. Ik zag het nummer Last Request van Paolo Nutini erin staan en vond het gek, een Italiaanse artiest in Engeland? Ik downloade het nummer en ik was gelijk verkocht. Wat een muziek zeg! Een week later kocht ik zijn album These Streets en heb het inmiddels plat gedraaid en vind het nog steeds geweldig

Favoriete nummers:

- Last Request

- Loving You

- These Streets

- Autumn

- New Shoes

Coldplay: Ik heb deze band pas later ontdekt als vele anderen. Ik weet nog dat het nummer Clocks vaak langs kwam op MTV en TMF maar alleen de clip stond me al niet aan en ik schakelde gelijk door. Op een gegeven moment begon ik me er zelfs aan te irriteren. Hoe konden mensen nu naar deze stomme muziek luisteren? Op een gegeven moment wilde ik toch de hele clip luisteren en vond het eigenlijk wel heel goed. Ik downloade het nummer en kocht A Rush of Blood to the Head en ook dat album heb ik inmiddels vele malen gedraaid

Favoriete nummers:

- The Scientist

- Clocks

- Yellow

- Talk

- Beautiful World

- Speed of sound

Jamie Cullum: Nadat ik een paar keer de clip van All at Sea had gezien was ik wel gecharmeerd van deze rustige maar toch mooie sound. Jazz/Blues en een beetje Easy Listening. Ik downloade dit nummer en het nummer Twentysomething, nog geen week later kocht ik zijn gelijknamige album en heb dit ook al erg vaak gedraaid. Gewoon geweldige muziek. Veel mensen vinden het softy en saai, ik niet. Helemaal top.

Favoriete nummers:

- All at Sea

- Twentysomething

- What a Difference a Day Made

- High and Dry

- Singing in the Rain

Regina Spektor: Deze muziek heb ik pas sinds een maand of wat ontdekt. Geweldige pure Psycho Folk met wat Indie Rock. Een ongelofelijke mooie stem met prachtig pianospel maakt deze muziek een soort waar ik uren naar kan luisteren. Wederom overigens een mening die velen niet met mij zullen delen. Toch is dit ook helemaal stukje van mijn muzieksmaak, klassiek maar toch pop.

Favoriete nummers:

- Us

- Samson

- On The Radio

- Raindrops

Juanes: Heerlijk Zuid-Amerikaans, hoewel ik er geen bal van versta wat hij zegt is het gewoon erg goed om naar te luisteren. Sommige nummers zijn wat té vrolijk maar het meredeel vind ik erg goed. Een van de vele redenen waarom ik zijn album Mi Sangre toch maar aan mijn collectie heb toegevoegd.

Favoriete nummers:

- Para Tu Amor

- La Camisa Negra

- Adios Le Pido

- Volverte A Ver

- Te Busqué (ft Nelly Furtado)

Maria Rita: Ook de muziek van deze Braziliaanse zangers viel bij mij in de smaak. Heerlijk zomers en het maakt mij meestal gewoon helemaal vrolijk. In het begin waren de nummers wel wennen maar nu zijn ze niet meer weg te denken uit mijn Itunes Bieb. Lekker ontspannend, gewoon een muziek die laat blijken dat het leven niet altijd zo serieus moet worden genomen, ook al versta ik er geen reet van.

Favoriete nummers:

- Cara Valente

- Senhora Do Destino

- Eu te devoro

Corinne Bailey Rae: Dit is een geweldige zangers. Dit is zonder twijfel de beste zomermuziek de er is. Super realaxd ook, dit brengt mij zonder twijfel altijd in een soort van vakantiesfeer. Lekker huisje huren in Frankrijk of Italie, vrienden erbij en lekker chillen met een biertje of een wijntje 8). Nee Corinne Bailey Rae is een geweldige zangeres. Ik heb haar album vorig jaar gekocht en er nooit spijt van gehad.

Favoriete nummers:

- Put Your Records On

- Like A Star

- I'd Like To

- Breathless

- Trouble Sleeping

Kanye West: Ja ook in houd wel een beetje van Hip-Hop, althans dit is eigenlijk de enige artiest wiens muziek ik echt heel goed vind. Ik heb hier niet veel over te zeggen eigenlijk, ik vind het erge goede muziek en de lyrics zijn ook zeer sterk. Ik luister momenteel niet meer vaak naar zijn muziek maar het blijft goed.

Favoriete nummers:

- Through the Wire

- Gold Digger

- Heard 'Em Say (ft Adam Levine)

- All Falls Down

Geplaatst

Gabriel Rios is al geweest.

Magö de Oz: Spaanse folkmetal, krijg je energie van. Bovendien hebben ze ook een paar ballads die de moeite waard zijn.

- Desde Mi Cielo

- Creo

- Gaia

KT Tunstall: Nieuwe album komt eraan, dus nog even het oude materiaal recyclen. Multitalent en ook nog eens zeer appetijtelijk. Maakt cappucino-pop met een rockinslag.

- Black Horse and the Cherry Tree

- Other Side of the World

- Another Place to Fall

Sufjan Stevens: Als God zou bestaan, zou dit zijn Jezus zijn. Fabelachtige fluistermuziek met rijke arrangementen. Koortjes, banjo's, allerlei instrumenten wisselen elkaar af. Genot voor het oor, heerlijk relaxt.

- For the Widows in paradise, for the fatherless in Ypsilanti

- Jacksonville

- We are what you say

(Om het divers te houden liedjes van 3 verschillende albums)

Talib Kweli: Mijn meest aangename reppert. Bewuste teksten, jazzy beats.

- Expansion Outro (dat verborgen nummer over Nina Simone)

- Good Mourning

- Memories Live

(Allen van Talib Kweli & DJ Hi-Tek: Reflection Eternal - Train of thought)

Tori Amos: Mozestering wat een stem heeft deze vrouw. Ze mag dan helemaal platgespoten zijn vroeger, zingen kan ze nog steeds. Piano spelen ook. Nieuwe album is net uit geloof ik.

- Professional Widow

- Silent all these years

- Smells like teen spirit (cover)

Blackfield: Zijprojectje van Porcupine Tree-frontman Wilson. Samen met Israëliër Aviv Geffen maakt hij onder deze naam poprock met een psychedelische inslag. Niet te hard, maar mooie luisterliedjes. Blackfield II is net uit.

- Once

- Cloudy Now

- Scars

Om even wat onbekendere/minder belichte artiesten te doen.

Geplaatst

Tori Amos, zéér jammer Gino. :( Ik heb echt een pleurishekel aan dat sekreet, alleen al omdat mijn pa het zovaak gedraait heeft. :cab:

Geplaatst

Dan heeft je pa goeie smaak ;)

Geplaatst
Scala: Scala is een koor bestaande uit een zestigtal meisjes. Mooi in balans gebracht door de Kolacny broers, begeleid met een piano. Klassiek begonnen, covert het koor nu pop-en rockmuziek.

- Ik hou van u

- I think I'm paranoid

- With or without you

- Bittersweet symphony

U2: Prachtige rock. Heeft geen voorstelling nodig, denk ik.

- I still haven't found what I'm looking for

- Sunday bloody sunday

- Sweetest thing

Muse: Rock met klassieke invloeden. Lekker ontspannen.

- Supermassive black hole

- Sing for absolution

- Time is running out

Dj Dark-E: Heerlijke Hardstyle. Een van de beste Belgische Dj's, zoniet dé beste. Kan zijn muziek op elk moment van de dag smaken.

- Cold fever

- Tranceballers

- Pleasure island anthem

Dj Coone: Eveneens een van de beste Dj's van België. Zijn liveset samen met Dark-E op Tomorrowland 2006 heb ik ontzettend vaak beluisterd, nu nog.

- Dance to the house

- Getting down

- Protect the innocent

Luca Antolini: Italiaanse Hardtrance/hardstyle-Dj, topper. Staat bij mij ook geregeld op.

- Heat 2006

- Words

- The race

- Life's a mistery

Doe Maar: Lekkere up-tempo nummers. Altijd als een van hun nummers opstaat, loop ik luidkeels mee te zingen.

- Belle Helene

- De bom

- Is dit alles

Depeche mode: Britse new wave band. Mijn pa heeft een boek over alle top-50 liedjes van de laatste 50 jaar. Ik vond de naam wel leuk en de muziek ook, bleek achteraf.

- Enjoy the silence

- Policy of truth

- Precious

- Personal Jesus

- A pain that I'm used to

Geplaatst

Joow Fabio ik wist niet dat jij ook hardstyle luisterde joh :D Ik zal morgen ook wat van mijn favoriete artiesten neergooien, waarschijnlijk veel hardstyle artiesten.

Geplaatst
  • Auteur
Opgezwolle: ik kreeg ooit 'De volle' toegestuurd door een vriend. Ik vond en vind het een hele goede track. Later ben ik uit nieuwsgierigheid de albums gaan downloaden van deze jongens en ik kwam achter steeds meer dope shizzle van Rico en Sticks. Lijstjuhhhh:

- De volle

- Balans

- Doe wat je doet

- Eigen wereld

- Gekkenhuis

- Microphone Colossus

- Made in NL

- Ukkie (Rico)

- Buitenbad (Rico)

- Broodnodig (ft. Kiddo Cee)

- Tunnelvisie

- Rustug

- Gerrit (Sticks)

- Regendans

- Hook up (ft. Blaxtar)

- Strik je veter

- Verre oosten

- Werk aan de winkel

- Zwarte koffie (ft. Jawat)

- Batterij! (Jawat ft. Sticks)

Lupe Fiasco: ik zag hem optreden toen ik 'Raymann is laat' checkte. Hij deed toen het nummer 'Daydream'. Ik vond dit een goed nummer, downloade het en besloot ook meteen zijn debuutalbum te downloaden. Ook daar kwam ik nummers tegen die mij konden bekoren. 'Cool'(zie filmpje) is uitstekend. Lijstje:

- Cool _0_

- Daydream

- Glory

- Kick, push

QdH4NkKzbv4

Geplaatst

Kom binnenkort nog wel wat meer, moet zo weg, busje halen. Dus nu eerst maar alleen deze;

Kings of Leon

Als je van rock houdt, dan is dit imo verplichte kost. Het hangt af en toe tegen indie aan, maar weer totaal met een andere sound. De vocals zijn apart, maar toch heel tof, heerlijk rifjes, alles is klopt gewoon.

Lijstje;

- Holy Oller Novacaine ( voor mij persoonlijk het mooiste nummer van kol)

- Joe's Head

- Happy Alone

- Wasted Time

- Milk

- Pistol of Fire

en eigenlijk alle albums zijn wel goed, nieuwe een beetje een nieuwe sound, maar toch nog wel cool ;>

Geplaatst
KT Tunstall: Nieuwe album komt eraan, dus nog even het oude materiaal recyclen. Multitalent en ook nog eens zeer appetijtelijk. Maakt cappucino-pop met een rockinslag.

- Black Horse and the Cherry Tree

- Other Side of the World

- Another Place to Fall

Beter, haar beste 3 nummertjes. Al had ik ook Under the weather toegevoegd.

Geplaatst

the stooges

iggy pop is met afstand de beste live performer allertijden. zelfs tegenwoordig zijn er geen acts waarvan ik gezien heb dat ze live beter zijn dan de huidige stooges. (ladytron, sonic youth en metallica zouden nog een kans maken, die moet ik echt nog zien) ook in hun eerste cd periode waren ze briljant. ze hebben mijns inziens niet de beste cd allertijden gemaakt, maar toch makkelijk twee die in mijn top tien allertijden passen. the stooges waren een van de grondleggers van punk en met hun raw power cd hebben ze ook invloed gehad op metal en grunge (cobain noemt raw power in zn dagboek). het is jammer dat hun nieuwe cd kut is, maar gezien hun oude werk zullen ze altijd een van mijn favoriete bands blijven.

nummers:

- i wanna be your dog

- sick of you

- 1970

- search and destroy

(en kijk de film velvet goldmine)

velvet underground

aangezien ik bij the stooges zei dat ze niet mijn favo cd allertijden hebben gemaakt vind ik dat dat hier maar moet. vu+nico is de beste cd allertijden. deze tweede trainspotting band heeft een geschiedenis die op een paar punten samen loopt met die van the stooges. john cale krijgt de credits als producer van de self titled van the stooges en naast iggy hebben zowel lou als john met nico geneukt.

maargoed, muziek. vu heeft zowel rock als pop bands beinvloedt. nu heb ik een beetje een aversie voor pop dus behalve sweet jane kan ik weinig hebben van de albums na de 2 eerste cds van de vu. maar deze cd's bevatten wel geweldige nummers als:

- heroin

- venus in furs

- european son

- black angel's death song

- white light /white heat

- sister ray

ik hou verder van een heleboel bands/artiesten die waarschijnlijk toch wel genoemd worden (al heb ik er vooralsnog behalve tori amos en depeche mode nog geen van gezien hier), daarom een band waar ik nog niet eens een cd van heb (schaamte), maar die toch een plaatsje in dit stuk verdient.

atari teenage riot

zeg jumpers en hakkers. luistert eens naar deze mensen. van 1992 tot en met 2000 verlegden deze mensen grenzen. ze gingen van hard naar harder en tegelijk gingen ze van goed naar beter, een combinatie die je zelden ziet. atr is een groep van 4 die hardcore mixt met (hc)punk, metal en ook wat raps. ik zie ze een beetje als een hardere electronische versie van rage against the machine (ze hebben ook met tom morello een nummer opgenomen). het spijt me enorm dat ik ze nooit live heb kunnen zien. zelfs fucking bjork zei dat atr de meest energieke live act was die ze gezien heeft sinds public enemy. maargoed, nummers dan:

- revolution action

- sick to death

- into the death

- speed (ook gebruikt in 2fast 2furious)

- deutschland has gotta die

- start the riot

ik zou hier uren mee door kunnen gaan, maar ik wil zat worden en nu ben ik alleen aan het typen.

Geplaatst

durf ik niet zomaar een antwoord op te geven. als je bijvoorbeeld kijkt naar de solo carrieres van twee van de leden, lou reed en john cale, dan valt op hoe divers die zijn. (vergelijk bijvoorbeeld berlin met transformer) een heleboel bands lijken enigszins op vu maar vervolgens weer totaal niet op elkaar. ik denk niet dat er een goed antwoord op je vraag is.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.