Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Sorry, Ik speel nog niet al te lang FM

Maar ik ben nu het team Manchester City en ik speel gelijk tegen Watford En Verlies van Sheffield Utd.

En mijn Vriendschappelijke wedstrijden gingen ook al niet te goed.

Alleen de afbeeldingen doen het niet ?

Maar mijn tacktiek is

4-4-2 Attack

Teaminstructies:

Mentaliteit: Normaal

Creatieve Vrijheid: Normaal

Passingstyle: Direct

Tempo: Snel

Breedte: Compact

Pressing: Vaak

Tijd Winnen: Zelden

Verdedigende Lijn: Normaal

Tackelen: Normaal

Ik speel met:

Buitenspelval

Tegenaanval

Of als dit lukt?

Posities:

http://img454.imageshack.us/my.php?image=manchestrercitykw0.png

Teaminstructies:

http://img389.imageshack.us/my.php?image=manchestercityteaminstrvx0.png

Geplaatst
  • Auteur

Maar ik ben nu het team Manchester City en ik speel gelijk tegen Watford En Verlies van Sheffield Utd.

Maar mijn tacktiek is

4-4-2 Attack

Teaminstructies:

Ik speel met:

Buitenspelval

Tegenaanval

Of als dit lukt?

Posities:

Teaminstructies:

Geplaatst
  • Auteur

Maar mijn tacktiek is

4-4-2 Attack

Teaminstructies:

Ik speel met:

Buitenspelval

Tegenaanval

Of als dit lukt?

Posities:

Teaminstructies:

Geplaatst

De teaminstructies spreken elkaar een beetje tegen. Direct en snel hoort bij een breed speelveld, terwijl langzaam en kort bij een compact speelveld horen.

Als je wilt domineren, waar ik vanuit ga gezien je 4-4-2 attacking speelt, kan je het beste langzaam spelen met korte passing. De breedte moet dan inderdaad compact zijn, want anders staan de spelers te ver van elkaar af en wordt kort passen moeilijk.

Als je snelle verdedigers hebt, (Distin) kan je de buitenspelval aan laten staan. Wel zou ik dan je verdedigende lijn een stuk opschuiven zodat ze dichter bij het middenveld komen te spelen, wat de korte passing natuurlijk makkelijker laat verlopen.

Tegenaanval kan je aan laten staan. In het spel heeft het namelijk een andere betekenis dan in het echt. In FM betekent het dat je ploeg alleen aanvalt als er een goede mogelijkheid is ipv blind aanvallen, maar in het echt betekent het dat je de tegenstander het initiatief laat nemen en op jouw helft laat komen en dan op de counter toeslaan. Een deel daarvan zit natuurlijk ook wel in FM.

Hoop dat dit een beetje helpt. Als je nog vragen hebt of toch verdedigend wil spelen, vraag maar raak!:)

Geplaatst

Ik zou juist met een ruit op het middenveld spelen zodat je meer inspeelmogelijkheden heb met opbouwen en er niet een gat valt als je middenveld mee gaat aanvallen. Verder zou ik de mentaliteit op aanvallend zetten als je graag het spel domineert en het veld breed houden. Zo kan je de tegenstanderkapot spelen met je directe passingstyle.

Hopen dat je er wat aan hebt

Geplaatst
Ik zou juist met een ruit op het middenveld spelen zodat je meer inspeelmogelijkheden heb met opbouwen en er niet een gat valt als je middenveld mee gaat aanvallen. Verder zou ik de mentaliteit op aanvallend zetten als je graag het spel domineert en het veld breed houden. Zo kan je de tegenstanderkapot spelen met je directe passingstyle.

Hopen dat je er wat aan hebt

Het probleem van directe passing vind ik dat je er wel veel schoten mee hebt, maar daar komen weinig doelpunten uit omdat het nou eenmaal niet hele goede scoringsposities zijn waaruit je spelers schieten. Veel mensen zeuren dan over 'superkeepers' enzo, terwijl je beter minder, maar beter uitgespeelde kansen kan creeren. Dat doe ik dan met korte passing. Een ruit op het middenveld kan zeker handig zijn, omdat de verdedigende middenvelder een blok voor de verdediging is die zeker een aantal ballen onderschept. Ook staat de aanvallende middenvelder dichter bij de aanval zodat hij ze beter kan ondersteunen. Nadeel kan wel zijn dat ie moeilijker aanspeelbaar is omdat ie zo dicht bij het goal staat.

Mentaliteit aanvallend ben ik zeker met je eens. Persoonlijk gebruik ik de RoO (Rule of One). Daarbij is de mentaliteit van de spits 20, de wingers 19 en ga zo maar door. Daardoor blijft je elftal meer bij elkaar. En dat is, zoals ik al eerder zei, handig voor de korte passing. Maar wie weet is directe passing dan ook wel handig. Ik heb i.i.g. liever korte passing.

Geplaatst

Ja okay, dat is wel een nadeel van directe passing maar het kan wel dodelijk zijn. Met korte passing vind ik dat de bal te lang bij de achterste mensen is en als je een iets minder team heb je nogal eens op een knullige wijze de bal inlevert en een stom doelpunt tegen krijg. Maar goed het is natuurlijk maar wat je gewent bent.

Geplaatst

Persoonlijk heb ik daar geen last van, omdat ik de verdedigers op het laatste streepje van gevarieerd heb staan (tegen direct aan dus). Verder alle spelers ongeveer passing kort, maar de balk wel het meest naar rechts. Alleen bij de aanvallende middenvelder en 1 van de spitsen is de passing nog korter, bijna one-touch dus.

Maar over het algemeen dus korte passing. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik de passing bij de spelers INDIVIDUEEL heb ingesteld, en de passing-instructie voor team gewoon op 'gevarieerd' staat.

Geplaatst

Individueel geef ik mijn spelers zoveel mogelijk ruimte omdat ik zoveel zuid-amerikanen en aanvallend ingestelde spelers heb lopen dat ik die gewoon de vrijheid geeft en dan hoef ik maar een paar dingen in te stellen op het individuele vlak zoals creatieve vrijheid en mentaliteit

Geplaatst
  • Auteur

Het helpt niet echt ik speelde dit nu:

Liverpool 3-0 Manchester City

Manchester City 2-1 Fulham

Arsenal 1-0 Manchester City

Charlton 2-1 Manchester City !?

Geplaatst
  • Auteur

En er was nog 1 gewonnen met 1-0 maar ik sta 15de met een wedstrijd meer gespeeld !

Geplaatst

pff nou dat zijn geen echt goede resultaten nee, uhm wat je nog kan doen is om een andere tactiek te proberen (4-3-3) of mijn zelf bedachte tactiek

3-3-2-2 met drie centrale verdedigers en daarvoor twee opkomende backs met een pijl richting de aanvallende vleugelposities en een verdedigende middenvelder daartussen die doorschuift naar de centrale middenvelder positie. Met daarvoor twee centrale aanvallende middenvelders en twee spitsen. Dan moet je de teaminstructies zo instellen:

Mentaliteit: aanvallend

Creatieve Vrijheid: veel

Breedte: wijd

Verdedigende Lijn: diep

Tackelen: op hard zetten want je krijgt toch bijna geen rood

en dan aanvinken alleen korte mandekking

spelersinstructies kan je op normaal laten staan maar kan je natuurlijk zelf ook aanpassen

Succes ermee

Geplaatst

Nou ik ben benieuwd dat is niet echt mijn manier van spelen zeg maar :P

Geplaatst
  • Auteur

Ik ga die dan effe proberen..

Maar ik moet hem nu effe opschrijven anders vergeet ik hem.

Geplaatst
  • Auteur

Ik verloor met die tacktiek weer iets van 2x nu kreeg ik een ultimatum ofzo..

En ik wist niet wat dat was dus drukte erop nu ben ik ontslagen

Misschien maar beter ook hoor.

Maar ik moet effe nadenken ik denk dat ik FC Groningen neem maar weet de tacktiek nu niet ne gaat het sraks weer fout

Geplaatst

Het is absoluut geen schande om je eerste FM-wedstrijden te verliezen hoor, zelfs de besten der FM'ers begonnen ooit op een laag pitje. Ik zou je aanraden om in eerste instantie een tactiek te downloaden die naar jouw mening bij je ploeg past, als je echt zelf een góede tactiek wilt maken, zul je veel leeswerk in gidsen en tactische theorieën moeten doen. ;)

Geplaatst
  • Auteur

Doe maar dicht ik heb een master tacktiek zelf bedacht met valencia

heb net van Barcelona gewonnen met 0-1

Geplaatst
  • Auteur

nee dat weet ik nu is villa zo lang gebleseerd geweest dat het hele team so slecht draait dat ik ontslag kreegn ik zoek nu een nieuw team ik kijk even

Geplaatst

Ach je heb in ieder geval al een tactiek waarvan je denkt dat die werkt! Dat is mooi als die tactiek gewoon verder uitbouwt komt het helemaal goed wellicht met de juiste versterkingen

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.