Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Een nieuwe koers in Kerkrade

De voorgeschiedenis

Hoewel de trouwe supporters nog maar wat graag wijzen op het feit dat de club in 1997 (4-2 tegen SC Heerenveen) en 2000 (2-0 tegen NEC) de KNVB-beker wist te winnen, of dat de club nog nooit uit de eredivisie gedegradeerd is, valt het toch moeilijk te ontkennen dat Roda JC zichzelf heeft omgetoverd tot een onherkenbare grijze middenmotor. De "trots van het Zuiden" is in een paar jaar tijd geworden tot een vreemdelingen legioen dat nauwelijks een rol van betekenis weet te spelen in de Eredivisie. Ook het bestuur erkent inmiddels schoorvoetend dat de doelstelling om herkenbaar, attractief voetbal op de mat te leggen en daarmee te scoren bij duizenden voetballiefhebbers, de afgelopen jaren niet gehaald is. Nu de stekker ook nog eens definitief uit FC Limburg is getrokken, leek het het bestuur tijd om een nieuwe koers te gaan varen. Aan de vooravond van het seizoen 06/07 sprak voorzitter Narinx dan ook de veelzeggende woorden dat de bezem door Roda JC gehaald zou gaan worden. De huidige technische staf werd met onmiddelijke ingang op non-actief gesteld, en de nieuwe trainer krijgt als zware taak mee om de ploeg volledig te renoveren en zich daarbij te richten op de Nederlandse, Belgische en eventueel Duitse markt. Zo wil de club optimaal gebruik maken van de ligging van Kerkrade en zich zo opwerpen als de echte trots van het Zuiden.

De nieuwe koers

"De tijd dat Roda zonder Nederlandse spelers aantrad is voorlopig voorbij! De komende tijd zal de club zich gaan richten op Nederlandse, Belgische en eventueel Duitse spelers. Doel van deze nieuwe koers is om de club weer herkenbaar te laten zijn voor de supporters. Spelers met een andere nationaliteit zullen enkel worden aangetrokken indien zij een overduidelijke meerwaarde voor de club hebben, of indien er geen Nederlandse of Belgische vervanger beschikbaar is."

Dit valt te lezen in de officiële pers-verklaring van het bestuur van Roda. Zowel de nieuwe trainer als het bestuur nuanceren dit bericht met de woorden dat er niet overhaast te werk zal worden gegaan, en dat het niet de bedoeling is om zo kort voor de competitie het gehele team te vervangen. De transformatie zal dan wel met onmiddelijke ingang in gang worden gezet, maar zal pas over drie seizoenen worden voltooid. Want deze nieuwe koers zal niet ten koste mogen gaan van de sportieve resultaten; de supporters moeten immers ook volgend seizoen kunnen roepen dat de club nog nimmer is gedegradeerd!

Geplaatst
  • Auteur

De voorgeschiedenis

Hoewel de trouwe supporters nog maar wat graag wijzen op het feit dat de club in 1997 (4-2 tegen SC Heerenveen) en 2000 (2-0 tegen NEC) de KNVB-beker wist te winnen, of dat de club nog nooit uit de eredivisie gedegradeerd is, valt het toch moeilijk te ontkennen dat Roda JC zichzelf heeft omgetoverd tot een onherkenbare grijze middenmotor. De "trots van het Zuiden" is in een paar jaar tijd geworden tot een vreemdelingen legioen dat nauwelijks een rol van betekenis weet te spelen in de Eredivisie. Ook het bestuur erkent inmiddels schoorvoetend dat de doelstelling om herkenbaar, attractief voetbal op de mat te leggen en daarmee te scoren bij duizenden voetballiefhebbers, de afgelopen jaren niet gehaald is. Nu de stekker ook nog eens definitief uit FC Limburg is getrokken, leek het het bestuur tijd om een nieuwe koers te gaan varen. Aan de vooravond van het seizoen 06/07 sprak voorzitter Narinx dan ook de veelzeggende woorden dat de bezem door Roda JC gehaald zou gaan worden. De huidige technische staf werd met onmiddelijke ingang op non-actief gesteld, en de nieuwe trainer krijgt als zware taak mee om de ploeg volledig te renoveren en zich daarbij te richten op de Nederlandse, Belgische en eventueel Duitse markt. Zo wil de club optimaal gebruik maken van de ligging van Kerkrade en zich zo opwerpen als de echte trots van het Zuiden.

De nieuwe koers

"De tijd dat Roda zonder Nederlandse spelers aantrad is voorlopig voorbij! De komende tijd zal de club zich gaan richten op Nederlandse, Belgische en eventueel Duitse spelers. Doel van deze nieuwe koers is om de club weer herkenbaar te laten zijn voor de supporters. Spelers met een andere nationaliteit zullen enkel worden aangetrokken indien zij een overduidelijke meerwaarde voor de club hebben, of indien er geen Nederlandse of Belgische vervanger beschikbaar is."

Dit valt te lezen in de officiële pers-verklaring van het bestuur van Roda. Zowel de nieuwe trainer als het bestuur nuanceren dit bericht met de woorden dat er niet overhaast te werk zal worden gegaan, en dat het niet de bedoeling is om zo kort voor de competitie het gehele team te vervangen. De transformatie zal dan wel met onmiddelijke ingang in gang worden gezet, maar zal pas over drie seizoenen worden voltooid. Want deze nieuwe koers zal niet ten koste mogen gaan van de sportieve resultaten; de supporters moeten immers ook volgend seizoen kunnen roepen dat de club nog nimmer is gedegradeerd!

Geplaatst
  • Auteur

De voorgeschiedenis

De nieuwe koers

Geplaatst

ja is inderdaad leuke club zorg voor succes(Y)

Geplaatst
  • Auteur

De ronde tafel gesprekken

De inkt van de krant was nog niet droog of het gerommel bij Roda nam grootse vormen aan. Omdat het bestuur "vergeten" was om met de spelers te praten voordat de plannen bekend werden gemaakt, onstond er grote onrust binnen de selectie. De buitenlanders maakten zich zorgen om hun toekomst en de Nederlanders en Belgen zagen de club ineens een onzekere toekomst tegemoet gaan. Mijn eerste taak was dan ook om de rust binnen de selectie terug te laten keren en de plannen van het bestuur rustig uit te leggen.

Ik besloot om een aantal ronde tafelgesprekken te houden waarin ik eerst de buitenlanders uitlegde dat zij inderdaad op zoek mochten gaan naar een nieuwe club. Het zou echter niet zo zijn dat zij hoe dan ook moesten vertrekken, en geen speelminuten zouden krijgen als dit niet zou lukken. Wel gaf ik aan dat ik op zoek zou gaan naar Nederlandse en Belgische vervangers. Omdat Roda geen al te volle kas heeft, was er geen grote intocht te verwachten.

Mijn tweede gesprek was met de Nederlanders en Belgen die de komende jaren de kar moeten gaan trekken. Aan hen verzekerde ik dat ik er alles aan zou doen om het team de komende tijd op niveau te houden en dat de nieuwe plannen absoluut niet zouden betekenen dat er paniek aan- en verkopen zouden worden gedaan.

In het laatste gesprek haalde ik de gehele selectie bijeen en keken we elkaar goed in de ogen om te verzekeren dat alle neuzen dezelfde richting in stonden. Iedereen beloofde plechtig dat zij zolang zij onder contract van Roda zouden staan, zij hun uiterste best zouden doen voor de club.

En zo kon iedereen na een hectisch dagje met veel gesprekken naar huis in de wetenschap dat er de komende periode waarschijnlijk zeer veel zou veranderen, maar dat deze onzekere toekomst met vertrouwen tegemoet kon worden gezien.

Geplaatst
  • Auteur

Roda's selectie voor 06/07

Doelmannen

- Vladan Kujovic: Met zijn 28 jaar de meest ervaren doelman binnen mijn selectie. Stond op de nominatie om verkocht te worden maar omdat een goed bod uitbleef, mag hij zich op gaan maken voor een vijfde seizoen in Kerkrade.

- Mark Smith: Een jonge Nederlandse doelman die ik gehaald heb om op den duur Kujovic op te volgen. Omdat Kujovic nog niet verkocht is zal hij voorlopig niet veel aanspelen toekomen.

- Bram Castro: Mijn derde doelman dit seizoen; een jonge Belg die het waarschijnlijk nooit zal schoppen tot eerste keus. Bij de selectie gehouden omdat het lang onzeker was wat er met Kujovic ging gebeuren.

Verdedigers

- Jamie Quijs: Een jonge verdediger uit de eigen opleiding; zal vooral als invaller worden gebruikt.

- Ger Senden: Clubicoon dat nog een extra seizoen aan zijn imposante carriere heeft geplakt. Zal echter vooral als invaller gebruikt gaan worden.

- Vincent Lachambre: Speler voor de linkerflank die nu reeds in de belangstelling staat van andere clubs. Is met zijn 25 jaar een van de meer ervaren spelers in mijn selectie.

- Humphrey Rudge: Ervaren verdediger die naar wat omzwervingen uiteindelijk weer bij Roda terecht is gekomen. Zijn carriere is om verschillende redenen nooit geworden wat hij ervan gehoopt had, en hij zal zich bij Roda opnieuw moeten bewijzen; begint het seizoen als wisselspeler.

- Olaf Rompelberg: Jeugdspeler die door is geschoven naar de selectie. Zal waarschijnlijk een belangrijke plaats in mijn verdediging in gaan nemen als een van de twee mandekkers.

- Jan-Paul Saeijs: Mijn eerste keus als mandekker (Kah krijgt een vrije rol), en een zekerheidje in de selectie. Op zijn schouders zal ook de taak om de verdeding te organiseren komen te liggen.

- Pa-Modou Kah: Ongetwijfeld de meest aansprekende naam in de verdediging. Het is jammer dat hij geen Nederlander is, anders zou hij de komende jaren absoluut een van de pilaren van mijn elftal zijn. Dit seizoen zal hij veel spelen, maar waarschijnlijk dat ik hem aan het einde van het jaar verkoop.

- Ken Leemans: Lijkt de opvolger van Kay te gaan worden; kan zowel op het middenveld als in de verdediging spelen, moet alleen nog wel de nodige trainingen volgen om in aanmerking te komen voor een basisplaats.

- Davy de Fauw: Overgekomen van Sparta en de man voor de rechterflank. Davy is een betrouwbare speler die nog jaren mee kan op het hoogste niveau en waarschijnlijk een zeer belangrijke speler gaat worden de komende jaren.

- Joey van den Berg: Jonge speler die het bij Heerenveen nooit heeft kunnen maken. Zat zonder contract en verkoos Roda boven Vitesse. Zal samen met Lachambre mogen knokken om de plaats van linkervleugelverdediger.

Middenvelders

- Bas Sibum: Bas kan zowel op het middenveld als op de rechterflank spelen en zal daarom vooral achter de hand worden gehouden voor invalbeurten.

- Germain Augustien: geleend van AZ, en een aardig talent dat voor meer diepte in de selectie zorgt.

- David Thijssen: Jonge jongen uit de eigen jeugd zal samen met bejas en Augustien moeten gaan uitmaken wie er naast Van Dessel komt te spelen.

- Roy Bejas: Voor hem geldt hetzelfde als ook voor Thijssen geldt.

- Marcel Meeuwis: Door de verkoop van Ramzi moest ik op zoek naar een nieuwe aanvallende middenvelder. De spelers die ik op het oog had weigerden echter naar Kerkrade te komen, dus vandaar dat Meeuwis zijn kan krijgt.

- Kevin van Dessel: Dé man op mijn middenveld; zal met zijn ervaring de jonge mensen om zich heen moeten gaan sturen

- Maikel van Kesteren: Stand-in voor Meeuwis, maar qua stats is er nog een hoop werk aan de winkel om van hem een volwaardige eredivisie speler te maken.

Aanvallers

- Jamaïque Vandamme: Jonge Belgische spits die zal moeten knokken voor zijn plaats. Voorlopig nog geen basisspeler.

- Sekou Cissé: Snelle spits die door het ontbreken van concurrenten niet verkocht werd. Leek dan ook een vaste waarde in het elftal te worden, totdat er op het laatse moment drie nieuwelingen werden aangetrokken. Zal dan ook hard moeten knokken voor een plek bij de eerste elf.

- Andres Oper: Voor hem gold net als voor Cissé dat hij niet mocht vertrekken vanwege de weinige spitsen in mijn selectie. Nu er drie nieuwe spelers zijn gekomen, lijken zijn dagen bij Roda toch geteld.

- Dieter van Tornhout: Ook hij zal voorlopig niet al basisspeler het veld inkomen.

- Kevin Vandenbergh: Leefde in onmin met zijn trainer en as daarom op zoek naar een nieuwe club. Verbrak zijn huurcontract met Hertha BSC om op de laatste dag voor de sluiting van de markt naar Roda te komen. Is een speler met zeer veel mogelijkheden.

- Johan Voskamp: Jonge spits, vooral gehaald met het oog op de toekomst. Zal zolang er geen spelers verkocht worden, vooral in het tweede acteren.

- Danny Koevermans:Omdat Oper geblesseerd was had ik op korte termijn een nieuwe spits nodig, en die vond ik in Koevermans. de inkt van zijn huurcontract was echter nog niet droog of ik kon ook Voskamp en Vandenbergh aantrekken. Mocht ik Cissé en Oper in de winterstop verkopen, dan maakt hij het seizoen bij ons af, zo niet dan lijken zijn dagen geteld.

Geplaatst

mooi gepresenteerd, leest lekker weg.. probeer het alleen op te leuken met wat plaatjes

Geplaatst
  • Auteur

De rust keert terug

Na een uiterst rumoerige start van mijn trainerscarrière bij Roda, was mij een ding duidelijk; goede resultaten zouden het beste medicijn zijn om de rust terug te laten keren. Dit zou niet alleen tegenover het bestuur een bevestiging zijn van mijn kwaliteiten en de juistheid van de gekozen koers, maar het zou ook de supporters en niet in de laatste plaats de spelers gerust stellen.

Hoewel de uitschakeling in de beker tegen Helmond Sport een pijnlijke ervaring was, mogen we toch spreken van een mooie seizoensstart. Zeker gezien het feit dat we zowel Feyenoord als PSV wisten te verslaan, en tegen Ajax pas in de laatste minuten door de knieën gingen:

starthl1.jpg

Resultaat is dan ook dat we ons na tien speelrondes samen met PSV gedeeld koploper mogen noemen. Dit succes heeft er voor gezorgd dat er rondom de club weer wat rust is, en dat er meer vertrouwen is in de toekomst. Toch besef ik me ter dege dat er nog een hoop werk aan de winkel is.

Geplaatst

Haa, mooi, een novelle over Roda. Oper en Cissé vormden in mijn laatste game een dodelijk koppel ;)

Geplaatst
  • Auteur

Maar ze zijn beiden geen Belg/Nederlander/Duitser en dus passen ze niet in het beleidsplaatje. IN de voorbereiding deden ze het samen overigens inderdaad goed...

Geplaatst
  • Auteur

Roda werkt aan volgend seizoen

Hoewel het einde van het huidige seizoen nog lang niet in zicht is, staat de maand januari traditie getrouw alweer in het teken van het nieuwe seizoen. Zeker voor een niet al te rijke club als Roda JC, is het een bittere noodzaak om zo snel mogelijk spelers met een aflopend contract te benaderen. In die wetenschap, stuurde ik in december mijn scouts al op pad, en had ik een lijstje met spelers die ik graag in het geel zwart wilde zien voor me liggen tijdens de jaarwisseling. Op het moment dat de champagne-kurken knalden en de eerste vuurpijlen de lucht in vlogen, liep ik naar de fax en gingen de contractvoorstellen naar de spelersmakelaars.

In mijn hoofd had ik al bijna een geheel nieuw elftal aangetrokken, maar mijn realiteitszin vertelde me dat ik me vooral moest focussen op de gebieden waar versterkingen het meest gewenst waren. En dus stonden er behalve spelers die een meerwaarde waren ten opzichte van het huidige team ook een aantal verdedigers en doelmannen wiens komst met het oog op de breedte van de selectie wenselijk was. Dus toen mijn wensenlijstje compleet was stortte ik mij vol overgave op de transfermarkt. Helaas werd mijn ambitie ingehaald door de realiteit van een krap budget, en dus slaagde ik er slechts in om de volgende spelers aan te trekken:

Sander Westerveld

westerveld_tcm7-50572.jpg

Westerveld is gehaald als eerste doelman aangezien het contract van buitenlander Kujovic afloopt en ik Mark Smith toch nog een beetje te jong acht voor het grote werk. Westerveld heeft bovendien de ervaring die het team zo brood nodig heeft en kan ook als leermeester voor mijn jonge doelmannen dienen. Kortom een zeer nuttige speler.

Sergio Hellings

hellings_s.jpg

Hellings is een jonge centrale verdediger die ook als DMC uit de voeten kan. IN principe heb ik hem gehaald als toekomstig centrale verdediger. Hij zal in de toekomst in principe Kah op moeten gaan volgen.

Vanwege het feit dat ik een aantal buitenlandse spelers verkocht heb aan het begin van het seizoen, en omdat ook Oper ons inmiddels verlaten heeft, kon ik mij ook reeds in de winterstop versterken. Vooral mijn middenveld was zeer onderbezet, en dus zijn de volgende spelers naar Kerkrade gehaald:

Orlando Engelaar

ENGELAAR_tcm7-13373.jpg

Engelaar is bezig aan een zeer goed seizoen bij Twente dus ik was eigenlijk verbaasd dat ze hem lieten gaan en misschien nog wel verbaasder dat ik hem met mijn budget over kon halen om naar Kerkrade te komen. Bij Twente speelt Orlando in de spits, maar voor die positie komt hij bij ons in principe niet in aanmerking. Waarschijnlijk zal ik mijn middenveld iets aanpassen zodat hij een basisplaats zal krijgen.

Dominique Kivuvu

kivuvu_actie.jpg

Dominique is een zeer veel belovende verdedigende middenvelder en omdat ik op die positie of voor rechtervleugel een speler zocht, kwam ik al vrij snel bij hem terecht. Zijn transfer heeft Roda een hoop geld gekost, maar aangezien hij nog enige jaren mee kan, denk ik dat het het wel waard zal blijken te zijn.

Barry Maguire

maguire2004.JPG

In principe heb ik Barry nog niet nodig, maar met het oog op het vertrek van Kevin van Dessel (aflopend contract) kon ik wel een nieuwe middenvelder gebruiken. Hij zal voorlopig als invaller achter Augustien spelen, maar omdat deze volgend seizoen waarschijnlijk terug zal keren naar AZ, heeft hij aardige kansen in het verschiet. Hij zal dan wel de concurrentie aan moeten gaan met een aantal andere jongelingen.

Tot slot nog even een overzichtje van de stand tijdens de winterstop:

winterstoprz5.jpg

Geplaatst

Tof! Met Engelaar, Kivuvu en Westerveld drie superaankopen voor Roda gedaan, en ook de resultaten zijn uitstekend! Wie presteert er boven en wie onder verwachting?

Geplaatst
  • Auteur

De selectie

Ik zal maar meteen van de gelegenheid gebruik maken om mijn gehele selectie nogmaals te tonen:

selectiepb1.jpg

Vooral de prestatie van Lachambre is mij erg meegevallen; hij is een zeer betrouwbare verdediger gebleken, niet alleen als linker vleugelverdediger, maar ook centraal in de defensie. In januari ontving hij voor zijn goede prestaties bovendien de prijs van speler van het jaar.

Van de aanwinsten doet vooral Kevin Vandenbergh het erg goed; met zijn doelpunten heeft hij een belangrijk aandeel in ons succes. Ook over jongeling Joey van den Berg ben ik erg te spreken; hij is een volwaardige vervanger van Lachambre gebleken.

Hoewel zijn cijfers niet eens zo beroerd zijn, had ik wat meer verwacht van Kevin van Dessel; als ik naar zijn stats kijk had ik verwacht dat hij de beste speler van het team zou zijn, maar dat valt een beetje tegen. Verder is het jammer dat ik geen echt duidelijke tweede spits naast Vandenberg heb; geen van allen heeft mij echt 100% kunnen overtuigen...

Geplaatst
  • Auteur

Roda kwalificeert zich voor de CL

Heerenveen - In twee boeiende confrontaties met SC Heerenveen heeft Roda JC zich dankzij een 2-0 overwinning en een 1-0 nederlaag over twee wedstrijden weten te plaatsen voor de voorronde van de Champions League. Voor de teleurgestelde Friesen, die in de voorgaande ronde favoriet Ajax naar huis hadden gestuurd, rest een plaats in de Uefa Cup.

Roda JC is na landskampioen PSV volgend seizoen de tweede Nederlandse vertegenwoordiger in de Champions League. De Limburgers wonnen ondanks een 1-0 nederlaag in en tegen Heerenveen de playoff strijd om het laatste CL-ticket. Helemaal verdiend was de overwinning van de oploeg uit Kerkrade niet te noemen, aangezien de Friezen net als een week geleden het beste van het spel hadden. Omdat de ploeg van Gert-Jan Verbeek geen raad wist met de gecreerde kansen, was het uiteindelijk Roda dat als winnaar van het veld stapte.

eindstandqe4.jpg

Geplaatst

Mooi gepresenteerd, en buitenaardse resultaten met Roda!

Succes in de Championsleague!

Geplaatst

Top jongen! :thumb: Je doet iets wat mij nooit lukt, presteren met Roda..

Geplaatst

Goede novelle hoor, prachtig ook dat je het doet met een club die niet geliefd is onder Novelle schrijvers, althans ik heb haast geen verhalen gelezen over RODA.

KUTGW!

Geplaatst
  • Auteur

Dank jullie wel; hopelijk volgt er na een eerste succesvol seizoen een nog mooier tweede :

Geplaatst

Het verbaasd me dat in FM de laatste 3 clubs automatisch degraderen, net als in andere landen.

Geplaatst
Het verbaasd me dat in FM de laatste 3 clubs automatisch degraderen, net als in andere landen.

Zullen wel nacompetitie verloren hebben, neem ik aan?

Axel, kutpier :checkit:

Geplaatst

Zullen wel nacompetitie verloren hebben, neem ik aan?

Axel, kutpier :checkit:

Dat is bij iedere novelle zo dat de laatste 3 degraderen dus ik neem niet aan dat bij alle novelles 2 clubs de nacompetitie niet halen.

Geplaatst
  • Auteur
Doorgaan op de ingeslagen weg

Deze zomer ben ik er zonder al te veel moeite in geslaagd om de enige twee spelers die niet binnen mijn toekomst plaatsje passen te verkopen. Sekou Cissé (Messina) en Pa-Modou Kah (HSV) werden verkocht en zodoende bestond mijn selectie enkel uit Belgische en Nederlandse spelers. Om de selectie een beetje op niveau te houden, besloot ik ook een aantal spelers aan te trekken

Phillip Cocu

cocu_tcm7-77837.jpg

Routinier Cocu is misschien wel de grootste aanwinst van dit seizoen te noemen. Hij kon met PSV niet tot overeenstemming komen over een nieuw contract, en net toen heel Nederland dacht dat hij eindelijk ging stoppen met voetballen, tekende hij een contract bij ons. Cocu zal dit jaar als aanvoerder een belangrijke rol in de ploeg spelen. Daarnaast krijgt hij als taak om talentjes te begeleiden.

Boy Waterman

Boy%20Waterman.jpg

In tochtje langs de verschillende eredivisie-elftallen, zag ik dat Waterman geen plaats in de A-selectie van Heerenveen had. De club was bereid hem voor een schappelijke prijs te laten gaan, en zodoende heeft Westerveld er dit seizoen een ware concurrent bij.

Gerald Sibon

gerald.sibon.jpg

Sibon was transfer vrij en ik zocht nog een spits dus de deal was snel geklonken. Waarschijnlijk zal hij het seizoen moeten starten als bankzitter, maar hij zal ook zeker zijn kansen krijgen.

Het sterrengala

Dankzij onze goede prestatie van het vorige seizoen mochten we aantreden in de voorronde van de Championsleague tegen Fenerbahçe. Hoewel we in de eerste thuiswedstrijd redelijk zoek werden gespeelt, slaagden we er toch in om er een 1-1 gelijkspel uit te slepen. De return leek dan ook een lastige klus te gaan worden. Wat bleek echter; op de dag van de wedstrijd moesten er ook kwalificatiewedstrijden voor het EK worden gespeeld, en dus kon Fenerbahçe onder andere geen beroep doen op sterspeler Kezman. En zo kon het gebeuren dat wij dankzij een zeer knappe 2-0 overwinning ons wisten te plaatsen voor de hoofronde van de champions league:

clio5.jpg

In deze mooie maar zware poule, zullen we in eerste instantie ervaring op moeten gaan doen op het hoogste niveau, en daarnaast een paar puntjes proberen te sprokkelen zodat we A) de clubkas kunnen spekken en B) ons misschien kunnen plaatsen voor de Uefa-cup.

De doelstellingen voor dit seizoen:

Mijn doelstellingen voor dit seizoen zijn niet al te schokkend:

- Plaatsing voor Europees voetbal

- Het elftal zo veel mogelijk versterken met Nederlandse of Belgische spelers

- Geen modderfiguur slaan in de Champions league

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.