Geplaatst 27 maart 200718 jr. hoi hoi, ik lees wel eens dat mensen starten met een standaardtactiek en met slechts kleine aanpassingen succes behalen....(wie heeft daar voorbeelden van?..en met welke tactiek, club??). En als je "het eenvoudig maakt", laat je dan alle schuifjes juist op het midden staan? zoals pressen, mentaliteit etc (je laat de speler dan zelf beslissen) of juist naar links (dus spelers zeggen dat ze iets zeker NIET moeten doen)?? thnx
Geplaatst 27 maart 200718 jr. Auteur hoi hoi, ik lees wel eens dat mensen starten met een standaardtactiek en met slechts kleine aanpassingen succes behalen....(wie heeft daar voorbeelden van?..en met welke tactiek, club??). En als je "het eenvoudig maakt", laat je dan alle schuifjes juist op het midden staan? zoals pressen, mentaliteit etc (je laat de speler dan zelf beslissen) of juist naar links (dus spelers zeggen dat ze iets zeker NIET moeten doen)?? thnx
Geplaatst 27 maart 200718 jr. Auteur hoi hoi, ik lees wel eens dat mensen starten met een standaardtactiek en met slechts kleine aanpassingen succes behalen....(wie heeft daar voorbeelden van?..en met welke tactiek, club??). En als je "het eenvoudig maakt", laat je dan alle schuifjes juist op het midden staan? zoals pressen, mentaliteit etc (je laat de speler dan zelf beslissen) of juist naar links (dus spelers zeggen dat ze iets zeker NIET moeten doen)?? thnx
Geplaatst 11 april 200718 jr. Ik zocht een vraag waar ik mijn verhaal een stukje in kwijt kon. Hier maar even geplant. Zelf ben ik ook met een standaard tactiek begonnen, gewoon gekeken welke spelers op welke positie ik had en daarbij een aantal transfers gevoegd. 4-4-2 defensive was de oplossing, van elke positie had ik genoeg spelers. Dit ging dus goed slechts hier en daar een schuifje verplaatst, totdat het slop erin kwam, waarom geen idee! Toen ben ik zelf maar weer begonnen met een aantal wijzigingen. Ik bleef met 4-4-2 spelen alleen zetten ik alle schuifjes van alle spelers in het midden, dus bij teaminstructies en ook de individiuele instellingen, behalve de VC's, bij hen heb ik de persoonlijke instellingen allemaal op zelden gezet. Een wedstrijd gespeeld en wat bleek er was niet genoeg aanvalsdrift. Om werkelijk verschil te merken heb ik de mentaliteit op zeer aanvallend gezet. Dit had zeker een goede uitwerking zij het niet dat het ook wat fouten met zich mee bracht, dus te aanvallend. Het schuifje nu terug gezet naar de positie tussen het midden en zeer aanvallend. Dat ging gelijk al weer wat beter, positie staat dus goed. Volgende probleem was dat mijn team te weinig pressie speelde, de tegenpartij moest dus wat meer druk hebben, gelijk maar de schuif in dezelfde positie gezet als die van de mentaliteit. Prima, niks meer aan doen. Nu terug naar de persoonlijke instellingen, deze liet ik bij iedereen in het midden staan (op de VC's na) was er nu een speler die op een bepaald punt heel goed scoorde (15+) dan zette ik het schuifje, naar vaak. En dan heb ik het over de schuifjes aanvallende impulsen (eigenschap anticipatie 15+), met de bal lopen (dribbelen 15+), afstandschoten (logisch), doorsteekballen (passen 15+), en voorzetten (ja die ook 15+). Alleen dan heb ik bij de betreffende speler het schuifje verschoven, dat waren er niet veel. Wat mij dus opviel terwijl ik dus eigenlijk gewoon heel basic instellingen had met weinig geschuif ik toch wedstrijden makkelijker ging winnen. Let wel pas de schuifjes weer terug aan als je wisselt of als er spelers geblesseerd zijn en je basis team kan dus niet volgens je basis tactiek spelen. Ik hoop dat het duidelijk is, met de challenge met Forest gaat het me op dit moment goed af, als ik maar steeds terugval op de basis en gebruik maak van de individuele kwaliteiten van de spelers. Hierdoor ben ik ook speciaal spelers gaan zoeken op eigenschappen welke ik niet echt in mijn team had, altijd lekker als je iemand in je team hebt die makkelijk met een balletje kan dribbelen of een goede voorzet heeft. Succes en vragen, ga je gang.