Geplaatst 25 maart 200718 jr. Besiktas De zwarte adelaars stadion: BJK Inönü Stadion Istanbul 32145 plaatsen Erelijst: - Landskampioen(12) 1957, 1958, 1960, 1966, 1967, 1982, 1986, 1990, 1991, 1992, 1995, 2003 - Beker van Turkije(6) Winnaar : 1975, 1989, 1990, 1994, 1998, 2006 Finalist : 1977, 1984, 1993, 1999, 2002 - Atatürk Beker(1) : winnaar: 2000 - President cup(7) : Winnaar : 1967, 1974, 1986, 1989, 1992, 1994, 1998 - Kanselierscup(6) : Winnaar : 1944, 1947, 1974, 1977, 1988, 1997 Citaat van http://www.vi.nl Besiktas huurt onervaren Nederlandse manager in Istanbul-De turkse voetbalclub Besiktas heeft sinds 1 juli een nieuwe manager, namelijk de relatief onervaren manager Wouter V. Besiktas was al een tijdje opzoek naar een nieuwe manager nadat de vorige manager Jean Tigana was ontslagen. Dit ontslag kwam niet geheel onverwacht na een flinke ruzie tussen het bestuur en de manager. Wouter V., van wie zijn ervaring niet verder rijkt dan de zondag-amateurs, was zelf blij-verast met zijn aanstelling: 'Dit is de kans van mijn leven, toen ik het telefoontje kreeg wist ik gelijk dat ik er voor moest gaan! Ik zal er alles aan doen deze club naar een hoger niveau te tillen.' Aldus een dolgelukkige manager. De aanstelling van V. lijkt geheel willekeurig. Maar volgens analiticus Hugo Borst bekend van het tv-programma Studio Voetbal, is dat niet het geval. "De heer V. schijnt niet nader te verklaren nauwe banden te hebben met de huidge voorzitter van besiktas". Aan de voorzitter van Besiktas is ook om een verklaring gevraag voor het aanstellen van de nieuwe manager: 'Besiktas is een prachtclub, we zijn opgericht in 1903 en hebben een rijke historie in het binneland. We zijn nu 103 jaar oud en we willen onze successen uitbreiden naar Europa. Ik had geen vertrouwen meer in de oude manier van spelen van onze ploeg. Ik ben er van overtuigd dat wij een frisse en aanvallene manier van spelen nodig hebben. En ik geloof dat V. hier de ideale man voor is'. Aldus de voorzitter van Besiktas. Aartsrivalen Galatasaray en Fenerbahce hebben laconiek gerageerd op de aanstelling. Ze lieten weten geen rekening meer te houden met Besiktas voor het kampioenschap. Wouter V. tenslotte reageerde hierop: "Ze kunnen lachen wat ze willen, maar aan het einde van het seizoen zullen we zien wie er het laatst lacht. Ik houd er bovendien wel van om underdog te zijn.'' Besiktas eerste echte test is op 13 augustus als de strijd om de turkse supercup wordt gespeeld tegen Galatasaray. aantekeningen: updates volgen uiteraard nog mijn eerste ervaring met turkije dus ben nog niet bekend met de spelers mijn eerste novelle
Geplaatst 25 maart 200718 jr. Auteur Besiktas De zwarte adelaars stadion: BJK Inönü Stadion Istanbul 32145 plaatsen Erelijst: - Landskampioen(12) 1957, 1958, 1960, 1966, 1967, 1982, 1986, 1990, 1991, 1992, 1995, 2003 - Beker van Turkije(6) Winnaar : 1975, 1989, 1990, 1994, 1998, 2006 Finalist : 1977, 1984, 1993, 1999, 2002 - Atatürk Beker(1) : winnaar: 2000 - President cup(7) : Winnaar : 1967, 1974, 1986, 1989, 1992, 1994, 1998 - Kanselierscup(6) : Winnaar : 1944, 1947, 1974, 1977, 1988, 1997 Citaat van http://www.vi.nl Besiktas huurt onervaren Nederlandse manager in Istanbul-De turkse voetbalclub Besiktas heeft sinds 1 juli een nieuwe manager, namelijk de relatief onervaren manager Wouter V. Besiktas was al een tijdje opzoek naar een nieuwe manager nadat de vorige manager Jean Tigana was ontslagen. Dit ontslag kwam niet geheel onverwacht na een flinke ruzie tussen het bestuur en de manager. Wouter V., van wie zijn ervaring niet verder rijkt dan de zondag-amateurs, was zelf blij-verast met zijn aanstelling: 'Dit is de kans van mijn leven, toen ik het telefoontje kreeg wist ik gelijk dat ik er voor moest gaan! Ik zal er alles aan doen deze club naar een hoger niveau te tillen.' Aldus een dolgelukkige manager. De aanstelling van V. lijkt geheel willekeurig. Maar volgens analiticus Hugo Borst bekend van het tv-programma Studio Voetbal, is dat niet het geval. "De heer V. schijnt niet nader te verklaren nauwe banden te hebben met de huidge voorzitter van besiktas". Aan de voorzitter van Besiktas is ook om een verklaring gevraag voor het aanstellen van de nieuwe manager: 'Besiktas is een prachtclub, we zijn opgericht in 1903 en hebben een rijke historie in het binneland. We zijn nu 103 jaar oud en we willen onze successen uitbreiden naar Europa. Ik had geen vertrouwen meer in de oude manier van spelen van onze ploeg. Ik ben er van overtuigd dat wij een frisse en aanvallene manier van spelen nodig hebben. En ik geloof dat V. hier de ideale man voor is'. Aldus de voorzitter van Besiktas. Aartsrivalen Galatasaray en Fenerbahce hebben laconiek gerageerd op de aanstelling. Ze lieten weten geen rekening meer te houden met Besiktas voor het kampioenschap. Wouter V. tenslotte reageerde hierop: "Ze kunnen lachen wat ze willen, maar aan het einde van het seizoen zullen we zien wie er het laatst lacht. Ik houd er bovendien wel van om underdog te zijn.'' Besiktas eerste echte test is op 13 augustus als de strijd om de turkse supercup wordt gespeeld tegen Galatasaray. aantekeningen: updates volgen uiteraard nog mijn eerste ervaring met turkije dus ben nog niet bekend met de spelers mijn eerste novelle
Geplaatst 25 maart 200718 jr. Auteur Besiktas De zwarte adelaars stadion: BJK Inönü Stadion Istanbul 32145 plaatsen Erelijst: - Landskampioen(12) 1957, 1958, 1960, 1966, 1967, 1982, 1986, 1990, 1991, 1992, 1995, 2003 - Beker van Turkije(6) Winnaar : 1975, 1989, 1990, 1994, 1998, 2006 Finalist : 1977, 1984, 1993, 1999, 2002 - Atatürk Beker(1) : winnaar: 2000 - President cup(7) : Winnaar : 1967, 1974, 1986, 1989, 1992, 1994, 1998 - Kanselierscup(6) : Winnaar : 1944, 1947, 1974, 1977, 1988, 1997 Citaat van http://www.vi.nl Besiktas huurt onervaren Nederlandse manager in Istanbul-De turkse voetbalclub Besiktas heeft sinds 1 juli een nieuwe manager, namelijk de relatief onervaren manager Wouter V. Besiktas was al een tijdje opzoek naar een nieuwe manager nadat de vorige manager Jean Tigana was ontslagen. Dit ontslag kwam niet geheel onverwacht na een flinke ruzie tussen het bestuur en de manager. Wouter V., van wie zijn ervaring niet verder rijkt dan de zondag-amateurs, was zelf blij-verast met zijn aanstelling: 'Dit is de kans van mijn leven, toen ik het telefoontje kreeg wist ik gelijk dat ik er voor moest gaan! Ik zal er alles aan doen deze club naar een hoger niveau te tillen.' Aldus een dolgelukkige manager. De aanstelling van V. lijkt geheel willekeurig. Maar volgens analiticus Hugo Borst bekend van het tv-programma Studio Voetbal, is dat niet het geval. "De heer V. schijnt niet nader te verklaren nauwe banden te hebben met de huidge voorzitter van besiktas". Aan de voorzitter van Besiktas is ook om een verklaring gevraag voor het aanstellen van de nieuwe manager: 'Besiktas is een prachtclub, we zijn opgericht in 1903 en hebben een rijke historie in het binneland. We zijn nu 103 jaar oud en we willen onze successen uitbreiden naar Europa. Ik had geen vertrouwen meer in de oude manier van spelen van onze ploeg. Ik ben er van overtuigd dat wij een frisse en aanvallene manier van spelen nodig hebben. En ik geloof dat V. hier de ideale man voor is'. Aldus de voorzitter van Besiktas. Aartsrivalen Galatasaray en Fenerbahce hebben laconiek gerageerd op de aanstelling. Ze lieten weten geen rekening meer te houden met Besiktas voor het kampioenschap. Wouter V. tenslotte reageerde hierop: "Ze kunnen lachen wat ze willen, maar aan het einde van het seizoen zullen we zien wie er het laatst lacht. Ik houd er bovendien wel van om underdog te zijn.'' Besiktas eerste echte test is op 13 augustus als de strijd om de turkse supercup wordt gespeeld tegen Galatasaray. aantekeningen: updates volgen uiteraard nog mijn eerste ervaring met turkije dus ben nog niet bekend met de spelers mijn eerste novelle
Geplaatst 26 maart 200718 jr. Ziet er erg leuk uit jammer dat ik Fenerbahce mooiere club vindt;) maar succes
Geplaatst 26 maart 200718 jr. Succes, ze hebben een prachtige selectie met nog een paar kleine aankopen ben je klaar voor de kampioenschap! :checkit: ;)
Geplaatst 26 maart 200718 jr. Veel succes, alleen beetje jammer van de club. Prachtige stadion trouwens.
Geplaatst 26 maart 200718 jr. Auteur deel van het notitieboekje van Wouter V. de opstelling De volgende elf spelers vormen de basis voor het seizoen 2006/2007 Uitleg over enkele spelers: - Ricardinho en Kléberson vormen samen de motor van de ploeg, het is de bedoeling dat zij de aanvallers en buitenspelers bedienen met goede passes. - Ibrahim Akin is een zeer getalenteerd vleugelspeler die zeker kan uitgroeien tot één van de belangrijkste spelers van de ploeg. Het is de bedoeling in de winterstop een nieuwe rechtermiddenvelder aan te trekken. - Üzülmez Ibrahim is de captain van de ploeg, hij heeft de langste historie bij de zwarte adelaren, en is een goed leider. - Marcio Nobre is de targetman van het team, als ras-braziliaan een echte afmaker! Voor Nobre hebben we nog de braziliaan Bobo achter de hand, een vergelijkbare speler. Tranfers - Besiktas had beschikking over een totaal transferbudget van 20 miljoen euro. Toch hebben we niet overhaast ingekocht. Er is slechts 1 speler gekomen: Elmas Ferdi bedrag: 6.5 miljoen euro oude club: Rizespor Elmas Ferdi zet aan Toelichting: Besiktas beschikte niet over een goede vervanger voor eventueel uitvallen van Akin, toen ik mijn scouts op pad had gestuurd kwamen ze met deze speler aan zetten. Hij is nu nog niet top, maar hij heeft wel het potentieel een topper voor Besiktas te worden. Er is nog een tweede reden voor de aantrek van deze speler. Het is namelijk een nederlander, maar hij heeft wel zijn roots in turkije, hij spreekt dan ook vloeiend turks. Dit is hopelijk dus de ideale brug tussen mij en de spelersgroep. Er zijn overigens nog geen spelers vertrokken. Transferplannen De huidige rechtsmidden Tatan Fahri is eigenlijk te licht voor de turkse top, maar wordt opgesteld uit pure noodzaak. Omdat ik niets wil overhaasten laat ik mijn scouts rustig zoeken naar de juiste vervanger. vragen/kritiek/opmerkingen welkom binnekort de eerste test: de strijd om de supercup
Geplaatst 26 maart 200718 jr. Prachtig stuk, alleen moet je Bobo d'r ook vaak inzetten want hij is een echte goalgetter.
Geplaatst 26 maart 200718 jr. prachtig stuk! hopelijk kun je een mooie rechtshalf kopen! hopelijk houd je dit niveau vast!
Geplaatst 28 maart 200718 jr. Een kei gave lay-out en een minder bekende club, maar dat is ook wel eens leuk om daarmee te spelen.
Geplaatst 2 april 200718 jr. Auteur Sorry dat ik niet met updates op tafel kom, maar dat heeft zijn redenen. Ten eerste: Ik ben dom geweest en vergeten na het updaten van FM, het bestandje Fake weg te halen waardoor het nederlands elftal er niet bij zit. Ten tweede: vind ik de turkse competitie niet meer zo interessant. Maar weest niet getreurd. Jullie kunnen binnekort mijn 2e novelle verwachtten. Nogmaals: het spijt mij dat ik dit verhaal niet zal afmaken.
Geplaatst 2 april 200718 jr. Jammer, ik hoop wel dat je in je volgende novelle je team weer zo presenteert, vind dat echt mooi gedaan!
Geplaatst 2 april 200718 jr. kzou nie durve een turkse ploeg te zijn lol.. kan ik nog beter Turkiyemspor worde
Geplaatst 3 april 200718 jr. Die opstelling is gewoonweg schitterend ASRoma, dat moet je zeker meenemen naar een andere novelle.