Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Bij AZ spelen ze op dit moment met een middenvelder die voor de verdediging speelt (De Zeeuw). Nou wil ik dit in FM ook gaan toepassen. Het idee moet eigenlijk zijn dat de ballen die de verdedigers bij hem inleveren, snel naar voren die worden geplaatst.

Moet ik dan de de passing op direct zetten?

Geplaatst
  • Auteur

Bij AZ spelen ze op dit moment met een middenvelder die voor de verdediging speelt (De Zeeuw). Nou wil ik dit in FM ook gaan toepassen. Het idee moet eigenlijk zijn dat de ballen die de verdedigers bij hem inleveren, snel naar voren die worden geplaatst.

Geplaatst
  • Auteur

Geplaatst

Nee, op kort volgens mij. Want dan leveren ze de bal in bij de speler die het dichtste bij staat. Ik heb mijn VM ook als spelmaker ingesteld, werkt ook wel goed.

Geplaatst

Als je het op Direct zet, zal de speler zo snel mogelijk de bal weer kwijt willen. Dus 1, 2 keer raken. Ik raad je ook aan dan de VM spelmaker te maken, zodat alle ballen bij hem worden ingeleverd.

Geplaatst

VC's passing short. VMC's passing short. Tempo team quick. Hiermee hou je de passing kort en kan de speler aannemen oid. maar je dwingt je team toch om snel naar voren te spelen omdat je tempo op quick hebt staan. Creatieve vrijheid bij je VMC is een must. Zo geef je hem de ruimte en de mogelijkheid om vrij te lopen. Zonder bal en Creativiteit en passing zijn belangrijke attributen hiervoor. Anticipatie, Eerste contact (First touch ;) ) zijn ook belangrijk. Directe passing zou ik alleen doen bij spelers die deze attributen hebben en ook nog hoge waarden voor Beslissingen hebben..

Geplaatst

Nee, hij moet de passing op direct zetten, niet op kort. Kort = de bal naar de dichtsbijzijnde speler passen, dit kan dus net zo goed een verdediger zijn. Met directe passing probeerd hij de bal zo snel mogelijk bij het doel te krijgen van de tegenstander.

Het idee moet eigenlijk zijn dat de ballen die de verdedigers bij hem inleveren, snel naar voren die worden geplaatst.

Oftewel, directe passing.

Geplaatst

Met hoog tempo probeert hij de bal zo snel mogelijk naar het doel van de tegenstander te krijgen ;) Directe passing is de manier waarop dat gebeurt, snel dus. Als het tempo laag zou zijn, zouden je spelers bijv. de bal snel rond spelen, maar gaan ze langzaam naar voren. Kijk maar in het boekje, ik heb die niet, maar het staat er vast wel in :D

Edit: ik weet niet zeker of het mag, mods delete het anders maar ;) ik citeer een stukje uit een gids van Guido:

Echter, wanneer je de stijl op 1-3 tikjes zet, dus de balk extreem verschuift naar short, dan gaan de spelers echt one touch voetbal spelen.
Geplaatst
  • Auteur

Ik hoef geen one touch voetbal te spelen.. Hij moet gewoon het spel verdelen

Geplaatst

Geef hem dan creatieve vrijheid en vink de optie bal bijhouden aan ;) passing gevarieerd en trough balls aan...

Maar het maakt echt niet uit of het langzaam of snel gaat?

Geplaatst
  • Auteur

Hij is verantwoordelijk voor het spel. Het begint eigenlijk allemaal bij hem. Dus indirect bepaald hij ook het tempo ja.

Geplaatst

Ala Pirlo. Ik zou hem inderdaad spelmaker maken, direct passen en de vc's op passing kort zetten. Dan krijg je denk ik het beste resultaat.

Geplaatst

Ik zeg het nog meer even. Direct passing zou ik echt alleen bij top spelers doen. Ik ben bang dat het anders fout gaat....

Geplaatst

Omdat directe passing one touch is! Daar zijn dus hoge stats voor nodig. O.a. beslissingen, passen, techniek, balaanname, zonder bal...

Geplaatst

Direct is toch gewoon de bal zo snel mogelijk naar de andere kant krijgen :cab: En hoeveel tikjes direct en tempo dan heeft is helemaal aan je zelf.

Geplaatst

Of gewoon een langere bal en wat meer spelers overslaan.

Geplaatst
Omdat directe passing one touch is! Daar zijn dus hoge stats voor nodig. O.a. beslissingen, passen, techniek, balaanname, zonder bal...

Nou nee, Kort is one-touch...

Geplaatst

He Snipes,

even afgezien van die verdedigende middenvelder rol..lukt het om succes te halen met AZ?

gr

Geplaatst

Nou nee, Kort is one-touch...

D

Direct ook...

Geplaatst

Mja, dan heb je wel een rare variant van one-touch voetbal jij, klopt geen hout van...

@ Snipes: Ist nog gelukt?

Geplaatst
  • Auteur

Ik ben begonnen met Vitesse. 1e seizoen werd ik 4e en had Blondelle erneer gezet. Hij was erg goed!

Geplaatst
  • Auteur

En 2e seizoen ook 4e geworden en opnieuw was mijn Verdedigende Middenvelder van belangrijke waarde. Blondelle deed het fantastisch.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.