Spring naar bijdragen

'De nieuwe kroonprins van het trainersgilde aan de slag bij Vitesse.'

Featured Replies

Geplaatst
Buynsters in belangstelling van Ado, NEC en Vitesse.

logo-ado.jpgnec_nijmegen.gifVitesse_Logo.gif

Meerdere bronnen weten te melden dat er veel interesse is voor Jacky Buynsters, die momenteel trainer is van hoofdklasser Kaaise Boys. Onder andere Ado den Haag, NEC en Vitesse zouden de ambitieuze coach graag zien komen.

Jacky Buynsters is momenteel erg in trek bij de profclubs en wordt ook wel 'de nieuwe kroonprins van het trainersgilde genoemd', vanwege zijn topprestaties met Kaaise Boys. Hij wist de club uit Fijnaart vanuit de 5e klasse naar de hoofdklasse te loodsen. Verder wordt hij geroemd door zijn aanvallende speelstijl en zijn tactisch vermogen. Nu hij het plafond heeft bereikt met Kaaise Boys, lijkt hij toe te zijn aan een volgende stap in zijn carrière.

En het lijkt erop dat die stap gaat komen, want er is concrete belangstelling van Ado, Vitesse en NEC.

Buynsters is al een aantal keer gesignaleert in het Zuiderpark. Op de vraag of er interesse van Ado is, reageert hij zo:'Ik ga regelmatig wedstrijden uit de eredivisie bezoeken. Maar ik zou me vereerd voelen als Ado den Haag interesse zou hebben, want het is een mooie historische club. Maar ikzelf heb nog niks vernomen van Ado', aldus Jacky Buynsters.

NEC zou al telefonisch contact hebben gehad met Buynsters.

PRO_38544_LeenLooyen.jpg

Leen Looyen: 'Wij hebben inderdaad contact gehad met de heer Buynsters. Wij hebben hem uitgenodigd voor een gesprek. Daarin zal o.a. te spraken komen wat zijn ambities zijn en hoe hij NEC naar een hoger plan zou willen tillen. Hij is dus een gegadigde om de nieuwe trainer van NEC te worden, maar we hebben meerdere trainers op het oog.'

Vitesse is naarstig opzoek naar een nieuwe coach. Daarbij zou het oog zijn gevallen op Jacky Buynsters. Na een aantal gesprekken zijn er wat complicaties. 'We zijn het nog niet eens over het financiele plaatje. En ik verschil hier en daar nog wat van mening met algemeen directeur Paul van der Kraan', aldus Buynsters. Paul van der Kraan zegt er het volgende over: 'Er zijn inderdaad nog wat complicaties, maar ik heb er wel een goed gevoel over.

De komst van een nieuwe 'onervaren' trainer in de eredivisie is dus aanstaande.

Volgende keer (morgenmiddag):

- Naar welke club vertrekt Buynsters of blijft hij bij Kaaise Boys?

- Een paar andere interessante items.

Kritieken zijn altijd welkom !! ;sm;

• Antwoorden 76
  • Weergaven 111
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Meerdere bronnen weten te melden dat er veel interesse is voor Jacky Buynsters, die momenteel trainer is van hoofdklasser Kaaise Boys. Onder andere Ado den Haag, NEC en Vitesse zouden de ambitieuze coach graag zien komen.

Jacky Buynsters is momenteel erg in trek bij de profclubs en wordt ook wel 'de nieuwe kroonprins van het trainersgilde genoemd', vanwege zijn topprestaties met Kaaise Boys. Hij wist de club uit Fijnaart vanuit de 5e klasse naar de hoofdklasse te loodsen. Verder wordt hij geroemd door zijn aanvallende speelstijl en zijn tactisch vermogen. Nu hij het plafond heeft bereikt met Kaaise Boys, lijkt hij toe te zijn aan een volgende stap in zijn carrière.

En het lijkt erop dat die stap gaat komen, want er is concrete belangstelling van Ado, Vitesse en NEC.

Buynsters is al een aantal keer gesignaleert in het Zuiderpark. Op de vraag of er interesse van Ado is, reageert hij zo:'Ik ga regelmatig wedstrijden uit de eredivisie bezoeken. Maar ik zou me vereerd voelen als Ado den Haag interesse zou hebben, want het is een mooie historische club. Maar ikzelf heb nog niks vernomen van Ado', aldus Jacky Buynsters.

PRO_38544_LeenLooyen.jpg

Leen Looyen: 'Wij hebben inderdaad contact gehad met de heer Buynsters. Wij hebben hem uitgenodigd voor een gesprek. Daarin zal o.a. te spraken komen wat zijn ambities zijn en hoe hij NEC naar een hoger plan zou willen tillen. Hij is dus een gegadigde om de nieuwe trainer van NEC te worden, maar we hebben meerdere trainers op het oog.'

Vitesse is naarstig opzoek naar een nieuwe coach. Daarbij zou het oog zijn gevallen op Jacky Buynsters. Na een aantal gesprekken zijn er wat complicaties. 'We zijn het nog niet eens over het financiele plaatje. En ik verschil hier en daar nog wat van mening met algemeen directeur Paul van der Kraan', aldus Buynsters. Paul van der Kraan zegt er het volgende over: 'Er zijn inderdaad nog wat complicaties, maar ik heb er wel een goed gevoel over.

Geplaatst
  • Auteur

PRO_38544_LeenLooyen.jpg

Geplaatst

Nee NEC :P, zie je er maar weinig van...eveneens als Vitesse :cab:

Geplaatst

Hopelijk NEC en schrijf aub NEC ipv Nec ;) Verder ben ik zeer benieuwd!

Geplaatst
  • Auteur
Hopelijk NEC en schrijf aub NEC ipv Nec ;) Verder ben ik zeer benieuwd!

Ik heb het aangepast. :checkit:

Morgenmiddag wordt bekend gemaakt waar Jacky Buynsters (ik) komend seizoen trainer zal gaan worden!

Geplaatst
  • Auteur

Vanwege problemen met mijn internetverbinding komt mijn clubkeuze later dan verwacht.

Geplaatst
  • Auteur
Buynsters aan de slag bij Vitesse

Vitesse_Logo.gif

Na lang getouwtrek is nu eindelijk naar buiten gekomen voor welke club Jacky Buynsters gekozen heeft. Hij is komend seizoen trainer van Vitesse.

'Een droom die uit komt', meldt Buynsters aan voetbalzone. 'We verschilden eerst hier en daar van mening, maar uiteindelijk zijn we er toch uitgekomen.' Het zou gaan om het transferbeleid. Vitesse wilde dat 70% van de transferinkomsten naar het transferbudget zou gaan, maar Buynsters was van mening dat het 100% moest zijn. Buynsters vond dat er wel wel wat water bij de wijn gedaan mocht worden en het bestuur van Vitesse stemde daarmee mee in en zo werd het percentage van 70% opgeschroefd tot 85%.

Met Buynsters wil Vitesse weer omhoog kijken. 'Met zijn ambities en trainerskwaliteiten kunnen we dit seizoen de play-offs bewerkstelligen.' Buynsters: 'Ik ga in ieder geval mijn uiterste best doen om Vitesse terug aan de top te krijgen.'

En dan rest ons nog de vraag: Waarom heeft u de andere clubs (Ado en NEC) geweigerd? Buynsters: 'Ado zou interesse in me hebben, maar het is nooit echt concreet geweest. En NEC wilde me wel dolgraag hebben, maar ze stonden er financieel niet zo goed voor en de club straalde niet genoeg ambitie uit. Bij Vitesse had ik van begin af aan al een goed gevoel. De club is erg professioneel en straalt wel veel ambitie uit, maar op het financiele vlak is het nog onder de maat. We moeten dus secuur te werk gaan, maar ik heb er alle vertrouwen in!'

Volgende keren:

- Transfernieuws

- Opmerkelijk nieuwsbericht

- Bekendmaking selectie

- 1 dag na de bekendmaking is er een interview met de nieuwe trainer van Vitesse. Theo Janssen zal daarbij ook aanwezig zijn.

Vragen kunnen in dit topic gesteld worden en dan worden die in het interview verwerkt. :mrgy: Je mag dus nu ook al vragen stellen, maar mocht je na de bekendmaking het transfernieuws/opmerkelijk bericht/bekendmaking selectie nog vragen hebben, dan kan je die ook stellen.

Kritieken nog steeds welkom.:checkit:

Geplaatst

Leuke keuze, samen met ADO de leukste van de 3..

Geplaatst

Leuk begin en ook een leuke clubkeuze, veel succes met Vitesse

Geplaatst

Toffe clubkeuze natuurlijk, hopelijk houd je het lang vol want het ziet er goed uit.

Geplaatst
  • Auteur
22-07-'06 Persconferentie

Na de eerste training is het dan zover, de kersverse trainer van Vitesse zal de pers voor de eerste keer te woord staan.

Wat zijn de doelstellingen van dit seizoen?

'Laten we voorop stellen dat we eerst financieel gezond willen worden. Dat is het voornaamste doel van Vitesse, maar de club ambieert ook prestaties op sportief gebied. Ik denk dat we voor het linker-rijtje moeten gaan. Dat lijkt me een reëel doel.'

Blijft de selectie intact of gaan er nog transfers plaatsvinden?

'Daar kan ik nu nog niet veel over zeggen, want ik zal eerst de spelersgroep moeten beoordelen op hun kwaliteiten. Over 2/3 weken heb ik een goed beeld van de selectie en aan de hand daarvan kunnen er nog wat spelers komen of vertrekken.'

Heeft u al in gedachte hoe u gaat spelen met Vitesse?

'Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik graag aanvallend voetbal speel. Dat zal bij Vitesse ook zo zijn.'

screencoach.jpg

Buynsters staat de pers vriendelijk te woord

Aan Theo Janssen: Wat is je eerste indruk van de trainer?

'Tot nu toe maakt hij een goede indruk op mij. We hebben eerst een goed gesprek gehad onderling en vervolgens zijn we gaan trainen. Hij legt vooral nadruk op het voetballende gedeelte. Kort passen, één-tweetjes, de vrije ruimtes zoeken en ga zo maar door. Verder is het goed dat hij veel dingen noteert, want een wedstrijd wordt ook beslist op details en daar let hij goed op.'

janssen.jpg

Theo Janssen na de laatste wedstrijd van vorig seizoen

Eredivisie is heel wat anders dan amateurvoetbal. Wat is uw mening daarover?

'Daar heeft u natuurlijk gelijk in. In de Eredivisie staat er veel meer op het spel dan bij amateurvoetbal. Het niveau is ook een stuk hoger en het is allemaal veel professioneler. Maar in het amateurvoetbal heb ik veel geleerd. Daar ligt de basis en hopelijk kan ik bij Vitesse groeien als trainer.'

Laatste vraag:Hoe schat u uw concurrentie in?

'Ik denk dat het moeilijk in te schatten is. Het staat buiten kijf wat de top 3 is, maar daarachter strijden er vele clubs om de plaatsen 4 t/m 9 (play-offs).'

04-08-'06 Spelerslijstje Buynsters uitgelekt

Buynsters is nog maar 1,5 week aan het werk en het eerste spraakmakende bericht is er al. Het spelerslijstje met eventuele versterkingen zou zijn uitgelekt.

Jacky Buynsters zou het spelerslijstje zijn verloren na de wedstrijd Vitesse - Vitesse -19. Op het lijstje staan een aantal bekende namen. Vitesse zou onder andere interesse hebben in Tim Vincken, Andres Oper, Rogier Molhoek, Karim Saidi, Timmy Simons en de Duitste sluitpost Stefan Wächter. Op het lijstje staan ook een aantal onbekende namen.

Bovendien staat op het lijstje ook vermeld voor welke spelers er momenteel interesse is. Ruud Knol kan rekenen op veel interesse uit het buitenland en ook voor Pryor, Due, Esajas, Verhaegh, Yakubu, Piet Velthuizen en Onur Kaya bestaat er interesse.

Volgens betrouwbare bronnen klopt het lijstje, maar Buynsters reageert als volgt: 'Ik hou me niet bezig met deze geruchten en daarom ga ik er ook niet op in.'

Klik op de links voor het spelerslijstje:

-deel 1: http://i59.photobucket.com/albums/g309/JackTuyp/spelerslijstje.jpg

-deel 2: http://i59.photobucket.com/albums/g309/JackTuyp/spelerslijstje1.jpg

bron: Voetbalprimeur.nl

Volgende keer:

- Transfernieuws

- Oefenwedstrijden

Geplaatst
  • Auteur
07-08-'06

Piet Velthuizen naar Excelsior Moeskroen

spl1_22.jpg

Piet Velthuizen vertrekt per direct naar Excelsior Moeskroen. Hij zal vandaag een contract ondertekenen van 2 jaar.

De 20-jarige sluitpost wilde dit seizoen de concurrentiestrijd aangaan met huurling Stojkovic. Maar vorige week werd duidelijk dat Raymond van Driel de 2e keeper zal worden. In eerste instantie wilde Vitesse Velthuizen verhuren, maar Excelsior Moeskroen en Brussels wilden hem contracteren. Beide clubs boden €150.000 voor de talentvolle keeper. Excelsior Moeskroen beloofde hem een basisplaats en dat gaf uiteindelijk de doorslag om voor Moeskroen te kiezen.

bron: http://www.vitesse.nl

07-08-'06

Paul Verhaegh zinspeelt op vertrek bij Vitesse

spl1_2.jpg

Het lijkt erop dat Paul Verhaegh Vitesse zal gaan verlaten. De 23-jarige rechtsback is niet te spreken over trainer Jacky Buynsters.

Verhaegh zou eerder deze week zijn benaderd door Lazio Roma, maar dat door zou zijn afgewimpeld Buynsters. 'Verhaegh is een speler die we niet zomaar laten gaan, dus daarom hebben we het bod afgewezen', zegt Buynsters. Verhaegh:'Ik heb het naar mijn zin bij Vitesse, maar als Lazio Roma je wilt hebben dan kun je daar geen nee tegen zeggen. Ik vind het heel erg jammer dat Buynsters mij een transfer naar zo'n mooie club niet gunt!' Maar overmorgen heb ik een gesprek met Jacky Buynsters en dan krijg ik meer duidelijkheid over de situatie.'

bron: http://www.voetbalzone.nl

Geplaatst
  • Auteur
11-08-'06

Verhaegh toch naar Lazio Roma

spl1_2.jpg

Vandaag is naar buiten gekomen dat Paul Verhaegh alsnog naar Lazio Roma vertrekt. Als hij door de medische keuring komt, dan ligt er een 2-jarig contract voor hem klaar. Lazio Roma zal ongeveer tussen de €800.000/€900.000 voor de rechtsback neertellen. Mocht Verhaegh in een later stadium weer verkocht worden, dan heeft Vitesse recht op 30% van de transfersom.

bron: http://www.voetbalprimeur.nl

12-08-'06

Knol naar Real Betis, Vitesse fans teleurgesteld.

img-191206-046.jpg

Vandaag is bekend geworden dat Ruud Knol Vitesse zal gaan verlaten. De 26-jarige verdediger zal voor €925.000 verkassen naar Real Betis.

Vitesse supporters dompelen zich in rouw, want Ruud Knol is in de loop van de jaren wel uitgegroeid tot één van de publiekslievelingen bij Vitesse. Hij speelde in totaal 83 wedstrijden voor Vitesse en scoorde daarin 5 keer.

Afgelopen seizoen kampte hij met een hardnekkige blessure, maar in de voorbereiding van het nieuwe seizoen toonde hij weer aan dat hij op de goede weg terug is. En dat bleef niet onopgemerkt, want vele clubs wilden hem vastleggen. Vitesse wilde Knol het liefste behouden, maar zijn contract zou aan het einde van het seizoen aflopen. Bovendien zag Ruud Knol een buitenlands avontuur wel zitten. 'Vitesse vind ik een prachtige club en ik hoop dat ik hier ooit weer eens terug kan keren', zegt Knol. 'Ik verlaat Vitesse met pijn in mijn hart, maar dat neemt niet weg dat ik verschrikkelijk veel zin heb om mij te bewijzen voor mijn nieuwe werkgever Real Betis Sevilla.'

Real Betis betaald naar verluid zo'n €925.000 voor de centrumverdediger van Vitesse.

bron: http://www.vi.nl

Geplaatst
  • Auteur
12-08-'06

Due alweer weg bij Vitesse

spl1_205.jpg

Anders Due is nog maar net in dienst bij Vitesse, maar inmiddels is bekend geworden dat hij naar Pontevedra zal gaan. De Spaanse club uit de één na hoogste divisie in Spanje heeft €1,1 miljoen voor Due over.

De 25-jarige Deen is blij verrast met de transfer: 'Ik had graag bij Vitesse gespeeld, maar Pontevedra is net zo'n mooie club. De club wil dit seizoen promoveren en dat zou betekenen dat ik volgend jaar in de Primera Divisíon speel. Dat is natuurlijk een mooi vooruitzicht.'

Vitesse had de speler graag willen behouden, maar kon het bod van €1,100.000 niet afslaan. 'We kunnen nu weer geld investeren in andere spelers', zegt Paul v/d Kraan. 'Maar we zullen bij lange na niet zoveel uitgeven dan dan we binnen krijgen, want ons doel bij Vitesse is om zo snel mogelijk weer financieel gezond te worden. We zijn overigens ook nog steeds bezig met de verkoop van het Gelredome.'

13-08-'06

Vitesse trekt 2 talenten aan

KEVINLARSENvoor.jpg-----Cominges.jpg

Vitesse heeft de eerste 2 aankopen van het seizoen binnen. De club uit Arnhem kan de komende seizoenen beschikken over de diensten van Kevin Larsen en Juan Eliás Cominges.

Kevin Larsen komt over van Lyn. 'Larsen wordt in Noorwegen gezien als één van de grootste talenten van de Noorse competitie. De speler kan uit de voeten als linker middenvelder, linksbuiten of als linksback. Tevens beschikt hij over bijzondere kwaliteiten voor een speler van 20. Wij zijn erg blij dat hij voor ons heeft gekozen', zegt Jacky Buynsters.

Juan Eliás Cominges speelde de afgelopen seizoen voor Estudiantes. Daar groeide hij vorig seizoen uit tot basisspeler. De 22-jarige Peruaan wil zich erg graag bewijzen bij Vitesse. 'Ik ben vastbesloten om te slagen bij Vitesse, zegt Cominges.

Buynsters: 'Met deze aankoop zijn we ook zeer tevreden! Cominges is pas 22 jaar, maar hij speelt al erg volwassen. Hij is erg all-round en heeft een goede voorzet in huis. Hij zal eerst wel moeten wennen aan de Nederlandse cultuur, maar dat komt wel goed.

14-08-'06

Vitesse versterkt zich weer met 3 spelers

Vitesse roert zich weer op de transfermarkt, want vandaag huurde het 3 spelers. Dong, Verbauwhede en Morais zullen morgen aan de selectie worden toegevoegd.

dong-fangzhuo.jpg

Dong Fangzhuo wordt voor 1 jaar gehuurd van Manchester United. 'Dong is een doelgerichte, talentvolle en snelle speler, zegt Buynsters. We zijn blij dat hij zich wil ontwikkelen bij Vitesse en het brengt bovendien publiciteit met zich mee en dat is alleen maar positief voor de club.'

CLU_Glenn_Verbauwhede.jpg

Verbauwhede staat te boek als een groot talent. Bij Club Brugge zou hij dit seizoen 3e keeper worden en daar had hij geen trek in. Vitesse huurt hem voor 1 seizoen, met een optie tot koop.

5654.jpg

Nuno Morais is buiten beeld geraakt bij Chelsea. De 22-jarige Portugees verpieterde bij het reserve team van Chelsea. Dit seizoen krijgt hij de kans om zich te bewijzen bij Vitesse. Mocht hij naar behoren presteren dan zal hij worden gecontracteerd.

Volgende keer:

- Uitslagen van de oefenwedstrijden

- Bekendmaking voltallige selectie

Is dit een goed begin van mijn novelle? Screens op aanvraag.

Geplaatst

Jammer dat je zoveel spelers laat vertrekken in een keer man, maar je haalt er wel goede voor terug.

Geplaatst
  • Auteur
Jammer dat je zoveel spelers laat vertrekken in een keer man, maar je haalt er wel goede voor terug.

4 spelers vertrokken en 5 spelers gehaald, dat valt toch wel mee?

En door mijn verkoopbeleid is de financiële status van Vitesse verbeterd. _O_

Geplaatst

4 spelers vertrokken en 5 spelers gehaald, dat valt toch wel mee?

En door mijn verkoopbeleid is de financiële status van Vitesse verbeterd. _O_

Misschien is dat ook wel zo, maar je laat wel goede spelers vertrekken op zich, maar ik zeg zeker niet dat er slechte voor terug gekomen zijn.

Geplaatst

Mooie novelle, ook leuk gecombineerd met de foto's :thumb:

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.