Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Dagboek van een Manager

Dag 1

Hoe kom ik hier en wat doe ik hier was het eerst wat me te binnen schoot toen ik wakker werd midden in de jungle en dan ook nog eens is een plas modder. Ik probeerde me te herinneren wat er gisteren was gebeurd, maar geen succes.

Opeens hoorde ik geritsel in het struikgewas, het werd steeds duidelijker en opeens hoorde ik het, het waren twee lange mannen van Afrikaanse afkomst. Ik stond op en liep richting de mannen die verschrikt opkeken. Best wel begrijpelijk want hoe vaak zie je nou een blanke man in een net pak dat onder de modder zit midden in de jungle van Afrika lopen?

Opeens zij een van de mannen in voorzichtig Engels: Do you speak English?

O godzijdank iemand die Engels spreekt, ik ben gered, wat een opluchting. Yes I do, zei ik terug….

De mannen bleken een soort van boswachters die de jungle een beetje in de gaten hielden. Het kwam er op neer dat we hier snel weg moesten want in dit gebied zouden een aantal gevaarlijke roofdieren leven. Ik liep met de mannen mee naar de Jeep die op ons stond te wachten en stapte in.

Dag 2

De twee vriendelijke mannen hebben een slaapplaats voor me geregeld in Johannesburg waar ik een eindje verderop kan eten en drinken in een gezellig klein eetcafeetje. De eigenaar hiervan is een aardige man die me wat van de stad heeft laten zien en me een baantje als ober heeft aangeboden omdat ik geen geld meer heb.

Ik heb besloten een poosje in Johannesburg te blijven omdat ik geen geld heb om naar huis te vliegen en dit dan maar zie als een soort vakantie.

Dag 3

Ik heb wat schone kleren voor mezelf gekocht in de dichtstbijzijnde kledingzaak en ga nu een beetje de stad verkennen.

Na een lange dag in de stad gelopen te hebben ben ik nog even naar het café gegaan om wat te eten en drinken. Hier ben ik in gesprek geraakt met de eigenaar die Anton Zullu heet. Ik heb hem onder andere verteld dat ik trainer ben geweest van Jong Top Oss en hoofdtrainer van F.C. Omniworld uit Nederland, en dat ik daarna Scout voor Ajax ben geworden. Anton was best onder de indruk van die clubs, vooral van Ajax dat hij kent van Ajax Cape Town. Daarna heb ik hem nog verteld dat ik hier in de Jungle was opgepikt door de twee boswachters. Anton vond dat ik geluk had gehad dat ik eerder gevonden was door de boswachters dan door de roofdieren die in dat gebied leven. Hierna ben ik terug gegaan naar mijn hotel waar ik al gauw in slaap viel.

Reacties en tips zijn welkom, dan kan het alleen maar beter worden!

• Antwoorden 252
  • Weergaven 372
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Dagboek van een Manager

Dag 1

Hoe kom ik hier en wat doe ik hier was het eerst wat me te binnen schoot toen ik wakker werd midden in de jungle en dan ook nog eens is een plas modder. Ik probeerde me te herinneren wat er gisteren was gebeurd, maar geen succes.

Opeens hoorde ik geritsel in het struikgewas, het werd steeds duidelijker en opeens hoorde ik het, het waren twee lange mannen van Afrikaanse afkomst. Ik stond op en liep richting de mannen die verschrikt opkeken. Best wel begrijpelijk want hoe vaak zie je nou een blanke man in een net pak dat onder de modder zit midden in de jungle van Afrika lopen?

O godzijdank iemand die Engels spreekt, ik ben gered, wat een opluchting. Yes I do, zei ik terug….

De mannen bleken een soort van boswachters die de jungle een beetje in de gaten hielden. Het kwam er op neer dat we hier snel weg moesten want in dit gebied zouden een aantal gevaarlijke roofdieren leven. Ik liep met de mannen mee naar de Jeep die op ons stond te wachten en stapte in.

Dag 2

De twee vriendelijke mannen hebben een slaapplaats voor me geregeld in Johannesburg waar ik een eindje verderop kan eten en drinken in een gezellig klein eetcafeetje. De eigenaar hiervan is een aardige man die me wat van de stad heeft laten zien en me een baantje als ober heeft aangeboden omdat ik geen geld meer heb.

Ik heb besloten een poosje in Johannesburg te blijven omdat ik geen geld heb om naar huis te vliegen en dit dan maar zie als een soort vakantie.

Dag 3

Ik heb wat schone kleren voor mezelf gekocht in de dichtstbijzijnde kledingzaak en ga nu een beetje de stad verkennen.

Na een lange dag in de stad gelopen te hebben ben ik nog even naar het café gegaan om wat te eten en drinken. Hier ben ik in gesprek geraakt met de eigenaar die Anton Zullu heet. Ik heb hem onder andere verteld dat ik trainer ben geweest van Jong Top Oss en hoofdtrainer van F.C. Omniworld uit Nederland, en dat ik daarna Scout voor Ajax ben geworden. Anton was best onder de indruk van die clubs, vooral van Ajax dat hij kent van Ajax Cape Town. Daarna heb ik hem nog verteld dat ik hier in de Jungle was opgepikt door de twee boswachters. Anton vond dat ik geluk had gehad dat ik eerder gevonden was door de boswachters dan door de roofdieren die in dat gebied leven. Hierna ben ik terug gegaan naar mijn hotel waar ik al gauw in slaap viel.

Geplaatst
  • Auteur

Dagboek van een Manager

Dag 1

Dag 2

Dag 3

Geplaatst

Stop je met die andere novelle of ga je er twee doen ?

Geplaatst
  • Auteur
Stop je met die andere novelle of ga je er twee doen ?

Ik ga er twee doen om te kijken wat voor novelle mij het beste ligt want hier komt meer verhaal in.

Ook speel ik deze keer vanaf het begin want bij ajax zit ik al in 2016. Wel lastig trouwens om een origineel begin te bedenken, ik hoop dat dit een beetje is gelukt.

Geplaatst
  • Auteur

Dag 4

Na gisteren wat mensen ontmoet te hebben besluit ik om maar weer eens richting het café te gaan om wat te ontbijten. Eenmaal aangekomen word ik meteen aangevlogen door Anton, hij had de krant van vanochtend in zijn hand met op de voorpagina een artikel dat ik volgens hem eens moest lezen. Ik ging aan de bar zitten en las het artikel eens door.

Trainer van Orlando Pirates stapt op!

Milutin Sredojevic de trainer van Orlando Pirates heeft per direct ontslag genomen na een ruzie met zijn assistent. Hij was nog niet zo lang bezig bij de Pirates toen hij een ruzie kreeg met zijn assistent. Dit leidde tot een dagenlange discussie waarna Sredojevic ontslag nam. Dit kwam verrassend over bij de supporters omdat hij pas 21 dagen bezig was. Wie zijn opvolger word is nog onbekend.

Ik begreep niet meteen wat Anton hiermee bedoelde, wou hij soms dat ik trainer zou worden?

Wat wil je hiermee zeggen Anton? Vroeg ik. Hij antwoordde wat ik al verwachtte: Misschien is dit een mooie job voor je. Het zou in ieder geval goed zijn voor je ervaring als manager.

Ik besloot hier een nachtje over na te denken want ik was eigenlijk niet van plan om hier te blijven.

Dag 5

Ik besloot dat het idee om hier trainer te worden misschien wel een goed idee was aangezien het baantje als ober toch niet al te veel opleverde.

Ik ging vandaag solliciteren voor de vacature van trainer van Orlando Pirates. Ik kreeg een lift van Anton die met me mee ging als vertaler. Hij had een Nederlandse moeder die hier in Afrika de man van haar dromen vond en daarom heeft hij een Nederlandse voornaam en een Afrikaanse achternaam.

Eenmaal aangekomen bij het stadion, wat mooier was dan ik had verwacht, liepen we naar binnen richting het kantoor van de voorzitter. Toen kwamen we bij de deur met de naam Irvin Khoza erop. Ik klopte aan en hoorde een Afrikaanse mannenstem roepen: Binnen!

Irvin verwachtte blijkbaar geen blanke mensen, want hij keek even verbaast op. Ik stelde mezelf voor en kwam maar meteen ter zake. Ik kom hier solliciteren voor de baan als hoofdtrainer.

Irvin: Dat komt dan goed uit want er heeft zich verder nog niemand gemeld. Wel wil ik wat achtergrond informatie van je weten.

Ik vertelde hem over mijn voetbalervaringen en hoe ik hier in Johannesburg terecht ben gekomen. Aan zijn gezicht te zien was hij wel tevreden over mij. Hij trok een laadje open en haalde er een vel papier uit. Irvin: hier is het contract, als je tekent ben je vanaf nu trainer van Orlando pirates.

40kc4mt.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de reacties!

Dag 6

Het leek wel alsof het in iedere krant stond, Orlando Pirates trekt blanke trainer aan en Verdwaalde toerist manager bij Orlando Pirates waren twee opvallende krantenkoppen. Op de fiets opweg naar het stadion zat ik al een beetje aan de tactiek te denken, ik wilde in een 4-4-2 systeem gaan spelen. Eenmaal aangekomen ging ik meteen richting het trainingsveld om de training voor te bereiden. Tijden de training maakte ik voor mezelf al een basis opstelling voor de komende vriendschappelijke wedstrijd. Dit kwam hier op neer:

4btgpzo.jpg

Mijn Beste spelers zijn duidelijk Lebohang Mokoena en Benedict Vilakazi, zij zullen dan ook een balangrijke rol gaan spelen in dit elftal. Nu ga ik maar weer eens naar huis om goed te slapen voor mijn eerste wedstrijd morgen.

Zondag 23-07-2006

Samen met mijn team stapte ik in de spelersbus op weg naar de club Bush Bucks, waar ik nog nooit van had gehoord.

In de kleedkamer zij ik tegen mijn team dat ik wilde winnen maar dat ze wel moesten uitkijken voor onze vrijwel onbekende tegenstanders.

35jxv8h.jpg

MOTM - Phumudzo Manezhe

De hele eerste helft was voor ons. We vergaten alleen om te scoren. Gelukkig was Mokoena er nog die in de 42e minuut de 0-1 op het scorebord zette. In de rust verteldi ik het team dat ze zo door moesten gaan, dit had als effect dat de tweede helft hetzelfde verliep als de eerste. In de 72e minuut kreeg Mpofu rood en nu leeg de wedstrijd echt door ons gewonnen te worden, maar nog geen vijf minuten later werd de 1-1 op het scorebord gezet door Maziboku. Dit werd ook meteen de eindstand.

Ik vond het jammer dat we niet wonnen, maar dit kwam ook een beetje omdat we onze tegenstanders licht onderschatte. Een pluspunt aan deze wedstrijd was dat ik goed voetbal heb gezien.

We gaan ons nu opmaken voor de volgende wedstrijd in groep B van de Afrikaanse Champions League tegen Gor Mahia.

Zondag 30-07-2006

In groep B van de Afrikaanse Champions League staan we eerste dankzij mijn voorganger die voor de eerste zes punten heeft gezorgd. Ik mag vandaag tegen Gor Mahia gaan bewijzen dat ik op z’n minst net zo goed ben.

Voor het stadion staan een paar Journalisten te wachten om hun vragen af te vuren.

Journalist: Mr. van Tuil, dit is uw eerste belangrijke wedstrijd, voelt u de druk al?

Ik: Ik heb erg veel zin in de wedstrijd en denk ook dat we deze kunnen winnen. Erg veel last van zenuwen heb ik niet.

Journalist: Gor Mahia is geen grote club, denk je dat dit een makkelijke wedstrijd word?

Ik: Er bestaan geen makkelijke wedstrijden, er is altijd wel iets moeilijk maar ik heb er veel vertrouwen in.

2choobb.jpg

MOTM - Lebohang Mokoena

We wonnen met maarsliefst 0-7. Een overwinning werd verwacht maar niemand had een 0-7 eindstand verwacht. Mijn spelers mochten tevreden zijn over hun eigen spel, we waren de hele wedstrijd de betere ploeg.

Ik speel op het spel steeds een maand en dan maak ik weer een nieuwe update.

Reacties en tips zijn welkom!

Geplaatst
  • Auteur

Augustus

01-08-2006

Ondanks mijn drukke schema bij de club was het nu tijd voor een lekker biertje. In de kroeg zat ik met Anton te praten over de zaken bij Orland Pirates. De eerste twee wedstrijden zijn gespeeld maar er zal nog een hoop moeten veranderen. Te beginnen bij de training die niet van hoog niveau is. Ik bedacht een aantal nieuwe trainingsmethodes die ik zou gaan voorstellen bij de clubleiding en de trainers in de hoop op verbetering van de spelers.

Ook ons spel niveau zou omhoog moeten. Anton vond dat ik meer gebruik moest maken van mijn twee beste spelers Vilakazi en Mokoena. Hier had hij wel een punt. Hij vond ook dat we wel wat aanvallender mochten spelen. Hier was ik het echter niet mee eens, omdat we achterin nog niet stevig staan. Na even bijgekomen te zijn moest ik maar weer een richting de club gaan om het team voor te bereiden op de aankomende wedstrijden.

De Kleine Finale in de Afrikaanse Challenge

2gxl3cz.jpg

MOTM: Onyekachy Okonkwo

Opvallend: Blessure Jabu Mahlanggu-Pule

We waren de hele wedstrijd de betere ploeg. Al vroeg in de wedstrijd na 15 minuten gevoetbald te hebben staan we voor dankzij Onyekachy Okonkwo. Vlak voor rust was het onze beste speler Benedict Vilakazi die ons op 2-0 bracht. In de tweede helft gebeurde er een lange tijd niks tot dat Onyekachy Okonkwo zijn tweede van de wedstrijd maakte en ons naar een 3-0 overwinning schoot.

06-08-2006

Vriendschappelijk

4do9i69.jpg]

MOTM: Stanton Fredericks

Opvallend: Niks

Deze wedstrijd werd pas na rust interessant want de eerste helft was oersaai. Mijn spelers hadden gelukkig begrepen wat ik in de tweede helft wou zien en in de eerste minuut na rust was het al raak, Haytam Tambal ramde de bal in de netten. Alsof dat nog niet genoeg was maakte Mokoena drie minuten later al de 2-0. In de 63e minuut was het Tonic Chabalala die de wedstrijd op slot gooide en er 3-0 van maakte. Aan het einde van de wedstrijd scoorde Mokoena nog eventjes voor de show met een prachtig lobje.

Mijn spelers hebben in de tweede helft laten zien wat ze waard zijn maar de eerste helft was gewoon bagger.

12-08-2006

Afrikaanse Champions League

In de Afrikaanse Champions League moesten we het in groep B opnemen tegen de nummer drie, ik verwachtte hier toch wel een overwinning.

4dobskx.jpg

MOTM: Lebohang Mokoena

Opvallend: Blessures bij Onyekachi Okonkwo en Brice Brou

Dit was een ontzettend saaie wedstrijd die in de blessuretijd pas leuk werd. In de 91e minuut was het raak, Mokoena legde de 0-1 tegen de touwen. Twee minuten later was het Seydou Kante die gelijk maakte, 1-1 was de eindstand. De volgende wedstrijd verwacht ik toch meer inzet.

16-08-2006

Top 8 Cup

In de kwartfinale van de Top 8 Cup moesten we het opnemen tegen SuperSport Utd, zij waren licht favoriet maar ik had een goed gevoel voor deze wedstrijd.

300gzs5.jpg

MOTM: Cavaan Sibeko

Opvallend: Blessure voor Thabo September

Al in de achtste minuut kwamen we 1-0 achter, dit was toch niet de start waar ik op hoopte. Gelukkig herpakken we onszelf in de 19e minuut wanneer Seema uit een corner de bal binnen kopt, 1-1. De rest van de wedstrijd waren we de betere ploeg, de 1-2 van Vilakazi was dan ook volledig terecht.

We zijn door naar de Halve Finale waar we onze aartsrivaal Kaizer Chievs treffen.

26-08-2006

Afrikaanse Champions League

Als we deze wedstrijd winnen zijn we door naar de volgende ronde, ik wens mijn team dan ook veel succes.

4g4g1lj.jpg

Opvallend: Blessures voor Islam Youssef en Ahmed Aboul Ela

Er was maar een ploeg de beste en dat waren wij. Het is jammer dat we niet meer doelpunten maakten, maar we hebben wel terecht gewonnen en zijn gewoon door naar de volgende ronde.

30-08-2006

Afrikaanse Eerste Divisie

De eerste divisie is weer begonnen, en de eerste wedstrijd is tegen Wits. Dit is op papier makkelijk te doen maar je moet altijd oppassen.

2ykxir5.jpg

MOTM: Moeneeb Josephs

Opvallend: Blessures Lucas Thwala en Benedict Vilakazi, Gemiste strafschop Benedict Vilakazi

We hadden het knap lastig tegen Wits. Gelukkig voor ons kwamen ze met tien man te staan vanwege een harde tackle op Lucas Thwala die daarbij helaas geblesseerd raakte. Na de rust ging het al een stuk beter en in de 61e minuut maakte Benedict Vilakazi de

1-0 wat ook meteen de eindstand was. Helaas moest ook Vilakazi het veld verlaten vanwege een blessure.

Terugblik

Een maand waar ik redelijk tevreden over kan zijn, we hebben 5x gewonnen en 1x gelijk gespeeld. Ook moet het spel nog beter.

Reacties en Tips zijn welkom!

Geplaatst
  • Auteur
Hoe kom jij aan die shirts in je tactiek :D

Als het goed is gedownload van sortitoutsi als ik het zo goed schrijf.

Geplaatst

mooie resultaten gewoon heel erg orgineele club keuze wanneer komt er weer een update?

Geplaatst
  • Auteur
mooie resultaten gewoon heel erg orgineele club keuze wanneer komt er weer een update?

Straks ik ben nu aan het schrijven

Geplaatst
  • Auteur

September

Ik was net klaar met de training toen Paulos Masehe op mij afstapte om te vragen waarom hij zo weinig speelt. Ik legde hem uit dat hij nu al 23 jaar is en nog steeds te boek staat als talent, plus dat hij te weinig zelfbeheersing en scorend vermogen had. Dit nam hij blijkbaar niet in dank af want de volgende dag stond er een artikel in de krant: Trainer van Orlando Pirates zoekt ruzie met spits. Hier in stond in dat ik Masehe had uitgescholden omdat hij niet zijn best deed op de training.

De dag daarna kreeg ik zo’n beetje de halve selectie tegen me. Hier moesten maatregelen genomen worden. Ik liep naar het kantoor van Irvin Khoza en klopte op de deur. Binnen! Hoorde ik hem roepen. Ik liep naar binnen en zag hem zitten tussen een grote stapel papier.

I: A, Florian hoe gaat het met je?

F: Met mij gaat het wel goed, maar ik heb wat problemen met onze spits Paulos Masehe.

I: O… Masehe zeg je, dat is inderdaad een lastige jongen.

F: Ja dat kun je wel zeggen. Ik heb hem gewoon zijn kans gegeven maar in mijn ogen heeft hij gewoon niet het talent voor een basis spits bij ons. Dan komt hij mij om uitleg vragen en die krijgt hij, en dan heb ik de volgende dag een fout kranten artikel over mij voor m’n neus en de dag daarnaa de halve selectie tegen me. Wat kan ik hier aan doen?

I: Ik denk dat we hem het beste zolang met de reserves kunnen laten meedoen en hem op de transferlijst zetten.

F: Oke dat lijkt me een goed idee.

I: Nu eventjes iets anders, ik ben onder de indruk van je prestaties alleen de supporters hebben nog zo hun twijfels.

F: Ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ik kom hier zomaar uit het niets en word hier trainer. Daarbij komt ook nog eens dat ik blank ben wat al helemaal twijfels brengt bij de supporters.

I: Als je maar weet dat ik al het vertrouwen in je heb. Misschien kun je een poging doen om de Afrikaanse Champions League te winnen. Dit zou de supporters erg tevreden stellen.

F: Ik zal m’n best doen, maar ik beloof niks.

I: Oke dat is mooi om te horen. Ga nu maar naar huis je hebt vandaag wel weer genoeg te verduren gehad.

F: Oke bedankt, en een fijne dag nog verder.

I: Ja dat zal wel met zo’n stapel papierwerk, HAHA.

10-09-2006

Afrikaanse Champions League Groep B

4g3kwao.jpg

MOTM: Collen Chauke Chabalala

Opvallend: Blessure bij Excellent Walaza en rode kaarten voor Omari en Saidi.

Net zoals in de vorige wedstrijd tegen Gor Mahia waren we vele malen beter. Dit keer speelden we thuis en maakte er 9-0. De complimenten aan onze spits Collen Chauke Chabalala die vandaag een hattrick scoorde.

16-09-2006

Top 8 Cup

2ufpph5.jpg

MOTM: Emile Baron

Opvallend: Strafschop voor Mdledle

We speelden zeer slecht tegen onze aartsrivaal Kaizer Chiefs, en mochten van geluk spreken dat we geen 0-6 verloren. Nadat Nkosi in de 21e minuut de 0-1 binnenschoot gebeurde er een hele tijd niks voor ons. Alle kansen waren voor Kaizer Chiefs. Gelukkig schoot Mdledle in de 82e minuut een penalty raak waardoor het verlenging werd. Hie gebeurde drie keer niks en dus gingen we naar strafschoppen, en als er iets is wat mijn spelers niet kunnen dan is het wel strafschoppen nemen. We verloren dan ook na een slechte penalty-reeks. Kortom Kaizer Chiefs heeft wel verdient gewonnen, maar het is jammer dat we nu al uit de Top 8 Cup liggen.

20-09-2006

2zygdom.jpg

MOTM: Benedict Vilakazi

Opvallend: Gemiste strafschop van Mdledle

In de competitie hebben we wet over het algemeen vrij zwaar. Dit komt omdat ons voetbal nog niet van hoogstaand niveau is. Vaandaag was het overigens wel een makkelijke wedstrijd. We waren vanaf het begin tot het einde de beste ploeg.

Mokoena bracht ons al na vijf minuten op voorsprong. Innocent Mdledle miste in de 25e minuut helaas een penalty die beslissend had kunnen zijn. We moesten tot de 60e minuut wachten op de 2-0, maar het was het wachten waard. We speelde fantastisch alleen we vergaten te scoren. In de 76e minuut maakte Bantam de 1-2. Dit was overigens de enige kans voor AmaZulu.

24-09-2006

2wrp301.jpg

MOTM: Gift Leremi

Opvallend: Blessure voor Rudi Isaacs

Dit was een saaie wedstrijd met als enige hoogtepunt het doelpunt van Mokoena in de 19e minuut.

30-09-2006

Halve Finale Heenwedstrijd Afrikaanse Champions League

40p4nk0.jpg

De laatste wedstrijd van de maand september is een belangrijke. Als we deze winnen staan we al met Eén been in de finale.

De wedstrijd verliep erg goed voor ons, in de 26e minuut scoorde Leremi de 1-0 vanuit een bijna onmogelijke positie. Mokoena bracht ons op 2-0 in de 47e minuut, en drie minuten later was het Chabalala die de 3-0 op het scorebord zette. Mokoena was goed op dreef vandaag en maarte in de 63e en 79e minuut de 4-0 en de 5-0. Dit was een goed uitgangspunt voor de volgende ronde.

Terugblik

Dit was een hele goede maand met 4 overwinningen en 1 vervelend gelijkspel. De volgende wedstrijden moeten wel in een hoger tempo gespeeld worden.

Geplaatst

Lekker veel korfbal uitslagen :cab:

Ziet er netjes uit KUTGW!

Geplaatst
  • Auteur

Ik ga nu een weekendje weg dus ik kan ff geen updates meer plaatsen.

Geplaatst
  • Auteur

Helaas weekendje gaat niet door want mijn broertje werd ziek dus ik ben er nog gewoon8)

Geplaatst
  • Auteur

Oktober

Wat een leuke avond moest worden werd een nachtmerrie, we gingen uit eten met de hele selectie. Ik stelde het team voor om naar de tent van Anton te gaan. Eenmaal daar bestelde we allemaal wat te eten en drinken en gingen verder lekker praten over voetbal, over onze prestaties en die van andere ploegen.

We hadden net allemaal ons eten gekregen toen het gebeurde. Zes mannen met een bivakmuts op en geweren in de aanslag stormden naar binnen. Iedereen dook snel onder de tafels in de hoop dat ze niks zou overkomen. Twee van de mannen liepen richting de kassa terwijl de andere vier alle mensen onder schot hielden. Het gebeurde in een flits, ik zag Anton een knuppel pakken waarmee hij Eén van de twee mannen bij de kassa hard op zijn hoofd sloeg. De andere man reageerde daarop met drie schoten op Anton, ik kon niet meteen zien waar hij geraakt werd. De man die schoot pakte nu al het geld uit de onbeveiligde kassa en ging er vandoor terwijl de rest nog even de tent aan flarden schoot. De zesde man die bewusteloos op de grond lag lieten ze liggen.

Ik belde zo snel mogelijk een ambulance, terwijl een man die zij dat hij doktor was geweest bij Anton ging kijken. Ik vroeg aan twee andere mensen op ze de bewusteloze man konden vast binden terwijl Lebohang de politie belde.

Ik trok de bivakmuts van het hoofd van de bewusteloze man en schrok van wat ik toen zag. Het was Paulos Masehe….

Dit was toch niet te geloven een van onze eigen spelers die een overval pleegt. Toen de politie was gearriveerd namen ze Paulos mee naar het bureau, Anton was gelukkig al snel opgehaald door de ambulance en was nu waarschijnlijk al wel bij het ziekenhuis.

Ik besloot naar huis te gaan en vertelde mijn spelers dat ze morgen een dagje vrij mochten om dit allemaal te verwerken.

04-10-2006

33w1sea.jpg

MOTM: Avril Phali

Opvallend: Blessure bij Netshidzivhe (probeer dat maar eens in Eén keer goed te schrijven). En een rode kaart voor Ramodzuli.

Wat in eerste instantie een makkelijke wedstrijd leek te worden werd een hele moeilijke. Onze doelman Phali hield ons in de wedstrijd en pas na de rode kaart voor Ramodzuli kregen we een beetje grip op de wedstrijd. Pas in de 86e minuut viel het eerste doelpunt en gelukkig was het er een voor ons, Cavaan Sibeko de invaller scoorde de 0-1. Vier minuten later was het Mokoena die de wedstrijd op slot gooide. Dit was een onterechte overwinning maar ik ben blij met de punten.

14-10-2006

Halve Finale Afrikaanse Champions League Return

4btnho3.jpg

MOTM: Gift Leremi

Opvallend: Rode kaart voor Marzooq Al-Qaws

Omdat we in de heenwedstrijd al 5-0 hadden gewonnen verteldi ik mij jongens dat ze het rustig aan mochten doen, dat deden ze ook behalve in de eerste 20 minuten. Al na tien minuten zet Makhanya de 0-1 op het scorebord en vijf minuten later is het Mokoena die de eindstand bepaald. We zijn nu door naar de Finale van de Afrikaanse Champions League.

18-10-2006

2z52mub.jpg

MOTM: Siyabonga Siphika

Opvallend: Rode kaart voor Edward Malinga en een blessure voor Steve Lekoelea

In de voorbereiding hebben we met 4-0 van Maritzburg gewonnen. Vandaag in de competitie zijn de rollen totaal omgedraaid. Ik zal het kort houden, dit was gewoon een bagger wedstrijd en Maritzburg heeft volledig verdiend gewonnen.

21-10-2006

2m67va0.jpg

Opvallend: Gemiste penalty van Vilakazi en een blessure voor Mdledle

Wat een wedstrijd, al na twee minuten staan we 0-1 voor dankzij Mokoena. Dan gaat de wedstrijd gelijk op tot in de 26e minuut als Okonkwo de 0-2 binnen schiet. Vanaf dat moment zijn we de betere ploeg tot we in de laatste vijf minuten van de eerste helft verslappen en meteen twee doelpunten weggeven in de 41e en de 45e minuut.

In de tweede helft laat Vilakazi een grote kans onbenut door zijn penalty recht in de handen van de keeper te schieten. In de 75e minuut komt Jomo Cosmos verrassend op voorsprong dankzij James Mokoena. Maar een minuut later is het weer Mokoena die het doel treft, alleen is het dit keer Lebohang Mokoena. Dan laten we de kansen op 3-4 onbenut en valt Innocent Mdledle in de 83e minuut uit met een blessure. De wedstrijd is gespeeld en beide partijen kunnen tevreden zijn met een gelijkspel.

28-10-2006

Finale Afrikaanse Champions League Heenwedstrijd

29w24xt.jpg

Opvallend: Blessure voor Joseph Makhanya

Ik hoopte van te voren dat we over ons kleine dipje heen zouden zijn want dit was een hele belangrijke wedstrijd, waarvoor we hard hebben getraind.

Al in de zevende minuut staan we op voorsprong door wie anders dan Lebohang Mokoena. Dan is het in de 30e minuut weer raak, dit keer word er gescoord door Okonkwo. In de 58e minuut word de wedstrijd beslist door Chabalala. Dit is een goede uitgangspositie voor de return, ik kan hier heel tevreden mee zijn.

Terugblik

Een wisselvallige maand met drie overwinningen, een verlies en een gelijk spel. Vooral met de laatste wedstrijd ben ik erg tevreden, want ik zie Zamalek niet zomaar meer terug komen in de return.

Geplaatst
  • Auteur

November

Na Anton een bezoekje te hebben gebracht in het ziekenhuis ging ik weer op weg naar de club om mijn team klaar te stomen voor de aankomende zware maand. We hadden deze maand een zwaar programma te beginnen tegen Kaizer Chiefs in de Eerste Divisie en de return van de Finale Afrikaanse Champions League. Aan het eind van de maand moesten we ook nog spelen tegen de verassende koploper Sundowns. Maar nu had ik eerst een gesprek met de voorzitter Irvin Khoza.

I: Hallo Florian hoe gaat het?

F: Prima en met u?

I: Kan niet beter.

I: Laat ik maar ter zake komen, we staan er goed voor in de competitie en ik heb net vernomen dat Sundowns eindelijk een keer verloren heeft. Dat betekend dat als we deze maand alles winnen, we eerste staan.

F: Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan…..

I: Haha, je hebt gelijk maar begrijp wel dat de supporters in ieder geval gebrand zijn op een zege tegen Kaizer Chiefs.

F: Dat begrijp ik zeker, ik heb de tactiek iets aangepast voor deze wedstrijd, we gaan iets verdedigender spelen en dan loeren op de counter. Ik ben er al druk mee bezig op de training.

I: Dat is goed om te horen. Ik wil je ook vertellen dat het goed gaat met onze financiën, toen je hier net kwam hadden we een balans van twee miljoen nu is dat vijf miljoen dus als je nog nieuwe spelers op het oog hebt is er vanaf nu wat meer geld beschikbaar.

F: Dat is mooi want ik zoek nog een trefzekere spits en een goede verdediger. Ik wil er wel de tijd voor nemen want het mogen geen miskopen zijn.

I: Oke ik zal twee scouts op pad sturen om wat rond te kijken.

F: Dat is mooi.

I: Dan is dat ook weer geregeld. Ik moet nu verder met mijn werk dus ik wens je veel succes voor de komende wedstrijden.

F: Bedankt.

Ik ga nu de training voorbereiden voor de wedstrijd tegen Kaizer Chiefs.

01-11-2006

League Cup

2cmp0ye.jpg

MOTM: Onyekachi Okonkwo

Opvallend: Rode kaart voor Melusi Mokhethi

In de eerste ronde van de League Cup moesten we tegen Premier Utd die over het algemeen verdedigen en op de counter loeren. Pas in de tweede helft word het interessant als Mdledle de 0-1 binnen schiet. Vier minuten later is het Keenin Lesch de de gelijkmaker maakt. Daarna word er niet meer gescoord dus word het verlenging. Dit leek ook op niks uit te lopen tot Stanton Fredericks de bal binnen schiet 1-2. Dit is ook de eindstand.

04-11-2006

472j43n.jpg

De absolute topper tegen de Kaizer Chiefs was volledig voor ons. We domineerde van begin tot het eind van de wedstrijd ondanks onze verdedigend ingestelde opstelling. In de negende minuut was het Chabalala die de 0-1 binnen schoot en in de 17e minuut kwamen we zelfs op een 0-2 voorsprong dankzijn Fredericks. Daarna kregen we nog veel meer kansen die allemaal onbenut bleven. In de 88e minuut ontstond de enige kans voor Kaizer Chiefs die de kans dan ook meteen benutte. 1-2 was de eindstand en wij waren de verdiende winnaars.

08-11-2006

2sbo9lc.jpg

MOTM: Lehlohonolo Seema

Dit werd een ontzettend saaie wedstrijd die al in de 19e minuut beslist werd. Meer wil ik er niet over kwijt.

11-11-2006

Afrikaanse Champions League Finale Return

433hkyw.jpg

Opvallend: Rode kaart voor Wahab

De eerste prijs van het seizoen kon vandaag binnen gehaald worden, en wat voor een prijs de Afrikaanse Champions League lag binnen ons handbereik. Nadat we in de heenwedstrijd makkelijk met 0-3 van een slap Zamalek wonnen werden we nu erg verrast. Zamalek opende meteen de aanval en stond al na negen minuten 0-1 voor. In de 22e minuut deed Chabalala daar wat aan door de gelijkmaker binnen te koppen. Hierna nam Zamalek de wedstrijd weer in handen door in de 31e minuut de 1-2 te scoren. Zo kansloos als dat ze waren deden zu hun best om er toch nog wat moois van te maken, hier had ik wel bewondering voor. In de 59e minuut maken we het af door de 2-2 te scoren, weer is het Chabalala. Als Wahab in de 78e minuut een rode kaart in ontvangst neemt is het echt afgelopen. Wij zijn de nieuwe Afrikaanse Champions League winnaar. Iets wat voor de laatste keer gebeurde in 1996.

2u59zld.jpg

Eindelijk werd ik een beetje populair bij de fans.

15-11-2006

League Cup

2cniooh.jpg

MOTM: Benedict Vilakazi

Deze wedstrijd was een stuk spannender dan de vorige ontmoeting met Bloem Celtic. Alweer kwamen we in de negende minuut 1-0 achter. Maar ook dit keer kwamen we in de 22e minuut terug door Chabalala, Dit leek wel een de-javu. Vier minuten later was het Lebohang mokoena die voor de 1-2 tekende en in de 44e minuut werd het zelfs 1-3, wederom Mokoena. In de 88e minuut werd het nog even spannend omdat Spandeel de

2-3 op het scorebord zette. Dit was ook meteen de eindstand.

18-11-2006

4gspbuo.jpg

Opvallend: Blessure bij Gerald Modabi

Een wedstrijd waarin maar Eén ploeg de baas was, en dat waren wij. In de

34e minuut scoorde Leremi de 1-0 en in de 66e minuut was het Mokoena die de eindstand bepaalde door de 2-0 op het scorebord te zetten.

25-11-2006

4d62lom.jpg

Als we vandaag zouden winnen zouden we eerste staan. Ook in deze wedstrijd zijn we net als tegen Kaizer Chiefs de hele wedstrijd de betere ploeg. Het eerst doelpunt valt in de 37e minuut en is gemaakt door wie anders dan Lebohang Mokoena. In de 65e minuut komen we zelfs 2-0 voor dankzij Chabalala. In de 85e minuut kan Sundowns nog iets terug doen met Torrealba, maar dit is niet genoeg en nu zijn wij de nieuwe koploper.

Terugblik

Eindelijk een topmaand. We hebben alles gewonnen en ook nog eens Afrikaans Champions League kampioen geworden. Kan het nog beter?

Geplaatst
  • Auteur

December

Anton was inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis, dus ik besloot om maar eens bij hem langs te gaan. Gelukkig ging alles ging alles goed met hem. Het was maar goed dat de ambulance er op tijd bij was, anders was hij nu waarschijnlijk dood geweest.

Anton was ook erg onder de indruk van de prestaties van Orlando Pirates. Hij was vooral blij met het winnen van de Afrikaanse Champions League. Ik vroeg hem wat er nog beter kon aangezien hij ook aardig wat verstand van voetbal had. Hij vond dat ik een nieuwe aanvaller nodig had want de afwerking was nog niet optimaal. Ook hadden we volgens hem een betere verdedigende middenmelder nodig die wat meer ballen kan veroveren.

Ik besloot om maar weer eens te gaan toen ik zag dat mijn biertje op was. Ik zei anton gedag en ging weer richting het stadion om mijn scouts naar nieuwe spelers te laten zoeken.

01-12-2006

3ynl9ja.jpg

Opvallend: Twee rode kaarten aan de kant van Premier Utd

De eerste wedstrijd van de laatste maand van 2006 was tegen Premier Utd. Ik dacht dat we dit wel zouden winnen maar dat bleek een verkeerde inschatting te zijn. Ondanks de twee rode kaarten kwamen we niet verder dan 1-1.

04-12-2006

League Cup

4cbo9ro.jpg

MOTM: Tonic Chabalala

Opvallend: Rode kaarten voor Ndlela en Fredericks en een blussure voor Mdledle

In de Halve Finale van de League Cup ontmoetten we Sundowns. Deze ploeg doet het dit jaar opvallend goed en is een geduchte tegenstander. Gelukkig komen we in de 24e minuut 1-0 voor. Vanaf dat moment gaat de wedstrijd gelijk op tot Ndelela in de 34e minuut rood krijgt. In de 64e minuut krijgt ook Fredericks rood en word het weer spannend. In de 87e minuut van de wedstrijd word het beslist door Madabi die de 2-0 scoort.

Fredericks is nu voor 4 wedstrijden geschorst en Mdledle is tussen de twee en de vier maanden geblesseerd.

09-12-2006

2ewk5jp.jpg

MOTM: Warren Lewis

Opvallend: Blessure voor Alton Meiring en een rode kaart voor May

In deze wedstrijd was er maar een ploeg die voetbalde en dat was Golden Arrows. Ik vond het dan ook wonderbaarlijk dat we geen 20-0 verloren hebben.

16-12-2006

League Cup

402ba07.jpg

MOTM: Rowen Fenandez

Opvallend: Blessure voor Gift Leremi die nu 2 maanden uitgeschakeld is

Dit was een wedstrijd die heel erg gelijk op ging. In de derde minuut was het Modabi die de 1-0 binnen schoot. Dit beloofde een mooie avond te worden, maar Khanyeza verpestte het feest door de 1-1 te maken. Verder gebeurde er niks, ook niet in de verlenging en dus werden het penalty’s. Dit was voor ons een nachtmerrie omdat strafschoppen nemen nou juist het enige was wat dit team niet kan. Wonder boven wonder wonnen we toch en de 2e prijs van het seizoen is binnen.

4713zoi.jpg

Dit zijn enkele nieuwsberichten na het winnen van de League Cup.

20-12-2006

3ziq05i.jpg

MOTM: Tsholola Tshinyama

Deze wedstrijd eindigde geheel tegen de verhoudingen in, in een overwinning voor Ajax CT terwijl wij de hele wedstrijd de betere waren. Dit is een vervelende afsluiter voor een wisselvallige maand.

Terugblik

Dit was weer een erg wisselvallige maand met als hoogtepunt natuurlijk het winnen van de League Cup. Jammer was het verlies tegen Golden Arrows en Ajax Cape Town en het gelijke spel tegen Premier Utd. Wel mooi is dat we hebben gewonnen van onze grote rivalen Kaizer Chiefs en Sundowns. Al met al ben ik nog niet helemaal tevreden over deze maand.

Reacties en tips zijn welkom!!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.