Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Olympique de Lyon. et du Rhône, oftewel Olympique Lyonnais...

De laatste jaren ongenaakbaar in Frankrijk, maar in Europa wil het nog niet lukken. Aan mij de taak om deze lijn in Frankrijk door te trekken, en in Europa sinsds lange tijd prijzen te pakken.

Ol. Lyon is opgericht in 1899 en komt uit in de Franse Ligue 1. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Stade Gerland, in.. Uiteraard Lyon.

De laatste keer dat Olympique Lyon níét eerste werd was in 2001. Toen werden ze tweede achter Nantes.

Clubhistorie:

Olympique Lyon is een club met een rijke historie, in Frankrijk dan. In Europa presteerden ze zeer matig, ze wisten zelfs nog nooit een hoofdprijs te pakken in Europa. Ondanks dat wist de club uit Lyon de laatste jaren een ENORME status op te bouwen in Europa, veel clubs vrezen deze topploeg en zelfs Barcelona en Chelsea hebben dmv de coaches al aangegeven deze ploeg liever niet te loten.

In Frankrijk zijn ze echter wel zéér succesvol; Ze wisten al 5x het Franse Kampioenschap binnen te slepen(2002, 2003, 2004, 2005, 2006). Ook de Franse Supercup werd al een aantal keren binnengehaald, 6x om precies te zijn(2002, 2003, 2004, 2005, 2006).

Dan de Coupe de France, waar het al jaren niet meer lukt met de mannen uit Lyon, ze wisten deze prijs 3x te winnen(1964, 1967, 1973).

Tenslotte wisten ze nog 1 Franse prijs ooit binnen te slepen, in 2001 werd de Coupe de la Ligue binnengesleept.

Verwachting van het bestuur:

Het bestuur verwacht dat je dit seizoen de lijn doortrekt, en de Franse Ligue 1 weet te winnen. De supporters zijn echter iets voorzichtiger, en hopen dat je gewoon meedoet om de titel.

Faciliteiten:

Olympique Lyon werkt haar thuiswedstrijden zoals eerder gezegd af in het Stade Gerland. Dit mooie stadion herbergt 41044 zitplaatsen.

Verder heeft de club nog een samenwerkingsverband met Saínt-Paul.

De trainingsaccomodatie bij Lyon is goed, en de jeugdopleiding + jeugdaccomodatie is hyper-modern.

De Financiën:

Olympique Lyon zit ruim in de kas, op de bank staat 29.96M waarvan je 14.99M mag besteden aan transfers.

Ook qua loon zal je niet in de paniek komen, je zit namelijk 169k onder het loonbudget van 817k per week.

olympique_lyonnais_logo_8984.gif

De opstelling en beste spelers + talenten doe ik niet, aangezien dat in mijn novelle duidelijk moet gaan worden.

Ik speel met 7.0.2 zonder zelf eraan te hebben gesleuteld.

Dit is mijn 2e novelle en hoop natuurlijk op veel berichten, positief of negatief maakt niet uit.

Screens zijn altijd op aanvraag, en ben absoluut nie bang te vragen, ook al vraag je er 8 per keer.

• Antwoorden 87
  • Weergaven 156
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

De laatste jaren ongenaakbaar in Frankrijk, maar in Europa wil het nog niet lukken. Aan mij de taak om deze lijn in Frankrijk door te trekken, en in Europa sinsds lange tijd prijzen te pakken.

Ol. Lyon is opgericht in 1899 en komt uit in de Franse Ligue 1. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Stade Gerland, in.. Uiteraard Lyon.

De laatste keer dat Olympique Lyon níét eerste werd was in 2001. Toen werden ze tweede achter Nantes.

Clubhistorie:

Olympique Lyon is een club met een rijke historie, in Frankrijk dan. In Europa presteerden ze zeer matig, ze wisten zelfs nog nooit een hoofdprijs te pakken in Europa. Ondanks dat wist de club uit Lyon de laatste jaren een ENORME status op te bouwen in Europa, veel clubs vrezen deze topploeg en zelfs Barcelona en Chelsea hebben dmv de coaches al aangegeven deze ploeg liever niet te loten.

In Frankrijk zijn ze echter wel zéér succesvol; Ze wisten al 5x het Franse Kampioenschap binnen te slepen(2002, 2003, 2004, 2005, 2006). Ook de Franse Supercup werd al een aantal keren binnengehaald, 6x om precies te zijn(2002, 2003, 2004, 2005, 2006).

Dan de Coupe de France, waar het al jaren niet meer lukt met de mannen uit Lyon, ze wisten deze prijs 3x te winnen(1964, 1967, 1973).

Tenslotte wisten ze nog 1 Franse prijs ooit binnen te slepen, in 2001 werd de Coupe de la Ligue binnengesleept.

Het bestuur verwacht dat je dit seizoen de lijn doortrekt, en de Franse Ligue 1 weet te winnen. De supporters zijn echter iets voorzichtiger, en hopen dat je gewoon meedoet om de titel.

Faciliteiten:

Olympique Lyon werkt haar thuiswedstrijden zoals eerder gezegd af in het Stade Gerland. Dit mooie stadion herbergt 41044 zitplaatsen.

De trainingsaccomodatie bij Lyon is goed, en de jeugdopleiding + jeugdaccomodatie is hyper-modern.

De Financiën:

Olympique Lyon zit ruim in de kas, op de bank staat 29.96M waarvan je 14.99M mag besteden aan transfers.

Ook qua loon zal je niet in de paniek komen, je zit namelijk 169k onder het loonbudget van 817k per week.

De opstelling en beste spelers + talenten doe ik niet, aangezien dat in mijn novelle duidelijk moet gaan worden.

Dit is mijn 2e novelle en hoop natuurlijk op veel berichten, positief of negatief maakt niet uit.

Screens zijn altijd op aanvraag, en ben absoluut nie bang te vragen, ook al vraag je er 8 per keer.

Geplaatst
  • Auteur

Clubhistorie:

Faciliteiten:

De Financiën:

Geplaatst

Mooi begin en ik hoop dat deze novelle nog beter wordt dan je vorige.

Geplaatst

Mooi begin, ga zo door ;)

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 06/07

Voordat ik aan mijn eerste wedstrijd met dit sterrenteam kon gaan beginnen, moet je natuurlijk eerst de voorbereiding spelen. Aangezien er nogal wat interesse was voor spelers als Coupet en Malouda heb ik me niet bezig gehouden met de wedstrijden.

Dat is duidelijk te zien, want met de resultaten is het droevig gesteld.

voorbereiding06nz5.jpg

Aan mij dus om orde op zaken te stellen na deze voorbereiding. De eerstvolgende wedstrijd is de wedstrijd om de Franse Super Cup.

Dan de aankopen: Lyon heeft zich ondertussen 1x verroerd op de transfermarkt. Spits Édu kwam over van Lynn, de club die eerder al John Obi Mikel groot bracht.

Een interview zal later volgen.

_42374871_ogbuke203.jpg

Aankoop Chinedi Ogbuke Edú.

In de volgende update:

De strijd om de Franse Super Cup

Verlaten spelers de Rhône?

Komen daarentegen spelers NAAR de stad aan de rivier de Rhône?

Geplaatst
  • Auteur

Nog bedankt voor de fijne reacties.

Morgen komt de volgende update.

Geplaatst
  • Auteur

Sorry dat er vandaag geen update gekomen is, vanwege een stergeval in de familie ben ik hier niet aan toe gekomen. Ben net pas 'n kwartiertje thuis.

Geplaatst
  • Auteur

de Franse Supercup

Nou, vandaag was dan mijn eerste ( officiële ) wedstrijd met Olympique Lyon. De wedstrijd vond om 13:00 plaats, dus besloot ik dat iedereen om 10:00 aanwezig moest zijn bij ons schitterende trainingscomplex dat uitkijkt over de Rhône.

Eerst zouden we, waar ik een gewoonte van maak bij Lyon een uur een rustige bootvaart doen, waarop we de laatste feitjes over de tegenstander nog even erin stampten.

PontveerOverRhone.jpg

Hier de boot van Olympique Lyon.

Ok, het was ondertussen 11:30 en we begaven ons richting ons eigen prachtstadion, het Stade Gerland.

Ik had een prachtgevoel over deze wedstrijd, en dit KON absoluut niet mis gaan.

Oké, de aftrap.. We beginnen goed en na 5 minuten spelen...

supercupyy9.jpg

Jájá, ik weet het.. We hebben verloren, teleurgesteld liep ik richting de kleedkamer en wimpelde alle Franse commentatoren af.. DAT JE MAAR MOOI EEN STOKBROOD IN JE KEEL STEEKT.

Totdat.. Húh, dat kan toch niet?.. Is dat..

Jawel, het bestaat echt, Nederlandse commentatoren in Frankrijk. IK BEN TOCH NIET VOOR NIKS GEVLUCHT UIT DAT MIERENLAND, ?, wie anders als mijn kale getinte vriend Humberto Tan stond daar aanvoerder Juninho Pernambuco te interviewen.

Ik probeerde snel erlangs te glippen, maarja.. Het was te laat, die kale fopneger had me gezien...

Zég, Rick.. Hoe komt dit nou jongen?

Ja, hun scoren er 1 meer als ons, zo zegt men dat toch bij jullie?

Jaja, Zeg Rick.. Even een korte samenvatting van de wedstrijd..

Oké, We trapten af, in de 26e minuut scoren hun, en een ruim uur later fluit de scheids voor het eindsignaal.

Mm.. Zo nors als altijd Rick, ga er aan werken jongen, tactisch zit het wel goed, maar die interviews, het wil je maar niet lukken.

Ja, Als jij een fatsoenlijke kapper weet te vinden.

Een week later zat ik 's avonds om half 11 nog eens de bewuste wedstrijd te kijken, Hoe kan het nou dat je met zoveel kwaliteiten verliest van een prutser als Paris St. Germain? On-Mo-Ge-Lijk..

Maar toen zag ik het licht, Man, wat stond die Cacapa toch als'n bowlingbal te voetballen.. En.. Fréd, wat doet die in de spits man, die kan beter schoenen gaan poetsen van bejaarden. En Juninho, waarom stond de beste man niet op? En, Coupet, Die bal had hij toch ECHT kunnen hebben hoor..

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie, dat we eigenlijk in elke linie een extra speler nodig hadden, behalve in de verdediging, want toen ik de dag erop bij het B-elftal ging kijken, zag ik een of andere Sebástian Squillaci. Mm.. dat is wel wat ja, Hoppa, Rechtstreeks in de basis voor het eerste competitie duel over 2 weken.

Nou, die transfers zijn er gekomen...

Jeremy Aladiére kwam over van Arsenal voor een magere prijs van 3.1M, hij moet zijn kansje pakken als Fred of Baros slecht staan te voetballen.

Edu kwam over van Lynn, vooral gehaald voor de jeugd en de breedte, maar zal zeker weten veel minuten pakken (aan het eind van) dit seizoen.

Mathieu Bodmer kwam over van Lille, dit was toch een gewaagde zet omdat er 12.5M mee was geboeit, maar toch waagde ik het erop, hij zal samen met Juninho het middenveld moeten gaan regelen.

Tenslotte kwam ook Stijn Stijnen om de laatste linie te versterken, hij zal de back-up worden achter Coupet omdat Remy Vercoutre naar mijn mening over onvoldoende kwaliteiten beschikt.

Trouwens, vergeet ik niet iemand? Jawel.. Voor komend seizoen werd alvast een speler vastgelegd. Het is Andrés Guardado die na het seizoen in Mexico naar Lyon komt. Dit seizoen was nog niet mogelijk omdat we aan het limiet van 4 Non-Europese spelers zaten, dit jaar zal Juninho zijn Europese paspoort op kunnen halen.

Oké, dan de spelers die mochten vertrekken, dit waren:

Alou Diarra, Reveillere, Berthod en Remy Vercoutre..

Uiteindelijk bleven ze alle 4 omdat er absoluut te weinig geboden werd op deze prutsers, zij mogen proberen mijn B-elftal kampioen te gaan maken.

Wél werden spelers verhuurd, Hatem Ben Arfa werd verhuurd aan nieuwe satellietclub Zulte-Waregem, eveneens als Karim Benzema en Remy Loïc.

Geplaatst

Leuk man, jammer van de verloren wedstrijd tegen PSG.

Geplaatst

Alou Diarra heb ik gekocht met Man Utd !!

Speelde schitterend als VM of CM, maar even een tip!!

Véél succes, pak gewoon de titel !!

Geplaatst
  • Auteur

Ik geef vast een tip: Aliadiére gaat komen..

Overigens, Paul bedankt.

Geplaatst
  • Auteur

Nancy - Thuis, Altijd Lastig

Maar niet voor ons, want wij wisten onze eerste competitiewedstrijd met 2-0 te winnen.

nantesthuis06yr8.jpg

Vervolgens de wedstrijd tegen Nice, ook een ploeg die je niet moet onderschatten.

niceuit06nw7.jpg

De volgende wedstrijd zou absoluut een van de lastigste van het seizoen worden, Thuis tegen Lille.

lillethuis0607nr8.jpg

Conclusie na de eerste 3 speelronden:

Het is niet best, zeer slecht zelfs.. Het is dat we voorin met Baros een kille afmaker hebben, want anders hadden we gewoon 2 keer met lege handen gestaan.

Met uitzondering van de wedstrijd tegen Nice hebben we een slechte seizoensstart gedraaid.

Vanaf nu zullen de wedstrijden met het team zijn dat het zoiezo tot de winterstop met elkaar zal moeten doen.

Geplaatst
  • Auteur

De Poule Des Doods?

Oké, Vandaag, 2 september, de loting voor de Champions League.

Met Lyon zijn we als 1e gekwallificeerd dus eigenlijk kunnen we alleen Chelsea loten, die op papier beter is.

Omdat ik de mening van een aantal spelers wou horen, nam ik eens een gesprek met aanvoerder Juninho Pernambuco en uitblinker dit seizoen, laatste man Crís.

Ik

Juninho

Crís

Zeg, Mannen.. Straks de loting, ik zal voortaan proberen voor elke loting 2 spelers te vragen voor hun favoriete loting.

Oké, En nu verwacht u dat van ons?

Dat lijkt me logisch kale.

Hou je b*k snorhoofd.

Haha, Mannen.. Luister, Juninho, wie hoop je te loten, en geef bij elke club even een argumentatie.

Oké, Ik wil: Chelsea, Ik wil hun eens even laten zien waarom ik dit seizoen bij Lyon ben gebleven.

Verder wil ik Fenerbahce, Omdat het geweldig is in Turkije eens een wedstrijd te hebben meegemaakt.

Ook wil ik tegen HSV, omdat dit toch een mooi voetballende ploeg is geworden.

Jij bent ééécht gek, Je kiest de drie beste teams uit man.

Crís.. Wie wil jij?

Ik? Mij maakt het niet uit, als we maar kunnen winnen.

We kunnen van iedereen winnen kale.

Haha, Jongens.. Bedankt, ik zie jullie om 1 uur in het spelershome net als de anderen.

Juninho, wacht even.. Voordat je vertrekt wil ik even dat je Squillaci naar me toe laat komen.

Oké Rick.

Meneer, ik moest komen?

Sebástian, ga zitten...

Oké...

Luister, ik wil je nog 2 wedstrijden de kans geven, maar je spel is de afgelopen weken belabberd. Overal word ik gevraagd waarom ik Cacapa niet de kans geef, dus betaal me vertrouwen terug.

Ja, maar.. Meneer.. Mijn vrouw en ik staan op scheiden.

Geen gemaar, Luister Sebastian, dit is Topsport, ik snap dat je het moeilijk hebt, en als je problemen hebt kun je altijd naar me toe komen, maar in de wedstrijd moet je dat van je afspelen, gebruik je frustratie op een goede manier om de tegenstander uit zijn spel te halen.

Oké, ik zal het proberen, dankje coach, ik zal uw vertrouwen zeker terug gaan betalen.

Oké, laten we samen naar het spelershome gaan, de loting staat op het punt van beginnen.

Oké, dan de loting..

De balletjes beginnen te rollen en.. In Poule A zit..

OLYMPIQUE LYON Jongens, dat zijn wij. In de zaal met spelersvrouwen en hun mannen begint het geroezemoes.

De rest van de poule's interesseert me niet meer, we gaan over naar de als 2e gekwallificeerde ploegen.

In Poule A valt een geel balletje, de koker gaat open en er staat.

Shit, Shit, Shit.. Er staat Chelsea, een zéér lastige horde. Op het gezicht van Juninho is een kleine smile te vinden...

Door naar de rest van de loting, de als 3e gekwallificeerde ploegen...

De koker gaat weer open, en het is.. Sporting Portugal, mm.. een tegenstander waar ik weinig van weet, buiten dat ze 2 gigantische voetballers rond hebben lopen: Moutinho en ene Nani, die wij toch al eens hadden benaderd afgelopen zomer.

Tenslotte de als 4e gekwallificeerde ploegen, van deze ploegen is toch HSV absoluut de lastigste, en is IK Start de makkelijkste ploeg die je kan loten...

De kokers gaan open en het is: Hamburger SV, Germany. Oké jongens.. We kunnen onze borst nat gaan maken, want over 2 weken staat het eerste competitie duel met Sporting Portugal voor de deur.

cllotinggk7.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Vervolg van de Competitie

Het vervolg van de competitie was als volgt, we mochten gaan voetballen tegen Troyes.. Thuis in het eigen Stade Gerland moesten punten worden gepakt.

troyesthuis06ec2.jpg

Hierna konden we onze borst nat maken, we mochten uit naar Sochaux, altijd een lastige wedstrijd tegen de geelshirten.

sochauxuit06ys6.jpg

De wedstrijd die hierop volgde was tegen Valenciennes, nadat er tussenweeks gespeeld was tegen Sporting(verslag hiervan komt na alle 6 CL duels).

Valenciennes, die moesten we oprollen, ze stonden laatste en dit mocht geen probleem zijn voor een klasse team als wij.

valenciennesuit06jw7.png

Na deze ENORME slechte wedstrijd, begon ik me toch ernstig zorgen te maken, en ik besloot het achterin helemaal om te gooien voor de wedstrijd tegen Olympique Marseille.

marseillethuis06hw3.jpg

Conclusie na 7 competitiewedstrijden:

Achja, ik heb maar 1 woord te zeggen:

Het begint met de K, en er kan een worst in... En nee, het is geen koelkast.

Geplaatst
  • Auteur

@johan86;; Next update komt morgen denk ik. Met een beetje geluk vanavond nog

@van Persie, Dankje, En.. Competitiestand komt in de winterstop

@Jimmit; Nou.. Niet echt.. Zal in de winterstop op zoek gaan naar een dergelijke verdediger.

Geplaatst

Een beetje overdreven om Squillaci er gelijk uittezetten...

die wedstrijd ervoor scoorde hij nog de winnende treffer...

Geplaatst
  • Auteur

Journalisten nemen de macht over?

Nadat gister bekend was geworden dat manager Rick van Zon niet tevreden was over Sebastién Squillaci en Cacapa, is vandaag een overwachte persconferentie vastgelegd met een weerzinwekkende uitkomst.

"Beste Mensen,

Zoals men weet is onze verdediging zo zwak als een vaatdoek, en hebben we echt een enorme versterking nodig om naast Crís te opereren.

Hierbij gaat het om een RCV.

Ik wil hierbij dat jullie 5 spelers opnoemen die ik kan aantrekken, zelf noem ik er al een.

Alex van PSV is de eerste op deze lijst. Ik wil dat jullie nog 5 Europese, het liefst Franse - haalbare - spelers noemen, die ik op deze lijst kan zetten.

Vervolgens gaan we een knock-out systeem toepassen en de verdediger die overblijft zullen wij vol voor gaan om aan te trekken.

Bedankt voor uw komst en tot de volgende wedstrijd," aldus Rick van Zon.

Jongens, ga je gang.. Jullie krijgen tot zondagavond de tijd, ondertussen ga ik wel door met updaten.. Want ik denk dat ik pas over 5 update's bij de winterstop zit.

Jullie hebben het lot van dit Lyon in handen.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.