Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

20px-Oxford_United_badge.gifLets go, U's / Oxford United

How it all started.....

Het is januari 2006. Ik ben samen met mijn vriendin op vakantie in Londen. We bezochten vele verschillende steden zoals; Ipswich, Luton, Winchester etc.

Ik, als oud-voetballer, kijk mijn ogen uit, en dan met name naar de voetbalstadia. Maar eentje viel mij vooral op, namelijk ‘The Kassam Stadium’, de thuishaven van Oxford United. Ik stond versteld van de capaciteit van dit stadium, wat maarliefst 12.500 plaatsen telt.

Ik ga het stadion in en vraag wat meer informatie aan een van de medewerkers. Na een kort praatje kom ik erachter dat Oxford United in de Conference divisie voetbalt, te vergelijke met hoofdklasse voetbal in Nederland. Ik was verbaasd. Hoe kon zo’n groot stadion, dat net zo veel capaciteit telt als het stadium van Fortuna Sittard, voor een ploeg uit de hoofdklasse zijn. De medewerker vertelt mij opgewonden dat ze in de Conference National voetbalde. Ik begreep hem niet, hij vertelde me een paar seconde daarvoor dat ze gedegradeerd waren uit de League 2, en nog was de medewerker dolenthousiast. Ik dacht: ‘Die Engelse moeten wel een grote passie hebben voor hun club’. Hij bood me aan een rondleiding te geven door het stadion, maar mijn vriendin had het wel gezien en ik besloot niet in te gaan om het aanbod van de medewerker.

Eenmaal teruggekomen in Nederland, begon ik te denken. Ik was inmiddels gestopt met voetballen, dus besloot ik maar het diploma betaald voetbal te gaan halen. Nadat ik geslaagd was voor mijn diploma zocht ik natuurlijk een club om te leiden. Ik had mezelf bij verschillende clubs, in Nederland, aangeboden maar geen van hen had interesse.

Het einde van het seizoen naderde en ik had nog steeds geen club. Ik ging verschillende sites af, om te kijken wat de laatste geruchten waren in de voetbalwereld. Toen viel mijn oog op dit bericht.

1.jpg

Ik twijfelde geen moment. Ik pakte mijn telefoon en belde naar Engeland. Na een lang gesprek met voorzitter Nick Merry, bleek ik niet kandidaat nummer 1 te zijn. Merry vertelde me dat hun oog op een andere trainer was gevallen. Een beetje teleurgesteld hing ik de telefoon op en ging ik verder met het zoeken naar een andere club.

Intussen stond er een vacature open bij Gemert, een hoofdklasser. Ik heb daar gesolliciteerd en ze waren zeer te spreken. Net toen ik de contractbespreking in wou gaan, ging de telefoon

Denid: Goedemiddag, met Don Denid.

Merry: Goedemiddag, u spreekt met de voorzitter van Oxford, Nick Merry.

Denid: Uhhhmmm, Uhhhhmmm, goedemiddag.

Merry: Ik snap dat ik u een beetje overval, maar ik wil u graag uitnodigen voor een gesprek in het Kassam Stadion volgende week, heeft u dan tijd?

Denid: Uhhh, natuurlijk!

Merry: Ik betaal de reiskosten wel, we spreken u volgende week, goedemiddag.

Denid: Tot de volgende week, goedemiddag.

Na het telefoongesprek ging het kamertje in bij het bestuur van Gemert. Ik vertelde ze over mijn situatie, en hun begrepen natuurlijk dat ik de voorkeur gaf aan Oxford. We hebben toen afgesproken dat als ik niet in Engeland aan de slag kon, ik gewoon hoofdtrainer van Gemert zou worden.

(Later die week)

Nadat ik in Londen (Heathrow) was aangekomen, pakte ik de eerste trein naar Oxford.

In het gesprek met de heer Merry werd mij duidelijk gemaakt dat ik promotie moest afdwingen naar League 2. Ik heb toen gezegd dat ik er alles aan zou doen om dat te realiseren. En dat moest ook wel lukken met zo’n fans en zo’n schitterend stadion.

Next:

- Algemene informatie

- Voorbereiding

- De Transfers

Geplaatst
  • Auteur

How it all started.....

Het is januari 2006. Ik ben samen met mijn vriendin op vakantie in Londen. We bezochten vele verschillende steden zoals; Ipswich, Luton, Winchester etc.

Ik, als oud-voetballer, kijk mijn ogen uit, en dan met name naar de voetbalstadia. Maar eentje viel mij vooral op, namelijk ‘The Kassam Stadium’, de thuishaven van Oxford United. Ik stond versteld van de capaciteit van dit stadium, wat maarliefst 12.500 plaatsen telt.

Ik ga het stadion in en vraag wat meer informatie aan een van de medewerkers. Na een kort praatje kom ik erachter dat Oxford United in de Conference divisie voetbalt, te vergelijke met hoofdklasse voetbal in Nederland. Ik was verbaasd. Hoe kon zo’n groot stadion, dat net zo veel capaciteit telt als het stadium van Fortuna Sittard, voor een ploeg uit de hoofdklasse zijn. De medewerker vertelt mij opgewonden dat ze in de Conference National voetbalde. Ik begreep hem niet, hij vertelde me een paar seconde daarvoor dat ze gedegradeerd waren uit de League 2, en nog was de medewerker dolenthousiast. Ik dacht: ‘Die Engelse moeten wel een grote passie hebben voor hun club’. Hij bood me aan een rondleiding te geven door het stadion, maar mijn vriendin had het wel gezien en ik besloot niet in te gaan om het aanbod van de medewerker.

Eenmaal teruggekomen in Nederland, begon ik te denken. Ik was inmiddels gestopt met voetballen, dus besloot ik maar het diploma betaald voetbal te gaan halen. Nadat ik geslaagd was voor mijn diploma zocht ik natuurlijk een club om te leiden. Ik had mezelf bij verschillende clubs, in Nederland, aangeboden maar geen van hen had interesse.

Het einde van het seizoen naderde en ik had nog steeds geen club. Ik ging verschillende sites af, om te kijken wat de laatste geruchten waren in de voetbalwereld. Toen viel mijn oog op dit bericht.

1.jpg

Ik twijfelde geen moment. Ik pakte mijn telefoon en belde naar Engeland. Na een lang gesprek met voorzitter Nick Merry, bleek ik niet kandidaat nummer 1 te zijn. Merry vertelde me dat hun oog op een andere trainer was gevallen. Een beetje teleurgesteld hing ik de telefoon op en ging ik verder met het zoeken naar een andere club.

Intussen stond er een vacature open bij Gemert, een hoofdklasser. Ik heb daar gesolliciteerd en ze waren zeer te spreken. Net toen ik de contractbespreking in wou gaan, ging de telefoon

Merry: Ik snap dat ik u een beetje overval, maar ik wil u graag uitnodigen voor een gesprek in het Kassam Stadion volgende week, heeft u dan tijd?

Na het telefoongesprek ging het kamertje in bij het bestuur van Gemert. Ik vertelde ze over mijn situatie, en hun begrepen natuurlijk dat ik de voorkeur gaf aan Oxford. We hebben toen afgesproken dat als ik niet in Engeland aan de slag kon, ik gewoon hoofdtrainer van Gemert zou worden.

(Later die week)

Nadat ik in Londen (Heathrow) was aangekomen, pakte ik de eerste trein naar Oxford.

In het gesprek met de heer Merry werd mij duidelijk gemaakt dat ik promotie moest afdwingen naar League 2. Ik heb toen gezegd dat ik er alles aan zou doen om dat te realiseren. En dat moest ook wel lukken met zo’n fans en zo’n schitterend stadion.

Next:

- Algemene informatie

- Voorbereiding

- De Transfers

Geplaatst
  • Auteur

How it all started.....

1.jpg

(Later die week)

Next:

- Algemene informatie

- Voorbereiding

- De Transfers

Geplaatst

Mooie intro. Ik hoop dat je deze lijn kan doortrekken, want het ziet er echt goed uit jongen. KUTGW

Geplaatst
  • Auteur

Informatiescherm:

Info.jpg

Het bestuur eist dat ik kampioen wordt.

De Bookmakers denken dat ik om de titelstrijd zal meevechten.

Ik heb een transferbudget van €36,250

Voorbereiding:

1-Bristol.jpg

Een gelijke opgaande wedstrijd. Oxford creëerde niet veel kansen, in tegenstelling tot Bristol, die kans na kans kregen.

Oxford United raakte wel de paal nog door Duffy, maar door een uitstekend spelende Lee Johnson, werd er toch verdiend gewonnen door Bristol City.

2-Colchester.jpg

Een goede wedstrijd door de beide teams. Veel passes en creativiteit aan beide kanten, wat resulteerde in veel doelpunten.

Uiteindelijk won Colchester doordat het kwalitatief betere spelers had.

3-Bordeaux.jpg

Een uitstekende wedstrijd van Oxford United. Het kwalitatief hogere Bordeaux werd goed aangepakt, wat helaas niet tot een gelijkspel kon worden omgezet.

Bordeaux scoorde onverwacht uit een corner waarna het verzet van Oxford United gebroken was.

4-Plymouth.jpg

In deze wedstrijd scoorde beide ploegen er lustig op los. Na een vroege treffer van Hayles moest Oxford United de weg terug vinden.

Dit resulteerde in een doelpunt van Duffy, maar Hayles speelde uitmuntend, waardoor Oxford United gedeklasseerd werd.

5-Portsmouthres.jpg

Een saaie wedstrijd. Veel kansen maar deze werden niet benut.

(Wedstrijd wordt gespeeld door het samenwerkingsverband tussen Portsmouth en Oxford United).

6-Abbeville.jpg

Een makkelijke wedstrijd voor Oxford United tegen de laagvlieger uit Frankrijk, Abbeville.

Liet zien dat Oxford over uitstekende spitsen beschikt.

Het bestuur heeft naar mijn idee iets te goede tegenstanders gekozen voor de vriendschappelijke wedstrijden.

Daarom heb ik de laatste vriendschappelijke wedstrijd tegen Crystal Palace afgezegd, en een nieuwe geregeld tegen het mindere Abbeville, om de moraal omhoog te krikken.

Next:

- De Transfers

Geplaatst
  • Auteur

de Transfers:

Ik had een nogal kleine selectie, dus heb ik besloten om een paar spelers aan te trekken.

Transfer in:

Transfer-IN.jpg

James (18yo) : International -21 voor Wales, speelt als DM, zeer gedreven en heeft een goede versnelling

Sverrisson (20yo) : Een Zweedse verdediger, gedreven en een goede teamspeler.

Cieluch (18yo) : Een Poolse spits, is gedreven, heeft flair en is een goede afwerker.

Mazzola (19 yo) : Een Italiaanse middenvelder, heeft een goede techniek en brengt veel creativiteit.

Lomholt (18 yo) : Een Deense linksback, voor de toekomst, gedreven en een goede atleet.

Transfer uit:

Transfer-OUT.jpg

Hargreaves (34 yo) : Een Engelse middenvelder. Geen toegevoegde waarde meer, na de aankoop van Mazzola en James.

Loan in:

LOAN-IN.jpg

Door een samenwerkingsverband met Portsmouth kan ik daar spelers lenen zonder hun salaris van te betalen. :mrgy:

Fordyce (18yo) : Een Noord-Ierse vleugelspeler. Heeft een goede paas en cross. Is ook een goede atleet

Begovic (19yo) : Een Canadese keeper. Heeft over het algemeen goede punten. Erg goed in duiken en uitkomen.

Roberts (17yo) : Een Engelse centrale verdediger. Goede tackelaar, zeer gedreven.

Screenies op aanvraag! :mrgy:

Next:

- Eerste competitiehelft

Geplaatst

Leuke club su6 verder kampioen worden moet wel leuke met die selectie heb zelf ook met de club gespeelt

Geplaatst
  • Auteur

Eerste competitiehelft:

Hieronder zien jullie de opstelling die ik meestal gebruik, ik moet wel zeggen dat ik veel roteer, dus zal deze opstelling niet altijd gebruikt worden.

Opstelling.jpg

De selectie per 10 jan. '07

Selectie.jpg

De spelers staan gerangeerd op gemiddelde beoordeling.

Cieluch staat dus eerste, met een gemiddelde van 7.50 in 26 wedstrijden.

De stand per 10 jan. '07

Stand.jpg

De gespeelde wedstrijden vanaf 12 aug. '06

Uitslagen.jpg

In het volgende seizoen zal ik meer aandacht gaan besteden aan het grafisch brengen van uitslagen. Nu doe ik dat niet, aangezien ik niet denk dat dit enige meerwaarde heeft voor een ploeg uit de Conference

Next:

- Einde Seizoen #1 - Oxford United

Screens op aanvraag!

Geplaatst
  • Auteur

Einde Seizoen #1 - Oxford United

Ja, enzo komt mijn eerste seizoen bij Oxford United tot een eind.

Met het kampioenschap en de FA Trophy (niet te verwarren met de FA Cup) die ik gewonnen heb, lijkt mij dit geen slecht seizoen te zijn geweest.

Nu hopen dat ik dit niveau in The League 2 kan vasthouden :p

Resultaten 2e competitiehelft:

Uitslagen2e.jpg

Eindstand Conference National 06/07

Stand2e.jpg

Next:

- Voorbereiding seizoen #2

- Transfers seizoen #2

Geplaatst

Waaw 101 punten... Knap man !!

Op naar je tweede seizoen, ben benieuwd wie je gaat binnenhalen?

Geplaatst
  • Auteur

Voorbereiding seizoen #2

Friendly-Norwich.jpg

Mijn eerste wedstrijd in het nieuwe seizoen. Had nog niet alle spelers tot mijn beschikking.

Norwich speelde sterk, waar ik niets tegen in kom brengen. Een verdiende zege van Norwich.

Friendly-Middlesbrough.jpg

Hier had ik de beschikking over een paar nieuwe krachten, o.a Chris Sutton en Rik Platvoet.

Ik speelde redelijk tot goed, maar dit kwam ook door het slechte spel van Middlesbrough. Ik kreeg misschien zelfs iets te weinig.

Friendly-NotForrest.jpg

Een gelijkopgaande wedstrijd waarin ik uiteindelijk aan het langste eind trok,

door een laat doelpunt van mijn nieuwe aankoop Westerblad.

Friendly-PortsRES.jpg

Weer de jaarlijkse wedstrijd tegen de Reserves van Portsmouth. Die zijn dit seizoen iets minder belangrijk.

Een verdiende zege van mij, in een wedstrijd die ik dicteerde

Transfers seizoen #2

Inkomende transfers:

Spelers-Kuperus.jpgSpelers-Platvoet.jpg

Spelers-Westerblad.jpgSpelers-Johansson.jpg

Spelers-Sutton.jpgSpelers-Tornstrand.jpg

Kuperus: Ik had nog een keeper nodig, na het vertrek van huurling Begovic, en vond deze in routinier Kuperus.

Platvoet: Een kopsterke spits, die de bal goed kan vasthouden.

Westerblad: Een Zweeds talent, die vooral als centrale middenvelder zal spelen.

Johansson: Nog een Zweeds talent, zal moeten strijden voor een plaats als verdedigende middenvelder.

Sutton: Een oude rot in het vak, maar nog steeds een kwalitatief goede spits.

Tornstand: En nog een Zweeds talent, die vooral als Rechtervleugel zal fungeren.

Uitgaande Transfers:

Transfer-OUT.jpg

Basham: Had ik niet meer nodig na het overtollige aantal spitsen.

Brevett: Routenier, met z'n 37 jaar, kon niet rekenen op een basisplaats.

Beechers: Reserve-speler, contract werd niet verlengd.

Robinson: Reserve-speler, contract werd niet verlengd.

Cieluch: Mijn beste speler. Kreeg een bod van Cardiff, wat de voorzitter niet wou laten schieten.

Geplaatst
  • Auteur

Toekomstige Transfers:

Spelers-Blomkvist.jpgSpelers-Okkonen.jpg

Blomkvist: Een Zweeds talent, die ik wil opleiden tot een grote speler.

Okkonen: Een slimme speler, kan op het middenveld overal uit te voeten.

Verder een huurling, Jordan(keeper) als reserve keeper van Portsmouth. Verder geen aankopen gedaan. SCREENIES OP AANVRAAG

De selectie:

Selectie.jpg

Next:

- Eerste competitiehelft:

Geplaatst

Hele goede prestaties. Je koopt wel veel Zweedse spelers, heeft dat een reden?

Btw, niet om je af te kraken, maar ik zou alleen nog maar in het Nederlands blijven schrijven want in de Engelse tekst zaten nog wat stijlfoutjes. Verder ziet het er heel leuk uit! Maak je de lay-outs met Photoshop?

Geplaatst

Lekkere selectie alleen zie ik dat je in je slecetie op de linkerkant maar 1 speler hebt, 1 linksback...

Geplaatst

Als ik zo je ploeg bekijk zie ik idd dat je héél snel in verdedigingsnood kan geraken... Spitsen zijn er genoeg maar achteraan zit je wat dunnetjes volgens mij!

Die Sutton, is dat die jongen die ooit bij Celtic speelde?

Doe zo verder, véél succes !!

Geplaatst

Ziet er heel leuk uit, ook een mooie selectie. Mag ik een screentje van Sutton?

Geplaatst
  • Auteur

@Dyllanw: Ik koop veel Zweedse spelers omdat ik Zweden als background heb, en deze ook geïnteresseerd zijn om naar mijn ploeg te komen. Verder denk ik dat er veel Zweedse talenten zijn.

En ja, voor die lay-out gebruik ik Photoshop. Stijlfouten komen door het gehaaste werk :$.

@roelp: In de verdediging speel ik sowieso alleen met 3 centrale verdedigers dus daarvoor heb ik niet echt een back nodig. Aanvallend links gebruik ik spitsen, die ik train voor de positie AML. Meestal is dit Odubade door zijn aanzet en tempo.

@Paul Boskamp: Ik kan misschien nog een verdediger kopen, aan de andere kant heb ik 4 spelers die zowel als centrale verdediger als verdedigende middenvelder kunnen spelen.

@Lucas: Dankje, ik zal een screenie maken zodra ik thuis ben :)

Verder iedereen bedankt voor het commentaar, ook feedback is goed hoor Dyllanw ;)

Geplaatst
  • Auteur

Screenie van Chris Sutton, die inderdaad bij Celtic heeft gespeeld!

Sutton.jpg

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.