Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Arsenal.png

Arsenal FC is een voetbalclub uit Engeland, opgericht als Dial Square, eind 1886. De club veranderde de naam in 'Woolwich Arsenal' aangezien de oprichters van oorsprong wapenfabrikanten waren in de wapenfabriek in Zuid-Londen. De bijnaam 'The Gunners' lag voor de hand (Arsenal betekent 'arsenaal': een wapenfabriek of wapenopslagplaats).

De club speelt in het rood en wit, en de thuisbasis is sinds augustus 2006 het Emirates Stadium. Dat jaar werd afscheid genomen van het oude Highbury-stadion.

Arsenal behoort tot de beste clubs van Engeland. De club won diverse keren de titel in de Premier League, waaronder in het seizoen 2003/04, waarin ze het hele seizoen niet verloren. Hiermee was Arsenal de eerste club sinds Preston North End die dat lukte. Preston NE deed dat in het oprichtingsseizoen van de Football League, 1888/89.

In 2006 stond Arsenal in de UEFA Champions League in de finale in het Franse Stade de France in Parijs tegen FC Barcelona. De club had in de halve finales over twee wedstrijden het Spaanse Villarreal verslagen. In de finale werd er na het openingsdoelpunt van Arsenal toch nog twee keer gescoord in de tweede helft door Barcelona, waardoor Arsenal de beker misliep. Het was de eerste keer voor Arsenal dat de club in de finale stond. Het was Bergkamp's eerste keer in de Europacup 1 finale en tevens de laatste. Hij stopt als voetballer, hij kwam niet in actie in de wedstrijd.

Erelijst

Engels landskampioenschap(13x)

1930-31, 1932-33, 1933-34, 1934-35, 1937-38, 1947-48, 1952-53, 1970-71, 1988-89, 1990-91, 1997-98, 2001-02, 2003-04

FA Cup(10x)

1930, 1936, 1950, 1971, 1979, 1993, 1998, 2002, 2003, 2005

League Cup(2x)

1987, 1993

Europacup II(1x)

1994

LG Amsterdam Tournament (1x)

2005

Er moet dus wat prijzen bij :banana:

NEXT:

De presentatie van de nieuwe manager;

Eventuele transfers;

Interview in Studio Voetbal.

• Antwoorden 51
  • Weergaven 104
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Arsenal.png

Arsenal FC is een voetbalclub uit Engeland, opgericht als Dial Square, eind 1886. De club veranderde de naam in 'Woolwich Arsenal' aangezien de oprichters van oorsprong wapenfabrikanten waren in de wapenfabriek in Zuid-Londen. De bijnaam 'The Gunners' lag voor de hand (Arsenal betekent 'arsenaal': een wapenfabriek of wapenopslagplaats).

De club speelt in het rood en wit, en de thuisbasis is sinds augustus 2006 het Emirates Stadium. Dat jaar werd afscheid genomen van het oude Highbury-stadion.

Arsenal behoort tot de beste clubs van Engeland. De club won diverse keren de titel in de Premier League, waaronder in het seizoen 2003/04, waarin ze het hele seizoen niet verloren. Hiermee was Arsenal de eerste club sinds Preston North End die dat lukte. Preston NE deed dat in het oprichtingsseizoen van de Football League, 1888/89.

In 2006 stond Arsenal in de UEFA Champions League in de finale in het Franse Stade de France in Parijs tegen FC Barcelona. De club had in de halve finales over twee wedstrijden het Spaanse Villarreal verslagen. In de finale werd er na het openingsdoelpunt van Arsenal toch nog twee keer gescoord in de tweede helft door Barcelona, waardoor Arsenal de beker misliep. Het was de eerste keer voor Arsenal dat de club in de finale stond. Het was Bergkamp's eerste keer in de Europacup 1 finale en tevens de laatste. Hij stopt als voetballer, hij kwam niet in actie in de wedstrijd.

Erelijst

1930-31, 1932-33, 1933-34, 1934-35, 1937-38, 1947-48, 1952-53, 1970-71, 1988-89, 1990-91, 1997-98, 2001-02, 2003-04

FA Cup(10x)

League Cup(2x)

1987, 1993

Europacup II(1x)

1994

2005

NEXT:

Eventuele transfers;

Geplaatst
  • Auteur

Arsenal.png

Erelijst

FA Cup(10x)

League Cup(2x)

1987, 1993

Europacup II(1x)

1994

2005

NEXT:

Eventuele transfers;

Geplaatst
  • Auteur

wenger%20mais%20longe.jpg

"Arsenal laat Wenger gaan"

Tot iedereen zijn verbazing is Wenger opgestapt als manager

van Arsenal. Hij wist vorig seizoen weer niet kampioen te

worden dus het bestuur besloot hem de laan uit te sturen.

Wenger had nog een contract tot 2010 maar het bestuur

besloot het dus te verbreken. Wenger heeft er 11 seizoenen

de leiding gehad.

Over mogelijke opvolgers word er druk gesproken.

Ferguson bleek ruzie te hebben bij Manchester United met

Giggs maar dat hij naar Arsenal gaat is werkelijk onmogelijk.

Ook word er gesproken over ene Gabi Eshkoli.

De 13 jarige Eshkoli zou de leiding over moeten nemen.

De Israëlier heeft alleen de F1 van HSV Sport 1889 getraind

maar voor de rest heeft hij geen ervaring.

Geplaatst
  • Auteur

sportzomer_achter.jpg

Gabi Eshkoli aan tafel met Jack van Gelder en Hugo Brost

JG: Welkom Gabi.

GE: Bedankt,

JG: Jij word in verband gebracht met Arsenal,

GE: Ja dat klopt, ze hebben mij al gebelt.

JG: Wanneer komen er verdere gesprekken tussen jou en het bestuur?

GE: Morgen mag ik met een first class vliegtuig naar Londen vertrekken.

JG: Ga je tekenen?

GE: Alleen als Henry blijft.

HB: Als Henry weg gaat krijg je toch genoeg geld voor andere spelers?

GE: Het leek me gewoon grappig als ik Henry kon opstellen.

HB: BULLSHIT

GE: Tsja de F1 van HSV Sport had geen Ronaldinho of zo hé.

HB: Ah jij bent een domme trainer je gaat niet eens door in de CL

GE: Is dat een uitnodiging voor het eind van het seizoen dat ik hier met de CL beker zit

HB: Deal!

GE: Mooi, kan ik nu weer gaan want ik heb honger?

JG: Ja is goed, Later mannetje

GE: Ja doei.

Geplaatst
  • Auteur

Transfernieuws:

1171990808_thumb_Akinfeev.PNG

Arsenal heeft haar pijlen gericht op Igor Akinfeev. De doelman van CSKA Moskou en de Russische nationale ploeg moet na dit seizoen de opvolger worden van Jens Lehmann. De Duitser is inmiddels 37 jaar en lijkt er met de Londenaren niet uit te komen wat contractverlenging betreft. Lehmann wil een tweejarig contract, terwijl Arsenal het beleid heeft dat het spelers boven de dertig jaar niet langer dan een eenjarige verbintenis geeft. De 20-jarige Akinfeev is sowieso gewild bij top clubs. AC Milan ziet een toekomst voor hem weggelegd in San Siro. Bij de Rossoneri moet hij de Braziliaan Dida opvolgen.

UPDATE:

Akinfeev heeft zojuist een contract getekend voor Arsenal tot 2010.

De Russische doelman komt voor 14 miljoen naar Londen.

jasp21.JPG

Vurnon Anita

Vurnon Anita word toegevoegd aan de selectie van Arsenal.

Hij tekent een contract voor 3 jaar en is gehaald voor de toekomst.

Arsenal moest 850k betalen.

Anita maakte op 16 jarige leeftijd al zijn debuut voor Ajax, maar wist geen potten te breken.

Verder kwamen John Goossens en Matthew Lam ook over van Ajax, Lam werd gelijk verhuurt

aan AA Gent vanwege geen werkvergunning.

Geplaatst

Lekkere keeper! Die ouwe bok kan ze biezen pakken!

Mooi dat je die talentjes hebt kunnen halen! Ga zo door :)

Geplaatst
  • Auteur

thierry%20henry.jpg

Thierry Henry was belangrijk voor Arsenal tegen Standard Luik.

Wij konden gewoon makkelijk door naar de volgende rondes.

2vsezcm.jpg

2ex0oqa.jpg

Loting:

2mowcwh.jpg

Gewoon makkelijke loting, eerste worden is een doel.

Geplaatst

Celtic, Werder Bremen....makkelijk? Levski hoeft niet eens de moeite te nemen om af te reizen naar Londen :P!

Zo te zien gaat mijn cluppie (Ajax) ook naar de volgende ronde! Barca, eitje zou ik zeggen :P

Geplaatst
  • Auteur

43ndrvp.jpg

"Tim Cahill komt naar Arsenal"

Arsenal heeft een fantastische aankoop gedaan.

Tim Cahill komt naar Arsenal voor maarliefst 13,25 milj.

Tim Cahill speelde eerder voor Everton.

Geplaatst

Super aankoop man Tim Cahill! Maar je hebt toch al wel redelijk wat aanvallend ingestelde middenvelders, Hleb, Baptista, Rosicky, Ljunberg, Walcott, (van Persie).

Dat intervieuw bij studio sport is ook wel tof gedaan man!

succes verder, ik ben ook met Arsenal begonnen en het is een leuke club.

Geplaatst
  • Auteur
Super aankoop man Tim Cahill! Maar je hebt toch al wel redelijk wat aanvallend ingestelde middenvelders, Hleb, Baptista, Rosicky, Ljunberg, Walcott, (van Persie).

Dat intervieuw bij studio sport is ook wel tof gedaan man!

succes verder, ik ben ook met Arsenal begonnen en het is een leuke club.

Hleb gebruik ik voor rechts, Baptista in de spits, Rosicky dat is ook een speler achter de spitsen , Ljunberg voor de flanken, Walcott laat ik vaak in de spits staan en Van Persie is ook niet echt een AM

Geplaatst
  • Auteur

334u8tx.jpg

Fantastische wedstrijden gespeeld alleen sommige vond ik wel wat minder gaan, we staan nu 2e en in de CL gaat het werkelijk uitstekend!

NEXT:

Update CL.

League Cup,

Geplaatst

Cahill is een waanzinnig goede speler in FM07, haalde hem ook met MAn Utd!!

Een zéér goede transfer die rendeert meteen!!

Knappe ploeg heb je hoor!!

Geplaatst
  • Auteur

2f0em3m.jpg

2rrwktz.jpg

2ps3q08.jpg

44sgagz.jpg

2ir2n4j.jpg

2v929f4.jpg

2coiio8.jpg

Doelstelling bereikt :D

2ag0km1.jpg

Ach ja nu kan ik gelijk zien waar ik aan toen ben :D

Geplaatst

Ziet er goed uit hoor! Prima prestaties vooralsnog!

Misschien overheen gelezen, maar in welke formatie speel je?

Geplaatst

Lekker dan de finale en die ook winne he:checkit: ziet er allemaal supernetjes uit:clap:

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.