Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Ik speel dit spel nog niet zo lang en FM 2007 is het eerste deel dat ik speel uit de FM reeks. Dus ik snap het spel ook nog niet op en top maar probeer zoveel mogelijk zelf uit te vinden.

Ik heb laatst op deze site een hulp schema voor een 4-3-3 tactiek gevonden. Toegepast bij mijn Ajax-team (wel zo nu en dan wat aanpassingkjes gemaakt aangezien het niet helemaal lekker loopte bij mij..) maar het loopt niet lekker. Zover ik begrepen heb in die handleiding (kan zijn dat ik het fout had) staat er dat je de passes kort moet houden met snel. Maar ondertussen krijg ik bij tips de tip om kort passen te combineren met langzaam. :O]: Kortom, het gaat niet helemaal goed bij mij. Ik zit nu in Februari 2007:( Ik leid veel balverlies en krijg veel tegen goals. Mijn twee verdedigers zijn dus Stam en Vermaelen. Maar wat ik vaak zie gebeuren is dat de tegenstander de bal heeft en bijv. richting de linkerzijde van mijn achterlijn dribbelt en dat bijv. Vermaelen ernaartoe gaat en Stam ook die richting in maar ondertussen staat een aanvaller van de tegenstander helemaal vrij vlak voor mijn doelgebied, die andere aanvaller met de bal omspeelt Vermaelen, Stam staat er ergens tussenin en de aanvaller met de bal kan de bal passen naar de andere vrijstaande aanvaller, die neemt aan waar die alle tijd voor heeft en boem Goal. :X

Hier wat screens van mijn opstelling en team instelling (Donk staat er normaal niet in daar staat dan normaal Vermaelen maar dit was om uit te proberen):

2005882748340886124_rs.jpg

2005899780817224658_rs.jpg

Dus wat te doen? :?(

Geplaatst
  • Auteur

Ik speel dit spel nog niet zo lang en FM 2007 is het eerste deel dat ik speel uit de FM reeks. Dus ik snap het spel ook nog niet op en top maar probeer zoveel mogelijk zelf uit te vinden.

Ik heb laatst op deze site een hulp schema voor een 4-3-3 tactiek gevonden. Toegepast bij mijn Ajax-team (wel zo nu en dan wat aanpassingkjes gemaakt aangezien het niet helemaal lekker loopte bij mij..) maar het loopt niet lekker. Zover ik begrepen heb in die handleiding (kan zijn dat ik het fout had) staat er dat je de passes kort moet houden met snel. Maar ondertussen krijg ik bij tips de tip om kort passen te combineren met langzaam. :O]: Kortom, het gaat niet helemaal goed bij mij. Ik zit nu in Februari 2007:( Ik leid veel balverlies en krijg veel tegen goals. Mijn twee verdedigers zijn dus Stam en Vermaelen. Maar wat ik vaak zie gebeuren is dat de tegenstander de bal heeft en bijv. richting de linkerzijde van mijn achterlijn dribbelt en dat bijv. Vermaelen ernaartoe gaat en Stam ook die richting in maar ondertussen staat een aanvaller van de tegenstander helemaal vrij vlak voor mijn doelgebied, die andere aanvaller met de bal omspeelt Vermaelen, Stam staat er ergens tussenin en de aanvaller met de bal kan de bal passen naar de andere vrijstaande aanvaller, die neemt aan waar die alle tijd voor heeft en boem Goal. :X

Hier wat screens van mijn opstelling en team instelling (Donk staat er normaal niet in daar staat dan normaal Vermaelen maar dit was om uit te proberen):

2005882748340886124_rs.jpg

2005899780817224658_rs.jpg

Dus wat te doen? :?(

Geplaatst

Re: Problemen met 4-3-3 Tactiek

Er zijn een aantal dingen die in mijn ogen niet kloppen maar ik ben nu veelste brak om hele lappen teksten te typen. Morgen komt mijn verdere uitleg hierover.

Geplaatst
  • Auteur

Hartstikke bedankt voor de hulp alvast! :thumb:

Geplaatst

Maar wat ik vaak zie gebeuren is dat de tegenstander de bal heeft en bijv. richting de linkerzijde van mijn achterlijn dribbelt en dat bijv. Vermaelen ernaartoe gaat en Stam ook die richting in maar ondertussen staat een aanvaller van de tegenstander helemaal vrij vlak voor mijn doelgebied
Dit komt volgens mij door je pressing, ik zou het een paar tikjes naar links zetten. Maar er zijn hier allemaal experts, die weten het vast beter dan mij :cab:
Geplaatst
Dit komt volgens mij door je pressing, ik zou het een paar tikjes naar links zetten. Maar er zijn hier allemaal experts, die weten het vast beter dan mij :cab:

Volgens mij heb je gelijk. :)

Daniel_vT, heb je "Pressing" van je VC's op "Team" staan? Bij jouw teaminstellingen staat "Pressing" namelijk op "Vaak".

Ik heb "Pressing" bij elke speler anders ingesteld. Mijn VC's pressen gevarieerd (een paar tikjes naar links vanaf het midden). Maar dat moet je zelf bepalen. Door veel pressing lopen je spelers uit hun positie.

Zoals Matthew al zei: er zijn hier echte experts. Ik ben ook nog een noob wat tactiek betreft.

Geplaatst

Ik heb geen zin om een lang verhaal te gaan typen, maar 2 dingen kan ik je zo wel vertellen, je passinsstijl is té kort en je verdediger is té ver opgeschoven

Geplaatst
  • Auteur

Hmm.. Tegen Vitesse gebeurt weer hetzelfde, zou iemand mij uitgebreid kunnen helpen? Als er meerdere screens of meer informatie nodig is moet het maar gezegd worden.

Geplaatst

Kan ik de screens van je spelers zien?

Als ik je team instructies bekijk is het denk ik té kort en je verdedigende lijn is teveel opgeschoven. Je hebt dan niet echt heel breedt dan krijg té kleine ruimtes. Zet je verdedigende lijn eens 2 tikjes van het midden af. Breedte op de helft tussen de helft en rechterkant en tempo in het midden van het midden en de linkerkant *hetzelfde als je bij tijd winnen hebt).

Dit zou al kunnen helpen maar je spelersinstructies zou ik wel eens willen zien ;)

Geplaatst

Zet sowieso een MC in het veld, dus davids of gabri op het middenveld en niet VM. Daar is nu een leegte. Als dit beter werkt zet je ze allebei met een pijltje op de MC positie. Ik denk dat je tegenaanval uit moet zetten want je speelt aanvallend. Als het probleem tegendoelpunten is, moet je de defensieve lijn meer terug laten zakken, zet hem op de helft van de helft, dus ongeveer net zo ver als de breedte van het spel.

Hopelijk werkt het :)

Geplaatst

Gewoon 4 verdedigers op een lijn, dan een VM dan 2 CM's en dan een AMR en een AML en een Spits.

Een van de MC's iets aanvallender instellen als de ander.

Succes.

Ik zal binnenkort mijn eigen 4-3-3 even uploaden, loopt aardig met PSV. Misschien heb je daar dan wat aan ofzo.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.