Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Bij het maken van een tactiek wordt deze speler door de meesten/sommigen altijd overgeslagen. Hij moet toch alleen maar wat ballen tegenhouden en jouw redder in nood zijn als je hevig onder druk staat. Ik heb het natuurlijk over de keeper. Geef jij jouw keeper nog speciale instructies?

Ik werk met een 'sweeper keeper', met dank aan Jurgen. Mijn verdedigingslinie schuif ik meestal op en daardoor komt er dus een ruimte tussen mijn verdedigers en de keeper. Zo kunnen spelers van de tegenpartij de bal in die ruimte plaatsen, zodat hun snelle aanvallers scoringskansen krijgen. Ik geef de keeper de instructie om die ruimte in te lopen en de bal weg te schoppen wanneer de bal daar geplaatst wordt. Dit doe ik door middel van 11 clickjes bij de mentaliteit, de keeper 'long' te laten passen en hem gevarieerd/mixed te laten pressen.

Verder stel ik in dat de keeper nooit met de bal mag lopen. Ik heb vervelende ervaringen gehad met keepers die een speler uit willen dollen, de speler de bal afpakt en in het doel schiet. Ook stel ik in dat hij bij vrije trappen en corners achterin moet blijven. Want het gebeurt vaak genoeg dat de keeper gezellig mee naar voren gaat bij een vrije trap en/of een hoekschop.

Geplaatst
  • Auteur

Bij het maken van een tactiek wordt deze speler door de meesten/sommigen altijd overgeslagen. Hij moet toch alleen maar wat ballen tegenhouden en jouw redder in nood zijn als je hevig onder druk staat. Ik heb het natuurlijk over de keeper. Geef jij jouw keeper nog speciale instructies?

Ik werk met een 'sweeper keeper', met dank aan Jurgen. Mijn verdedigingslinie schuif ik meestal op en daardoor komt er dus een ruimte tussen mijn verdedigers en de keeper. Zo kunnen spelers van de tegenpartij de bal in die ruimte plaatsen, zodat hun snelle aanvallers scoringskansen krijgen. Ik geef de keeper de instructie om die ruimte in te lopen en de bal weg te schoppen wanneer de bal daar geplaatst wordt. Dit doe ik door middel van 11 clickjes bij de mentaliteit, de keeper 'long' te laten passen en hem gevarieerd/mixed te laten pressen.

Verder stel ik in dat de keeper nooit met de bal mag lopen. Ik heb vervelende ervaringen gehad met keepers die een speler uit willen dollen, de speler de bal afpakt en in het doel schiet. Ook stel ik in dat hij bij vrije trappen en corners achterin moet blijven. Want het gebeurt vaak genoeg dat de keeper gezellig mee naar voren gaat bij een vrije trap en/of een hoekschop.

Geplaatst

Re: De sluitpost

Ik gebruik ook wel weeper keeper, maar meestal opteer ik voor een keeper met geen vrijheid geen mentaliteit geen etc. Dit omdat ik vaak op de counter speel met een diepe verdedigende linie..

Geplaatst

Und? De meeste instellingen zijn afhankelijk van de kwaliteiten van de doelman. VB, een keeper die niet kan uitgooien geef je geen quick throw instructie mee.

Geplaatst

Ik stel zijn mentaliteit vaak in zoals de verdedigingslinie. Verder wat Guido zegt over trows, maar ik houd ook rekening bij wat past bij de tactiek. Pass naar verdediger als we opbouwen, snelle inworp bij een countertactiek, lange bal met sterke koppers / targetman.

Geplaatst

Defender collect heeft alleen maar zin als je verdediger ook kan opbouwen. Zeg maar een type á la Bobo Baldé laat ik het liefst zo weinig mogelijk dingen doen die inhouden dat hij een bal in de voeten krijgt.

Geplaatst

Jup, maar mijn backs, die vaak wel goed op kunnen bouwen en passen over de zijkanten werkt prima. Daarom gebruik ik het in combi met passen via de flanken in de teaminstructies. En het is beter dan de bal maar gewoon wegrossen en verliezen.

Geplaatst

Driemansverdediging heeft geen backs, dus ik ros het ding meestal naar de targetman toe. Spits van 1.90 ofzo die het ding dan doorkopt waarna de wingers kunnen doorbreken. De AI kan daar dus totaal niet mee omgaan.

Geplaatst

Ik laat de keeper met een aanvallende instelling spelen... Voor de rest bijna alles gemiddeld, alleen passing heb ik op kort ingesteld.. Heb met Valdes bij Barça vaak gehad dat hij de ballen hard en ver wegpeerde... en vervolgens de bal net zo hard weer terug kreeg... en dan bedoel ik over zich heen! Sindsdien gaat het op die manier een stuk beter... Heb trouwens ook maar Buffon gekocht :)

Geplaatst

Driemansverdediging heeft geen backs, dus ik ros het ding meestal naar de targetman toe. Spits van 1.90 ofzo die het ding dan doorkopt waarna de wingers kunnen doorbreken. De AI kan daar dus totaal niet mee omgaan.

Dat valt trouwens ook op bij centrale verdedigers die de bal wegtrappen als interceptie, bal komt aan bij de spits die danwel doorkopt of gewoon vrije doorgang heeft naar de goal.

Geplaatst

Ik stel vooral type Baldé verdedigers op, dus fysieke über menschen. Die zorgen er voor dat een aanvaller amper een kans krijgt, maar opbouwen kunnen ze niet.

Geplaatst
  • Auteur

Ik gebruik ook wel weeper keeper, maar meestal opteer ik voor een keeper met geen vrijheid geen mentaliteit geen etc. Dit omdat ik vaak op de counter speel met een diepe verdedigende linie..

Ja, een keeper krijgt van mij ook geen creatieve vrijheid.

Geplaatst

Und? De meeste instellingen zijn afhankelijk van de kwaliteiten van de doelman. VB, een keeper die niet kan uitgooien geef je geen quick throw instructie mee.

Ik doe meestal defender collect, maar dat hangt er idd vanaf. Bij Fctwente heeft bijv. Wilkshire voor passing 20.. ook Zomer en Wielaert kunnen wel aardig opbouwen..

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.