Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Mijn eigen tactiek voor FM2007:

Werkte meer dan goed genoeg voor Anderlecht, Marseille, Ajax en HSV

redrabbit07.JPG

Download RedRabbit2007.tac

Download RedRabbit2007_def.tac, de licht defensievere versie.

Belgie:

Belgische Landskampioen (x2) met Anderlecht

Beker van Belgie (x2) met Anderlecht

Belgische Supercup (x3) met Anderlecht

Frankrijk:

3de in Franse eerste divisie met Marseille (slechts 2de helft van het seizoen 'ingevallen')

2de in Franse eerste divisie met Marseille

Franse Landskamioen met Marseille

Franse Ligabeker (x2) met Marseille

Franse Super Cup (runners-up) met Marseille

Beker van Frankrijk (x2) met Marseille

Nederland:

Nederlandse Landskampioen met Ajax

Beker van Nederland (runners-up) met Ajax

Duitsland:

Duitse Landskampioen met HSV

Duitse ligabeker met HSV

Spanje:

2de in Spaanse Primera Division met Real Madrid

Spaanse landskampioen met Real Madrid

Beker van Spanje

Australie:

Australische A-League Challenge Cup met Sydney FC

Beker van Austalie met Sydney FC

Hyundai A-League met Sydney FC

Hyundai A-League Final Series met Sydney FC

Europa:

Eurocup winnaar met Ajax

Champions League (runners-up) met Marseille

Champions League winnaar (x2) met Real Madrid

European Super Cup met Real Madrid

European U21 Championship met Belgie -21

Azie:

Aziatisch kampioen 2011 met Australia

Wereld:

Wereldkampioen 2014 met Israel

Wereldkampioenschap voor clubs met Real Madrid

• Antwoorden 58
  • Weergaven 118
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Mijn eigen tactiek voor FM2007:

Werkte meer dan goed genoeg voor Anderlecht, Marseille, Ajax en HSV

redrabbit07.JPG

Download RedRabbit2007.tac

Download RedRabbit2007_def.tac, de licht defensievere versie.

Belgie:

Belgische Landskampioen (x2) met Anderlecht

Beker van Belgie (x2) met Anderlecht

Belgische Supercup (x3) met Anderlecht

Frankrijk:

3de in Franse eerste divisie met Marseille (slechts 2de helft van het seizoen 'ingevallen')

2de in Franse eerste divisie met Marseille

Franse Landskamioen met Marseille

Franse Ligabeker (x2) met Marseille

Franse Super Cup (runners-up) met Marseille

Beker van Frankrijk (x2) met Marseille

Nederland:

Nederlandse Landskampioen met Ajax

Beker van Nederland (runners-up) met Ajax

Duitsland:

Duitse Landskampioen met HSV

Duitse ligabeker met HSV

Spanje:

2de in Spaanse Primera Division met Real Madrid

Spaanse landskampioen met Real Madrid

Beker van Spanje

Australie:

Australische A-League Challenge Cup met Sydney FC

Beker van Austalie met Sydney FC

Hyundai A-League met Sydney FC

Hyundai A-League Final Series met Sydney FC

Europa:

Eurocup winnaar met Ajax

Champions League (runners-up) met Marseille

Champions League winnaar (x2) met Real Madrid

European Super Cup met Real Madrid

European U21 Championship met Belgie -21

Azie:

Aziatisch kampioen 2011 met Australia

Wereld:

Wereldkampioen 2014 met Israel

Wereldkampioenschap voor clubs met Real Madrid

Geplaatst

Re: RedRabbit2007

Dit is denk ik wel één van de soberste formaties die de afgelopen tijd hier als tactiek gepost zijn. Maar dat vind ik juist wel tof. Zou je er misschien iets meer over kunnen vertellen? Wat is je gedachte achter de tactiek, waarom is ie zo sober, is het een aanvallende tactiek of juist niet etc. ? Screenshotje van de teaminstructies misschien :) ?

Geplaatst
  • Auteur

rr2007_instr.jpg

Inderdaad een sobere tactiek, maar hij werkt in ieder geval erg goed voor mij.

Waarom zo sober? Nuja, waarom moeilijk doen :checkit:

In het verleden ook al de succesvolle red-diablo gemaakt (nee niet de eerste diablo, de versie voor de CM/FM erna) en de voorloper van deze de RedRabbit2006 (voor FM2006 uiteraard)

Commentaar, maar vooral resultaten zijn steeds welkom. Met Ajax heb ik in heel het seizoen zelfs geen enkele match verloren en met HSV slecht een 4 tal ofzo. Maarja alles hangt ook sterk af van het team en de spelers.

Geplaatst

rr2007_instr.jpg

Inderdaad een sobere tactiek, maar hij werkt in ieder geval erg goed voor mij.

Waarom zo sober? Nuja, waarom moeilijk doen :checkit:

In het verleden ook al de succesvolle red-diablo gemaakt (nee niet de eerste diablo, de versie voor de CM/FM erna) en de voorloper van deze de RedRabbit2006 (voor FM2006 uiteraard)

Commentaar, maar vooral resultaten zijn steeds welkom. Met Ajax heb ik in heel het seizoen zelfs geen enkele match verloren en met HSV slecht een 4 tal ofzo. Maarja alles hangt ook sterk af van het team en de spelers.

Stel ik zou deze tactiek met Fenerbahce gebruiken, zou ik dan domineren :D?

Geplaatst

Ik zou zeggen probeer het uit en ge zult zien.

Geplaatst

Werkt aardig tot nu toe, met FC Emmen gepromoveerd en sta nu na 21 wedstrijden 11e.

Counterattack wel uitgevinkt, en dat gaat stukken beter :)

Geplaatst
  • Auteur
Werkt aardig tot nu toe, met FC Emmen gepromoveerd en sta nu na 21 wedstrijden 11e.

Counterattack wel uitgevinkt, en dat gaat stukken beter :)

Hangt natuurlijk van ploeg tot ploeg af hé, ik speel het altijd graag met counter attack. Als je dan al eens achter staat en de tegenstander wil net dat ietsje teveel plak je hem gewoon het deksel op de neus :)

Ben nu ook aan het testen wat het geeft als je de verdediging op mentaliteit 'normaal' zet, uitgetest in ChampionsLeague halve finale tegen Arsenal en gaf me 1-3 winst in de uitmatch.

Nadien toch maar terug overgegaan naar de 'oude versie'

Met Israel de wereldbeker gewonnen, nu moet ik wel toegeven dat ik geluk had met het feit dat ik tegen de 'zwakkere' teams mocht spelen

israel1.jpg

israel2.jpg

Heb gewoon 1 opstelling genomen, en di spelers er heel de tijd laten staan (behalve bij blessures) eigenlijk heb ik dus alleen maar gekeken en gezien dat het goed was :)

Mijn resultaten tot nog toe:

Anderlecht: 71 punten, 59 in, 26 tegen, 1ste

Anderlecht: 76 punten, 57 in, 17 tegen, 1ste

Anderlecht: 74 punten, 61 in, 26 tegen, 1ste (half seizoen)

Marseille: 66 punten, 64 in, 50 tegen, 3de (eer nog moeten redden na een half seizoen)

Marseille: 86 punten, 69 in, 25 tegen, 2de

Marseille: 85 punten, 80 in, 34 tegen, 1ste + CL runner-up

Ajax: 84 punten, 72 in, 18 tegen, 1ste + Eurocup

HSV: 82 punten, 71 in, 22 tegen, 1ste

Real Madrid: 84 punten, 70 in, 24 in, 2de + CL

Geplaatst

Denk toch niet dat Argentinië een zwakken ploeg is. En veel zwakkere teams of Israël zijn er nu ook weer niet he. Ga hem zeker eens testen ;)

Geplaatst
  • Auteur
Denk toch niet dat Argentinië een zwakken ploeg is. En veel zwakkere teams of Israël zijn er nu ook weer niet he. Ga hem zeker eens testen ;)

Ik bedoelde Paraguay, Algerije, Ierland, Ghana en Slovakije... geef toe een wereldbeker kan moeilijker ;)

En zo zwak is Israel ook weer niet, een ware must is toto tamuz + bijna mijn heel team werkte fantastisch samen.

Nu bondscoach van Belgie hopelijk lukt het daar ook vlotjes

Geplaatst

Ik dacht me te herinneren dat die Alberman graag "ziekenhuisballetjes" gaf :mrg: verder een uitstekende kracht.

Geplaatst

Zou je zelf moeten uit proberen. Maar als je even leest zie je dat Leroy met Emmen gepromoveerd is. Dus waarschijnlijk werkt hij ook met LLM clubs. Alleen zou je waarschijnlijk wat aanpassingen moeten maken

Geplaatst

Ik heb je tactiek nu een serie wedstrijden geprobeerd. En ik moet zeggen de tactiek werkt erg goed. Of je nou met een topteam of degradatie kandidaat speelt, voor elke ploeg kan deze tactiek erg succesvol zijn.

Ik was eerst nogal sceptisch toen ik jouw sobere tactiek voor het eerst zag. Maar de resultaten hebben mij meer dan overtuigd. Mijn complimenten!

Geplaatst
  • Auteur
Ik heb je tactiek nu een serie wedstrijden geprobeerd. En ik moet zeggen de tactiek werkt erg goed. Of je nou met een topteam of degradatie kandidaat speelt, voor elke ploeg kan deze tactiek erg succesvol zijn.

Ik was eerst nogal sceptisch toen ik jouw sobere tactiek voor het eerst zag. Maar de resultaten hebben mij meer dan overtuigd. Mijn complimenten!

Oh, dank je wel.

Doet me plezier dit te lezen, ben trouwens een fervent voorstander van 'eenvoudige doeltreffendheid' :)

Geplaatst

Ik ben aan het ploeteren met mijn Middlesbrough team in 2011, mag blij zijn als ik het einde van de competitie haal, en deze tactiek ziet er verdedigend vooral indrukwekkend uit. Het zijn in ieder geval een stuk minder doelpunten tegen dan ik de afgelopen 4 seizoenen voor elkaar heb gekregen. Zijn er nog speciale eisen voor spelers? Vooral de verdedigers ben ik benieuwd naar aangezien ik nu altijd moeite heb om snelle aanvallers in toom te houden. En het middenveld, speelt er dan 1 van de 2 MC's meer verdedigend?

Geplaatst
  • Auteur
1. Zijn er nog speciale eisen voor spelers? Vooral de verdedigers ben ik benieuwd naar aangezien ik nu altijd moeite heb om snelle aanvallers in toom te houden. 2. En het middenveld, speelt er dan 1 van de 2 MC's meer verdedigend?
1. Neen niet echt. Was het belangrijkst is is een goede keeper, een middenvelder die goed is in passen en een vlot scorende/gevaarlijke aanvaller. Mja dat is wel altijd zo.

2. je kan er een dmc plaatsen, normaal plaats ik er altijd aanvallende spelers. Maar als je verdediging het moeilijk heeft kan een goede dmc wonderen doen.

Geplaatst

Qua middenvelders heb ik uiteenlopende spelers tot mijn beschikking, pure DMC's (Sunny, Digard), spelers zoals Rochemback (aanvallend sterk en verdedigend redelijk), en spelers zoals Carvalho. Bedankt voor je reactie, veel slechter dan nu zal het toch niet gaan, dus denk dat ik mijn vertrouwde diamond in de steek ga laten voor deze tactiek :D

Geplaatst

ik test hem nu met juventus.. heb hem aangepast door een van de mc's te veranderen in een dmc. tot nu toe een 4-0 3-0 2-0 en 4-0 tegen redelijke tegenstanders. veel balbezit ook.

Geplaatst

Hoe kan je hier nou mee winnen? Je hebt de spelers niet eens ingesteld? :cab: Gewoon allemaal een mentaliteit van 17, zelfs de centrale verdedigers...

Geplaatst
  • Auteur
Hoe kan je hier nou mee winnen? Je hebt de spelers niet eens ingesteld? :cab: Gewoon allemaal een mentaliteit van 17, zelfs de centrale verdedigers...
En toch werkt het :D

Ik heb hem aangepast tot hij werkte, en an ben ik gestopt met veranderen... logica is niet altijd gelijk aan goed resultaat (zeker niet in de voetbalwereld)

Geplaatst

Ga hem uitproberen met Haarlem in 2014.. Tot nu toe gaat het echt bagger in de competitie maar, ff kijken hoe ik het met jouw tacktiek ga doen.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.