Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Re: SL Benfica

je basiselftal tijdens eerste seizoen doet me al ff nadenken : wat doe je met leo die beter is dan miguelito. katsouranis die beste verdedigende middenvelder van portugal is op het momentquim is logische keuze, maar wat doe je met anderson ? qua stats is die gelijk als ricardo rocha maar zit die dan op de bank. simão puur opt middenveld uitspelen is ook geen verstandige keuze vindk persoonlijk. is op zen beste op vleugel vlak achter de spitsen, met miccoli heb je superspits binnen. alcides op rechtsback is nog zo een speler die bij mij nooit basis zou staan, nelson is veel beter en heeft supervoorzet in de voeten.

liedson van sporting voor die prijs, vindk geen goeie aankoop. voor dat geld koop je jonger, beter en goedkoper. maar als hij vlot scoort, tja dan is hij goed bezig. kluivert is weggesmeten geld, ricardo fernandes daarentegen is goeie aankoop voor de toekomst, moet opvolger van rui costa worden, maar ga eens meer shoppen bij chelsea en portugese jeugd, of een jong gastje van sporting dat in eerste seizoen bij arsenal speelde. heel goed jong manneke, weet zen naam nu niet meer. maar diego souza, verkoop die aub. die suckt gewoon :P :P

een spits voor bij benfica, is mss farfan as die niet te duur is of anders santa cruz gaan halen, die verlaat bayern meestal voor 10-15 miljoen in derde seizoen. anders scouten in argentinie of koopt frutos of tchite.

qua prestaties ben je vrij goe bezig, hoewel varzim int echt ook benfica uit beker geknikkert heeft. maar als benfica-fan en ik ken ze goed :) zalk je zeker volgen

Geplaatst

SL Benfica

Na een aantal jaren op het forum gekeken te hebben en FM gespeeld te hebben dacht ik laat me maar eens een keer aanmelden. Na in FM 2007 met diverse clubs gespeeld te hebben (Paris SG, Marseille, Dynamo Dresden) dacht ik eens een keer ik wil een club waarbij ik nationaal makkelijk om te prijzen kan meedoen en internationaal een uitdaging heb.

Daarom heb ik gekozen voor de Portugese competitie. Uiteindelijk ben ik terechtgekomen bij Benfica. Ik zit nu in het derde seizoen en heb nationaal al diverse prijzen gehaald. Het eerste seizoen de beker gewonnen en 2de in de competitie (achter Sporting). In de C.L. poulefase met 9 punten als derde geeindigd achter Inter en Chelsea.

Ik speelde het systeem 4-1-2-1-2. De basis was: Quim; Alcides, Rocha, Luisao, Miguelito; Petit; Simao, Karagounis; Rui Costa; Miccoli en Nuno Gomes.

Het tweede seizoen heb ik me versterkt met Barragan (VR, 6.750.000, 19 jaar van real Sociedad), Liedson (AC, 9.000.000, 27 jaar van Sporting), Gil (AML, transfervrij, 24 jaar van Gimnastic, aan het einde vanhet seizoen de beste aankoop) en Athirson (VL, 900.000 van Leverkusen). Dat seizoen werd ik kampioen met 8 punten voorsprong op Sporting, in de beker werd ik al vrij snel uitgeschakeld door Varzim (2de divisionist) en in de C.L. eindigde ik 2de in de groep achter Inter (maar voor Rosenborg en Sparta Praag). In de 2de ronde werd ik uitgeschakeld door Manchester United (houder van de C.L.) met 2-1 en 4-1. Ik won wel de supercup tegen Sporting (1 - 0). De basiself bestond uit: Moreira; Barragan, Rocha, Luisao, Miguelito; Diego Souza; Simao, Gil; Rui Costa; Liedson en Nuno Gomes.

In het derde jaar dat nu net begonnen is zijn de volgende spelers aangetrokken Kluivert (2.600.000), Ustari (GK, 10.000.000, 21 jaar), Luizao (VC, 7.250.000, 21 jaar), Adu (AMC, 3.400.000, 18 jaar), Ricardo Fernandes (AMRL, 3.500.000, 21 jaar van Chelsea), Bonnet (AMRL, transfervrij, 20 jaar van Toulouse) en Hernari (VC, 1.900.000, 21 jaar van Academica). Duidelijk ook aankopen voor de toekomst. Ook geprobeerd spitsen te halen voor rond de 10.000.000 alleen komen we er niet uit. Saviola, Thiago Ribeiro etc etc. Daarom Marcel uit het 2de door laten stromen. En die doet het na 8 wedstrijden en 6 doelpunten prima naast Liedson. We zijn nu 5 wedstrijden onderweg in de competitie en nu 13 punten (alleen 0-0 tegen Porto maar ook al wel van Sporting met 2 - 0 gewonnen) Sterke punt is de verdediging. Vorig jaar in de competitie 8 doelpunten tegen en nu na 5 wedstrijden competitie en 2 wedstrijden C.L. nog geen doelpunt gehad. Wel weer de supercup van Braga gewonnen na strafschoppen. In de C.L. in een poule bij Barcelona, CSKA Moskou en Paris SG. Eerst uit bij CSKA 1 - 0 gewonnen en de 2de wedstrijd met 3 - 0 van Barca gewonnen. Het lijkt erop dat we nu ook Europees gaan meedoen. Tactiek is nog steeds hetzelfde. De spelers: Ustari; Barragan, Luisao, Luizao, Miguelito; Diego Souza; Simao, Gil; Rui Costa; Liedson en Marcel. Schaduwelftal: Moreira; Nelson, Rocha, Anderson, Athirson; Petit; Ricardo Fernandes, Bonnet; Adu; Kluivert en Nuno Gomes.

Mochten jullie mij nog kunnen helpen aan een talentvolle jonge spits (of andere speler) dan hoor ik het graag. Heb inmiddels wel voor volgend seizoen op het oog Freddy Guarin (nu bij Groningen) , Huntelaar (nog steeds Ajax) en Van der Borre (Anderlecht)

Geplaatst

Ik heb in het eerste seizoen in de voorbereiding een aantal wedstrijden gespeeld waarin de backs mij niet wisten te overtuigen. Hierdoor ben ik ook op zoek gegaan naar nieuwe backs en daarom zijn Barragan en Athirson gekomen. Echter alleen Barragan heeft nu (2de seizoen) een basisplaats weten te veroveren. Miguelito heeft mij een aantal malen weten te redden. In het eerste seizoen maakte hij de 0-1 tegen Inter vanaf 30 meter en gisteravond maakte hij 2 minuten voor tijd de winnende goal tegen Gi Vicente 1 - 0. Leo had in het begin al een hoop interesse maar heb hem toch gehouden. Tweede seizoen toch verkocht omdat hij zijn contract niet wilde verlengen. Quim raakte aan het einde van het eerste seizoen geblesseerd waarna Moreira een veel betere indruk achterliet (eerste seizoen 18 tegentreffers, vorig jaar met Moreira 8 tegentreffers) maar nu heb ik Ustari en die staat er voorlopig nog wel in. WAT EEN TOPPER!!!! Dit seizoen nog geen tegendoelpunt gehad (en we zitten al eind oktober). Ja Anderson zat op de bank maar nu zit hij naast Rocha op de bank. De combinatie Luisao-Luizao lijkt ook een onneembare vesting geworden. Simao staat als rechtsbuiten.

Ja op zich heb je gelijk wat Liedson betreft maar het maakt mijn directe concurrent een stuk zwakker. En een doelpunt of 20 a 25 per seizoen maakt hij wel. Kluivert staat inmiddels weer op de transferlijst omdat ik gisteren Mokoena aangetrokken heb voor 6 ton. Ik had voor Ricardo Fernandes meer een plekkie achter Simao in gedachte. Als opvolger voor Rui Costa heb ik Freddy Adu. Ben ook van plan om aan het einde van het seizoen Celsinho te halen. Volgens scout Eusebio is Adu beter dan Celsinho maar worden het allebei sterspelers. Voor Diego Souza heb ik al diverse opties geprobeerd. Wilde Gago al halen maar die was niet haalbaar. Probeer aan het einde van het seizoen Ale te halen wie die is rond de 3 miljoen al haalbaar en staat bekend als groot talent.

Nou gisteravond heel even bezig geweest. Vooral aan het kijken en scouten naar spelers voor het komende seizoen. Zoals gezegd komt Mokoena op 1 januari. Wel de topper tegen Gil Vicente gespeeld en met 1-0 gewonnen. Ook in de CL gespeeld en met 3 - 0 gewonnen van Paris SG. De stand is als volgt na 3 wedstrijden:

1. Benfica 9 punten

2. CSKA Moskou 4 punten

3. Barcelona 3 punten

4. Paris SG 1 punt

In de competitie:

1. Porto 7 gespeeld 17 punten

2. Benfica 6 gespeeld 16 punten

3. Gil Vicente 7 gespeeld 15 punten

4. Sporting 7 gespeeld 14 punten

Geplaatst

Je schrijft mooie stukken. Ga zo door en je wordt sticky. KUTGW

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.