Spring naar bijdragen

SV Zulte-Waregem : beuken ze de deur naar Europa in?

Featured Replies

Geplaatst

SV Zulte-Waregem

logonk6.jpg

SV Zulte-Wargem promoveerde 2 jaar geleden naar 1ste klasse in België. Vorig jaar waren ze de revelatie van het seizoen, en dat leidde tot vertrekkers. Franky Dury zag het niet meer zitten en gooide de handdoek. Ik solliciteerde bij de club waar ik vroeger in de jeugd nog had gespeeld en kreeg de baan. De erfenis was loodzwaar...Weinig transferbudget...En hoe vervang je een Salou of een Dupré...Maar we speelden Europees dit jaar voor het eerst in de clubgeschiedenis van de fusieclub. Dit was mijn kans deze ploeg weer kennis te laten maken met vervlogen glorie. Ik ging meteen aan de slag en ging aan mijn bureau zitten. Ik keek even naar buiten, en zag het Regenboogstadion liggen aan de Gaverbeek, en dacht bij mezelf..."Jongen, waar ben je aan begonnen".

stadionql5.jpg

Eerst en vooral moest de technische staf geprofessionaliseerd worden. Ik contacteerde meteen een paar kennissen van me. Dat was direct in kannen en kruiken. Milan Lesnjak werd als veldtrainer aangetrokken. Met Carl Takacs en Bas Visser werd het scoutingsapparaat uitgebreid. Takacs heeft een uitgebreide kennis van de Servische markt en Visser is goed op de hoogte van het reilen en zeilen in Nederland. Ik begon met de voorbereiding en legde enkele oefenmatchen vast.

spouwensvzwqf5.png

svzwrodarf6.png

rcgentsvzwkw5.png

tienensvzwwy0.png

Sommige van mijn nieuwe aanwinsten debuteerden al maar later mee daarover...

Geplaatst
  • Auteur

SV Zulte-Waregem

logonk6.jpg

SV Zulte-Wargem promoveerde 2 jaar geleden naar 1ste klasse in België. Vorig jaar waren ze de revelatie van het seizoen, en dat leidde tot vertrekkers. Franky Dury zag het niet meer zitten en gooide de handdoek. Ik solliciteerde bij de club waar ik vroeger in de jeugd nog had gespeeld en kreeg de baan. De erfenis was loodzwaar...Weinig transferbudget...En hoe vervang je een Salou of een Dupré...Maar we speelden Europees dit jaar voor het eerst in de clubgeschiedenis van de fusieclub. Dit was mijn kans deze ploeg weer kennis te laten maken met vervlogen glorie. Ik ging meteen aan de slag en ging aan mijn bureau zitten. Ik keek even naar buiten, en zag het Regenboogstadion liggen aan de Gaverbeek, en dacht bij mezelf..."Jongen, waar ben je aan begonnen".

stadionql5.jpg

Eerst en vooral moest de technische staf geprofessionaliseerd worden. Ik contacteerde meteen een paar kennissen van me. Dat was direct in kannen en kruiken. Milan Lesnjak werd als veldtrainer aangetrokken. Met Carl Takacs en Bas Visser werd het scoutingsapparaat uitgebreid. Takacs heeft een uitgebreide kennis van de Servische markt en Visser is goed op de hoogte van het reilen en zeilen in Nederland. Ik begon met de voorbereiding en legde enkele oefenmatchen vast.

spouwensvzwqf5.png

svzwrodarf6.png

rcgentsvzwkw5.png

tienensvzwwy0.png

Sommige van mijn nieuwe aanwinsten debuteerden al maar later mee daarover...

Geplaatst

Re: SV Zulte-Waregem : beuken ze de deur naar Europa in?

Succes bij de club ;) Hopelijk kun je boven verwachtingen presteren :D

Geplaatst
  • Auteur

SV Zulte-Waregem : beuken ze de deur naar Europa in?

Maandag 17 juli en nog een kleine week verwijderd van Belgische Supercup. De beker waarin de landskampioen, in dit geval RSC Anderlecht, het opneemt tegen de bekerwinnaar, Zulte-Waregem. De troepen werden om 15u. verwacht aan het trainingscomplex voor de traditionele ploegvoorstelling. Zie hier de kern:

deselectielv5.jpg

Ontbreken op de foto:

marduliereb9.jpg

Cliff Mardulier: kwam in opspraak tijdens het gokschandaal in de zaak-Ye, werd door Lierse op de keien gezet en was dus vrije speler. Hij word mijn sleutel op de deur

fassotteiq8.jpg

Laurent Fassotte: zelfde verhaal als Mardulier, tevens aangetrokken om de verdediging wat te verjongen.

ouonvg2.jpg

Edwin Ouon: wordt mijn vaste rechtsachter, heeft eersteklasse-ervaring opgedaan bij Antwerp en Germinal Beerschot

jaroslawmazurkiewiczmt5.jpg

Jaroslav Mazukiewicz: werd gehaald als versterking in de breedte, Buysse is nog jong en heeft weinig ervaring en we spelen Europees...

rajcomaraa7.jpg

Prince Rajcomar: groot talent die deel uitmaakte van de selectie van Jong Oranje tijdens het EK-21 in eigen land

niculaesz7.jpg

Marius Niculae: ex-Standard en de ideale vervanger voor Roussel

lepointjw7.jpg

Christophe Lepoint: talent van eigen bodem, hij zal zeker zijn kans krijgen

akacharum2.jpg

Jamal Akachar: ex-Ajax en gecontracteerd met het oog op de toekomst

Ook Christopher Baratto (jonge verdediger die overal uit de voeten kan) en Christian Yula (explosieve spits type-Tchité) tekenden bij de club. (Geen foto waarvoor mijn excuses)

Geplaatst
  • Auteur

De eerste prijs van het seizoen is binnen

supercupeu3.png

Zulte-Waregem klopte RSCA Anderlecht in een spektakelstuk met maar liefst 6 goals. In een kolkend Constant Vanden Stock Stadion maakte Prince Rajcomar,de kersverse aanwinst van Zulte-Waregem, het verschil met 2 goals. Goor had anderlecht al vroeg op voorsprong gebracht maar die werd 2 minuten later al tenietgedaan door Prince. Op het halfuur lukte hij z'n 2de van avond. Goor milderde nog maar via Niculae liepen de West-Vlamingen uit. De ingevallen Mrdja zette de kers op de taart.

Geplaatst

Ziet er goed uit jongen ga zo door KUTGW

Geplaatst
  • Auteur

Dank je voor de positieve reacties! Ik doe mijn best, kritiek mag altijd als 't opbouwend is. Dit is mijn allereerste novelle!

Geplaatst

Je hebt de eerste prijs al binnen .. Zeer Netjes.. Hopelijk kun je een vervolg daaraan geven :checkit:

Geplaatst

leuk gepresenteerd hoor met een leuke clubkeuze veel succes verder

Geplaatst

Toffe club en knappe overwinning tegen RSCA !!

Véél succes !!

Geplaatst
  • Auteur

Domper op het seizoen. Mijn 2 nieuwe aanwinsten Ouon en Mazurkiewicz zijn respectievelijk 3 maanden(gescheurde kuitspier) en 2 maanden (verrekte kniebanden) uit. Het seizoen is ook al niet te rooskleurig begonnen met 2 punten uit 6 matchen en dus logisch de laatste plaats. Goed nieuws kwam er van de kant van Cédric Roussel die de trainingen heeft hervat. Hieronder de uitslagen van mijn eerste 6 partijen:

speeldag16sg8.png

Ondertussen is er geloot voor de 1ste ronde van de UEFA-beker.

lotingdb0.jpg

De UEFA-afgevaardigde haalde voor Zulte-Waregem het Zwitserse Grasshopper Zürich uit de trommel.]

Reacties van de spelers:

Matthijs:

"Het word niet makkelijk maar ik hoop dat we de poulerondes halen. Het zou uniek zijn voor de club. Ik kijk er echt naar uit om tegen Europese grootmachten aan te treden."

Sergeant:

"We moeten nuchter blijven, maar als we van onze eigen sterkte uitgaan kan alles. Het grote voordeel is dat Grasshopper waarschijnlijk nog nooit van Zulte-Waregem heeft gehoord, en dus kan er sprake zijn van onderschatting"

Janssens:

"Ik hoop dat mijn oude benen het niveau zullen aankunnen"

Meert:

"Ik wil tonen dat ik het niveau aankan. Dit is een klein opstapje in mijn carrière. Hopelijk kunnen we de Zwitsers van antwoord dienen. In de competitie lukt het voorlopig niet, hopelijk is dat Europees wel het geval.
Geplaatst

grasshopper is te doen veel succes in de competitie en in de uefa cup

Geplaatst

Het ga nog nie zo best in de competitie, maar dat komt wel goed KUTGW

Geplaatst
  • Auteur

Met een kolkende sfeer zoals in de oude dagen was Zulte-Waregem helemaal opgeladen om de het treffen met Grasshopper tot een goed einde te brengen. Het publiek ging er vol achter staan. Het werd een spektakelmatch die prachtig begon, alsmaar mooier werd en eindigde in mineur...Zie hier het wedstrijdrelaas:

1sterondeuefacb3.png

Zulte-Waregem ging furieus van start en Lepoint zette de openingstreffer al na 10 minuten op het bord. Kort voor rust stelde Grasshopper gelijk. In de 2de helft was het opnieuw de thuisploeg die plak zwaaide en Mathijs en Sergeant zetten SVZW op een, op dat moment, veilige 3-1 voorsprong. Ristic tekende voor de aansluitingstreffer maar luttele minuten later lukte Mathijs zijn 2de van de avond. Wedstrijd gespeeld en boeken toe zou je dan denken...Dat was buiten de gretige Zwitsers gerekent. Want in 5 minuten tijd ging van van 4-2 naar 4-5. Heel Waregem werd met verstomming geslagen. De ontgoocheling was groot achteraf. Een reactie van coach Standaert:

"Doodjammer! Dit had nooit mogen gebeuren. Er leek geen vuiltje aan de lucht bij 4-2. Tot op dat moment ben ik heel tevreden over de prestaties van de jongens. Maar dit is Europa, en daar wordt 90' gevoetbald en wij waren maar 75' geconcentreerd. Pas op we zijn nog niet uitgeschakeld. We zullen onze huid duur verkopen, maar verwacht geen mirakels"

Geplaatst

Jammer dat je de voorsprong nog uit handen geeft .. En sommige pictures doen bij mij niet ;)

Succes verder !!

Geplaatst
  • Auteur

de welke dan? zijn allemaal upgeload met image shack?

Geplaatst
  • Auteur

Zulte-Waregem herpakt zich in de competitie. De mannen van trainer Standaert putten moed uit de goeie partij tegen Grasshopper Zürich. 3 opeenvolgende partijen werden gewonnen met overmacht. Mede door een herboren Niculae. (Wat 2 weken op de bank niet kan doen... :thumb:). Sergeant is wel een kleine 2 maanden buiten strijd met een verzwikte enkel. Roussel hervatte de groepstraining en doet wedstrijdritme op bij de reserven.

speeldag7tf1.png

speeldag8gr6.png

speeldag9zm4.png

Geplaatst

Lekkere Uitslagen :D .. Netjes .. Nu doen de pictures wel ;)..

Succes nog kerel :D

Geplaatst
  • Auteur

Het mocht niet zijn voor SVZW! Ze gingen nipt kopje onder in Zwitserland. Er werd met 2-1 verloren. De wederoptredende Roussel tekende de eerreddende treffer aan.

1sterondeuefaterugra4.png

Reactie Roussel:

Het deed deugd om eindelijk weer tegen een bal te trappen. Spijtig dat ik het team niet naar de groepsronde van de UEFA-beker kon loodsen. We moesten onze meerdere erkennen vandaag. Doch hebben we hier de kwalificatie niet verloren. Thuis hebben we teveel met de kansen gemorst en te laks verdedigd. Sommige jongens hebben wel bewezen dat ze het niveau aankunnen.

Geplaatst

mooie resultaten. jammer van de grasschoppers

Geplaatst

Zeker jammer ;) wel goed gepresenteerd :checkit:

Geplaatst
  • Auteur

Het is dindag 3 oktober. De training is net afgelopen en de spelers haasten zich uit de douche naar het spelerhome, om de loting voor de groepsronde van de UEFA-cup te volgen. Merlier heeft de zapper bij de hand en zet het volume wat harder op vraag van mij. Iedereen is benieuwd welke affiches ze nu moeten missen.

lotinguefasx2.png

3 topaffiches om van de smullen als je Zulte-Waregem bent. Jammer maar het mocht niet zijn. Maar dit jaar kunnen we ons opnieuw kwalificeren. De beker is de kortste weg naar Europa...

Geplaatst
  • Auteur

belgacomtvzs1.pngstudio1el5.jpg

De wedstrijd van vandaag tegen Germinal Beerschot kwam live via Belgacom TV op de buis. GBA stond 2 plaatsen verderop in het klassement en bij winst konden wij oprukken naar de subtop. Dat had ik mijn jongens goed ingepeperd. Maar mijn woorden waren nog niet helemaal koud en Sterchele maakte er 1-0 van na 9 minuten. Het Kiel ontplofte! We ondergingen he spel wat en ik vroeg mijn ploeg dan ook om eer druk te zetten. Dat resulteerde rond het halfuur in de gelijkmaker van D'Haemers. Nathan was goed gevolgd op een poging van Matthijs en tikte makkelijk binnen. Ruststand 1-1

De 2de helft hetzelfde spelbeeld. Germinal dreigde via Sterchele en Abuda. Er was een uitstekende Mardulier nodig om onheil te voorkomen. Ik gooide dan maar Roussel in de strijd. Het leverde niet echt veel op zodat de wedstrijd op slot bleef en uiteindelijk ook eindigde op 1-1. We blijven in de middenmoot op 4 à 5 punten van de subtop.

speeldag10ob5.png

Reactie Standaert:

Ik ben tevreden. Er zat vandaag niet meer in. GBA was duidelijk de betere ploeg en verdiende misschien iets meer, maar ik ben blij met dit gelijkspel.

Geplaatst
  • Auteur

De loting in de Beker van België bracht niet meteen een makkelijke tegenstander mee voor SVZW. Maar de "bookies" gaven ons wel het voordeel om door te stoten. Met Moeskroen hadden we in de 6de ronde een Eersteklasser geloot. Ik was er toch niet helemaal gerust op. Ik had mijn ploeg nogal fel moeten wijzigen. Reina was 3 weken out. Daardoor verhuisde Minne naar de linksachter. D'Haemers zakte een rijtje en werd rechtsachter. Matthijs werd rechshalf en Meert aanvallende middenvelder. Dat betekende dat Roussel voor het eerst dit seizoen aan de aftrap kwam na zijn revalidatie.

De wedstrijd begon gelijkopgaand met in de 1ste helft niet echt noemenswaardige kansen. Kort na rust miste Moeskroen-spits Bertin Tomou van dichtbij de openingstreffer. SVZW ging wat hoger spelen en op corner kopte D'Haene zijn ploeg op voorsprong. Moeskroen was aangeslagen en kon geen vuist meer maken. Zulte-Wargem bekert verder.

6derondebvbyc5.png

Hieronder het volledige uitslagenbord van de 6de Ronde in de Beker van België:

6derondebvbvolledigit4.png

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de reacties. Ze mogen blijven komen! Blij dat de foto's het toch doen.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.