Geplaatst 13 februari 200718 jr. Een voor velen onbekenden man staat in de voorbereiding van het seizoen naar een wedstrijd te kijken van ADO Den Haag tegen Laakkwartier een van de grotere verenigingen in de Haagse Regio. De man waarvan zijn naam Aad van der Sluys luidt was aan het kijken hoe Frans Adelaar zich dit seizoen weer uit de degradatiezorgen zou gaan redden. De supporters hebben in ieder geval geen vertrouwen in hem en zien hem liever vertrekken dan blijven. Ik, Aad van der Sluys, had heel de jeugdopleiding doorlopen en heb tot mijn 30e in het 2e van ADO gespeeld ook al was het niet voor veel geld maar wel altijd met inzet en met plezier. Ik was eigenlijk nooit echt doorgebroken en had in die jaren maar 2 keer op de bank gezeten en nog geen minuut gespeeld in het eerste elftal. Met Lex Schoenmaker had ik wel goede contacten mee en we praatten altijd over de vorige wedstrijden en over koetjes en kalfjes dus je weet wel waar het over gaat. De wedstrijd ging beginnen en ADO kwam al snel op een 1-0 achterstand en de Haagse supporters begonnen Adelaar uit te jouwen maar het werd nog erger voor hem want ADO verloor die wedstrijd met 3-0 wat gewoon een schande is volgens de supporters. Frans Adelaar kreeg van veel supporters bedreigingen en nog diezelfde dag nam hij ontslag. Lex Schoenmaker betreurde het dat Frans ontslag had genomen en ging in overleg met het bestuur of hij verder zal gaan als hoofdtrainer. Maar Lex zei tegen het bestuur dat hij liever assistent wou blijven en sprak een goed woordje voor me bij de voorzitter. Ik was inmiddels al thuis keek naar Studio Sport en keek naar de uitslagen en samenvattingen van oefenduels van de Nederlandse teams. Ik maakte een bakkie koffie en op toen ging de telefoon. We hadden een heel gesprek of ik hoofdtrainer wou worden van ADO en ik vroeg zo op mijn beurt of we het morgenochtend niet konden bespreken bij een bakkie koffie en een lekker broodje. De volgende morgen had ik me opgefrist pakte me nette kleding uit de kast en vertrok naar het Zuiderpark om daar verder te praten met de voorzitter. Ik werd door verwezen naar zijn kamer en daar zat de voorzitter en Lex Schoenmaker. We hadden een goed gesprek en kwamen er na een gesprek van een uur uit. Lex bleef bij ADO als assistent en de volgende dag zal ik mijn eerste training leiden en Lex zal die middag de training nog gaan leiden. Lex en ik bespraken hoe we het seizoen zouden gaan aanpakken, de trainingen, aan- en verkopen en dat soort zaken en we hadden er een goed gevoel over. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Volgende keer: - Oefenwedstrijden - Aan- en Verkopen - Tactiek - Selectie Commentaar en kritiek zijn altijd welkom
Geplaatst 13 februari 200718 jr. Auteur Een voor velen onbekenden man staat in de voorbereiding van het seizoen naar een wedstrijd te kijken van ADO Den Haag tegen Laakkwartier een van de grotere verenigingen in de Haagse Regio. De man waarvan zijn naam Aad van der Sluys luidt was aan het kijken hoe Frans Adelaar zich dit seizoen weer uit de degradatiezorgen zou gaan redden. De supporters hebben in ieder geval geen vertrouwen in hem en zien hem liever vertrekken dan blijven. Ik, Aad van der Sluys, had heel de jeugdopleiding doorlopen en heb tot mijn 30e in het 2e van ADO gespeeld ook al was het niet voor veel geld maar wel altijd met inzet en met plezier. Ik was eigenlijk nooit echt doorgebroken en had in die jaren maar 2 keer op de bank gezeten en nog geen minuut gespeeld in het eerste elftal. Met Lex Schoenmaker had ik wel goede contacten mee en we praatten altijd over de vorige wedstrijden en over koetjes en kalfjes dus je weet wel waar het over gaat. De wedstrijd ging beginnen en ADO kwam al snel op een 1-0 achterstand en de Haagse supporters begonnen Adelaar uit te jouwen maar het werd nog erger voor hem want ADO verloor die wedstrijd met 3-0 wat gewoon een schande is volgens de supporters. Frans Adelaar kreeg van veel supporters bedreigingen en nog diezelfde dag nam hij ontslag. Lex Schoenmaker betreurde het dat Frans ontslag had genomen en ging in overleg met het bestuur of hij verder zal gaan als hoofdtrainer. Maar Lex zei tegen het bestuur dat hij liever assistent wou blijven en sprak een goed woordje voor me bij de voorzitter. Ik was inmiddels al thuis keek naar Studio Sport en keek naar de uitslagen en samenvattingen van oefenduels van de Nederlandse teams. Ik maakte een bakkie koffie en op toen ging de telefoon. We hadden een heel gesprek of ik hoofdtrainer wou worden van ADO en ik vroeg zo op mijn beurt of we het morgenochtend niet konden bespreken bij een bakkie koffie en een lekker broodje. De volgende morgen had ik me opgefrist pakte me nette kleding uit de kast en vertrok naar het Zuiderpark om daar verder te praten met de voorzitter. Ik werd door verwezen naar zijn kamer en daar zat de voorzitter en Lex Schoenmaker. We hadden een goed gesprek en kwamen er na een gesprek van een uur uit. Lex bleef bij ADO als assistent en de volgende dag zal ik mijn eerste training leiden en Lex zal die middag de training nog gaan leiden. Lex en ik bespraken hoe we het seizoen zouden gaan aanpakken, de trainingen, aan- en verkopen en dat soort zaken en we hadden er een goed gevoel over. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Volgende keer: - Oefenwedstrijden - Aan- en Verkopen - Tactiek - Selectie Commentaar en kritiek zijn altijd welkom
Geplaatst 13 februari 200718 jr. Re: Den Haag weer op weg naar positieve succesen Mooi Club.. Hopelijk kan je ADO weer tot grote successen leiden ;) SUCCES
Geplaatst 13 februari 200718 jr. Re: Den Haag weer op weg naar positieve succesen Leuke club om mee te spelen ben benieuwd wie je gaat aankopen om ADO in de eredivisie te behouden!
Geplaatst 13 februari 200718 jr. Auteur Re: Den Haag weer op weg naar positieve succesen Bedankt voor de reacties die nu al zijn geplaatst morgenmiddag zet ik het 2e deel erop
Geplaatst 14 februari 200718 jr. Re: Den Haag weer op weg naar positieve succesen Ik ben benieuwd zal hem volgen
Geplaatst 14 februari 200718 jr. Re: Den Haag weer op weg naar positieve succesen Ben ook eens benieuwd... Ado vind ik wel een leuke club!! Beetje underdog spelen... Succes
Geplaatst 15 februari 200718 jr. Re: Den Haag weer op weg naar positieve succesen Leuke Club.. Hopelijk ga je het goed doen ;) SUCCES !!