Geplaatst 12 februari 200718 jr. In 1903 werd Atlético Madrid door drie Baskische studenten opgericht als dochterclub van het Baskische Athletic Bilbao onder de naam Athletic Club de Madrid. Pas in 1920 werd de club onafhankelijk. Na enige jaren in de tweede divisie te hebben gespeeld, werd de club in 1939 samengevoegd met Aviación Nacional (de voetbalclub van de Spaanse luchtmacht) tot Athletic Aviación de Madrid. De club kreeg een plaats in de Primera División als vervanger van Real Oviedo, waarvan het stadion zwaar beschadigd was door de Spaanse Burgeroorlog. In 1940 en 1941 won Avación de landstitel. In 1941 veranderde de naam van de club onder dwang van Franco van Athletic in Atlético Aviación de Madrid. In 1947 werd de club losgekoppeld van de luchtmacht en kreeg het de huidige naam, Club Atletico de Madrid. Ook onder deze naam bleef de club succesvol met twee landstitels. In de jaren zestig en zeventig was Atlético Madrid onder voorzitter en naamgever van het huidige stadion, Vicente Calderon, echter het succesvolst. Het begon met het winnen van de Spaanse beker in 1960 en 1961. Daarmee werd deelname aan de Europacup II afgedwongen, die in 1962 in een finale tegen Fiorentina gewonnen werd met een doelpunt van grote ster Gárate. In 1965 werd voor het eerst sinds 1951 weer het kampioenschap behaald. Dat werd tot 1976 nog drie keer gedaan. In 1974 werd zelfs de Wereldbeker gewonnen. Daarmee zorgde Atlético voor een unicum. De club is namelijk de enige in de geschiedenis die zonder ooit de Europacup I (of Champions League of Copa Libertadores) te hebben gewonnen, de Wereldbeker heeft gewonnen. Omdat Europacupwinnaar Bayern München geen zin had in de lange reis naar Zuid-Amerika, werd de verliezend finalist Atlético afgevaardigd, zoals vaker in de jaren zeventig gebeurde (vijf van de acht gespeelde finales, de overige twee werden wegens gebrek aan belangstelling helemaal niet gespeeld). Atlético Madrid was echter de enige die als verliezend Europacupfinalist de Wereldbeker wist te winnen. In 1987 werd de excentrieke zakenman en burgemeester van Marbella Jesus Gil y Gil voorzitter. Sindsdien kwam de club vaak in het nieuws door corruptiepraktijken waar Gil y Gil bij betrokken was, doordat Gil y Gil iemand zwaar beledigde en de vele trainers die werden ontslagen. In 1996 werd nog eenmaal het kampioenschap behaald, maar in 2000 degradeerde de club, ondanks de vele goals van Jimmy Floyd Hasselbaink, voor twee seizoenen. In 2003 moest Gil y Gil de club verlaten (een jaar later overleed hij) en werd hij opgevolgd door een intimus: Enrique Cerezo. Ook hij kon de rust niet doen terugkeren binnen de club. Door veel supporters wordt het bestuur gekarakteriseerd als "Los Gil", oftewel de volgelingen van Gil y Gil. Onder de leiding van Cerezo heeft de club een aantal nieuwe projecten gestart met veel nieuwe trainers en vooral veel nieuwe spelers, maar het succes is niet teruggekomen en de financiële lasten zijn alleen maar groter geworden. Op 31 mei 2005 werd bekend gemaakt dat trainer César Ferrando werd ontslagen wegens tegenvallende resultaten. Een week later werd de Argentijnse succestrainer Carlos Bianchi, die met Boca Juniors meermaals de Copa Libertadores won, aangesteld als nieuwe trainer. De resultaten van Atlético bleven tegenvallen en ook Bianchi moest het veld ruimen. Hij werd in december 2005 vervangen door jeugdocach Pepe Murcia. Op 5 januari 2006 kon de bekerwedstrijd voor de achtste finales van de Copa del Rey niet doorgaan tegen Real Zaragoza, omdat Atletico Madrid te maken had met een voedselvergiftiging. Liefst 14 spelers waren hierdoor geveld. De wedstrijd werd een week uitgesteld, waarna Real Zaragoza de Madrilenen uitschakelde. Murcia kreeg het team gedurende enige tijd weer draaiende en weldra behoorde Atletico Madrid tot de best presterende teams na de winterstop in 2006. De wedstrijd tegen Sevilla thuis bracht echter een ommekeer te weeg: in een tumultueuze wedstrijd moesten strafschoppen worden overgenomen, vloog er een lege whiskeyfles op het veld en kreeg Atletico 3 rode kaarten. De wedstrijd werd verloren met 0-1 en vanaf dat moment eindigde het seizoen uiteindelijk in mineur en werd zelfs de intertoto niet behaald. Voor het seizoen 2006/07 werd de Mexicaanse coach Javier Aguirre losgeweekt bij Osasuna met welke hij zich classificeerde voor de Champions League. Het seizoen begon goed, maar zware blessures van sterspelers Maxi RodrÃÂÂguez en Martin Petrov hebben de club weer terug bij af gebracht. In de huidige selectie zitten 5 spelers die door de club zijn opgeleid.
Geplaatst 12 februari 200718 jr. Auteur In 1903 werd Atlético Madrid door drie Baskische studenten opgericht als dochterclub van het Baskische Athletic Bilbao onder de naam Athletic Club de Madrid. Pas in 1920 werd de club onafhankelijk. Na enige jaren in de tweede divisie te hebben gespeeld, werd de club in 1939 samengevoegd met Aviación Nacional (de voetbalclub van de Spaanse luchtmacht) tot Athletic Aviación de Madrid. De club kreeg een plaats in de Primera División als vervanger van Real Oviedo, waarvan het stadion zwaar beschadigd was door de Spaanse Burgeroorlog. In 1940 en 1941 won Avación de landstitel. In 1941 veranderde de naam van de club onder dwang van Franco van Athletic in Atlético Aviación de Madrid. In 1947 werd de club losgekoppeld van de luchtmacht en kreeg het de huidige naam, Club Atletico de Madrid. Ook onder deze naam bleef de club succesvol met twee landstitels. In de jaren zestig en zeventig was Atlético Madrid onder voorzitter en naamgever van het huidige stadion, Vicente Calderon, echter het succesvolst. Het begon met het winnen van de Spaanse beker in 1960 en 1961. Daarmee werd deelname aan de Europacup II afgedwongen, die in 1962 in een finale tegen Fiorentina gewonnen werd met een doelpunt van grote ster Gárate. In 1965 werd voor het eerst sinds 1951 weer het kampioenschap behaald. Dat werd tot 1976 nog drie keer gedaan. In 1974 werd zelfs de Wereldbeker gewonnen. Daarmee zorgde Atlético voor een unicum. De club is namelijk de enige in de geschiedenis die zonder ooit de Europacup I (of Champions League of Copa Libertadores) te hebben gewonnen, de Wereldbeker heeft gewonnen. Omdat Europacupwinnaar Bayern München geen zin had in de lange reis naar Zuid-Amerika, werd de verliezend finalist Atlético afgevaardigd, zoals vaker in de jaren zeventig gebeurde (vijf van de acht gespeelde finales, de overige twee werden wegens gebrek aan belangstelling helemaal niet gespeeld). Atlético Madrid was echter de enige die als verliezend Europacupfinalist de Wereldbeker wist te winnen. In 1987 werd de excentrieke zakenman en burgemeester van Marbella Jesus Gil y Gil voorzitter. Sindsdien kwam de club vaak in het nieuws door corruptiepraktijken waar Gil y Gil bij betrokken was, doordat Gil y Gil iemand zwaar beledigde en de vele trainers die werden ontslagen. In 1996 werd nog eenmaal het kampioenschap behaald, maar in 2000 degradeerde de club, ondanks de vele goals van Jimmy Floyd Hasselbaink, voor twee seizoenen. In 2003 moest Gil y Gil de club verlaten (een jaar later overleed hij) en werd hij opgevolgd door een intimus: Enrique Cerezo. Ook hij kon de rust niet doen terugkeren binnen de club. Door veel supporters wordt het bestuur gekarakteriseerd als "Los Gil", oftewel de volgelingen van Gil y Gil. Onder de leiding van Cerezo heeft de club een aantal nieuwe projecten gestart met veel nieuwe trainers en vooral veel nieuwe spelers, maar het succes is niet teruggekomen en de financiële lasten zijn alleen maar groter geworden. Op 31 mei 2005 werd bekend gemaakt dat trainer César Ferrando werd ontslagen wegens tegenvallende resultaten. Een week later werd de Argentijnse succestrainer Carlos Bianchi, die met Boca Juniors meermaals de Copa Libertadores won, aangesteld als nieuwe trainer. De resultaten van Atlético bleven tegenvallen en ook Bianchi moest het veld ruimen. Hij werd in december 2005 vervangen door jeugdocach Pepe Murcia. Op 5 januari 2006 kon de bekerwedstrijd voor de achtste finales van de Copa del Rey niet doorgaan tegen Real Zaragoza, omdat Atletico Madrid te maken had met een voedselvergiftiging. Liefst 14 spelers waren hierdoor geveld. De wedstrijd werd een week uitgesteld, waarna Real Zaragoza de Madrilenen uitschakelde. Murcia kreeg het team gedurende enige tijd weer draaiende en weldra behoorde Atletico Madrid tot de best presterende teams na de winterstop in 2006. De wedstrijd tegen Sevilla thuis bracht echter een ommekeer te weeg: in een tumultueuze wedstrijd moesten strafschoppen worden overgenomen, vloog er een lege whiskeyfles op het veld en kreeg Atletico 3 rode kaarten. De wedstrijd werd verloren met 0-1 en vanaf dat moment eindigde het seizoen uiteindelijk in mineur en werd zelfs de intertoto niet behaald. Voor het seizoen 2006/07 werd de Mexicaanse coach Javier Aguirre losgeweekt bij Osasuna met welke hij zich classificeerde voor de Champions League. Het seizoen begon goed, maar zware blessures van sterspelers Maxi RodrÃÂÂguez en Martin Petrov hebben de club weer terug bij af gebracht. In de huidige selectie zitten 5 spelers die door de club zijn opgeleid.
Geplaatst 12 februari 200718 jr. Re: Ola Atletico! Primera Division is voor ons! kan niet wachten op een vervolg --> mooie club ;)
Geplaatst 13 februari 200718 jr. Re: Ola Atletico! Primera Division is voor ons! Zeker een mooie club.. Met Torres, Rodriquez en Maniche enzo heb je tog een leuke selectie :D
Geplaatst 13 februari 200718 jr. Re: Ola Atletico! Primera Division is voor ons! Ziet er goed uit ik hoop dat je zo verderga.
Geplaatst 13 februari 200718 jr. Auteur Re: Ola Atletico! Primera Division is voor ons! Doelstellingen en Transfers Laat me, me eerst eens voorstellen, ik ben Bavo Deqlerq iemand die bijna 40 jaar is maar nog nooit is echt opgevallen in de voetbalwereld. In de tweede klasse van België heb ik met Mechelen wel kampioen gespeeld en het tweede seizoen top 5 gehaald. Dit zijn wel mooie uitslagen maar op echt hoog niveau heb ik nog niet getraind. Na een fraude schandaal is de manager buiten bij Atletico, en ben ik aangesteld tot de man die het seizoen zal moeten redden in eer. Atletico Madrid hoorde de voorbije jaren echt wel bij de top, maar na enkele schandalen is dat heel veel verminderd, en is het weer aan ons om ze een mooie plaats te geven in de Primera Division. Spaans is natuurlijk mijn taal, heb een grote liefde voor die taal, heb er namelijk men vriendin leren kennen, Laura. Maar nu over tot het gewone! Wie zal kampioen spelen in deze competitie, als je het vraagt aan bookmakers komen er twee namen uit de bus: Real Madrid en Barcelona, natuurlijk ook degene die ik verwachte. Valencia en Villareal en Sevilla maken ook kans en wij horen bij de outsiders, maar ik heb graag zo'n rol dan kan ik soms rare dingen doen. Laten we overgaan tot de transfers er is veel tumult rond geweest bij ons, want ik liet Maxi Rodriguez en Pablo vertrekken te samen goed voor 48 miljoen transferbudget. Maxi Rodriguez is wel een heel goede speler maar hoorde niet echt in onze tactiek. Aguero en Torres wouden ze ook wegkopen maar daar zei ik rap neen tegen. Maar we deden ook aankopen. Jankulovski van Ac Milan is aangekocht een heel goede middenvelder in mijn ogen die ik al zien spelen heb en hij was zeker aan te raden. Dan Alex neen niet Alex van PSV maar van Fenerbahce, een goede speler heeft al een leeftijd maar zal zeker een sterk punt zijn in het middelveld. Patrick Owomoyela is ook aangekocht de Duitser zal zijn hardheud hier mogen komen bewijzen. Hij is meer een defensieve middenvelder maar ik ga hem ombouwen tot een aanvallende rechtsback. We wouden ook Pocognoli en Vanden Borre strikken maar die zitten al bij Fiorentina en Chelsea. Sommigen vinden de transfers niet zo goed maar ik weet waarmee ik bezig ben! Volgende update: Tactiek Voorbereiding Eerste competitiewedstrijden Ik heb een transferbug, dus de prijzen verdubbelen niet altijd leuk :( marcmeier: sorry dat maxi weg is maar, hij hoorde niet in mijn ploeg nu :) en twas mooie opbrengst.
Geplaatst 13 februari 200718 jr. Re: Ola Atletico! Primera Division is voor ons! Jij bent de coach, dus jij beslist over transfers he... Succes man, ik volg je
Geplaatst 13 februari 200718 jr. Re: Ola Atletico! Primera Division is voor ons! Inderdaad ;) Maxi Rodriguez is een leuke speler, maar je hebt veel geld voor hem ingezameld en je hebt daarmee goede spelers weten te strikken Succes jongen ;)
Geplaatst 13 februari 200718 jr. Re: Ola Atletico! Primera Division is voor ons! ziet er aardig uit. denk soms wel om je zinsopbouw en wouden bestaat niet he ;)