Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

logo_brondby2.jpg

Brøndby IF, Deense trots. De club werd op 3 december 1964 opgericht door de fusie tussen twee kleine clubs, Brøndbyvester en Brøndbyøster. Sinds deze fusie is de club uitgegroeid van een kleine club naar een van de topclubs van Denemarken. Sinds begin jaren '80 speelt het op het hoogste niveau in Denemarken en is het de meest succesvolle club aldaar.

Deze weg omhoog begon met het aanstellen van Per Bjerregaard als voorzitter. Deze stelde Finn Laudrup (de vader van Michael en Brian) aan als speler-trainer en de club vond zo de weg omhoog.

In 1981 promoveerde de club naar het hoogste niveau en in 1985 won de club zijn eerste kampioenschap. De jaren daarna werden diverse titels binnengehaald.

In 1986 was de club de tweede club ter wereld, na Tottenham Hotspur, die op de beurs genoteerd werd. Begin jaren '90 had het niet veel gescheeld of de club was failliet geraakt, maar de club overwon de financiële problemen. De sportieve prestaties bleven echter wel enige tijd uit.

Een mooie club dus. Echter, zoals de laatste zin in dat stuk hierboven aangeeft, mist men de sportieve prestaties de laatste jaren. FC Kopenhagen is de ploeg op sportief gebied voorbij gegaan. En dat kan ik, ondanks dat ze Ajax uit de CL schopten :D , niet waarderen. Daarom heb ik besloten aan de slag te gaan bij deze Deense club.

De selectie op het moment dat ik de club binnen wandel is als volgt:

selectiebeginrl7.jpg

Enkele versterkingen kunnen geen kwaad. Met een transferbudget van 5.7M euro kan ik me lekker uitleven. Welke spelers ik aangetrokken heb zal ik aangeven in de volgende update. Screens natuurlijk op verzoek.

Mijn eerste novelle (hoewel ik een deel van deze ook al op een ander forum plaatste), dus tips zijn welkom. :cab:

Geplaatst
  • Auteur

logo_brondby2.jpg

Brøndby IF, Deense trots. De club werd op 3 december 1964 opgericht door de fusie tussen twee kleine clubs, Brøndbyvester en Brøndbyøster. Sinds deze fusie is de club uitgegroeid van een kleine club naar een van de topclubs van Denemarken. Sinds begin jaren '80 speelt het op het hoogste niveau in Denemarken en is het de meest succesvolle club aldaar.

Deze weg omhoog begon met het aanstellen van Per Bjerregaard als voorzitter. Deze stelde Finn Laudrup (de vader van Michael en Brian) aan als speler-trainer en de club vond zo de weg omhoog.

In 1981 promoveerde de club naar het hoogste niveau en in 1985 won de club zijn eerste kampioenschap. De jaren daarna werden diverse titels binnengehaald.

In 1986 was de club de tweede club ter wereld, na Tottenham Hotspur, die op de beurs genoteerd werd. Begin jaren '90 had het niet veel gescheeld of de club was failliet geraakt, maar de club overwon de financiële problemen. De sportieve prestaties bleven echter wel enige tijd uit.

Een mooie club dus. Echter, zoals de laatste zin in dat stuk hierboven aangeeft, mist men de sportieve prestaties de laatste jaren. FC Kopenhagen is de ploeg op sportief gebied voorbij gegaan. En dat kan ik, ondanks dat ze Ajax uit de CL schopten :D , niet waarderen. Daarom heb ik besloten aan de slag te gaan bij deze Deense club.

De selectie op het moment dat ik de club binnen wandel is als volgt:

selectiebeginrl7.jpg

Enkele versterkingen kunnen geen kwaad. Met een transferbudget van 5.7M euro kan ik me lekker uitleven. Welke spelers ik aangetrokken heb zal ik aangeven in de volgende update. Screens natuurlijk op verzoek.

Mijn eerste novelle (hoewel ik een deel van deze ook al op een ander forum plaatste), dus tips zijn welkom. :cab:

Geplaatst

Re: Brøndby IF, the proud of Scandinavia

Tip: Haal dat align center weg, verder standaard begin!

Kijk uit naar het vervolg!

Geplaatst

Screentje Eckersley

Geplaatst
  • Auteur

Daar sta je dan. Voor het eerst op het trainingsveld in een vreemd land bij een nog vreemdere club. Je verwacht een stel vreemde gasten die niet tegen een bal kunnen trappen(oke, dat is wat overdreven), maar het valt me allemaal nog mee. Zo slecht zijn ze helemaal niet. Toch ben ik van plan mijn transferbudget helemaal uit te gaan geven. Echter, ik moet wel opschieten met het halen van de benodigde versterkingen, aangezien de eerste officiële wedstrijden al voor de deur staan.

De volgende spelers werden dan ook al snel gepresenteerd:

transfersinjw7.jpg

Jorquera: Een talent dat meteen mee gaat strijden voor een basisplek. Zeker nu er enkele spelers geblesseerd zijn.

Tapia: Goede, sterke spits die voor mij de doelpunten moet gaan maken.

N'Galula: Een verdedigende middenvelder, jong. Voor op de bank gehaald.

Contreras: Uitstekende verdediger. Hij moet de tegenstanders af gaan stoppen!

Rojas en Martinez zijn twee jonge verdedigers die gehaald zijn voor de breedte. Mocht er een verdediger uitvallen, dan moeten zij er staan.

Het zijn bijna allemaal spelers van buiten de EU. Op zich minder, aangezien je in de Deense competitie met een beperking zit van het aantal buitenlanders in de wedstrijdselectie. Sommigen zijn alleen voor de breedte: dus als de ene niet-EU speler uit de selectie valt met een blessure/schorsing komt er een andere, even goede, speler voor in de plaats.

Door deze transfers kom ik tot de volgende selectie:

selectienaba0.jpg

Deze spelers moeten het gaan doen voor mij. Mogelijk komt er nog wel een extra doelman bij.

Enkele dagen na mijn aanstelling als manager moest ik al de heenwedstrijd in de eerste kwalificatieronde voor de UEFA Cup spelen. Dat het duel te snel kwam moge duidelijk zijn gezien de resultaten in deze wedstrijd:

uckwaluitqa5.jpg

Gelukkig konden we het thuis afmaken:

uckwalthuistb4.jpg

Ik heb dus nog hoop op UEFA Cup-voetbal. :)

Screentje Eckersley

eckersleyvy3.jpg

Geplaatst

mooi ga zo door

Geplaatst
  • Auteur

Inmiddels zit ik alweer anderhalve maand verder en ook heel wat wedstrijden verder. De competitie is begonnen en het loopt wel aardig. Pas twee keer tegen puntverlies aangelopen.

wedstrijden1kk4.jpg

Alleen tegen het o zo geweldige Midtjylland en Randers FC kon ik niet tot winst komen. Door deze resultaten in de competitie sta ik momenteel op een tweede plek. Alleen die geweldenaars van Midtjylland staan een plekje boven mij, omdat die één keer minder gelijkspeelden. Kopenhagen is nog niet veel tot nu toe, tegenvallend op zeven punten achterstand.

stand1to7.jpg

Ook heb ik me met Brøndby geplaatst voor de UEFA Cup. Nadat in de eerste kwalificatieronde van BATE gewonnen werd, was Sarajevo nu de tegenstander. Eerst kwamen die gasten naar Denemarken, waar ze op een pijnlijke nederlaag getrakteerd werden. Door doelpunten van Jorgensen, Jorquera en N'Galula wonnen we eenvoudig met 3-0. Er werden echter nog veel kansen gemist, iets waar ik mij kleine zorgen over maak. Het was niet de eerste keer dat we zoveel kansen nodig hadden om te scoren. de nieuwe spits, Tapia, die voor de doelpunten moest zorgen scoort niet en is inmiddels zelfs uit de basis verdreven.

uckwal2thuisau1.jpg

In Sarajevo werd met 1-1 gelijkgespeeld. Opnieuw werden veel kansen niet benut. Maar wel geplaatst voor de UEFA Cup, dat was het belangrijkste.

uckwal2uiths3.jpg

Dinamo Minsk moet het volgende slachtoffer worden in het Europese avontuur.

Geplaatst

Ziet er goed uit, ga zo door ;)

Geplaatst

Leuke transfers! Ook orginele clubkeuze, ga zo door! :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Na deze serie wedstrijden volgde de eerste échte topwedstrijd van dit seizoen. Ik moest met mijn Brøndby afreizen naar Kopenhagen, om tegen de plaatselijke FC te voetballen. Een prachtige affiche.

Voorafgaand aan het duel was Kopenhagen volgens de bookmakers licht favoriet om winnend van het veld te stappen. Ik wilde daar niets van weten, als mijn spelers naar vermogen zouden spelen zat er zeker een stunt in. Ook omdat Kopenhagen al zeven punten achterstand had en een slechte competitiestart kent.

Om 18:00, twee uur nadat we arriveerden bij het stadion van FC Kopenhagen, trapten wij af en was de topwedstrijd begonnen. Op Parken zaten ruim 37000 uitzinnige toeschouwers op de tribune die ons vanaf de warming-up al probeerden te intimideren. Het lukte ze enigzins, want de start van ons was stroef. Veel zwakke passes. Kopenhagen had het initiatief en kreeg de betere kansen. Na een kwartier spelen kwamen we beter in de wedstrijd en kregen ook wij enkele kansen. Uiteindelijk was het Per Nielsen die de 0-1 binnenkopte! De ervaren verdediger was voor een hoekschop mee naar voren gegaan en kopte hard binnen. De meegereisde fans gingen uit hun dak, terwijl de Kopenhagen-supporters stil op hun stoeltje zaten. De thuisploeg ging op jacht naar de gelijkmaker, maar deze viel niet meer voor de rust.

Na de thee, waarin ik geen omzettingen deed omdat het goed stond, kwam Kopenhagen beter uit de startblokken. Binnen tien minuten leverde dit de gelijkmaker op. Kevin Larsen schoot snoeihard binnen, nadat hij de bal in de voeten gespeeld kreeg door Ankergren, nota bene mijn eigen doelman. De supporters van Kopenhagen vierden feest. De wedstrijd lag weer helemaal open. Kopenhagen drukte door, ze voelden dat er wat te halen viel. Ze kregen grote kansen maar scoorden niet. Vlak voor tijd was het Sigurdsson die uit een dodelijke counter op aangeven van invaller Tapia de 1-2 binnenschoot!! 1-2, twee minuten voor tijd! Onze fans, die de hele wedstrijd trouw achter ons gestaan hebben, vierden een groot feest in het volle uitvak! WIJ WONNEN IN KOPENHAGEN! Brøndby naar het kampioensschap! Het verschil met dé concurrent is al tien punten, terwijl er pas acht wedstrijden gespeeld zijn!

kopenhagenzt7.jpg

Geplaatst

wat wigger zei ben ik het ook met eens maar nutteloos om te herhale

Geplaatst
  • Auteur

De wedstrijd tegen Kopenhagen achter de rug, het feest na de wedstrijd achter de rug, dus op naar de volgende wedstrijd. We staan nog altijd nog achter Midtjylland.

Silkeborg was de volgende tegenstander die er aan moest geloven. In eigen huis werd simpel met 3-1 gewonnen. Tegenvaller was het uitvallen van Kasper Angergren, die twee weken uit de roulatie is.

silkeborgdx8.jpg

In het duel dat volgde was Esbjerg de tegenstander. Ook nu werd gewonnen, ditmaal met 2-1.

esbjergen0.jpg

Een saaie wedstrijd tegen Nordsjaeland volgde. Er gebeurde weinig tot niets. De eindstand was daardoor ook volledig terecht 0-0.

nordsjaelandnb6.jpg

Speelronde twaalf was er één om snel te vergeten. Voor het eerst dit seizoen werd in competitieverband een nederlaag geleden. In eigen huis was Aab met 1-2 te sterk. De 1-2 viel in de laatste minuut uit een makkelijk gegeven penalty.

aabzj6.jpg

In de beker moesten we uit tegen het onbekende Slagelse, dat in de tweede divisie Oost uitkomt. Het werd slechts 1-2 in ons voordeel, terwijl er kansen genoeg waren de score verder uit te breiden.

beker1ce2.jpg

In de volgende ronde van de beker is FC Kopenhagen de tegenstander.

Ook werden de twee UEFA Cup-wedstrijden tegen Dinamo Minsk gespeeld. Een saaie eerste wedstrijd in Minsk eindigde in 0-0, waarna we alle mogelijkheden hadden om het thuis af te maken. En dat gebeurde ook. Voor 10588 toeschouwers maakten we er een feestje van. Uiteindelijk werd eenvoudig met 3-1 gewonnen, waardoor Brøndby geplaatst is voor de groepsronde van de UEFA Cup.

minskgu4.jpg

De loting voor de groepsronde viel niet echt positief uit:

groepjk2.jpg

Programma:

Speelronde 1: Brøndby - Paris

Speelronde 2: Ajax - Brøndby

Speelronde 3: Brøndby - Spurs

Speelronde 4: Vrij

Speelronde 5: Iraklis - Brøndby

Absoluut geen makkelijke loting. Uit tegen Iraklis moeten we wel kunnen winnen en dan maar hopen op een stuntje in één van de thuiswedstrijden.

Geplaatst

moeilijke poule

maar verder ziet er goed uit

Geplaatst
  • Auteur

GVD, wil net mijn game laden, doet ie het niet. Komt waarschijnlijk doordat mijn FM het de vorige keer begaf terwijl ik aan het opslaan was. :(

Niet echt zin om opnieuw te beginnen met Brondby, dus begin een nieuwe game. Weet al welke club ik ga nemen in een verrassend land kan ik vast verklappen.

Zal vanavond in dit topic een eerste update geven!

Geplaatst

Re: Red Chili Peppers

Lijkt me beter als je een nieuw topic begint, maar ja. Succes en screentje Waldo Ponce? Ik ken hem ergens van :O

Geplaatst

Netjes allemaal, heb je Humberto Suazo niet in je spel zitten? En Marcelo Salas moet in je selectie bij Chili!

Succes verder :thumb:

Geplaatst

Misschien is het handiger om een ander topic te openen want dan is het wat overzichtelijker

Geplaatst
  • Auteur

Nou vooruit dan maar. Dan moet één van de mods dit topic maar sluiten....

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.