Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Mijn tactiek in mijn huidige game is 451 formatie met zoals de formatie al doet vermoeden één diepe spits. Die spits is de afmaker van de tactiek, maar moet allround zijn omdat hij zowel op voorzetten als steekpasses moet kunnen anticiperen. Achter hem loopt een klassieke nummer 10, het liefst een speler die graag op de helft van de tegenstander komt. Hij zwerft dus rondom de spits en bediend hem met steekpasses of gaat voor eigen succes. De vleugelspelers houden het veld breed, zeer breed, en moeten over een goede voorzet en dribbel beschikken.

Centraal op het middenveld word de balans gevonden in deze tactiek. Verdedigende middenvelders dus, vrij ver voor de verdediging. De verdediging is overigens sober ingesteld, en probeerd vooral de bal af te staan aan het middenveld en ziet zijn rol vervolgens weer beperkt tot verdedigen. Dit klinkt allemaal misschien wat ingewikkelder dan het is, maar bij mij werkt het uitstekend. En daarom ben ik heel benieuwd of dat tactiek misschien ook bij andere teams in andere situaties onder andere managers zijn werk doet. Dus laat het even weten! :)

[attachment deleted by admin]

Geplaatst
  • Auteur

Mijn tactiek in mijn huidige game is 451 formatie met zoals de formatie al doet vermoeden één diepe spits. Die spits is de afmaker van de tactiek, maar moet allround zijn omdat hij zowel op voorzetten als steekpasses moet kunnen anticiperen. Achter hem loopt een klassieke nummer 10, het liefst een speler die graag op de helft van de tegenstander komt. Hij zwerft dus rondom de spits en bediend hem met steekpasses of gaat voor eigen succes. De vleugelspelers houden het veld breed, zeer breed, en moeten over een goede voorzet en dribbel beschikken.

Centraal op het middenveld word de balans gevonden in deze tactiek. Verdedigende middenvelders dus, vrij ver voor de verdediging. De verdediging is overigens sober ingesteld, en probeerd vooral de bal af te staan aan het middenveld en ziet zijn rol vervolgens weer beperkt tot verdedigen. Dit klinkt allemaal misschien wat ingewikkelder dan het is, maar bij mij werkt het uitstekend. En daarom ben ik heel benieuwd of dat tactiek misschien ook bij andere teams in andere situaties onder andere managers zijn werk doet. Dus laat het even weten! :)

[attachment deleted by admin]

Geplaatst

Re: TB 451

Ga em zeker proberen Thomas, heb je aansprekende resultaten?

Geplaatst

Zal deze proberen met Nigeria. Zit in seizoen 2010-2011.

Feedback volgt later....

Geplaatst

Wat screentjes van je opstelling en je team instructies kan geen kwaad Thomas. ;)

Geplaatst

Nigeria - Libie 4-0

Kwalificatie Afrika Cup

Hele wedstrijd gedomineerd en weinig weggegeven

Uitblinker spits Yakubu (3 goals)

Mauritius - Nigeria 0-2

Kwalificatie Afrika Cup

Veel balbezit (58%) , veel kansen maar al met al een moeizame overwinning

Uitblinker AMC : Ice Cream (1 goal)

Geplaatst
  • Auteur

Klinkt goed, hopelijk kan je ook dat soort resultaten neerzetten tegen grotere tegenstanders. Ik denk dat Yakubu een ideale spits is voor dit systeem.

tb451.PNG

De passing, pressing, creatieve vrijheid en mentaliteit zijn individueel ingesteld.

tb451b.PNG

Resultaten: Kampioen geworden met een 2e divisie club die kampte met ernstige financiële problemen waardoor ik slechts over middelmatige spelers beschikte. Goede lijn doorgezet in de hogere divisies.

Geplaatst

@Thomas:

Wat pas jij aan of speel je alles met dezelfde instellingen?

Geplaatst
  • Auteur

Hangt af van de wedstrijd. Soms laat ik een linker MC de AMC van de tegenstander mandekken als ik dat nodig vind. Bij mijn verdedigingsduo had ik één sterke kopper en één verdediger die vooral snel was, dus soms zorgde ik er voor dat de goede kopper de beste kopper van de tegenstander mandekte en de snelle spits van de tegenstander liet ik dan aan mijn snelle verdediger. Verder liet ik de AMLR wel eens met een pijltje naar voren lopen. Af en toe vervang ik de AMC als het niet lekker loopt voor een kopsterke spits die ik dan als targetman laat fungeren naast mijn andere spits. Dan moet je wel het een en ander aan de spelersinstructies en teaminstructies veranderen.

De laatste tien minuten van een wedstrijd zet ik bij voorsprong indien nodig tijd winnen op zelden of bij achterstand tijd winnen op heel vaak. Ook vink ik dan vaak counteraanval aan en/of laat ik mijn spits de bal vasthouden en laat ik mijn verdedigers allemaal de lange bal hanteren, gewoon wegrossen die bal. Dat werkte meestal best goed, de aanvallers krijgen dan veel ruimte en je loopt minder risico achterin. Deze tactiek kan ook best werken met counteraanval aangevinkt, maar over het algemeen ga ik uit van de eigen kracht door middel van een rustige opbouw en veel breedte :)

Geplaatst

Hangt af van de wedstrijd. Soms laat ik een linker MC de AMC van de tegenstander mandekken als ik dat nodig vind.

Dus gebruik je soms jouw linker mc en amc een korte mandekking?Is dat misschien risico? Omdat b.v. amc op 1 bepalende speler van tegenstander moet dekken en andere spelers niet hoefde dekken.Ik gebruik alleen korte mandekking bij twee centrale verdedigers.

Geplaatst
  • Auteur

Hangt af van de wedstrijd. Soms laat ik een linker MC de AMC van de tegenstander mandekken als ik dat nodig vind.

Dus gebruik je soms jouw linker mc en amc een korte mandekking?Is dat misschien risico? Omdat b.v. amc op 1 bepalende speler van tegenstander moet dekken en andere spelers niet hoefde dekken.Ik gebruik alleen korte mandekking bij twee centrale verdedigers.

Nee, mandekking maar niét korte dekking.

Geplaatst

Ow sorry hoor,ik heb niet goed gelezen.. :cab:

Ik gebruik ook net als jy als het hangt af van de wedstrijd...als ze snelle vleugelaanvallers heeft,dan stel ik mijn backs altijd minder gevarieerde aanv.impulsen of met bal lopen..etc.Ik geef aan mijn kopsterke Verdediger een korte mandekking als hij tegen lange en kopsterke aanvaller moet spelen..etc

Ik deed ook als ik mijn voorsprong wilt behouden,dan stel ik een lange bal bij verdedigers..mijn backs geen aanv.impulsen geven,mijn sterke spits bal vasthouden en meer tijd wasting instellen,etc.

Ik gebruik altijd AMC als ik tegen mindere clubs moet spelen..en tegen zware tegenstander stel ik mijn speler(spelmaker) van AMC naar MC op.

Geplaatst
  • Auteur

tegenstander stel ik mijn speler(spelmaker) van AMC naar MC op.

Was dat met een pijltje achteruit of zette je hem gewoon op mc?

Geplaatst

tegenstander stel ik mijn speler(spelmaker) van AMC naar MC op.

Was dat met een pijltje achteruit of zette je hem gewoon op mc?

Sorry,gebrek van mijn Nederlandse taal ben ik niet goed in..ik zette hem gewoon op MC met forward pijtlje naar boven.

Geplaatst

De laatste tien minuten van een wedstrijd zet ik bij voorsprong indien nodig tijd winnen op zelden of bij achterstand tijd winnen op heel vaak.

neem aan dat je dit andersom bedoelt

Geplaatst

Libie - Nigeria 1-1

gelijk opgaande wedstrijd

Nigeria - Mauritius 6-0

uitblinker Ice Cream (3 goals)

maar 1 kans tegen

Nigeria - Malawi 2-1

Kansenverhouding 24 - 2

Heb deze taktiek ook gebruikt met twente in de competitie maar dat loopt voor geen meter.

Geen enkele taktiek werkt op dit moment met Twente trouwens....grrrr

Geplaatst
  • Auteur

Die resultaten met Nigeria, ben je daar tevreden over of juist niet?

Geplaatst
  • Auteur

Ze zijn wel gematigd aanvallend ingesteld, de vleugels. Op zich valt de druk op de MC's wel mee bij balverlies, maar in balbezig zie ik soms nog dat ze slechte ballen geven door het midden wat balverlies brengt. Dat is wel een zwak punt van de tactiek.

Geplaatst

Die resultaten met Nigeria, ben je daar tevreden over of juist niet?

Op zichzelf natuurlijk geen slechte resultaten.

Al zijn de tegenstanders nog niet van een denderend niveau.

Speel met iedere keer hetzeldfe basisteam indien mogelijk en zonder

enige aanpassingen wat dan ook.

Kijken hoe het gaat in de afrika cup

ps: 6-0 overwinning was met veldspeler op doel. Enige keeper was geblesseerd

Geplaatst
  • Auteur

Hoe zat het met de kansenverhoudingen, had je er een beetje een goed gevoel bij?

Geplaatst

Ben met deze tactiek begonnen in een nieuw spel bij Charlton Athletic, eerste resultaten waren veelbelovend. Na 7 wedstrijden 5x winst, 1x gelijk en 1x verloren.

Maar nu worden de resultaten minder, heb de laatste 5 wedstrijden niet meer gewonnen. 3x verloren en 2x gelijk.

Kan ik hier iets aan doen?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.