Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Ajax '06/'07

Robert Crone is aangesteld als de nieuwe coach van Ajax, dit omdat al eerder bekend was dat Denny Blind weg zou gaan, toch een opmerkelijke keuze. Robert Crone, dat nog nooit 1 wedstrijd heeft gecoacht, is toch uitgeroepen tot coach van Ajax. Verscheidene mensen denken dat hij het niet gaat halen met Ajax, alhoewel de technische staff er wel vertrouwen in heeft.

Toine van Peperstraten: Hé Robert, wat is er met je gebeurt nadat je had gehoord dat je werd aangesteld als coach, ipv Henk ten Cate of Co Adriaanse?

Robert Crone: Ik voel me echt goed, het komt eigenlijk helemaal onverwacht, zoals de meeste mensen denk ik. Ik hoop dat ik een leuk, en vooral goed seizoen ga beleven met Ajax.

Toine van Peperstraten: Wat zijn jou persoonlijke doelstellingen?

Robert Crone: Om kampioen te worden in de competitie, proberen ver te komen in de Champions League - als we dat halen, zo niet héél erg ver komen in de UEFA Cup. En in de beker wil ik vooral de wat jongere getalenteerde spelers de kans geven om hun zelf te laten zien.

Toine van Peperstraten: Is dat niet iets té optimistisch?

Robert Crone: Voor mij als coach wel, maar kom op zeg, dit is Ajax, die horen mee te draaien met de top!

Toine van Peperstraten: Hehe, nou ja, veel succes dan maar hé!

Robert Crone: Bedankt, het zal wel lukken - hoop ik.

De voorbereiding

Dé klassieker, Ajax Cape Town kwam als eerste aan bod.

Ajax Cape Town 1-2 Ajax

Doelpunten:

'21 Huntelaar 0-1

'59 Mazibuko 1-1

'90 Vertonghen 1-2

Vriendschappelijke wedstrijd

Bologna 0-3 Ajax

Doelpunten:

'06 Anita 0-1

'20 Sneijder 0-2

'42 Rosenberg 0-3

Udinese 2-0 Ajax

Doelpunten:

'19 Pinzi 1-0

'65 Iaquinta 2-0

-------------------------------------------------

Vriendschappelijke Beker

Halve Finale van de Vriendschappelijke Beker

Ajax 0-3 Borussia Dortmund

Doelpunten:

'36 Tinga 0-1

'52 Sahin 0-2

'82 Valdez 0-3

Kleine Finale van de Vriendschappelijke Beker

Ajax 1-3 Porto

Doelpunten:

'03 Ibson 0-1

'21 Ogarãru Rood

'29 Louzada 0-2

'71 Emanuelson 1-2

'79 Hélder Postiga 1-3

Spurs won de beker

Johan Cruijff Schaal

Johan Cruijff Schaal Finale tegen PSV

PSV 1-2 Ajax

397492_MEDIUMSQUARE.jpg

Doelpunten:

'34 Alex 1-0

'61 Huntelaar 1-1

'68 Mokoena 1-2

------------------------------------------

Champions League

Derde Ronde

Djungarden, de eerste slachtoffer, Heenwedstrijd

Djungarden 1-5 Ajax

Doelpunten:

'10 Vertonghen 0-1

'12 Huntelaar 0-2

'20 Anita 0-3

'22 Huntelaar 0-4

'35 Mokoena 0-5

'90 Ahlund str 1-5

Dé return

Ajax 3-0 Djungarden

Doelpunten:

'08 Huntelaar

'51 Mokoena

'65 Huntelaar

Loting Groepsronde:

Groep H:

' Barcelona

' Ajax

' Rode Ster

' Spartak Moscow

Robert Crone: Ik ben tevreden over de loting, Barcelona zullen we moeten proberen om een paar punten te sprokkelen, Rode Ster moet te doen zijn Spartak, Tsja.. het zal erom spannen.

Eredivisie

Ajax 4-0 Heerenveen

Doelpunten:

'34 Huntelaar

'78 Sneijder

'84 Romário

'90 Vertonghen

ADO 0-0 Ajax

Doelpunten:

-

Klaas Jan Huntelaar: Een hele onterechte beslissing door de scheidsrechter, ik heb daarnet de beelden gezien en het was écht geen buitenspel.

Ajax 0-0 Sparta

Doelpunten:

-

Robert Crone: Schandalig, eerst vorige week 1 afgekeurd doelpunt, en nu wéér. Niet een, maar twee deze wedstrijd..

Transfers

Inkomende Transfers

bie.jpg

Uitgaande Transfers

biw.jpg

Lebohang Mokoena

2.jpg

Lebohang is gehaald om als vaste aanvallende middenvelder rechts aan de slag te gaan, dat gaat hem voorlopig goed af. Hier een foto van Mokoena in zijn tijd bij de Orlando Pirates.

Jeffrey Bruma

2005bruma_jeffrey_SCALED_7.jpg

Deze ''Feyenoorder'' is gehaald voor de toekomst. De scouts van Ajax bevolen hem mij aan, en is dan ook, met een 14-jarige leeftijd een goede speler voor ons Onder 19 eftal. Wij denken dat hij zal uitgroeien tot een volwaardig speler voor Ajax later.

Romário

0526444400.jpg

Romário is de speler van Miami FC. Met zijn ervaring kan hij jonge spelers leiden en is geweldig voor de laatste minuten. Ondanks zijn conditie is het nog altijd een goalgetter, en mag hij dan ook zo nu en dan een paar minuutjes pakken. Ook gunnen wij hem zijn 1000'ste doelpunt ooit.

Brian Vandenbussche

418963_MEDIUMSQUARE.jpg

Brian leek voor ons een ideale vervanger voor Stekelenburg, hij is dan ook gehaald voor een niet al te hoog bedrag.

Mike Zonneveld

nac-excelsior.jpg

NAC Breda wilde hem niet wegdoen, met verregaande intresses van AZ en FC Twente haalde Ajax hem voor een gigantisch bedrag. Er was met een bedrag van 4,8 miljoen gemoeid, dit is dan ook van vast waarde voor ons team.

Markus Rosenberg

30795.jpg

De Zweeds International vertrekt per direct naar Bordeaux, hij kon niet rekenen op een basisplaats en wilde weg. Bordeaux meldde zich al snel en de team waren er snel uit, voor 2,6 miljoen mocht hij vertrekken uit Amsterdam.

Nicolae Mitea

nicolae.jpg

Het talent van Ajax werd overbodig, en we vonden hem niet in het spel passen van Ajax. Middlesbrough meldde zich snel en hij verkastte er naartoe op de laatste dag van de Transfermarkt voor 3,1 miljoen.

Opmerkelijke Transfers in het nieuws: Arouna Koné koos voor Portsmouth in Engeland, hetzelfde gold voor Jefferson Fárfan die verkast naar Aston Villa. PSV zal het moeten doen met Patrick Kluivert, Diego Tardelli en de nieuwe speler Arango.

De Selectie

Doelman: Op de eerste plaats zet ik de talentvolle Maarten Stekelenburg, met vlak daarachter het duo dat erom strijdt: Brian Vandenbussche en Dennis Gentenaar

Verdediger Rechts: Zdenek Grygera, met de drie volgende spelers áls Zdenek Grygera niet beschikbaar is: John Heitinga, Gabri of Jaap Stam. De laatstgenoemde spelers kunnen óók nog op andere posities spelen waar ze meer uit de verf komen.

Verdedigers Centraal: Hier heb je een soort rotatiesysteem, en aardig wat keus met Jaap Stam, John Heitinga en Thomas Vermaelen. Ook zijn Zdenek Grygera en Hedwiges Maduro beschikbaar voor deze positie.

Verdediger Links: Mike Zonneveld met als backup Urby Emanuelson.

Centrale Middenvelders: Gabri, Jan Vertonghen en Wesley Sneijder. De Talentvolle Vurnon Anita en aanvallend ingestelde Kenneth Perez zijn ook beschikbaar voor deze job.

Aanvallende Middenvelder Links: Kenneth Perez komt hier stipt op een, met als backup Ryan Babel. Overigens zijn Roger en Wesley Sneijder hiervoor ook beschikbaar.

Aanvallende Middenvelder Rechts: Lebohang Mokoena, zo niet Wesley Sneijder en áls het echt moet Ryan Babel. Gabri zou het ook kunnen proberen.

Spits: Klaas Jan Huntelaar komt hiervoor in aanmerking, de ervaren Romário vervangt hem vaak op het eind van de wedstrijd. Lebohang Mokoena kan op deze positie ook spelen, dat geldt ook voor Ryan Babel.

op.jpg

De Stand

stand.jpg

Dit waren de eerste 2 maanden bij mijn club, ik hoop dat jullie het mooi vinden :) Zal waarschijnlijk nog een beetje slordig zijn, ik hoop dat ik het een beetje mooier kan maken de volgende keer. :checkit:

Geplaatst
  • Auteur

Ajax '06/'07

Robert Crone is aangesteld als de nieuwe coach van Ajax, dit omdat al eerder bekend was dat Denny Blind weg zou gaan, toch een opmerkelijke keuze. Robert Crone, dat nog nooit 1 wedstrijd heeft gecoacht, is toch uitgeroepen tot coach van Ajax. Verscheidene mensen denken dat hij het niet gaat halen met Ajax, alhoewel de technische staff er wel vertrouwen in heeft.

Toine van Peperstraten: Hé Robert, wat is er met je gebeurt nadat je had gehoord dat je werd aangesteld als coach, ipv Henk ten Cate of Co Adriaanse?

Robert Crone: Ik voel me echt goed, het komt eigenlijk helemaal onverwacht, zoals de meeste mensen denk ik. Ik hoop dat ik een leuk, en vooral goed seizoen ga beleven met Ajax.

Toine van Peperstraten: Wat zijn jou persoonlijke doelstellingen?

Robert Crone: Om kampioen te worden in de competitie, proberen ver te komen in de Champions League - als we dat halen, zo niet héél erg ver komen in de UEFA Cup. En in de beker wil ik vooral de wat jongere getalenteerde spelers de kans geven om hun zelf te laten zien.

Toine van Peperstraten: Is dat niet iets té optimistisch?

Robert Crone: Voor mij als coach wel, maar kom op zeg, dit is Ajax, die horen mee te draaien met de top!

Toine van Peperstraten: Hehe, nou ja, veel succes dan maar hé!

Robert Crone: Bedankt, het zal wel lukken - hoop ik.

De voorbereiding

Dé klassieker, Ajax Cape Town kwam als eerste aan bod.

Ajax Cape Town 1-2 Ajax

Doelpunten:

'21 Huntelaar 0-1

'59 Mazibuko 1-1

'90 Vertonghen 1-2

Bologna 0-3 Ajax

Doelpunten:

'06 Anita 0-1

'20 Sneijder 0-2

'42 Rosenberg 0-3

Udinese 2-0 Ajax

Doelpunten:

'19 Pinzi 1-0

'65 Iaquinta 2-0

Vriendschappelijke Beker

Halve Finale van de Vriendschappelijke Beker

Ajax 0-3 Borussia Dortmund

Doelpunten:

'36 Tinga 0-1

'52 Sahin 0-2

'82 Valdez 0-3

Kleine Finale van de Vriendschappelijke Beker

Ajax 1-3 Porto

Doelpunten:

'03 Ibson 0-1

'21 Ogarãru Rood

'29 Louzada 0-2

'71 Emanuelson 1-2

'79 Hélder Postiga 1-3

Spurs won de beker

Johan Cruijff Schaal

Johan Cruijff Schaal Finale tegen PSV

PSV 1-2 Ajax

397492_MEDIUMSQUARE.jpg

Doelpunten:

'34 Alex 1-0

'61 Huntelaar 1-1

'68 Mokoena 1-2

------------------------------------------

Champions League

Derde Ronde

Djungarden, de eerste slachtoffer, Heenwedstrijd

Djungarden 1-5 Ajax

Doelpunten:

'10 Vertonghen 0-1

'12 Huntelaar 0-2

'20 Anita 0-3

'22 Huntelaar 0-4

'35 Mokoena 0-5

'90 Ahlund str 1-5

Dé return

Ajax 3-0 Djungarden

Doelpunten:

'08 Huntelaar

'51 Mokoena

'65 Huntelaar

Loting Groepsronde:

Groep H:

' Barcelona

' Ajax

' Rode Ster

' Spartak Moscow

Robert Crone: Ik ben tevreden over de loting, Barcelona zullen we moeten proberen om een paar punten te sprokkelen, Rode Ster moet te doen zijn Spartak, Tsja.. het zal erom spannen.

Eredivisie

Ajax 4-0 Heerenveen

Doelpunten:

'34 Huntelaar

'78 Sneijder

'84 Romário

'90 Vertonghen

ADO 0-0 Ajax

Doelpunten:

-

Klaas Jan Huntelaar: Een hele onterechte beslissing door de scheidsrechter, ik heb daarnet de beelden gezien en het was écht geen buitenspel.

Ajax 0-0 Sparta

Doelpunten:

-

Robert Crone: Schandalig, eerst vorige week 1 afgekeurd doelpunt, en nu wéér. Niet een, maar twee deze wedstrijd..

Transfers

Inkomende Transfers

bie.jpg

Uitgaande Transfers

biw.jpg

Lebohang Mokoena

2.jpg

Lebohang is gehaald om als vaste aanvallende middenvelder rechts aan de slag te gaan, dat gaat hem voorlopig goed af. Hier een foto van Mokoena in zijn tijd bij de Orlando Pirates.

Jeffrey Bruma

2005bruma_jeffrey_SCALED_7.jpg

Deze ''Feyenoorder'' is gehaald voor de toekomst. De scouts van Ajax bevolen hem mij aan, en is dan ook, met een 14-jarige leeftijd een goede speler voor ons Onder 19 eftal. Wij denken dat hij zal uitgroeien tot een volwaardig speler voor Ajax later.

Romário

0526444400.jpg

Romário is de speler van Miami FC. Met zijn ervaring kan hij jonge spelers leiden en is geweldig voor de laatste minuten. Ondanks zijn conditie is het nog altijd een goalgetter, en mag hij dan ook zo nu en dan een paar minuutjes pakken. Ook gunnen wij hem zijn 1000'ste doelpunt ooit.

Brian Vandenbussche

418963_MEDIUMSQUARE.jpg

Brian leek voor ons een ideale vervanger voor Stekelenburg, hij is dan ook gehaald voor een niet al te hoog bedrag.

Mike Zonneveld

nac-excelsior.jpg

NAC Breda wilde hem niet wegdoen, met verregaande intresses van AZ en FC Twente haalde Ajax hem voor een gigantisch bedrag. Er was met een bedrag van 4,8 miljoen gemoeid, dit is dan ook van vast waarde voor ons team.

Markus Rosenberg

30795.jpg

De Zweeds International vertrekt per direct naar Bordeaux, hij kon niet rekenen op een basisplaats en wilde weg. Bordeaux meldde zich al snel en de team waren er snel uit, voor 2,6 miljoen mocht hij vertrekken uit Amsterdam.

Nicolae Mitea

nicolae.jpg

Het talent van Ajax werd overbodig, en we vonden hem niet in het spel passen van Ajax. Middlesbrough meldde zich snel en hij verkastte er naartoe op de laatste dag van de Transfermarkt voor 3,1 miljoen.

Opmerkelijke Transfers in het nieuws: Arouna Koné koos voor Portsmouth in Engeland, hetzelfde gold voor Jefferson Fárfan die verkast naar Aston Villa. PSV zal het moeten doen met Patrick Kluivert, Diego Tardelli en de nieuwe speler Arango.

De Selectie

Doelman: Op de eerste plaats zet ik de talentvolle Maarten Stekelenburg, met vlak daarachter het duo dat erom strijdt: Brian Vandenbussche en Dennis Gentenaar

Verdediger Rechts: Zdenek Grygera, met de drie volgende spelers áls Zdenek Grygera niet beschikbaar is: John Heitinga, Gabri of Jaap Stam. De laatstgenoemde spelers kunnen óók nog op andere posities spelen waar ze meer uit de verf komen.

Verdedigers Centraal: Hier heb je een soort rotatiesysteem, en aardig wat keus met Jaap Stam, John Heitinga en Thomas Vermaelen. Ook zijn Zdenek Grygera en Hedwiges Maduro beschikbaar voor deze positie.

Verdediger Links: Mike Zonneveld met als backup Urby Emanuelson.

Centrale Middenvelders: Gabri, Jan Vertonghen en Wesley Sneijder. De Talentvolle Vurnon Anita en aanvallend ingestelde Kenneth Perez zijn ook beschikbaar voor deze job.

Aanvallende Middenvelder Links: Kenneth Perez komt hier stipt op een, met als backup Ryan Babel. Overigens zijn Roger en Wesley Sneijder hiervoor ook beschikbaar.

Aanvallende Middenvelder Rechts: Lebohang Mokoena, zo niet Wesley Sneijder en áls het echt moet Ryan Babel. Gabri zou het ook kunnen proberen.

Spits: Klaas Jan Huntelaar komt hiervoor in aanmerking, de ervaren Romário vervangt hem vaak op het eind van de wedstrijd. Lebohang Mokoena kan op deze positie ook spelen, dat geldt ook voor Ryan Babel.

op.jpg

De Stand

stand.jpg

Dit waren de eerste 2 maanden bij mijn club, ik hoop dat jullie het mooi vinden :) Zal waarschijnlijk nog een beetje slordig zijn, ik hoop dat ik het een beetje mooier kan maken de volgende keer. :checkit:

Geplaatst

Re: Het Rood/Wit van Amsterdam...

Geen denderende transfers en ook de resultaten zijn nu al niet zo goed, je mag jezelf ook nog even voorstellen in het welkoms forum ;)

Succes!

Geplaatst

MMm, wens je succes verder, nu nog maar 5 punten uit 3 wedstrijden, heb je dus al wat teveel laten liggen voor Ajax

Geplaatst

het is: Rood en Wit Van Feyenoord! het is: Trots Van Rotterdam Juicht Zo Hard Als Het Maar Kan, Rood En Wit Van Feyenoord Rood En Wit Van Feyenoord, iig veel succes

Geplaatst
  • Auteur

Whehe, ik heb het spel eigenlijk pas net en ik las daarnet die ene van Kav, dus begon ik er ook een. Resultaten vallen idd vies tegen, maar ook erg onterechte wedstrijden (zie: Sparta en ADO),

En Sander, Rood en Wit zit ook op het shirt van Ajax :P Maar ik zal het wel even aanpassen, de titel maakt mij niet zoveel uit

Ook zal ik me even voorstellen in het welkomsforum :)

Geplaatst

Re: Met Ajax in Amsterdam

haha had niet gehoeven, zit alvast in het sfeertje van morgen 020-Feyenoord dus moet even mijn energie kwijt vandaag, morgen mag ik dat in dat stadion genaamd: spreek ik niet uit, hopelijk voor een mooi Feyenoord-feestje, groeten Sander, succes met je novelle!

Geplaatst

Geen denderende transfers en ook de resultaten zijn nu al niet zo goed, je mag jezelf ook nog even voorstellen in het welkoms forum ;)

Succes!

3 gespeeld 2 gelijk 1 winst, kan je niet echt beoordelen op resultaten!!

Hhaaha ziet er leuk en verzorgd uit, succes :thumb:

Geplaatst

ziet er goed uit

sander010 ik vrees dat je je feestje moet uitstellen

Geplaatst

ziet er goed uit

sander010 ik vrees dat je je feestje moet uitstellen

correct

resultaten vallen beeje tegen maar kan altijd beter :)

ik ga heel misschien ook een novelle starten met ajax maar iniedergeval nu niet

Geplaatst

Is hij neit met deze novelle gestopt en begonnen met een nieuwe ?

Of ben ik nu in de war :s

Want hij heeft nu een novelle met FC Grunn waar boven instaat dat zijn ajax save game niet meer werkt.

Geplaatst
  • Auteur

Hehe dat klopt, mijn save is heel raar verdwenen :O]: Dus ben ik doorgegaan met Grongingen

Geplaatst

Zonneveld achterin? verder is het leuk,succes.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.