Geplaatst 1 februari 200718 jr. Nou nou, mijn 1e novelle. Na vele "goede" games al zeg ik het zelf met wat mindere teams begon ik maar es ff na te denken.... zal ik ook maar zo'n novelle maken? kan ik dat wel? is het niet te veel werk? Nou ik ga het maar proberen, alleen verwacht geen kunstwerken met photoshop en dat soort dingen, maar gewoon overzichtelijke dingen. Mijn clubkeuze is Palermo, ik zal even toelichten waarom: -leuke selectie -redelijke mogelijkheden -goede competitie -uitdaging om CL voetbal/kampioenschap te kunnen halen Ik ben nu nog bezig in het 1e seizoen, maar ik zal jullie ff een tussenstand geven. Transfers In Nathan Sturgis: Werd gehaald als basisspeler maar maakte in zijn 1e wedstrijd meteen een harde overtreding die volkomen terecht met rood werd bestraft. Mag nu sporadisch invallen aangezien ik andere mensen heb, en het vertrouwen toch een beetje in hem kwijt ben. Is beschikbaar voor huur. Richardo Rocha: Ik had een goede centrale verdediger nodig, aangezien het een kwestie van tijd was voordat Barzagli zou vertrekken. Hij was redelijk goedkoop en haalbaar voor een club als Palermo. Begon super, maar is nu uit de basis verdreven en hard aan het vechten om zijn plek terug te krijgen. Jan Vertonghen: Jan ken ik nog van mijn tijd als jeugdcoach bij Ajax. Jan was toen al een erg volwassen speler voor zijn leeftijd, en al erg allround. Heeft zich echt ontwikkeld als een beest en is de relevatie in de serie A dit seizoen. een onmisbare kracht op het middenveld Ezequiel Lavezzi: Ezequiel is een supersnelle spits die niet bij te houden is. Zijn afwerking is redelijk tot goed, wat hem zeer aantrekkelijk maakte voor mij. Speelt heel lekker samen met Amauri, alleen laat het soms op de beslissende moment afweten. Ismael: Via een tip van een mede-manager kwam ik uit bij deze Ismael, hij had veel goede dingen over hem gehoord en zei dat ik mijn scouts maar een kijkje moest laten nemen. Na 1 training waren ze overtuigd en die avond tekende hij zijn contract bij ons Peggy Lokondo: Peggy is een hele talentvolle speler. Hij heeft voor zijn leeftijd al zeer solide eigenschappen en kan ook nog eens op 3 posities uit de voeten. Hij is vooral gehaald als backup van Diana, maar is ondanks zijn 17 jaar een meer dan volwaardig lid van het 1e elftal Transfers out Andrea Barzagli: Andrea Is eigenlijk gewoon niet te houden voor een club als Palermo. Een pure verdediger, niets meer, niets minder. Minpuntje aan de transfer is het feit dat de voorzitter de transfer goedkeurde, wat ik hem niet in dank afnam. Naar mijn mening hadden we veel meer geld kunnen verdienen aan Andrea Cristian Zaccardo: Cristiano werd vanaf het begin van het seizoen al begeerd door clubs als AC Milan, Chelsea en Barcelona. Echter geen enkele club wilde voldoen aan de vraagprijs. Naar mate het seizoen vorderde vond ik hem steeds minder gaan spelen en uiteindelijk was hij zelfs niet beter dan zijn backup. Toen ik in de 2e transferperiode werd overspoeld met navragen en nadat Cristian in de media aangaf toe te zijn aan een nieuwe stap besloot ik de prijs te laten zakken en gaf ik Cristian zijn droomtransfer Andrea Caracciolo: Andrea was het hele seizoen al een backup. Ik gebruikte hem vooral als pinchitter vanwege zijn kopkracht en het feit dat een type Caracciolo een wedstrijd kan openbreken. Andrea speelde echter heel matig tijdens de minuten die hij dan ook kreeg. Aangezien ik al zo'n 4/5 man voor zijn plek had besloot ik hem op de transferlijst te zetten. Olympiakos melde zich meteen en we kwamen al snel tot een deal. De selectie van het jaar 2006/2007 De taktiek + de basisspelers De huidige stand
Geplaatst 1 februari 200718 jr. Auteur Nou nou, mijn 1e novelle. Na vele "goede" games al zeg ik het zelf met wat mindere teams begon ik maar es ff na te denken.... zal ik ook maar zo'n novelle maken? kan ik dat wel? is het niet te veel werk? Nou ik ga het maar proberen, alleen verwacht geen kunstwerken met photoshop en dat soort dingen, maar gewoon overzichtelijke dingen. Mijn clubkeuze is Palermo, ik zal even toelichten waarom: -leuke selectie -redelijke mogelijkheden -goede competitie -uitdaging om CL voetbal/kampioenschap te kunnen halen Ik ben nu nog bezig in het 1e seizoen, maar ik zal jullie ff een tussenstand geven. Transfers In Nathan Sturgis: Werd gehaald als basisspeler maar maakte in zijn 1e wedstrijd meteen een harde overtreding die volkomen terecht met rood werd bestraft. Mag nu sporadisch invallen aangezien ik andere mensen heb, en het vertrouwen toch een beetje in hem kwijt ben. Is beschikbaar voor huur. Richardo Rocha: Ik had een goede centrale verdediger nodig, aangezien het een kwestie van tijd was voordat Barzagli zou vertrekken. Hij was redelijk goedkoop en haalbaar voor een club als Palermo. Begon super, maar is nu uit de basis verdreven en hard aan het vechten om zijn plek terug te krijgen. Jan Vertonghen: Jan ken ik nog van mijn tijd als jeugdcoach bij Ajax. Jan was toen al een erg volwassen speler voor zijn leeftijd, en al erg allround. Heeft zich echt ontwikkeld als een beest en is de relevatie in de serie A dit seizoen. een onmisbare kracht op het middenveld Ezequiel Lavezzi: Ezequiel is een supersnelle spits die niet bij te houden is. Zijn afwerking is redelijk tot goed, wat hem zeer aantrekkelijk maakte voor mij. Speelt heel lekker samen met Amauri, alleen laat het soms op de beslissende moment afweten. Ismael: Via een tip van een mede-manager kwam ik uit bij deze Ismael, hij had veel goede dingen over hem gehoord en zei dat ik mijn scouts maar een kijkje moest laten nemen. Na 1 training waren ze overtuigd en die avond tekende hij zijn contract bij ons Peggy Lokondo: Peggy is een hele talentvolle speler. Hij heeft voor zijn leeftijd al zeer solide eigenschappen en kan ook nog eens op 3 posities uit de voeten. Hij is vooral gehaald als backup van Diana, maar is ondanks zijn 17 jaar een meer dan volwaardig lid van het 1e elftal Transfers out Andrea Barzagli: Andrea Is eigenlijk gewoon niet te houden voor een club als Palermo. Een pure verdediger, niets meer, niets minder. Minpuntje aan de transfer is het feit dat de voorzitter de transfer goedkeurde, wat ik hem niet in dank afnam. Naar mijn mening hadden we veel meer geld kunnen verdienen aan Andrea Cristian Zaccardo: Cristiano werd vanaf het begin van het seizoen al begeerd door clubs als AC Milan, Chelsea en Barcelona. Echter geen enkele club wilde voldoen aan de vraagprijs. Naar mate het seizoen vorderde vond ik hem steeds minder gaan spelen en uiteindelijk was hij zelfs niet beter dan zijn backup. Toen ik in de 2e transferperiode werd overspoeld met navragen en nadat Cristian in de media aangaf toe te zijn aan een nieuwe stap besloot ik de prijs te laten zakken en gaf ik Cristian zijn droomtransfer Andrea Caracciolo: Andrea was het hele seizoen al een backup. Ik gebruikte hem vooral als pinchitter vanwege zijn kopkracht en het feit dat een type Caracciolo een wedstrijd kan openbreken. Andrea speelde echter heel matig tijdens de minuten die hij dan ook kreeg. Aangezien ik al zo'n 4/5 man voor zijn plek had besloot ik hem op de transferlijst te zetten. Olympiakos melde zich meteen en we kwamen al snel tot een deal. De selectie van het jaar 2006/2007 De taktiek + de basisspelers De huidige stand
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Re: Roze is mooier Succes. Photoshop is geen must :) Leuke club, word veel mee gespeeld naar mijn gevoel. Succes!
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Re: Roze is mooier Met palermo kan je hoge ogen gooien !! Jammer van Barzagli en Zaccardo... Veel succes!
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Re: Roze is mooier Leuke aankopen, en het gaat ook nog eens heel goed in de competitie. succes!
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Auteur Re: Roze is mooier Gespeelde wedstrijden tot nu toe. Nu wacht dus de lastige wedstrijd bij Fenerbahce. Een echte heksenketel en zeer intimiderend. Aftrap, aanval, goal Lavezzi!Een beter begin kan je je als coach niet wensen, echter weet je gewoon dat de tegenpartij gaat komen als je zo snel voorkomt. Het liefst had ik dus dat we wat later scoorden. Mijn gevoel klopte en al snel was het Kezman met de 1-1. Na wat kansen over en weer maakte Simiplicio weer een superdomme overtreding en kreeg hij zijn 2e gele kaart. Dit is al zijn 3e rode kaart van het seizoen en ik zal hem ook straffen daarvoor. Na de rode kaart liepen we meer naar achter en kwamen we er soms uit met de razendsnelle Lavezzi. Nadat Kezman de 2-1 maakte begonnen we meer druk te zetten, dit zorgde er ook voor dat Lavezzi de bal binnen kon koppen, 2-2 in de 85e minuut. Echter kreeg Fener nog een corner, en de afvallende bal werd steenhard ingeschoten. We staan dus met lege handen maar ik heb alle vertrouwen dat we de volgende wedstrijd thuis makkelijk pakken. Na de wedstrijd kwam Jack van Gelder naar me toe om me nog wat vragen te stellen over de wedstrijd. Jack:: Tim, een terechte nederlaag lijkt me? Tim: Ja eigenlijk wel, we begonnen heerlijk en creërden ook volop kansen. De 2e helft draaide echter volledig om nadat Fabio zich simpelweg weer eens liet gaan, echt ongelovelijk dom van hem. Jack: Was je ook tevreden met de scheidsrechter? Tim: Hauge floot goed, alleen vond ik hem niet echt consequent. Vaak kregen wij na 1 overtreding toch al geel, terwijl Kezman toch echt 3 waarschuwingen heeft gehad. Een nederlaag heeft echter niks te maken met de scheidsrechter en ik ga samen met mijn team hard werken om de volgende ronde te bereiken. Jack: Succes en bedankt! Tim: Graag gedaan
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Auteur Re: Roze is mooier Palermo-Fenerbahce De belangrijkste wedstrijd van het seizoen tot nu toe. Ik had er alle vertrouwen in, maar na WEER een rode kaart aan mijn kant na pas een kwartier spelen bleek het bijna onmogelijk om te winnen. Fener zakte ver terug, en wij domineerden vanaf de 1e minuut. Wat echter het probleemkindje al dit hele seizoen is is het afwerken van kansen, en dit was nu wederom het geval. In de slotfase maakte Kezman na een counter 0-1 en schoot alle hoop alsnog kapot. Nu we dus verder moeten zonder UEFA cup voetbal kunnen we ons volledig op de competitie focussen. een overzicht Palermo-AC Milan Een belangrijke wedstrijd voor beide partijen. Milan zoekt de aansluiting met de top 4 om CL voorrondes te kunnen spelen, terwijl Palermo probeert om Inter bij te houden. De vorige wedstrijd in San Siro eindigde in een onterechte 2-1 overwinning voor de thuisploeg en Palermo wil zich wreken. Palermo domineerde vanaf minuut 1, maar kon zijn kansen niet afmaken. Milan, vooral gevaarlijk met Seedorf en Kaka probeerde het veelvuldig uit de 2e lijn, echter zonder succes. Palermo miste veel kansen en Dida speelde met een dikke 10. Diep in de 2e helft, toen het publiek zich al had verzoent met een gelijkspel kwam daar toch de vrije trap op de rand van de 16 meter. Sturgis, sinds 3 weken weer basisspeler door schorsingen en blessures, tikte de bal opzij richting Bresciano en die schoot zonder te aarzelen de bal steenhard in de Kruizing, 1-0!!!!! In de 4 minuten blessuretijd verzuimde Palermo de 2-0 te maken, maar het won alsnog
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Re: Roze is mooier Mooie novelle, schitterende overwinning tegen Milan. Jammer van Fener. Mja KUTGW.
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Re: Roze is mooier leuke novelle. mooi overwinning tegen milan / inter. KUTGW
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Auteur Re: Roze is mooier Nou ik ga nu dus weer verder met het posten van de resultaten. De belangrijke wedstrijden pik ik er uit, en als ik eventueel wat bijzonders te melden heb bij een andere wedstrijd horen jullie dat. Empoli-Palermo Palermo-Reginna
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Re: Roze is mooier Mooie wedstrijden, lavezzi doet het wel goed screenie misschien? En als ut kan ook die van vertonghen
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Re: Roze is mooier Super resultaten, en doet Vertongen het nog een beetje goed? succes verder!
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Auteur Re: Roze is mooier Messina-Palermo Palermo-Cagliari Palermo-Siena Ascoli-Palermo ** opmerking ** : ongelovelijk hoeveel kansen je toch kan missen. Volkomen geflatteerde uitslag en meer woorden wil ik er niet aan vuil maken. Livorno-Palermo Inter wint de Scudetto Helaas is het kampioenschap nu beslist. Inter liet bijna geen steekjes vallen, terwijl ik veel wedstrijden compleet domineerde, maar simpelweg niet afmaakte dankzij de vormcrisis van Amauri, en de vele rode kaarten in het team. AS Roma-Palermo De kraker van het weekend. De wedstrijd ging gelijkmatig op, alleen was het de individuele klasse van Chivu die een vrije trap vroeg over de muur joeg. Palermo-Inter De topper waar iedereen al weken naar uitkeek. Jammer dat het alleen nergens om gaat. Chievo-Palermo De eindstand: Na de wedstrijd kreeg ik seintje dat ik naar de bestuurskamer moest komen. Ik vroeg me af wat er aan de hand was en ik melde me uiteraard gewoon bij de voorzitter. Eenmaal aangekomen groette hij me met een brede glimlach: Tim kerel, het gaat voortreffelijk, en ik heb het gevoel dat deze samenwerking voor beide partijen zeer goed is. Ik gaf de voorzitter daarin wel gelijk. Na wat gebabbelt te hebben over de wedstrijd kwamen we bij een nieuw contract aan: Voorzitter: Tim, je weet dat je contract over een paar maanden afloopt? Tim: Ja, ik was me daar al bewust van. Ik heb ook alle speculaties gelezen over een eventueel vertrek naar Real Madrid of Chelsea, maar van hun heb ik niks gehoord. Voorzitter: Oke, ik waardeer het dat je loyaal bent, en daarom heb ik ook een nieuw contract voor je klaarliggen. Zie je het zitten om met Palermo door te groeien naar de structurele top van de Serie A? Tim: Zeker, echter teken ik niet zomaar elk contractvoorstel. Ik moet genoeg sportieve mogelijkheden zien om door te groeien, want we hebben zeker een kwaliteitsinjectie nodig in de voorhoede en het middenveld. Voorzitter: Dat begrijp ik heel goed, en daarom heb ik ook een voorstel voor je: je verdient zelf 34.000 euro per maand, en je transferbudget voor het seizoen 2007/2008 wordt dan 48.000.000 euro. De loonlast bedraagt ongeveer 1.100.000 Tim: Ai.... Ik had verwacht dat we een overschot hadden, maar dit is wel heel erg goed. Over wat voor looptijd praten we hier? Voorzitter: Ik heb je het liefst tot 2011, wat zeg je er van? Tim: Ik weet het nog niet....ik zal met mijn familie en zaakwaarnemer goed praten over alle mogelijkheden. Je hoort binnenkort van me Voorzitter: Oke Tim, ik begrijp het, wacht echter niet te lang... er zijn genoeg trainers die de positie kunnen en willen overnemen. Tim: Dat snap ik, binnen 2 weken hoor je van me. Zal Scheffer bijtekenen of gaat hij dan toch naar een Europese topclub?
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Auteur Re: Roze is mooier Mooie wedstrijden, lavezzi doet het wel goed screenie misschien? En als ut kan ook die van vertonghen Lavezzi: Vertonghen matige training results komen omdat het team vrij is.
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Re: Roze is mooier Thnx! Lavezzi snelle spits. Best veel doelpunten die onthoud ik:) En vertonghen vond hem nooit zo goed alleen ze statistieken zijn zeker niet slecht:) btw ik vind dat je moet doorgaan met Palermo. Je kan nu een aardig team maken. 40 000 000 is niet niks
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Re: Roze is mooier Goede prestaties met Palermo ! Hoop dat je blijft zitten want je kan hier nog veel bereiken. En dan heb je volgend jaar ook nog een zeer mooi transferbudget ! KUTGW!
Geplaatst 2 februari 200718 jr. Re: Roze is mooier Palermo is 'n superclub,alleen jammer dat ie Barzagli en Zaccardo niet hebt kunnen houden,ze speelden de pannen van het dak bij mij. Kutgw!