Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

vooraf: eerst was ik begonnen met AS Roma, door wat gepruts met updates wilde deze game niet meer laden. Ik zag in Milan eigenlijk een mooiere uitdaging, vandaar dat ik daarmee ben begonnen. Hopelijk gaat nu alles wel goed! De eerste reacties hieronder gaan dus over de post met AS Roma..

Intro

Na twee novelles gemaakt te hebben waar een groot verhaal omheen zat, ga ik het nu anders aanpakken. Dit omdat ik denk dat ik het op deze manier langer vol zal houden, na een tijdje is het toch moeilijk om weer inspiratie te vinden voor de verhaallijn. Ik zal steeds een update geven over een bepaalde periode, met een kleine evaluatie van die periode. Spectaculaire wedstrijden zullen eruit worden gehaald. De volgende competities zijn geselecteerd: Brazilië, Engeland, Italië, Spanje, Nederland en Frankrijk. Zoals in de titel te zien is ga ik aan de slag bij:

AC MILAN

4dr9cme.jpg

Algemene Info

AC Milan is een voetbalclub uit Italië, opgericht 16 december 1899 en uitkomend in de Serie A. De club speelt in een rood/zwart tenue, en de thuisbasis is het San Siro-stadion. De club werd opgericht door Engelse immigranten. AC Milan behoort tot de beste clubs van de wereld. De club won onder meer diverse malen de Champions League, voorheen bekend als de Europacup I.

AC Milan was betrokken in de corruptiezaak rond het Italiaanse voetbal, maar eerder in een passieve houding, waardoor Milan in vergelijking met Juventus, Fiorentina en Lazio Roma beperkt gestraft wordt. Milan verliest 44 punten in de eindstand van het seizoen 2005-2006 en komt zo ook niet meer in aanmerking voor Europees voetbal (Champions League). In beroep is de straf teruggeschroefd met een beperkt puntenverlies ( dus minder dan 44) en kan AC Milan toch deelnemen aan de 3de voorronde van de Champions League, die het doorkomt.

Enkele bekende spelers: Franco Baresi, Ruud Gullit, Marco van Basten, Frank Rijkaard, Dejan Savicevic, George Weah, Cesare Maldini, Paolo Maldini, Roberto Baggio, Roberto Donadoni, Demetrio Albertini, Nils Liedholm, Brian Laudrup, Jean-Pierre Papin en Paolo Rossi.

Het trainingscomplex heet Milanello. Het is één van de meest geavanceerde trainingscomplexen van de wereld. Het heeft een eigen lab dat Milan Lab heet. Hier wordt getest hoe fit de spelers zijn en hoe de spelers reageren op de trainingsstijlen. De fanatieke supporters zitten op de Curva Sud en noemen zichzelf de Brigate Rossoneri.

2pydutg.jpg

Erelijst

Italiaans landskampioenschap (17x)

1902, 1907, 1908, 1951, 1955, 1957, 1959, 1962, 1968, 1979, 1988, 1992, 1993, 1994, 1996, 1999, 2004

Italiaanse beker (5x)

1967, 1972, 1973, 1977, 2003

Coppa Latina (2x)

1951, 1956

Europacup I / Champions League (6x)

1963, 1969, 1989, 1990, 1994, 2003

Europacup II (2x)

1968, 1973

Wereldbeker (3x)

1969, 1989, 1990

Carlo Ancelotti ontslagen

Na een teleurstellende eerste seizoenshelft waarin de Milanisti uiteindelijk met een 11de plaats de winterstop ingingen is Carlo Ancelotti ontslagen als hoofdcoach. Er werd een moeilijk jaar verwacht vanwege de puntenaftrek door het corruptieschandaal, echter kreeg Ancelotti de mannen niet aan het voetballen waardoor er nog meer punten verspeeld werden. Marco Engelen zal zijn taken in ieder geval tot het einde van het seizoen overnemen. Engelen heeft tot nog toe geen ervaring als hoofdcoach, hij trainde tot nu toe alleen jeugdelftallen bij Ajax en later bij Milan.

Korte reactie van de nieuwe coach

''Ik voel me zeer vereerd dat het bestuur mij heeft gevraagd om de taken van Carlo over te nemen. Ik ben ervan overtuigd dat we het seizoen nog een mooie wending kunnen geven. Nu de winterstop eraan komt kunnen we met zn allen hard gaan werken om een mooie tweede competitiehelft te spelen. De supporters verdienen het dat Milan weer bovenin gaat meedraaien. Dit seizoen zal het lastig worden, het is belangrijk dat we ons in ieder geval plaatsen voor de Champions League.'' Dit waren de eerste woorden van Engelen op de persconferentie waar zijn aanstelling bekend werd gemaakt.

Na de persconferentie begeef ik mij naar het spelershome. Samen met de belangrijke spelers Maldini, Costacurta, Pirlo en Kaka' zal er worden gepraat over het team, waarna een korte trainings-sessie volgt. Na een paar dagen wordt er aan de hand van de selectie een mooie tactiek gemaakt. Of deze ook daadwerkelijk succesvol is zullen de resultaten uit moeten wijzen.

34e8e80.png

Engelen op zoek naar versterking voor de linkerflank

Volgens de Zuid-Amerikaanse pers zijn er scouts van AC Milan afgereisd naar het continent om enkele jonge spelers in actie te zien. Om welke spelers het gaat is vooralsnog niet duidelijk, al heeft het er alle schijn van dat het in ieder geval gaat om spelers die ''op links'' kunnen spelen.

Next:

• transfers?
  • eerste wedstrijden

Geplaatst
  • Auteur

vooraf: eerst was ik begonnen met AS Roma, door wat gepruts met updates wilde deze game niet meer laden. Ik zag in Milan eigenlijk een mooiere uitdaging, vandaar dat ik daarmee ben begonnen. Hopelijk gaat nu alles wel goed! De eerste reacties hieronder gaan dus over de post met AS Roma..

Intro

Na twee novelles gemaakt te hebben waar een groot verhaal omheen zat, ga ik het nu anders aanpakken. Dit omdat ik denk dat ik het op deze manier langer vol zal houden, na een tijdje is het toch moeilijk om weer inspiratie te vinden voor de verhaallijn. Ik zal steeds een update geven over een bepaalde periode, met een kleine evaluatie van die periode. Spectaculaire wedstrijden zullen eruit worden gehaald. De volgende competities zijn geselecteerd: Brazilië, Engeland, Italië, Spanje, Nederland en Frankrijk. Zoals in de titel te zien is ga ik aan de slag bij:

AC MILAN

4dr9cme.jpg

Algemene Info

AC Milan is een voetbalclub uit Italië, opgericht 16 december 1899 en uitkomend in de Serie A. De club speelt in een rood/zwart tenue, en de thuisbasis is het San Siro-stadion. De club werd opgericht door Engelse immigranten. AC Milan behoort tot de beste clubs van de wereld. De club won onder meer diverse malen de Champions League, voorheen bekend als de Europacup I.

AC Milan was betrokken in de corruptiezaak rond het Italiaanse voetbal, maar eerder in een passieve houding, waardoor Milan in vergelijking met Juventus, Fiorentina en Lazio Roma beperkt gestraft wordt. Milan verliest 44 punten in de eindstand van het seizoen 2005-2006 en komt zo ook niet meer in aanmerking voor Europees voetbal (Champions League). In beroep is de straf teruggeschroefd met een beperkt puntenverlies ( dus minder dan 44) en kan AC Milan toch deelnemen aan de 3de voorronde van de Champions League, die het doorkomt.

Enkele bekende spelers: Franco Baresi, Ruud Gullit, Marco van Basten, Frank Rijkaard, Dejan Savicevic, George Weah, Cesare Maldini, Paolo Maldini, Roberto Baggio, Roberto Donadoni, Demetrio Albertini, Nils Liedholm, Brian Laudrup, Jean-Pierre Papin en Paolo Rossi.

Het trainingscomplex heet Milanello. Het is één van de meest geavanceerde trainingscomplexen van de wereld. Het heeft een eigen lab dat Milan Lab heet. Hier wordt getest hoe fit de spelers zijn en hoe de spelers reageren op de trainingsstijlen. De fanatieke supporters zitten op de Curva Sud en noemen zichzelf de Brigate Rossoneri.

2pydutg.jpg

Erelijst

Italiaans landskampioenschap (17x)

1902, 1907, 1908, 1951, 1955, 1957, 1959, 1962, 1968, 1979, 1988, 1992, 1993, 1994, 1996, 1999, 2004

Italiaanse beker (5x)

1967, 1972, 1973, 1977, 2003

Coppa Latina (2x)

1951, 1956

Europacup I / Champions League (6x)

1963, 1969, 1989, 1990, 1994, 2003

Europacup II (2x)

1968, 1973

Wereldbeker (3x)

1969, 1989, 1990

Carlo Ancelotti ontslagen

Na een teleurstellende eerste seizoenshelft waarin de Milanisti uiteindelijk met een 11de plaats de winterstop ingingen is Carlo Ancelotti ontslagen als hoofdcoach. Er werd een moeilijk jaar verwacht vanwege de puntenaftrek door het corruptieschandaal, echter kreeg Ancelotti de mannen niet aan het voetballen waardoor er nog meer punten verspeeld werden. Marco Engelen zal zijn taken in ieder geval tot het einde van het seizoen overnemen. Engelen heeft tot nog toe geen ervaring als hoofdcoach, hij trainde tot nu toe alleen jeugdelftallen bij Ajax en later bij Milan.

Korte reactie van de nieuwe coach

''Ik voel me zeer vereerd dat het bestuur mij heeft gevraagd om de taken van Carlo over te nemen. Ik ben ervan overtuigd dat we het seizoen nog een mooie wending kunnen geven. Nu de winterstop eraan komt kunnen we met zn allen hard gaan werken om een mooie tweede competitiehelft te spelen. De supporters verdienen het dat Milan weer bovenin gaat meedraaien. Dit seizoen zal het lastig worden, het is belangrijk dat we ons in ieder geval plaatsen voor de Champions League.'' Dit waren de eerste woorden van Engelen op de persconferentie waar zijn aanstelling bekend werd gemaakt.

Na de persconferentie begeef ik mij naar het spelershome. Samen met de belangrijke spelers Maldini, Costacurta, Pirlo en Kaka' zal er worden gepraat over het team, waarna een korte trainings-sessie volgt. Na een paar dagen wordt er aan de hand van de selectie een mooie tactiek gemaakt. Of deze ook daadwerkelijk succesvol is zullen de resultaten uit moeten wijzen.

34e8e80.png

Engelen op zoek naar versterking voor de linkerflank

Volgens de Zuid-Amerikaanse pers zijn er scouts van AC Milan afgereisd naar het continent om enkele jonge spelers in actie te zien. Om welke spelers het gaat is vooralsnog niet duidelijk, al heeft het er alle schijn van dat het in ieder geval gaat om spelers die ''op links'' kunnen spelen.

Next:

• transfers?
  • eerste wedstrijden

Geplaatst

Re: AS Roma: op weg naar (inter)nationale prijzen

gaaf begin!!! ga zo door

Geplaatst

Ziet er goed uit, nu nog resultaten ;)

Geplaatst

Ziet eruit dat je enkele standaardaankopen gaat doen,desondanks veel geluk en erg mooi gepresenteerd!

Geplaatst

Re: AC Milan: na het corruptieschandaal

Milan is een mooie club, succes!

Geplaatst

Succes met AC !!

Maar idd hoop ik ook niet op de standaard transfers

Geplaatst
  • Auteur

Allereerst bedankt voor de reacties!

Transfer

De media gingen er al vanuit dat Milan op zoek was naar een versterking waar eigenlijk heel de top van Europa op dit moment achter aanzit. Niets is echter minder waar, de Rossoneri toverden een verrassende naam uit de hoed, in de persoon van Lenílson. De 25jarige Braziliaan droomde van een Europees avontuur en wil de supporters maar al te graag laten zien wat hij kan.

transferlenlsonqu8.png

De resultaten

34parfp.png

De eerste twee wedstrijden vallen toch wel erg op. Tijdens mijn debuut in de Serie A versloegen we Chievo met maar liefst 5-0. Ronaldo scoorde 2x. Ondanks de vele kritiek in de media over zijn overgewicht maakt hij toch zijn doelpunten en ik ben er van overtuigd dat hij nog van grote waarde zal zijn dit seizoen.

De 7-0 tegen Salernitana valt natuurlijk ook erg op. Deze wedstrijd maakte Lenílson zijn debuut, de pers bekroonde zijn optreden met een 8. Overigens kreeg de hele ploeg niet lager. Filippo Inzaghi bewees ondanks zijn leeftijd nog steeds het scoren niet verleerd te zijn, hij scoorde er 4 deze avond. Inzaghi werd topscoorder deze periode met 5 goals.

Geplaatst

Ziet er leuk uit. En Milan is een mooie club, natuurlijk ;)

Geplaatst

Leuk gedaan

hoe doet ronaldo het?

Geplaatst

Mag ik misschien een screen van je aankoop?

Geplaatst

Ziet er leuk uit, mooie vormgeving.

Jammer dat je geen resultaten nog laat zien

succes verder !

Geplaatst
  • Auteur

@ Feyenoorderdennis & Jowie: mijn eerste resultaten staan erin. Ik ben begonnen na de winterstop zoals je kunt lezen in het begin..

@ hans veldsema: hij doet het wel redelijk, al scoorde hij tot nu alleen tegen Chievo 2x, in de beker heeft ie niet gespeeld.

@ Jimmit: screentje komt er vanavond aan.

@ iedereen --> bedankt voor de reacties!

Geplaatst
  • Auteur

Transfer

3ycgfuc.png

Met de komst van José is de selectie rond. Hij zal voornamelijk invallen en in ''de mindere'' wedstrijden zijn minuten pakken. Ik ben ervan overtuigd dat hij zijn goals mee zal pikken.

Verder werd Dario Simic voor de rest van het seizoen verhuurd aan AS Monaco.

De Resultaten

4e0pq8w.png

Er werd twee keer met 5-1 gewonnen. Vooral de wedstrijd tegen Fiorentina was verrassend, aangezien de club zich toch aardig had verterkt in de winterstop (Iaquinta, Elano en Vayrynen). Nadat we op voorsprong kwamen via een penalty maakte Elano nog wel gelijk, maar vlak voor rust liepen we uit naar een 1-3 voorsprong waarna we het in de tweede helft mooi afmaakten. Een goede periode waarin we alle wedstrijden winnend afsloten.

In de beker zijn we door en treffen we in de finale onze stadsgenoot Inter.

Ronaldo werd topscoorder deze periode met 7 goals, Gilardino scoorde 4 keer.

Graag je mening over de nieuwe lay-out? En eventuele aanpassingen zodat het beter kan worden!

Geplaatst

Ik vind je layout zéér mooi en ordelijk !!

Knappe resultaten, aan scorend vermogen heb je blijkbaar geen gebrek !!

Geplaatst

Idd, de Lay-out springt er echt uit. Erg overzichtelijk ook!

Succes en ga zo door! :thumb:

Geplaatst

Mooie layout! en ook leuk dat je spelers huurt ik denk daar meestal nooit aan. Welke skin/background gebruik je?

Geplaatst

Originele lay-out, leuk gedaan! Keep Up The Good Work :) :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Allereerst allemaal bedankt voor de positieve reacties! _O_

De resultaten

2vlmb7n.png

In de competitie gaat het nog steeds voorspoedig, de beoogde plaats voor de Champions League is inmiddels in ons bezit. Hopelijk houden we het vol en krijgen we nog een mooi seizoenseinde te zien. In de Champions League ging het iets minder, al lieten we het vooral in de eerste wedstrijd in London liggen. We kwamen er bijna niet aan te pas, iets wat me toch bezig zal houden komende zomer in de zoektocht naar versterkingen. Europees horen we er nog niet bij, dat moet veranderen. In de return kwamen we al na 4 min op voorsprong door Ronaldo, die een prima periode doormaakt. Hij werd trouwens weer topscoorder, met 5 doelpunten dit maal. Ex-Milan speler Shevchenko scoorde de 1-1, waarna de goal van Gilardino ons nog enige hoop gaf. De verdediging van Chelsea stond echter goed en we kwamen er niet meer doorheen.

Ronaldo heeft net als de andere spitsen een mooi seizoen tot nu toe, aan de productiviteit zal het niet liggen.

2mzwpiq.png

Nog twee updates en dan zit het seizoen er op... so stay tuned!

Geplaatst
  • Auteur

De voorlaatste update van het seizoen, het einde nadert.

De resultaten

43hyce1.png

In de wedstrijd tegen AS Roma liepen we vanaf het begin al achter de feiten aan. De drie punten bleven dan ook terecht in Rome. De week erna stond een ware kraker op het programma: de stadsderby tegen Inter. De blauw-zwarten staan fier aan kop in de Serie A, iets wat bij ons natuurlijk niet goed voelt. We speelden een uitstekende wedstrijd en wonnen met 3-1. Dat we de wedstrijd erna weer 2 punten verspeelden was natuurlijk zeer zuur. Zo kwam onze CL-plek alsnog in gevaar. De eerste wedstrijd in de bekerfinale tegen Inter werd vervolgens verloren. Deze periode was er niet één topscoorder, maar Ronaldo en José Sosa scoorden beiden 4 keer.

Overige gebeurtenissen:

Contractverlenging

2i1mtdu.png

Samenwerking

48fq4bk.jpg

Er werd door het bestuur een samenwerkingsverband gesloten met het Japanse Jubilo Iwata. Een overeenkomst die voor ons veel voordeel zal opleveren mbt de marketing in Japan en heel Azie.

Volgende keer de seizoensontknoping!

Geplaatst

Mooie presentatie en goede resultaten.

Hoe kan je beginnen na de winterstop, of heb je gewoon een half seizoen zonder manager gespeeld?

KUTGW

Geplaatst

mooie lay out vind dit heel erg mooi!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.