Geplaatst 18 januari 200718 jr. Ik zal me eerst maar even voorstellen. Ik ben Ralf Peters, 36 jaar en trainer van Borussia Dortmund A1. Ik woon in Nijmegen en ik ga elke dag, met m'n volkswagen golf van de club, naar het trainingscomplex van Dortmund. Daar train ik vijf dagen in de week de talenten van Dormund. Over mijn voetbalcarriere zal ik het maar niet hebben. Ik heb mijn gehele carriere bij de Groesbeekse hoofdklasser, Quik, gespeeld als middenvelder. Op m'n 28e ben ik gestopt op advies van mijn voormalige trainer van Quik! Hij had tegen mij gezegd dat ik me moest gaan focussen op een trainerscursus. Hij zei dat ik het tactisch inzicht had en de motivatie om trainer te worden. Zo gezegd zo gedaan. Na een aantal jaren had ik de cursus volledig afgerond. Vervolgens belde Micheal Zorc (technisch directeur van Dortmund) mij, om te vragen of ik interesse had om de A1 te gaan leiden. Dit vond ik geweldig en ik nam de baan meteen aan. Dus ik ben nu ondertussen al 3,5 jaar trainer van de A1 en doe dit met alle plezier. Elke dag leek alleen maar mooier te worden: jonge jongens allerlei voetbaltechnieken bijleren en elke zaterdag weer voetballen tegen allemaal topteams, elke dag weer. Tot op een dag meneer Zorc met de voorzitter Reinhard Rauball naar mij toe kwam lopen en vroegen of ik even mee kon gaan naar kantoor..... Rauball: Zo, Ralf. Je bent nu 3,5 jaar in dienst als trainer van de A1 en wij zijn zeer onder de indruk... Ralf: Fijn om te horen. Dank u wel. Rauball: Maar nu ter zake, het is misschien kort door de bocht, maar wij hebben met het bestuur besloten om Bert van Marwijk te ontslaan. Dat komt omdat de sponsoren de resultaten van vorig seizoen een drama vonden en ze eisen dan ook een nieuwe trainer. En tja.... In onze financiele status moeten we wel naar de sponsoren luisteren, anders is het einde van de club nabij. Maar wij zien in jou de nieuwe trainer van het eerste elftal. Ralf: Tja wat moet ik zeggen...Ik vind het goed! Rauball: Fijn om te horen! Morgen teken je het contract. We verwachten je rond de middag op de club en dan zal het openlijk bekend worden gemaakt. Ralf: Is goed. Tot morgen! Ik vond het allemaal fantastisch, maar toen ik 's morgens in de krant keek, moest ik toch even gniffen. Bert van Marwijk kan oprotten uit Dortmund! Bert van Marwijk is niet langer trainer van Dortmund. Hij heeft gister tehoren gekregen dat hij niet langer welkom is in Dortmund. De aanleiding waarom van Marwijk is ontslagen is nog niet duidelijk. Waarschijnlijk door de slechte resultaten van vorig seizoen. Van Marwijk heeft in zijn korte tijd bij Dortmund geen een prijs weten te pakken, zelfs geen kwalificatie voor Uefa Cup of Championsleague, heeft hij niet weten te behalen. Wie de opvolger zal worden is nog niet duidelijk. Willem van Hanegem, Huub Stevens worden al genoemd, maar of ze echt interesse hebben is een ander verhaal. Ik had liever gehad dat het op een iets betere manier werd vermeld, maar goed. Het is niet anders. Snel nog even wat eten en op naar de club! volgende update: bekendmaking trainer, transfers en nog meer!!! Wanneer de volgende update is weet ik niet precies. Ik heb nou proefwerkweek, dus het kan zijn dat het nog even duurt. mijn excuses
Geplaatst 18 januari 200718 jr. Auteur Ik zal me eerst maar even voorstellen. Ik ben Ralf Peters, 36 jaar en trainer van Borussia Dortmund A1. Ik woon in Nijmegen en ik ga elke dag, met m'n volkswagen golf van de club, naar het trainingscomplex van Dortmund. Daar train ik vijf dagen in de week de talenten van Dormund. Over mijn voetbalcarriere zal ik het maar niet hebben. Ik heb mijn gehele carriere bij de Groesbeekse hoofdklasser, Quik, gespeeld als middenvelder. Op m'n 28e ben ik gestopt op advies van mijn voormalige trainer van Quik! Hij had tegen mij gezegd dat ik me moest gaan focussen op een trainerscursus. Hij zei dat ik het tactisch inzicht had en de motivatie om trainer te worden. Zo gezegd zo gedaan. Na een aantal jaren had ik de cursus volledig afgerond. Vervolgens belde Micheal Zorc (technisch directeur van Dortmund) mij, om te vragen of ik interesse had om de A1 te gaan leiden. Dit vond ik geweldig en ik nam de baan meteen aan. Dus ik ben nu ondertussen al 3,5 jaar trainer van de A1 en doe dit met alle plezier. Elke dag leek alleen maar mooier te worden: jonge jongens allerlei voetbaltechnieken bijleren en elke zaterdag weer voetballen tegen allemaal topteams, elke dag weer. Tot op een dag meneer Zorc met de voorzitter Reinhard Rauball naar mij toe kwam lopen en vroegen of ik even mee kon gaan naar kantoor..... Rauball: Zo, Ralf. Je bent nu 3,5 jaar in dienst als trainer van de A1 en wij zijn zeer onder de indruk... Ralf: Fijn om te horen. Dank u wel. Rauball: Maar nu ter zake, het is misschien kort door de bocht, maar wij hebben met het bestuur besloten om Bert van Marwijk te ontslaan. Dat komt omdat de sponsoren de resultaten van vorig seizoen een drama vonden en ze eisen dan ook een nieuwe trainer. En tja.... In onze financiele status moeten we wel naar de sponsoren luisteren, anders is het einde van de club nabij. Maar wij zien in jou de nieuwe trainer van het eerste elftal. Ralf: Tja wat moet ik zeggen...Ik vind het goed! Rauball: Fijn om te horen! Morgen teken je het contract. We verwachten je rond de middag op de club en dan zal het openlijk bekend worden gemaakt. Ralf: Is goed. Tot morgen! Ik vond het allemaal fantastisch, maar toen ik 's morgens in de krant keek, moest ik toch even gniffen. Bert van Marwijk kan oprotten uit Dortmund! Bert van Marwijk is niet langer trainer van Dortmund. Hij heeft gister tehoren gekregen dat hij niet langer welkom is in Dortmund. De aanleiding waarom van Marwijk is ontslagen is nog niet duidelijk. Waarschijnlijk door de slechte resultaten van vorig seizoen. Van Marwijk heeft in zijn korte tijd bij Dortmund geen een prijs weten te pakken, zelfs geen kwalificatie voor Uefa Cup of Championsleague, heeft hij niet weten te behalen. Wie de opvolger zal worden is nog niet duidelijk. Willem van Hanegem, Huub Stevens worden al genoemd, maar of ze echt interesse hebben is een ander verhaal. Ik had liever gehad dat het op een iets betere manier werd vermeld, maar goed. Het is niet anders. Snel nog even wat eten en op naar de club! volgende update: bekendmaking trainer, transfers en nog meer!!! Wanneer de volgende update is weet ik niet precies. Ik heb nou proefwerkweek, dus het kan zijn dat het nog even duurt. mijn excuses
Geplaatst 18 januari 200718 jr. Re: Borussia Dortmund: een club van het volk Leuke inleiding, stel je ff voor in het Welkom topic ;) kutgw
Geplaatst 18 januari 200718 jr. Auteur Re: Borussia Dortmund: een club van het volk Dan is het zover. Ik kom de persruimte binnen en zie al die journalisten zitten. Op het begin was het toch even schrikken maar toen ik er eenmal zat viel het wel mee. De voorzitter begon allerei dingen te vertellen die het ene oor in en het andere oor uit gingen. Maar toen begon hij te praten over de verwachtingen van het seizoen. Hij zei dat ze verwachten dat Dortmund zo hoog mogelijk eindigt en natuurlijk de topwedstrijden wint. Hij hoopte ook op europees voetbal, maar dat is volgens vele onhaalbaar. Na de bekendmaking en de interviews wist ik via een omweg naar de bestuurskamer te komen en daar werd me nog het één en ander verteld. Zo werd er gezegd dat ik vier ton mocht besteden aan transfers. Maar ik moest ook een toptransfer zoeken om zo de supporters weer tevreden te stellen. Verder zei meneer Rauball dat ik de technische staf zelf mocht samenstellen als dat nodig was. Vlak voordat ik de bestuurskamer wilde verlaten zei hij: ''O ja. Trek je niks aan van de pers, als je dat wel doet, word je gek''. Met een glimlach op m'n gezicht verliet ik de bestuurskamer en liep richting de auto. Op naar een nieuw avontuur. Zo werd ik 's morgens wakker en las weer als gewoon de krant en daar ston het artikel waar ik op gewacht had: Borussia Dortmund stelt Ralf Peters aan als trainer Dortmund heeft vrij onverwachts, de Nederlandse manager Ralf Peters aangesteld als trainer. Hij zal Bert van Marwijk opvolgen en Dortmund naar prijzen moeten gaan brengen. Peters was 3,5 jaar trainer van de A1 van Dortmund. Hij werd daarmee 1x kampioen en behaalde de finale van de jeugdbeker. Hij zal vanaf volgende week de training starten Ik vond het meevallen. Ik had verwacht dat ze mee helemaal zouden afkraken, maar dat valt dus gruwelijk mee. Nu maar even genieten van de vrije tijd en dan volgende week aan de bak. week later Samen met Dick Voorn behandelde ik de selectie in ons bespreekkamertje. We kwamen erop neer dat we een hele jonge selectie hebben die over veel talent beschikt. Voor het kampioenschap hoeven we niet te strijden, maar een top-5 plaats moet toch lukken. We hadden besloten om 4-4-2 te gaan spelen. We wilde graag een linker-middenvelder kopen die aanvallend is ingesteld en een actie durft te maken. We kwam uit op de spits van Aachen: Jan Schlaudraff. De bedoeling is om hem om te trainen in een linkermiddenvelder. Die staat op de verlanglijst. Dick meldde ook nog dat er twee spelers op proef zullen komen: Alexander Klimenko (sc), wit rus -->maakte indruk op jeugd wk Alvaro (amrc) spanjaard --> komt van de sattelietclub Alicante Ook werd besloten dat Ebi Smolarek naar een andere club mag uitkijken en hetzelfde geld voor Brenszka. Dit omdat we geld nodig hebben om de financien op pijl te brengen en omdat die positie breed genoeg bezet is. We hadden ook besloten met de selectie om op trainingskamp te gaan in Denemarken. Daar zullen we spelen tegen: FC Kopenhagen, Brondby en AB. Verder zullen we spelen tegen Dortmund 2 en Aalen. In die wedstrijden wordt tevens het besluit genomen wat er gaat gebeuren met Klimenko en Alvaro. reacties altijd welkom!! volgende update: komt schlaudraff echt???, trainingskamp in denemarken en de selectie.