Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Hoe bepalen jullie de route als je ergens gaat fietsen waar je de omgeving eigenlijk niet echt goed kent. Denk bijvoorbeeld aan het fietsen in Zuid-Limburg of de Ardennen ofzo, daar ken ik niet echt de weg. Hoe bepalen jullie dan welk rondje je gaat maken? Je wilt natuurlijk de leukste klimmetjes etc mee pakken als het een beetje op de route past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eindelijk weer eens de fiets gepakt nadat ik door drukte wekenlang niet heb kunnen fietsen. Ik merkte meteen dat mijn conditie en benen iets te lang rust hadden gehad. Ik probeerde heen wind tegen te pakken en terug wind mee maar had me compleet in de windrichting vergist..

Op de terugweg fietste ik achter een wat oudere heer die aardig doorfietste (waarschijnlijk trapondersteuning) Ik ging er maar met moeite voorbij maar op het viaduct daarna schoot de kramp in beide kuiten. Op mijn tandvlees toch doorgefietst omdat ik het niet kon hebben om terug ingehaald te worden door die oude man die nog vlak achter me fietste :-D Thuis kon ik amper nog lopen dus ben benieuwd hoe de benen morgen aanvoelen. Uiteindelijk toch bijna 50 kilometer gefietst en dit smaakte zeker weer naar meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, niet ingehaald willen worden door een oude heer, herkenbaar. Ik had besloten om vandaag een redelijk rustig rondje te rijden, maar toen ik bijna ingehaald werd door een oude heer, heb ik toch maar even iets versneld. Gelukkig fietste hij nu ook weer niet echt hard door, waardoor ik niet op mijn tandvlees hoefde te rijden om hem voor te blijven (en al snel sloeg hij een zijstraat in). Uiteindelijk zo;n 35 km gefietst vandaag, maar na afloop had ik het idee dat ik gerust voor 100 km in dit tempo had kunnen gaan, en dat ik dan mijn lichaam geen eens echt pijn had gedaan.

Enige wat ik merk is dat ik nogal veel drink. Vandaag ook, ondanks 'maar' 35 km, waren beide bidons van 650 ml toch leeg.

Vandaag trouwens ook de mijlpaal gehaald op mijn racefiets: De km-teller tikte de 2.000 km aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij wel vaak genoeg is overkomen, is dat als je iemand met enige moeite inhaalt om te laten zien dat je toch iets sneller rijdt, en dat hij dan vlak erna in een zijstraat gaat. Ga mezelf natuurlijk niet kapot rijden, maar wat harder rijden natuurlijk wel tot ik een aardig gaatje heb. Alleen is het toch zuur als het dan niet gaat zoals je hoopt :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer een klein rondje gefietst. Ik had maar iets meer dan een uur de tijd dus een klein rondje gedaan van 28 km. Veel open stukken met veel wind dus was alsnog aardig kapot gereden. Wil langzaam de afstanden weer wat op gaan bouwen want wil ik september een weekendje naar Limburg om de Amstel Gold Race te rijden. Deze is daar uitgepijld in 3 stukken geloof ik maar hier is alsnog aardig wat training voor nodig voor ik dit ga redden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag zelf voor het eerst meer dan 50km gefietst. Ik heb een fitness-hybride. Een beetje een combinatie van een MTB met een racefiets. Gewoon vertrokken met als doelstelling om in Oostvoorne om te keren. Uiteindelijk 51,2km en 28,4 km/u. Ik rij sinds enkele weken met Strava en vind het echt fantastisch om jezelf te zien op die segmenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week 4x gefietst, in totaal 334km en 2700 hoogtemeters. Vorm begint te komen.

In welke omgeving fiets je dat je zo veel hoogtemeters kan maken? En train je nog ergens voor dat je zoveel kilometers maakt momenteel?

Edit: Ik zie nu je woonplaats pas. In Limburg snap ik die hoogtemeters wel ja :)

Ik wil in sptember een weekendje Limburg doen om die 3 lussen uit de AGR te rijden. Is dat aan te raden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In welke omgeving fiets je dat je zo veel hoogtemeters kan maken? En train je nog ergens voor dat je zoveel kilometers maakt momenteel?

Ik woon in Eijsden (Zuid-Limburg), dus kan het Heuvelland in of de Ardennen. Ik ben momenteel aan het trainen voor mijn algemene conditie/kracht, wil volgend seizoen bij mijn fietsclub een groep hoger fietsen. Daarnaast heb ik op 10 oktober een tijdrit van 11 km van gemiddeld stijgingspercentage 2%, die wil ik goed rijden. Misschien dat ik volgend jaar een amateur licentie aanvraag, zodat ik in de winter testwedstrijden in Echt kan meedoen. Maar dat moet ik even nog bekijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi ritje gemaakt gisteren, de eerste na mijn overwachte vuurdoop in de Franse Alpen:

2rf6b9k.png

8tu4fuuF5JmFZfegrWq3IAQ1gVyDkJdaT8ttNYnjNAE-768x432.jpg

347w51j.png

2nles80.png

Bijzonder trots op, hoewel door de spontane natuur van de reis richting Zuid-Frankrijk er wel gefietst moest worden met een zeer bedenkelijke conditie (na anderhalve week luieren in Turkije). Maar dat mocht de pret niet drukken, want voornamelijk genoten van de magnifieke haardspeldbochten van de Lacets de Montvernier en de daaropvolgende Col du Chaussy. De Alpe vooral opgereden om 'm eens gedaan te hebben, maar veels te druk qua gemotoriseerd verkeer om er echt van de omgeving te kunnen genieten. Volgend jaar zeker weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort ook in het bezit van een racefiets, vandaag voor het eerst gaan fietsen. Den Haag - Noordwijk en terug, prima afstand voor een eerste keer.

Degene waar ik mee ging reed wel lek vlak voor Noordwijk, die moest opgepikt worden en ik kon alleen terug :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet komende week ook maar eens een nieuwe buitenband regelen, anders ga ik binnenkort ook lek rijden. Zo slecht is mijn achterband.

Fietsen gaat de laatste tijd wel lekker. Al heb ik wel het idee dat mijn smartphone niet echt meer met strava samen wil werken. Vandaag rondje met 33 km/u gereden volgens dat ding. Dat geloof ik dus niet echt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.strava.com/activities/465661552

Gisteren eerste rit gemaakt, zonnige weer hier laat het toe om dit jaar eens wat eerder op de fiets te kruipen dan voorgaande jaren. Nieuwe fietstrui van Rapha en nieuwe fietsschoenen van Specialized voor kerst gekregen, dus motivatie was er ook wel. Op naar het eerste doel van dit jaar: Ronde van Vlaanderen op 2 april!

Link naar opmerking
Deel via andere websites