Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Er schuilt geen nieuwe Tony Martin in jou dus :)

Momenteel nog niet in ieder geval. Maar ja, mijn conditie is ook gewoon drama. Dus dan moet je niet verwachten dat je na een paar fietstochten meteen een beestenconditie hebt... Dat moet zich langzaam opbouwen...

Ik moet ook zeggen dat ik nog niet zoveel gefietst heb als ik eigenlijk zou willen... Ik zit nu pas op zo'n 250 km, terwijl ik denk ik eigenlijk wel op minstens het dubbele had willen zitten... Het weer zit de laatste tijd ook niet echt mee. zo onbetrouwbaar als maar kan. Dan denk je dat het droog is, maar valt er toch weer een bui...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij een gemiddelde van 25-28 maar 1 uur volhoud dan ga je gewoon te hard voor je niveau lijkt me.

25 gemiddeld hou ik zelf nu 4 uur vol. Vorige week voor het eerst 2 uur lang 28 gemiddeld kunnen rijden

Als ik start, gaat de snelheid meestal naar de 30 km/u. Niet dat ik perse 30 wil rijden ofzo, maar meestal probeer ik gewoon een naar mijn idee lekker tempo te rijden en dat komt vaak uit op toevallig deze snelheid. Maar dat is blijkbaar toch te hard ofzo, waardoor ik toch al snel instort... En het gemiddelde dus een stuk lager komt te liggen.

Eigenlijk zou ik wat zachter moeten starten, rond de 28 km/u ofzo. Maar dan moet ik me echt inhouden om niet bij te schakelen naar een net iets hogere versnellingen, omdat ik het idee heb dat dat fijner rijdt, maar dan ga ik wel weer meteen naar die 30 km/u, waarvan ik eigenlijk weet dat ik het alleen niet vol houdt... Maar ja, de hele tijd tegen mij zelf zeggen 'niet schakelen' rijdt ook niet fijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha goh oude mensen op de fiets ja, een van de grootste ergernissen tijdens het wielrennen. Als je belt kijken ze je boos aan omdat "je kan er zo ook wel langs" en als je niet belt kijken ze je boos aan omdat "je kan op zijn minst even bellen". En altijd met z'n tweeën, een helemaal rechts, een helemaal links.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha goh oude mensen op de fiets ja, een van de grootste ergernissen tijdens het wielrennen. Als je belt kijken ze je boos aan omdat "je kan er zo ook wel langs" en als je niet belt kijken ze je boos aan omdat "je kan op zijn minst even bellen". En altijd met z'n tweeën, een helemaal rechts, een helemaal links.

Sowieso heel veel fietsers die beledigt zijn op een wielrenner, je kunt het nooit goed doen. Ik moet wel zeggen dat ik momenteel nog geen bel op mijn racefiets heb, maar ik heb ook ervaringen dat ik in een groepje reed waarin wel iemand kon bellen. Maar altijd doe je het gewoon fout... Als er trouwens in het midden van de weg ruimte was, had ik gewoon tussen die twee oudjes door gereden denk ik... Als hun niet aan de kant willen, dan maar op die manier er langs. Het liefst natuurlijk met een hoge snelheid om hun te laten schrikken. Misschien niet goed te keuren, maar dit is zo'n ergernis...

Ik heb er wel eens op gegooglet en je ziet echt de lompste reacties van sommige. Wielrennen op openbare weg moest maar verboden worden ofzo. Net als racen met de auto. Dat mag ook alleen op circuits, dus je moet maar met je fiets naar een circuit toe gaan als je harder wilt fiets. Allemaal van dat soort reacties kwam ik tegen. Ik lag dubbel van het lachen. Wat een onzin...

Zegt ook niks nee want die kut stoplichten en alles in centrum Amsterdam bijvoorbeeld of je band loopt te kutten waardoor je ff stil moet staan. Heb vorige week 5 minuten met 14 per uur achter een opa en oma moeten rijden omdat ik er niet langs kon en geen bel had :cab: Kijk je ze aan en dan gaan ze nog niet opzij.

Je kunt ook gewoon vragen of je er langs mag... Meestal gaan ze dan wel op zij, al is het erg traag. En je krijgt wss wat boze blikken van waarom bel je niet gewoon? Ik moet wel zeggen dat ik niet heel veel stoplichten etc tegen kom en vaak gewoon door kan fietsen. Dat is op zich wel fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf de afgelopen 2 weken weer op me racefiets gesprongen. Heen naar me werk, werken en weer terug naar huis. Stukje van 25-30 kilometer, met alleen de laatste twee kilometer in Diemen en Amsterdam wat stoplichten. Wel een heerlijk stukje om te fietsen. Doe er ongeveer een uur over. Meestal heen wat harder (bijvoorbeeld vanochtend in 50 minuten) en terug wat minder hard (1 uur en 10 minuten max). Voor degene die zin hebben, reken het gemiddelde maar uit (Y).

Dat lijkt me ook wel vet om eens aan deel te nemen.

2x aan meegedaan. Eerste keer 150 kilometer. Pleuriszwaar en vooral in me eentje. Dan is het niet echt te doen, want had ook geen muziek bij me. Na 100 kilometer ook helaas moeten afstappen wegens kramp. Jaar erop, in 2011, heb ik samen met een neef [MENTION=15408]MagicMvL[/MENTION];) de 100 kilometer gereden. Was een stuk leuker, en ook helemaal uitgereden. Was echter wel wat fitter dan hem waardoor ik of te snel de heuvels op ging, of ik tenenkrommend langzaam naast hem moest rijden. Cauberg wel even volle kracht op gegaan op buitenblad (oh, de pijn die ik daarna had was niet normaal haha), zwaar dus, maar wel heerlijk. Zeker een hele mooie toer met een groepje :)

Als jij een gemiddelde van 25-28 maar 1 uur volhoud dan ga je gewoon te hard voor je niveau lijkt me.

25 gemiddeld hou ik zelf nu 4 uur vol. Vorige week voor het eerst 2 uur lang 28 gemiddeld kunnen rijden

Ga zo nog ff fietsen denk ik rond Utrecht. Lage Vuursche of de Heuvelrug. Weekendje weer lekker de Sallandsche Heuvelrug

Heb eventueel nog een leuke, simpele route voor je vanaf Amsterdam. Mention me maar als je er benieuwd naar bent :)

Sowieso heel veel fietsers die beledigt zijn op een wielrenner, je kunt het nooit goed doen. Ik moet wel zeggen dat ik momenteel nog geen bel op mijn racefiets heb, maar ik heb ook ervaringen dat ik in een groepje reed waarin wel iemand kon bellen. Maar altijd doe je het gewoon fout... Als er trouwens in het midden van de weg ruimte was, had ik gewoon tussen die twee oudjes door gereden denk ik... Als hun niet aan de kant willen, dan maar op die manier er langs. Het liefst natuurlijk met een hoge snelheid om hun te laten schrikken. Misschien niet goed te keuren, maar dit is zo'n ergernis...

Waarom denken ze dat ze zich ergeren ;c. Overigens vrijwel geen problemen daarmee. Geen bel op me fiets, maar met me remmen laat ik horen dat ik achter hun zit (klein beetje indrukken zodat je niet echt remt en dan loslaten. Geeft meestal een soort klikgeluid). Echter had ik vorige week op een stuk van 5 meter breed fietspad dat er twee jonge meisjes fietsen (net middelbare school ofzo). Namen ze de hele weg in beslag, gaat de linkse naar het midden. Nouja, ik erlangs waarvan ze schrok (ik 25-30 km/u, hun 10-15 km/u). Gingen ze huilend naar me schreeuwen dat ik normaal moest doen en dat ik een klootzak was en weet ik veel. Geen aandacht aan gegeven maar was wel even een lachmomentje :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom denken ze dat ze zich ergeren ;c.

Natuurlijk bij wijze van spreke he. Heb het ook nooit gedaan. Een keer tussen 2 fietsers door gegaan. Maar die zagen mij aan komen en maakte juist in het midden ruimte voor me. Dus dat was gewoon prima opgelost.

Vanavond van plan om weer te fietsen. Kijken of het vandaag wat beter gaat dan gisteren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ging het in ieder geval een stuk lekkerder dan gisteren. Mijn rondje zo ingepland dat ik begon met tegenwind en eindigde met meewind. Ondanks dat er weinig wind stond, scheelt dat een hoop, merk ik. En ik heb me er aan kunnen houden dat ik niet te snel naar een zwaardere versnelling ging. Ik ben dus niet te hard van stapel gelopen deze keer. Al merkte ik wel dat mijn benen een stuk sneller wilde dan dat ik nu reed en aangezien ik een hogere versnelling weigerde, ging de cadans maar omhoog: op een gegeven moment zat ik gewoon te stuiteren op mijn zadel...

Uiteindelijk kwam ik op een gemiddelde snelheid van 27,5 km/u en een maximum snelheid van 33 km/u. Dat geeft denk ik wel aan dat ik deze keer niet zo'n groot verval had als gisteren, maar met een redelijk constante snelheid gereden heb. Sterker nog: Ik wist op het einde zelfs iets te versnellen en die 33 km/u komt dan ook uit het tweede deel van de rit. Dat idee moet ik maar vast houden. 't is denk ik toch dat ik nog te vaak in een te zware versnelling rond rij, terwijl ik beter in een lichtere versnelling kan gaan rijden, met een hogere cadans... Weer wat geleerd voor de komende ritten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe groot was dat rondje? Vind dat je wel erg hard fiets voor een beginner. Je moet gewoon lekker op souplesse fietsen. Licht verzet en dan gewoon rond de 25-26 km/u en dat voor 60,70,80 km lang. Het lijkt niet hard, maar het gat er uiteindelijk om dat je km´s kunt maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe groot was dat rondje? Vind dat je wel erg hard fiets voor een beginner. Je moet gewoon lekker op souplesse fietsen. Licht verzet en dan gewoon rond de 25-26 km/u en dat voor 60,70,80 km lang. Het lijkt niet hard, maar het gat er uiteindelijk om dat je km´s kunt maken.

De rondjes zijn meestal nog niet zo lang, meestal zo rond de 25 km. Vaak ben ik na 10 km al bekaf, omdat ik veel te hard van start ben gegaan...

Wat je verder zegt, klinkt logisch, maar in de uitvoering is het minder makkelijk... Mijn gevoel zegt eigenlijk meteen knallen. Dan gaat de teller vaak al richting de 30-32 km/u. Ik heb zelfs een keer gehad dat mijn gevoel zei dat ik rustig aan het fietsen was en dat de teller opeens boven de 40 uit kwam. Toen ik dat zag, schrok ik zelf... En dan ben ik dus binnen de 10 km al bekaf en kom daarna niet meer vooruit... Dat geeft denk ik wel aan hoe slecht mijn gevoel toch vaak blijkt te zijn... Maar toch luister ik er vaak naar...

Mijn verstand zegt wel dat ik rustiger moet starten. Die dingen die je nu noemt van lager verzet, lagere snelheid etc. zijn in mijn verstand ook wel bekend. Maar mijn gevoel wint het nog te vaak van mijn verstand, waardoor ik het niet ten uitvoer breng. Rijden op gevoel is gewoon go with the flow en je ziet wel hoe hard je gaat. Terwijl rijden op verstand echt steeds gefocust blijven op de km-teller, om maar niet te hard te gaan is. En toch blijkt achteraf steeds weer dat de rondjes waarbij mijn verstand het won, toch vaak de lekkerste rondjes waren om te rijden... Gewoon omdat je je uiteindelijk niet kapot gereden heb en daarna nog een heel stuk moest... Leren doseren is niet eenvoudig, heb ik gemerkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een voor mijn doen lang rondje gereden: zo'n 55 km. Gemiddelde van zo'n 26-27 km/u. Ook deze keer heb ik me goed in weten te houden door niet te hard van start te gaan. Dat scheelt echt een hoop. Ik kan het deze keer alleen niet 'bewijzen' a.d.h.v de maximum snelheid, want die lag ergens in de 60 :huhu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gesloopt door een rondje van 40 km/u. Gemiddelde van zo'n 30 km/u en dat viel eigenlijk tegen gezien de snelheid die ik zag als ik naar mijn km-teller keek... Iets te gek gedaan...

Het had trouwens net geregend, dus heel mijn fiets is nu echt vies. En op het einde kwam ik nog zelf in een flinke bui te zitten... Toch eens kijken hoe ik mijn fiets het beste schoon kan krijgen... Het frame afnemen met een doekje, is logisch. Maar hoe de ketting, de casette, etc. schoon maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gesloopt door een rondje van 40 km/u. Gemiddelde van zo'n 30 km/u en dat viel eigenlijk tegen gezien de snelheid die ik zag als ik naar mijn km-teller keek... Iets te gek gedaan...

Het had trouwens net geregend, dus heel mijn fiets is nu echt vies. En op het einde kwam ik nog zelf in een flinke bui te zitten... Toch eens kijken hoe ik mijn fiets het beste schoon kan krijgen... Het frame afnemen met een doekje, is logisch. Maar hoe de ketting, de casette, etc. schoon maken?

Sf80DnCgHRQ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Morgon Blue spul is wel erg duur, heb daar gekoper spul voor. Wel heb ik zo'n standaard en kettinghouder. Zo gepiept

Ja, ik heb sowieso al die dingen niet... En al die namen zeggen me ook niet echt iets. En met google kom ik ook niet echt veel verder, omdat alle oplossingen wel tegenstanders hebben enzo. Ik ben wel al langs de fietsenmaker geweest en die heeft het over iets anders voor de ketting dan de cassette, terwijl je in dit soort filmpjes gewoon weer hetzelfde spul ziet en niet echt iets aparts voor de ketting en voor de cassette. Maakt het allemaal lekker duidelijk...

Ketting doe ik altijd met dit kastje.

bbb-kettingreiniger-btl21.jpg

Volgens mij werkt dit ding niet echt om je cassette etc ook schoon te maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites