Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Altijd vervelend als je pech krijgt bij zo'n toertochten. Toch nog een mooie rit gemaakt zo te zien. En PR'tjes halen gaat toch nét even wat gemakkelijker als je zo'n toertocht rijdt he!? ;)

Je kunt dieper gaan, omdat je een doel hebt :) Pech is gewoon verschrikkelijk. Sommige mensen 4x ingehaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja is echt heerlijk met van die tourtochten. Plus merk altijd dat je dan toch wel wat bovengemiddeld fietst. Terwijl als ik met mijn fietsmaatjes fietste. Dat ik het een stuk lastiger had. Maar 2 hiervan doen nu triatlons. Dus niveau van die gasten was achteraf gezien ook wel best hoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren rondje gereden op het nk-parcours van dit jaar(ootmarsum). Ging best aardig, totdat ik op een stuk kwam met open vlaktes en de wind vol tegen. Probeerde nog een fietser voor mij bij te houden, maar die had veel meer inhoud en reed simpel van mij weg. Als er veel wind staat tijdens het nk gaat het een zware koers worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, nee heb bovenop de Keut een half uurtje zitten wachten of er iets voorbij kwam en toen kwamen ze gelukkig achtereen voorbij.

Dat is wel nice. Mooi om te zien hoe zo'n team in een treintje rijdt en wat voor snelheden ze rijden in een trainings/verkenningsrondje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste rondje van het jaar ook weer gedaan. Veel wind en wisselde stukken van 24, 25 km per uur af met stukken van 35, 36 km per uur. Fietscomputer gaf overigens 28,8 gemiddeld aan en strava 27,9. Afstand was nagenoeg gelijk. Er is in ieder geval nog veel training nodig voor de Pyreneeën aankomende zomer :)

96c7e3265e5b202bf6a19801f5c7df79.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er mensen die hardlopen en fietsen combineren? Ik vind beide leuk om te doen en wissel het nu dan ook af. Toch heb ik het idee dat het elkaar niet echt versterkt en dan ik beter kan kiezen zodat ik goed kan worden in een van de twee. Een andere optie is hardlopen in de winter te doen en te fietsen in de zomer.

Of is het toch mogelijk dit te combineren zodat het de prestaties van de andere sport versterkt? Hoewel ze op een andere manier gebruikt worden zijn de beenspieren tenslotte toch het belangrijkst bij deze sporten. Hiermee bedoel ik dat door bijvoorbeeld een lange rit op de fiets te doen ik ook meer inhoud krijg met het lopen van lange afstanden of andersom.

Graag jullie ervaringen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er mensen die hardlopen en fietsen combineren? Ik vind beide leuk om te doen en wissel het nu dan ook af. Toch heb ik het idee dat het elkaar niet echt versterkt en dan ik beter kan kiezen zodat ik goed kan worden in een van de twee. Een andere optie is hardlopen in de winter te doen en te fietsen in de zomer.

Of is het toch mogelijk dit te combineren zodat het de prestaties van de andere sport versterkt? Hoewel ze op een andere manier gebruikt worden zijn de beenspieren tenslotte toch het belangrijkst bij deze sporten. Hiermee bedoel ik dat door bijvoorbeeld een lange rit op de fiets te doen ik ook meer inhoud krijg met het lopen van lange afstanden of andersom.

Graag jullie ervaringen :)

Deels zullen hardlopen en wielrennen elkaar wel versterken. Een deel van je beenspieren gebruik je bij beide sporten. Er zijn echter ook genoeg spieren, die je maar bij een van beide sporten gebruikt. Ik merkte vooral dat je bij hardlopen veel meer last krijgt van de gewrichten en dat kan je dus niet trainen op de fiets. Het zijn beide natuurlijk wel duursporten, dus je kan ze wel gebruiken om je uithoudingsvermogen te vergroten.

Ik heb dit vooral zelf gemerkt in de periode dat ik een aantal triatlons heb gedaan. Mijn uithoudingsvermogen nam echt toe door beide sporten te doen. Echter ging ik er niet harder van fietsen of lopen. Vooral het vaak doen van beide sporten leverde het uithoudingsvermogen op. Uiteindelijk heb ik toen zelf de keuze gemaakt om te stoppen met lopen na een knieblessure, omdat ik met lopen hier het meeste last van had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik mijn leraar die is afgestudeerd in bewegingswetenschappen of iets in die richting mag geloven, zal je niet veel beter worden door het te combineren. Je wordt wel beter door sterkere spieren (moet je wel intensief sporten, langdurig matig intensief sporten helpt hiervoor niet echt) en je conditie wordt beter, maar je lichaam en met name hersenen 'wennen' op deze manier niet aan een bepaalde beweging. Als je een beweging vaak uitvoert raken je hersenen eraan gewend waardoor de prestaties verbeteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste rondje van het jaar ook weer gedaan. Veel wind en wisselde stukken van 24, 25 km per uur af met stukken van 35, 36 km per uur. Fietscomputer gaf overigens 28,8 gemiddeld aan en strava 27,9. Afstand was nagenoeg gelijk. Er is in ieder geval nog veel training nodig voor de Pyreneeën aankomende zomer :)

96c7e3265e5b202bf6a19801f5c7df79.png

Is omdat je fietscomputer stopt als je stil staat bij bijv. een stoplicht, dat doet Strava niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is omdat je fietscomputer stopt als je stil staat bij bijv. een stoplicht, dat doet Strava niet.

Ik dacht dat Strava dat ook deed. Er staat namelijk elapsed time en moving time. Misschien berekent hij het gemiddelde met de elapsed time dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2l8es1e.png

God nondeju, wat een dag. Eerste 75 kilometer echt vierkant gedraaid, twijfelde meermaals of ik Ans wel zou gaan zien. Tekenen van kramp waren geen uitzondering. Grappig genoeg liep het vanaf de Redoute stukken beter. Zwaartepunt van de dag was absoluut de La Roche-aux-Faucons, wat een ongelofelijk onding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilde een kort rondje doen maar was flink verdwaald geraakt. Erg veel stil gestaan om de weg te zoeken via Google Maps. Misschien toch tijd voor zo'n iPhone standaard op mijn fiets. Afstand op de teller was 71 omdat ik was vergeten mijn Strava aan te zetten en het gemiddelde 27,1. Was wel een fantastisch fietsweertje alleen erg jammer dat ik flinke last kreeg van mijn knie en op mijn tandvlees de laatste 10 kilometer moest doorkomen.

bc45eb16dd59861a587b9b94db48fe23.png

bewerkt door Dr. Bibber
Link naar opmerking
Deel via andere websites