PrinsPils Geplaatst 28 augustus 2010 Share Geplaatst 28 augustus 2010 Paar jaar geleden deed ik ook Ventoux, in het begin denk je echt chill, maar in dat bos ging ik helemaal kapot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antharas Geplaatst 5 september 2010 Share Geplaatst 5 september 2010 Net 115 km gereden met De Gordel, onder andere over de Alsemberg. Met een goedkope stadsfiets, ben echt bekaf nu ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JLS Geplaatst 17 september 2010 Share Geplaatst 17 september 2010 [YOUTUBE]d7BxPcZl4bU[/YOUTUBE] Fotoverslag van mijn klim naar de Mont Ventoux afgelopen zomer... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 24 september 2010 Share Geplaatst 24 september 2010 Ging gister met huisgenoot, en ze hebben hier van mij de indruk dat ik echt tering lui ben.. Ben ik ook maar kan wel goed sporten. En toen wou hij de windraak op fietsen om te laten zien hoe goed hij kon fietsen. Dus ik beetje er achteraan, en toen een bocht om en de berg op. Ging hem focking hard voorbij, heb boven nog 2 minuten gewacht op em.(d) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 24 september 2010 Share Geplaatst 24 september 2010 Achja jij bent gewoon een eeuwig talent;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 september 2010 Auteur Share Geplaatst 25 september 2010 Waar ligt de windraak? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 25 september 2010 Share Geplaatst 25 september 2010 Tussen Sittard en het dorpje Windraak. Is een hoogte verschil van ongeveer 40 meter geloof ik. Ik weet alleen niet precies welke kant, maar ik denk van deze kant ivm die bocht: Die bocht ligt ongeveer rond het 500 meter punt denk ik en het stuk daarvoor merk je niet dat het omhoog gaat ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mentos Geplaatst 25 september 2010 Share Geplaatst 25 september 2010 Op vakantie in de Ardennen gingen we even mountainbiken, daar lagen wel echt wat zieke molshopen tussen. Drie keer sterven op de fiets, ik ben nou eenmaal geen klimmer haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 26 september 2010 Share Geplaatst 26 september 2010 Achja jij bent gewoon een eeuwig talent;c Klopt:whistle: Waar ligt de windraak? Vanaf Sittard naar Windraak ja. Tussen Sittard en het dorpje Windraak. Is een hoogte verschil van ongeveer 40 meter geloof ik. Ik weet alleen niet precies welke kant, maar ik denk van deze kant ivm die bocht: Die bocht ligt ongeveer rond het 500 meter punt denk ik en het stuk daarvoor merk je niet dat het omhoog gaat ;) Je hebt meerdere kanten he. Heb em van alle kanten alwel eens opgefietst. En die jij nu laat zien is volgens mij het stuk langs de autoweg, maar daar ga ik meestal niet langs. Binnendoor is hij iets korter, dus steiler. :p Deze 2 fiets ik 4 dagen in de week om van men werk naar huis te gaan. Ook wel leuk voor de conditie. [spoiler=Putherberg] [spoiler=Maasberg] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 27 september 2010 Share Geplaatst 27 september 2010 Nee dat is een andere. Die ik bedoel is vanaf Watersleij dus onderaan de grote weg naar links en dan naar rechts omhoog. De Putherberg heb ik jaren iedere dag opgefietst toen ik van school kwam ;) De Maasberg heb ik alleen maar naar bereden gereden en dat was geen succes (kasseien) en ik wist niet dat we daar overheen moesten dus ik had mijn banden op meer dan 8 bar. Ik voelde dus elk steentje en toen ik beneden was wist ik niet meer wat onder en boven was :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 29 september 2010 Share Geplaatst 29 september 2010 Ja ik weet welke je bedoelt en die bedoel ik ook. Alleen ik ga meestal binnendoor, dan kom je bij weer een ander plaatsje uit. Kom zo even niet op de naam. En de maasberg naar beneden is ook geen pretje nee. Helemaal niet met een racefiets. Daarom gingen ze waarschijnlijk met et NK ook omhoog. Ik werk daar beneden in dat hotel/restaurant dus heb niet zoveel keus, of enorm om fietsen:p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 29 september 2010 Share Geplaatst 29 september 2010 Als je een stijle heuvel heel kort bij ons in de buurt wil hebben moet je deze fietsen: Het stijlste stuk is geloof ik ver boven de 20% misschien zelfs boven de 25%.. En dit is wat verder weg, maar eens wat anders dan de bekende hellingen zoals de Keutenberg, Eyserbosweg, Gulperberg En deze is wat bekender, maar in Limburg komt dit het dichtste in de buurt bij klimmen ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 30 september 2010 Auteur Share Geplaatst 30 september 2010 Ik fiets ongeveer 20-30 keer per jaar deze heuvels. Posbank Zijpenberg Holleweg Emmapiramide Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 30 september 2010 Share Geplaatst 30 september 2010 Die Putherberg heb ik misschien al 2000 keer opgefietst. En van andere kanten ook nog honderden keren. Ik woon er bovenop dus ja en af en toe met fietstochtjes verschillende uit de GoldRace waar de Cauberg, Eyserbosweg en de Keutenberg de bekendste zijn. Ook wel eens in de omgeving van Remouchamps (Redoute etc) en in de laatste jaren 2 keer Plateau de Beille en deze zomer Mont Ventoux en Alpe d'Huez gehad. Doel voor komende zomer is misschien de Stelvio ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 30 september 2010 Share Geplaatst 30 september 2010 Als je een stijle heuvel heel kort bij ons in de buurt wil hebben moet je deze fietsen: [spoiler=plaatje] Het stijlste stuk is geloof ik ver boven de 20% misschien zelfs boven de 25%.. En dit is wat verder weg, maar eens wat anders dan de bekende hellingen zoals de Keutenberg, Eyserbosweg, Gulperberg [spoiler=plaatje] En deze is wat bekender, maar in Limburg komt dit het dichtste in de buurt bij klimmen ;) [spoiler=plaatje]http://www.hardfietsen.nl/tableaux/panels/helling/grafiek.php?hellingid=5[/img ] Waar zitten die dan? Kun je me dat even aanwijzen op googlemaps ofzo.. Dat was de luie ik, heb et al even opgezocht. Maar daar moet ik even een dagje voor vrij nemen als ik dat ga doen. Maar kan er een mooie route van maken heb ik alwel door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 1 oktober 2010 Share Geplaatst 1 oktober 2010 De zandberg is misschien 5 km fietsen voor je, maar die anderen worden een fietstocht van 80 km of meer ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 1 oktober 2010 Share Geplaatst 1 oktober 2010 Heb hier in de omgeving alleen maar dijken en 2 tunnels met hellingen. waarvan de Heinenoordtunnel er 1 is met 6.7% gemiddeld, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 2 oktober 2010 Share Geplaatst 2 oktober 2010 Ga maandag met een collega uit Geleen fietsen. Hij doet ook wel eens mee aan rondes enzo. Dus hij fietst wel vaker dan ik, op racefiets dan. Ben benieuwd. Gaan iets van 60-70 km doen met een paar leuke heuveltjes. Best zin in, eerste x fietsen met iemand die meer fietst dan ik. De zandberg heb ik al wel eens opgefietst. Maar dat was meer per ongeluk omdat ik was verdwaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trecka Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 Wat voor fiets heb je Peter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 Heb hier in de omgeving alleen maar dijken en 2 tunnels met hellingen. waarvan de Heinenoordtunnel er 1 is met 6.7% gemiddeld, Het irritante is dat je het gelijk koud hebt wanneer je die tunnel ingaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 Idd al heb je dat in de fietserstunnel minder gelukkig(of het valt niet meer op:m:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 Wat voor fiets heb je Peter? Oude fiets van men pa. Heb werkelijk geen idee hoe oud ie is maar hij fietst prima. Foto is genomen bij kameraad, waren klaar met fietsen en toen maar aan de spreekwoordelijke wilgen gehangen. [spoiler=Fiets] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Beul Geplaatst 5 oktober 2010 Share Geplaatst 5 oktober 2010 Net ook weer is ff gefietst. Al ruim een maand niet echt gefietst. Intotaal ongeveer 50km gefietst met 26.3 gemiddeld. Kutwind de hele tijd ook... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 6 oktober 2010 Auteur Share Geplaatst 6 oktober 2010 Het is dat ik zo moe ben de laatste tijd. Want het is nu wel lekker weer om te fietsen de laatste dagen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FC-Breda Geplaatst 29 oktober 2010 Share Geplaatst 29 oktober 2010 Ik mag binnenkort de oude racefiets van een kennis van me lenen om te kijken of een racefiets iets voor mij is(d) Hij koopt zelf een nieuwe voor zijn verjaardag en dan mag ik deze dus lenen. Alleen wel jammer dat het in de winter is, maar dat overleef ik wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten