Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Welke ook erg fijn is, is de Oude Holleweg in Beek-Ubbergen en de Nieuwe Holleweg ook, die is veel minder stijl, maar langer. De Oude is 1km lang maar een gemiddeld stijgingspercentage van 15 % oid.

De Oude is echt flink. Rij altijd vanuit Nijmegen naar Berg en Dal, gaat al lichtjes omhoog. Lekker om erin te komen. Dan via de Nieuwe Holleweg omlaag (snelheid ongeveer 60km) en dan linksaf naar de Oude. Daarna doorrijden naar Zevenheuvelenweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke dag door weer en wind 20 km heen en 20 km terug naar en van school :)

Same here.

De ergste keer was toch echt wel op een vroege ochtend toen het -4 was en het gigantisch waaide.

Ik kwam soms gewoon niet vooruit, en een maat van mij zei op een gegeven moment ook .. ik ga gewoon terug, dit is niet te doen.

Uiteindelijk toch gehaald en op school gekomen, waar het stukken warmer was natuurlijk met als gevolg dat mijn haar begon te ontdooien !:-D

Ik had natuurlijk net een examen, dus hele blaadje zat onder de druppels.

Wat een dag ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, hier zijn vast wel wat mensen die mij tips kunnen geven.

Ik wil beginnen met wielrennen, welk materiaal is goed om mee te starten, wat heb je nodig om gewoon een (paar) keer in de week te wielrennen? En niet te duur, dat is eigenlijk ook een eis. Niet te duur is beetje relatief, maar ik bedoel dat mijn budget niet oneindig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja moet dan iig gaan wielrennen op de Posbank.

Hoeveel wil je uitgeven en welke dingen vind je erg belangrijk?

Versnellingen aan het stuur. Of op de oude manier, en dus goedkoper, aan het frame?

Klikpedalen zodat je vast zit aan je pedalen. Of losse pedalen. Is wel wennen van die klikpedalen, dus als je het niet ziet zitten, dan kun je gewone pedalen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, hier zijn vast wel wat mensen die mij tips kunnen geven.

Ik wil beginnen met wielrennen, welk materiaal is goed om mee te starten, wat heb je nodig om gewoon een (paar) keer in de week te wielrennen? En niet te duur, dat is eigenlijk ook een eis. Niet te duur is beetje relatief, maar ik bedoel dat mijn budget niet oneindig is.

http://www.salden.nl/

hier kan je zo een beetje alles krijgen, en niet al te duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja moet dan iig gaan wielrennen op de Posbank.

Hoeveel wil je uitgeven en welke dingen vind je erg belangrijk?

Versnellingen aan het stuur. Of op de oude manier, en dus goedkoper, aan het frame?

Klikpedalen zodat je vast zit aan je pedalen. Of losse pedalen. Is wel wennen van die klikpedalen, dus als je het niet ziet zitten, dan kun je gewone pedalen nemen.

Ja klopt! :)

Uh, ik weet niet hoeveel dat in de prijs verschilt. Aan het stuur lijkt me makkelijker en klikpedalen wil ik eigenlijk wel. Uitgeven dat ligt er dus aan, prijs - kwaliteit verhouding moet vooral goed zijn, maar een euro'tje of vijfhonderd, is dat te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja joh, voor die prijs kun je die dingen wel krijgen. Doe je gewoon de goedkoopste groep van Shimano erop. Moet je maar eens langs gaan bij Mantel Arnhem. Goede fietsenwinkel.

Prima, ga ik daar 's kijken, hoorde dat inderdaad ook al van een maat die veel fietst. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen even een solotraining van tweeënhalf uur gedaan. Prachtige route rondom het Duitse Hinsbeck met leuke klimmetjes en wegen langs meren en kastelen. Enige smetje was mijn eerste lekke band van dit jaar.

Markt---Oberstrasse_profile.jpg

Krickenbecker-allee---Grefrather-Strasse_profile.jpg

Beste mod's, mag ik nog even spammen voor het goede doel?

k12uqq.jpg

4r28f7.jpg

En als je mijn trainingen wil volgen, zo nu en dan post ik hier een update:

http://twitter.com/JulesBackes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend ongeveer 60 km gefietst. Wat rondgereden op de Ginkelse Heide en dan naar Arnhem en weer terug. Was echt chill.

@harmpje: Ik heb zelf een ATB en merk toch dat ik dit fijner vind dan een racefiets. Hiermee heb je toch de mogelijkheid om af en toe wat door het bos te rijden, terwijl dat met een gewone racefiets erg lastig wordt. Weet niet waar je vooral van plan bent te gaan fietsen, maar ik deel het je maar even mee :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend ongeveer 60 km gefietst. Wat rondgereden op de Ginkelse Heide en dan naar Arnhem en weer terug. Was echt chill.

@harmpje: Ik heb zelf een ATB en merk toch dat ik dit fijner vind dan een racefiets. Hiermee heb je toch de mogelijkheid om af en toe wat door het bos te rijden, terwijl dat met een gewone racefiets erg lastig wordt. Weet niet waar je vooral van plan bent te gaan fietsen, maar ik deel het je maar even mee :).

Ja dat is wel nice, maar dan moet je wel een goede ATB hebben. Heb je wel eens in de bossen gereden bij de Posbank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is wel nice, maar dan moet je wel een goede ATB hebben. Heb je wel eens in de bossen gereden bij de Posbank?

Niet recent, maar ben er vroeger wel eens met familie geweest.

Heb zelf een Koga Miyata, overgenomen van mijn vader die een nieuwere heeft gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites