Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds twee weken een nieuwe fiets, en hij bevalt me prima. Had ik gelijk alles erbij gekocht, lange fietsbroek, lange fietsshirt, en nog wat dingen.

Kostte me wel 1500 euro, maar dan heb je wel wat :*)

Het enige probleem is die fietspedaaltjes, echt verschrikkelijk, aangezien ik geen kracht kan zetten, zowel met mijn linker als rechtervoet. En dat is wel nodig, om je tenen naar binnen te doen, en je hak naar buiten (zo klik je er weer uit).

Zo ben ik al een keer vervelend gevallen, op mijn linkerzijde, maar dat hoort er eigenlijk ook wel bij.

Bij die riempjes, kon ik gewoon denken: Even 40 km fietsen, en dan deed ik dat, maar nu moet ik me echt toe zetten. Dat zal ook wel te maken hebben met de weersomstandigheden (redelijk koud) en het feit dat hier geen heuveltjes zijn :moop:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige probleem is die fietspedaaltjes, echt verschrikkelijk, aangezien ik geen kracht kan zetten, zowel met mijn linker als rechtervoet. En dat is wel nodig, om je tenen naar binnen te doen, en je hak naar buiten (zo klik je er weer uit).

Zo ben ik al een keer vervelend gevallen, op mijn linkerzijde, maar dat hoort er eigenlijk ook wel bij.

Ik weet niet wat voor pedalen je hebt. Maar heb je er wel aan gedacht dat je de veer in de pedalen losser kan zetten met een inbussleutel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je een foto van je nieuwe fiets? En welke fiets heb je gekocht?

Ik ga dadelijk voor het eerst in 6 weken weer eens fietsen, mijn teen is eindelijk weer hersteld. Ik denk dat het een rondje kinderdijk gaat worden.

Ik heb wel een foto, maar die is veel te groot voor dit forum, en ik heb geen idee hoe je hem kleiner kan maken.

Het is een wiellier Triestina, dus een goed merk. Daar rijd Lampre ook op namelijk :banana:

Zal wel eens een foto maken, en dan wat kleiner op dit forum zetten, als ik snap hoe dat moet namelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend letterlijk en figuurlijk spoorzoekertje gedaan op de fiets. Gister was er een toertocht bij ons in de buurt, waar ik vanochtend dus de 45 km rit van gemountainbiked heb. 't Was dit jaar zeker een mooie tocht, met 13 heuveltjes erin, waarop je behoorlijk kapot ging met een gemiddelde van 27 Ã* 28.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel van dat parcours was dus dat het erg glooiend was, waardoor je erg makkelijk hoge snelheden kon halen tussen de heuvels. Maar dat werd op het einde ook wel minder door telkens die korte steile klimmetjes te doen, die helemaal kapot gereden waren gisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week weer eens wat aan mijn fietsprestaties doen. Van ochtend 40 km op de MTB gezeten. Nu dinsdag op de racefiets naar de Holterberg (+/- 95 km). En vanaf 14 januari proberen in te schrijven voor de Amstel Gold Race als alles goed gaat.

Ik ben dit ook van plan, zou je me een beetje kunnen inlichten over hoe en wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nog weinig bekent. 15 januari gaat de inschrijving open op http://www.amstelgoldrace.nl (wees er snel bij, want vol is vol. De verwachting is dat de inschrijvingen binnen 1 a 2 weken vol zijn). De komende week verschijnt er hopelijk wat meer informatie op de site.

Daarnaast kan je hier wat informatie vinden. Dit stuk is echter wel geschreven voor de AGR van 2008, dus zal het op enkele plekken willicht iets wijzigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha ik heb net weer ff via maps.google.nl een nieuwe route uitgezocht, maat het is nu in deze tijd van het jaar te koud om te fietsen.

maar normaal gesproken doe ik altijd wedstrijden met aantal vrienden van ons rondje om recreatieplas hier 11,5 km en dan 4 a 5 rondjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites