Kjeld Geplaatst 18 augustus 2008 Share Geplaatst 18 augustus 2008 Ik wil al enkele jaren ook een wielrenfiets kopen, alleen nooit aan toe gekomen, omdat ik nooit echt heb uitgezocht wat allemaal mogelijk is etc. Nu wil mijn vader mij misschien zo'n fiets kopen. Budget is nog niet bekend, omdat hij via zijn werk misschien nog wat kan regelen(Fietsplan ofzo). Nu is mijn vraag aan jullie, waarop moet ik letten bij het zoeken naar een nieuwe fiets? Ik wil er eventueel binnen 2 jaar ook koersen/wedstrijden mee fietsen dus aan welke eisen moet die fiets dan voldoen? Ik zal later nog wel meer vragen hebben maar die vraag ik dan wel Update Ik heb wat rond gekeken op de website van Fietsgigant en in de lokale fietszaken. Nu is het prijsverschil tussen die FG en de fietsenwinkels hier zo groot. Dat ik dan een fiets bij Fiets gigant wil bestellen. De vraag is dus alleen nog welke. Mijn budget ligt tussen de 750 en 1000 euro. Mijn vader krijgt nl. 750 euro vergoedt en alles hoger moet(en) ik/we bijbetalen. Zou iemand een paar interessante opties kunnen noemen, ik heb nl niet zeer veel verstand van fietsen. Ik weet wel dat ik minimaal een 105 groep erop wil hebben. Van frames/wielen etc. heb ik geen verstand dus weet ik niet wat goed is enzo. Zouden jullie misschien wat leuke opties kunnen geven. Voor mezelf had ik al een klein lijstje gemaakt. Bianchi Via Nirone 7 Alu Carbon Ultegra Sensa Umbria special Orbea Asphalt Gavia Natuurlijk moeten ze de fiets dan ook nog in mijn maat hebben, daar heb ik nu nog niet naar gekeken. Die zal 56/57/58. Moet heb nog even laten opmeten. Elke aanvulling van jullie is welkom. Bijvoorbaat dank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 18 augustus 2008 Share Geplaatst 18 augustus 2008 Ik heb zelf ook in die prijsklasse zitten kijken, dus ik kan je wel wat over die fietsen vertellen. Ik zal ze even per type behandelen. 1. Bianchi: Ik heb zelf de Bianchi gekocht, maar dan de 105 triple uitvoering. Top fiets! De uitvoering die jij hebt uitgekozen is een nog wat mooiere uitvoering. Dit doordat de groepen nog iets beter zijn. Enige nadeel is, dat als ik jou was ik je wielen zou vervangen. Als je hem in de huidige uitvoering koopt, heb je een fiets met een erg goede groep, maar met de meest simpele shimano wielen. Reken op nog ongeveer 100 á 150 euro extra voor een goede set wielen. Je zou ook voor de uitvoering kunnen kiezen die ik heb, dan kom je met betere wielen toch aan het budget wat je in gedachte hebt. 2. Sensa Mooie groep op de fiets, maar een erg simpel frame. Sensa staat bekend als een typisch internet merk fiets. Ze bouwen een relatief simpel frame, waarop ze goede groepen plaatsen. Zodoende lijkt het een topfiets voor een erg lage prijs. Veel mensen zien als groep 105 staan, en denken dan meteen dat is een top fiets. Maar dat is een verkooptruc, waar je doorheen moet kijken. 3. Orbea De Orbea is een leuke fiets, maar eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de Sensa. Het Orbea Asphalt frame is het meest simpele frame van Orbea. Je kan beter kijken naar de Orbea Aqua serie. Dan heb je een beter frame, waar je dus uiteindelijk meer plezier van zult gaan hebben. Conclusie: De Bianchi is qua frame verreweg de beste fiets! Maar de wielen staan kwalitatief niet in verhouding met de rest van de fiets. Ik zou er persoonlijk altijd andere wielen op laten monteren. De Sensa zou ik gewoon wegstrepen. Bij Orbea zou ik eerder voor de Aqua serie gaan. Op Fietsgigant staan ook nog wat Moser en Concorde fietsen van net onder de 1000 euro. Dat zijn qua frames erg goede fietsen, vergelijkbaar met de Bianchi. Bij de Concorde heb je zelfs nog een carbon achterbrug. Dat rijdt weer wat comfortabeler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kjeld Geplaatst 19 augustus 2008 Share Geplaatst 19 augustus 2008 Remko, erg bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik gewoon eens langs ga bij FietsGigant en dan maar meteen een fiets meeneem. Vriezeveen ligt niet echt naast de deur namelijk. Wat jij zegt door de 105 triple uitvoering en dan een betere set wielen is ook een optie. Maar ik zou ook later een andere set erbij kunnen kopen natuurlijk. En nu maar hopen dat ze de fiets die ik wil in mijn maat hebben :whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 19 augustus 2008 Share Geplaatst 19 augustus 2008 Graag gedaan :) Als je daar bent moet je niet blind op de verkopers afgaan. Bedankt altijd dat een erg goedkope fiets met een erg dure groep niet logisch is. Dus dat betekend dat het frame meestal niet erg hoogstaand is. Ik heb zelf mijn fiets bij Vosfietsen uit Zwanenburg vandaan. Je zou eens op hun site kunnen kijken wat die nog hebben staan. Die hebben ook een enorm assortiment. En die richten zich zo ie zo meer op de A merken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 21 augustus 2008 Share Geplaatst 21 augustus 2008 Ein-de-lijk mijn racefietsje gekocht. 999 euro schoon aan de haak, dat wel, maar dan heb ik er ook wel een mooi dingetje voor.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 21 augustus 2008 Share Geplaatst 21 augustus 2008 Mooie fiets! Waarmee heb je hem laten afmonteren (wielen en groepen)? En heeft dit frame nou ook een gedeeltelijke carbon achterbrug? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 21 augustus 2008 Share Geplaatst 21 augustus 2008 Vandaag mijn racefiets eindelijk verkocht. Stond al een jaar of anderhalf weg te rotten onder een laken :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dorgath Geplaatst 23 augustus 2008 Share Geplaatst 23 augustus 2008 Vandaag dus mountainbike gekocht. Deze is het geworden: Het is de Trek 4500 en kostte me 600 euro. Morgen maar mooi ritje op maken. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 24 augustus 2008 Share Geplaatst 24 augustus 2008 Mooi! ga je nog een setje asfaltbanden halen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rtoo Geplaatst 24 augustus 2008 Share Geplaatst 24 augustus 2008 Zit er over na te denken om spd pedalen te gaan halen voor mijn mountainbike. Is dit aan te raden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerwin Geplaatst 24 augustus 2008 Share Geplaatst 24 augustus 2008 Echt wel, ik MTB er nu ongeveer een maand mee en ben er erg positief over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 24 augustus 2008 Share Geplaatst 24 augustus 2008 Zit er over na te denken om spd pedalen te gaan halen voor mijn mountainbike. Is dit aan te raden? Zeker weten! Je rendement wordt veel hoger, aangezien je je energie veel beter overbrengt op de pedalen. Het is wel even wennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerwin Geplaatst 24 augustus 2008 Share Geplaatst 24 augustus 2008 Ik zal dan wel de pedalen op de meest losse stand zetten zodat je er snel uit kan klikken als het moet. Vandaag was het bij een vriend van mij raak. Hij had nieuwe pedalen aangeschaft en was ze vergeten losser te zetten, waardoor hij met een rare beweging in het struikgewas belandde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dorgath Geplaatst 27 augustus 2008 Share Geplaatst 27 augustus 2008 Mooi! ga je nog een setje asfaltbanden halen? Voorlopig nog niet. Kan hier mooi in de bossen crossen 8) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 10 oktober 2008 Share Geplaatst 10 oktober 2008 Vandaag genoten van waarschijnlijk één van de laatste zachte dagen van het jaar. Perfecte dag om eens de twee beklimmen met de mooiste namen van Nederland mee te gaan pikken. Allereerst de Dode Man, heet niet voor niets zo, stukken á 18%, met een gemiddelde van 9,6% en verdraaid achthonderd meter lang (en toch is buurman Keutenberg pittiger). Om vervolgens de Koning van Spanje op te rijden. Deze had ik nog niet eerder opgefietst, en hij viel me zwaar tegen aangezien hij alleen halverwege en tegen het einde richting de 10% gaat. En voor de Nederlandse wiellerliefhebbers, zó ziet fietsen in Zuid-Limburg eruit :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dost Geplaatst 10 oktober 2008 Share Geplaatst 10 oktober 2008 Pff, ik moet echt weer een keer gaan fietsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senqo Geplaatst 11 oktober 2008 Share Geplaatst 11 oktober 2008 Ik ook, want ik heb misschien al vier maanden niet op me koersfiets gezeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brykos Geplaatst 11 oktober 2008 Share Geplaatst 11 oktober 2008 Vandaag genoten van waarschijnlijk één van de laatste zachte dagen van het jaar. Perfecte dag om eens de twee beklimmen met de mooiste namen van Nederland mee te gaan pikken. Allereerst de Dode Man, heet niet voor niets zo, stukken á 18%, met een gemiddelde van 9,6% en verdraaid achthonderd meter lang (en toch is buurman Keutenberg pittiger). Om vervolgens de Koning van Spanje op te rijden. Deze had ik nog niet eerder opgefietst, en hij viel me zwaar tegen aangezien hij alleen halverwege en tegen het einde richting de 10% gaat. En voor de Nederlandse wiellerliefhebbers, zó ziet fietsen in Zuid-Limburg eruit :mrgy: Tof, iemand die er verstand van heeft en in het mooiste gebied van Nederland fietst. De Koning van Spanje moet het vooral hebben van de lengte, hij is volgens mij anderhalve kilometer, maar niet zo steil. De Dode Man heeft een paar klote puntjes waar de piek van 18% (zegt men) gehaald wordt. Let trouwens nooit op die bordjes, want die kloppen niet allemaal hier in het Zuiden. Ik heb gister ook op mijn fiets gezeten, mooi rondje kunnen maken. Vanuit Eys (waar ik woon, Eyserbosweg _O_) richting Slenaken gereden via Euverem. Daarna via Heijenrath via Epen naar de Vaalserberg gereden, heerlijk dat stuk door het bos heen. Daarna nog door wat kleine gehuchtjes om via Nijswiller de berg op de fietsen. De Zwarte Brug af en weer thuis eindigen aan de voet van de Eyserbosweg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 11 oktober 2008 Share Geplaatst 11 oktober 2008 Ik vind het altijd prachtig om te zien als die schoolkinderen (met die zware tassen en fietsen) van Gulpen de Koning van Spanje op moeten rijden om thuis te komen :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 11 oktober 2008 Share Geplaatst 11 oktober 2008 Ik heb een 3 jaar geleden de Mont-Ventoux opgereden. Dat is echt zwaar niet te geloven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dorgath Geplaatst 11 oktober 2008 Share Geplaatst 11 oktober 2008 Vandaag dus mountainbike gekocht. Deze is het geworden: Het is de Trek 4500 en kostte me 600 euro. Morgen maar mooi ritje op maken. :) Ben er erg tevreden mee. Ga nu gemiddeld 1x in de week de bossen van Norg in om te fietsen. Leuk bos om te mountainbiken :thumb: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 11 oktober 2008 Share Geplaatst 11 oktober 2008 Ik heb al 5 weken niet mogen fietsen. Zo'n gebroken teen is echt balen. Volgende week hoop ik weer wat te gaan fietsen op mijn Bianchi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerwin Geplaatst 11 oktober 2008 Share Geplaatst 11 oktober 2008 De koersfiets staat nu al weer 2 weken op stal. Daarin tegen pak ik op dit moment liever de MTB om het bos in te gaan. Maar volgend jaar ga ik naar Zuid-Limburg op vakantie, dus daar hoop ik op de racefiets/MTB heel wat kilometers te maken met een aantal vrienden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 11 oktober 2008 Share Geplaatst 11 oktober 2008 Ik hoop eigenlijk binnenkort nog een roller aan te schaffen, dan kan ik in de wintermaanden nog wat extra trainen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerwin Geplaatst 11 oktober 2008 Share Geplaatst 11 oktober 2008 Remko, daar heb ik ook naar zitten kijken voor de winter. Maar ik heb er nu toch maar voor gekozen om dan het bos in te gaan, om wat geld uit te sparen op dit moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten