MisterX Geplaatst 21 augustus 2021 Share Geplaatst 21 augustus 2021 (bewerkt) Oh, nog een tip voor als je gaat fietsen: Start niet te hard. Dat is een fout die ik nog wel eens een keer wil maken. En vandaag ook weer gemaakt heb. Blijkbaar zat ik op een gegevens moment na een paar kilometer op een gemiddelde van 34-35 km/u met een pieksnelheid boven de 40 km/u (vlak terrein en geen eens wind mee, maar van opzij). Ik kan je een ding vertellen: Daarna ben ik gesloopt en ben ik niet meer vooruit te branden. Voor mij is dat veel te hard. Dat is niet bepaald ideaal als je net begonnen bent met een rondje... Planning was om een rondje van 70 km te fietsen. uiteindelijk is het zo'n 30 km maar geworden... 21 augustus 2021 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 22 augustus 2021 Share Geplaatst 22 augustus 2021 De laatste tijd heel weinig gefietst, dus gisteren enkel wind mee gereden (Had een familiefeest in Nederland). Dat blijven toch de leukste ritjes en het ging nog verrassend vlot ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 22 augustus 2021 Share Geplaatst 22 augustus 2021 Wat een klein ritje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 23 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst 23 augustus 2021 Op 20-8-2021 om 22:04 zei MisterX: Voor degene die langere rondjes fietsen: Hoe pakken jullie dat aan qua drinken en voeding? Ik heb vooral het idee dat ik heel snel zonder drinken kom te staan. Na zo'n 2-2,5 uur zijn de bidons toch echt wel leeg bij mij. Een rit van 100+ km red ik echt niet in die tijd. Mocht je mee doen aan een grote toertocht, dan zullen er ondertussen vast en zeker wat tappunten staan ofzo. Maar dat voordeel heb je niet als je gewoon op eigen houtje een route aan het rijden bent. Ik heb wel wat tourtochten gereden en dan is er altijd wel 1 of meerdere keren een bevoorradingspunt. Dan krijg je altijd voeding en drank. Dat zit dan bij de prijs in. Als ik zelf zo'n langere tocht maak, dan koop ik vaak onderweg ergens een aa-tje en een mars. Ik fiets dan vrijwel altijd wel ook even de Posbank op en daar kun je dat altijd bovenop de Posbank halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 23 augustus 2021 Share Geplaatst 23 augustus 2021 Op 20-8-2021 om 22:04 zei MisterX: Voor degene die langere rondjes fietsen: Hoe pakken jullie dat aan qua drinken en voeding? Ik heb vooral het idee dat ik heel snel zonder drinken kom te staan. Na zo'n 2-2,5 uur zijn de bidons toch echt wel leeg bij mij. Een rit van 100+ km red ik echt niet in die tijd. Mocht je mee doen aan een grote toertocht, dan zullen er ondertussen vast en zeker wat tappunten staan ofzo. Maar dat voordeel heb je niet als je gewoon op eigen houtje een route aan het rijden bent. Die vraag heb ik ook gesteld aan mijn oom laatst. Hij gebruikt Komoot om de langere tochten te plannen langs routes die hij niet kent. Dan probeert hij altijd rond de 50 a 60km een tussenstop in te plannen waar je ook wat te eten of drinken kunt regelen. Dat schijnt via dat Komoot wel gemakkelijk te zijn. Zelf gisteren weer ritje van 35km gedaan. Had dikke wind tegen op de heen weg en een flinke kater van de dag ervoor. Was dus een pittig stukkie heen waarbij de benen echt als pap aanvoelden.... op de terugweg ook nog een dikke regenbui over me heen gekregen. Kortom, fijne zondag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 23 augustus 2021 Share Geplaatst 23 augustus 2021 3 minuten geleden zei Lazy: Die vraag heb ik ook gesteld aan mijn oom laatst. Hij gebruikt Komoot om de langere tochten te plannen langs routes die hij niet kent. Dan probeert hij altijd rond de 50 a 60km een tussenstop in te plannen waar je ook wat te eten of drinken kunt regelen. Dat schijnt via dat Komoot wel gemakkelijk te zijn. Ik heb Komoot wel eens geprobeerd, maar als je daar dus racefietsroutes vandaan haalt, bestaat de kans dat het een gravelrit wordt. Dat zie ik niet bepaald als route voor de racefiets over het algemeen. Dan wil je toch iets met dikkere banden. Ik heb daarbij eigenlijk nooit iets qua eten of drinken gezien op de kaart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 23 augustus 2021 Share Geplaatst 23 augustus 2021 In ongeveer elk dorp heb je toch wel een winkeltje of een tankstation? En als het echt niet anders kan kun je het ook nog vragen aan mensen die bv in hun tuin aan het werken zijn ofzo. Ik zie eerlijk gezegd de moeilijkheid niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 24 augustus 2021 Share Geplaatst 24 augustus 2021 Op 21-8-2021 om 23:28 zei MisterX: Oh, nog een tip voor als je gaat fietsen: Start niet te hard. Dat is een fout die ik nog wel eens een keer wil maken. En vandaag ook weer gemaakt heb. Blijkbaar zat ik op een gegevens moment na een paar kilometer op een gemiddelde van 34-35 km/u met een pieksnelheid boven de 40 km/u (vlak terrein en geen eens wind mee, maar van opzij). Ik kan je een ding vertellen: Daarna ben ik gesloopt en ben ik niet meer vooruit te branden. Voor mij is dat veel te hard. Dat is niet bepaald ideaal als je net begonnen bent met een rondje... Planning was om een rondje van 70 km te fietsen. uiteindelijk is het zo'n 30 km maar geworden... Deze had ik vandaag. Was om 1600 klaar met werken en dacht ik ga ff voor het eten naar Katwijk en terug. Straffe wind tegen en te hard van stapel. Zat er na 15km echt compleeeeeeet doorheen. Toen maar rechtsomkeert en met wind in de rug uitgefietst. Wilde 40-45 doen, maar het werd net aan 30 met heul veel moeite. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 25 augustus 2021 Share Geplaatst 25 augustus 2021 8 uur geleden zei Lazy: Deze had ik vandaag. Was om 1600 klaar met werken en dacht ik ga ff voor het eten naar Katwijk en terug. Straffe wind tegen en te hard van stapel. Zat er na 15km echt compleeeeeeet doorheen. Toen maar rechtsomkeert en met wind in de rug uitgefietst. Wilde 40-45 doen, maar het werd net aan 30 met heul veel moeite. En ik maar wachten tot je langskwam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst 25 augustus 2021 5 haringen naar binnen schuiven en je kunt vast weer 50km knallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 augustus 2021 Share Geplaatst 25 augustus 2021 Haring?! Het is wel lekker, maar ik zie niet hoe dat zou helpen met fietsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst 25 augustus 2021 Okay epo dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 25 augustus 2021 Share Geplaatst 25 augustus 2021 13 uur geleden zei Richarð.: En ik maar wachten tot je langskwam. Ik zie mogelijkheden for een meet en greet! ☺️ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 4 september 2021 Share Geplaatst 4 september 2021 Vanochtend leek het me een leuk idee om "even te gaan kijken bij de F1" dus vanuit Amsterdam een rondje naar Zandvoort. Dat was natuurlijk een achterlijk idee. Stond de helft van de tijd vast en de andere helft van de tijd was ik boos op mezelf dat ik dat onderschat had Verder afgelopen periode veel in wat heuvelachtigere gebieden gefietst, daar wordt het Hollandse polderlandschap wel opeens heel saai van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 Ben inmiddels een maandje aan het fietsen en tot de conclusie gekomen dat dit toch wel echt iets voor mij is! Wat ik vooral fijn vind is dat je na een sessie van zo'n 2 uur eigenlijk best snel weer hersteld bent, terwijl als ik met hardlopen 10km liep ik 2 dagen nodig had om te herstellen van de pijn in mijn knieën. Ik slaag er nu steeds beter in grotere afstanden te maken + ook mijn gemiddelde snelheid vrij hoog te houden. Dat maakt het toch wel gaaf hoor. Gisteren 45km gedaan met een gemiddelde van 28km. Daar ben ik dan wel erg trots op Conclusie: Ik ga geld opzij zetten voor een goede fiets. Eerst deze maand trouwen en dan focussen en geld opzij zetten voor de aanschaf van een nieuwe fiets. Je hebt hier in de buurt (Moordrecht) een fiets centrum met iets van 239864287534815 fietsen. Schijn je van top tot teen doorgemeten te kunnen worden om op die manier de perfecte fiets en afstelling voor je lijf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 september 2021 Auteur Share Geplaatst 9 september 2021 Goed om te horen. Goed oppassen dat je dan niet op een te zwaar verzet fietst als je met lopen zulke knieklachten krijgt. Beter een hogere trapfrequentie aanleren, zodat je lekker pijnvrij kunt blijven rondtrappen. Helemaal als je jezelf steeds verder gaat uitdagen hoe beter het gaat. Maar dat komt het vast goed. En een gelukkige dag alvast toegewenst over een maand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 31 minuten geleden zei NicoHaak: Goed om te horen. Goed oppassen dat je dan niet op een te zwaar verzet fietst als je met lopen zulke knieklachten krijgt. Beter een hogere trapfrequentie aanleren, zodat je lekker pijnvrij kunt blijven rondtrappen. Helemaal als je jezelf steeds verder gaat uitdagen hoe beter het gaat. Maar dat komt het vast goed. En een gelukkige dag alvast toegewenst over een maand Ja dat komt wel goed. Bij mij is het vooral kraakbeen slijtage. Dus het zijn vooral de klappen tijdens het hardlopen die voor problemen zorgen. Spieren, pezen en banden zijn allemaal goed, dus ideaal voor fietsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 september 2021 Auteur Share Geplaatst 9 september 2021 Zojuist zei Lazy: Ja dat komt wel goed. Bij mij is het vooral kraakbeen slijtage. Dus het zijn vooral de klappen tijdens het hardlopen die voor problemen zorgen. Spieren, pezen en banden zijn allemaal goed, dus ideaal voor fietsen "Gelukkig", dan zou dat met fietsen iig goed moeten komen. Dan heb je een mooie vervangende duursport gevonden, top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 22 september 2021 Share Geplaatst 22 september 2021 Op 9-9-2021 om 09:27 zei Lazy: Ben inmiddels een maandje aan het fietsen en tot de conclusie gekomen dat dit toch wel echt iets voor mij is! Wat ik vooral fijn vind is dat je na een sessie van zo'n 2 uur eigenlijk best snel weer hersteld bent, terwijl als ik met hardlopen 10km liep ik 2 dagen nodig had om te herstellen van de pijn in mijn knieën. Ik slaag er nu steeds beter in grotere afstanden te maken + ook mijn gemiddelde snelheid vrij hoog te houden. Dat maakt het toch wel gaaf hoor. Gisteren 45km gedaan met een gemiddelde van 28km. Daar ben ik dan wel erg trots op Conclusie: Ik ga geld opzij zetten voor een goede fiets. Eerst deze maand trouwen en dan focussen en geld opzij zetten voor de aanschaf van een nieuwe fiets. Je hebt hier in de buurt (Moordrecht) een fiets centrum met iets van 239864287534815 fietsen. Schijn je van top tot teen doorgemeten te kunnen worden om op die manier de perfecte fiets en afstelling voor je lijf. Ja! 12Go Biking kan ik zeker aanraden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 22 september 2021 Share Geplaatst 22 september 2021 Ik ben daar ook wel eens geweest, maar ik had de laatste keer het idee dat hun aanbod fietskleding enorm gekrompen was. Of heb ik dat gewoon verkeerd herinnert uit het verleden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 23 september 2021 Share Geplaatst 23 september 2021 12 uur geleden zei MisterX: Ik ben daar ook wel eens geweest, maar ik had de laatste keer het idee dat hun aanbod fietskleding enorm gekrompen was. Of heb ik dat gewoon verkeerd herinnert uit het verleden? Misschien dan toch een maatje groter nodig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 23 september 2021 Share Geplaatst 23 september 2021 12 minuten geleden zei Lazy: Misschien dan toch een maatje groter nodig? Ik heb wel last van wat Corona kilos, maar dat heeft weinig invloed op hun aanbod. Er waren vroeger naar mijn idee veel meer verschillende modellen etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 oktober 2021 Share Geplaatst 10 oktober 2021 Als ik thuis (indoor) een beetje zou willen fietsen icm met online iets met/tegen anderen, waar moet ik dan een beetje aan denken wat ik moet aanschaffen om daarmee te kunnen beginnen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 10 oktober 2021 Share Geplaatst 10 oktober 2021 Je heb dan een fietstrainer (met fiets) nodig en een abonnement van een app als Zwift of TrainerRoad. Qua fietstrainer zijn de meestgangbare merken Tacx, Wahoo en Elite. De combinatie met online maakt het wel flink wat duurder, want het scheelt zo €300 of je een basistrainer (vanaf ca €100) of een interactieve (vanaf ca €450) neemt. En die interactie heb je nodig om online te fietsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 30 oktober 2021 Share Geplaatst 30 oktober 2021 Cauberg afgevinkt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten