Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei MisterX:

Ik vind dat eigenlijk best raar ;c

Is fietsen in jouw omgeving niet populair? Ik kan zo tientallen mensen met racefiets op noemen, waarbij er gerust mensen tussen zitten die hem een keer zouden uitlenen. 

Nee totaal niet eigenlijk. Sowieso geen van mijn vrienden doet het of hebben het gedaan. Maar ook niet in de familie oid, wij zijn helemaal niet van het wielrennen om heel eerlijk te zijn. Ja, mijn oom. Maar dat is dan direct zo'n idioot die all-in gaat bij alles wat hij doet. Ik kon van hem wel een mountain bike lenen. Is in elk geval iets. Zal ook eens rond vragen op werk of iemand fietst. Vast wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-7-2021 om 18:43 zei PJHoutman:

@LazyIk heb een fiets te koop, incl. kleding, helm, schoenen. €150. Banden zijn lek dus dat moet je zelf ff fixen, maar verder echt een prima fiets voor een starter. Heb destijds vrij optimistisch bedacht dat ik lekker ging wielrennen, maar ik blijk daar dus te lui voor te zijn ;c 

Fiets nog beschikbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Abe:

Kan het niet onderbouwen, maar heb hetzelfde idee. 

In het verleden kon je het klassement op een segment zien, en dan ook je eigen positie. Nu is het alleen de top 10 en je eigen tijd. Maar daarbij dus geen positie meer als het dus geen top 10 tijd is.

Ook kon je op een segment al je pogingen zien. Nu zie je alleen maar de poging van de rit zelf en je snelste tijd. Maar je hebt verder totaal geen info meer over de snelste tijd.

En de fly-by feature kan ik ook nergens meer vinden op dit moment. Die is ook achter de pay wall, denk ik. Of helemaal weg.

Dit zijn in ieder geval een paar dingen die mij t.o.v. een aantal jaar terug zijn opgevallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei MisterX:

In het verleden kon je het klassement op een segment zien, en dan ook je eigen positie. Nu is het alleen de top 10 en je eigen tijd. Maar daarbij dus geen positie meer als het dus geen top 10 tijd is.

Ook kon je op een segment al je pogingen zien. Nu zie je alleen maar de poging van de rit zelf en je snelste tijd. Maar je hebt verder totaal geen info meer over de snelste tijd.

En de fly-by feature kan ik ook nergens meer vinden op dit moment. Die is ook achter de pay wall, denk ik. Of helemaal weg.

Dit zijn in ieder geval een paar dingen die mij t.o.v. een aantal jaar terug zijn opgevallen. 

Dat zit inderdaad allemaal achter de paywall, inmiddels al sinds mei vorig jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels een eigen fiets ? Belandde uiteindelijk bij de Decathlon voor een instapmodel. Duurde minimaal 12 weken voordat ze hem konden leveren, dus voordat ik bestelde keek ik nog een keer op marktplaats. Op diezelfde dag had iemand bij mij uit de buurt precies de fiets die ik zocht online geplaatst. Dus nu met een flinke korting een zo goed als nieuwe fiets op de kop getikt die ik dezelfde dag nog op kon halen?? Die jongen had er 5x op gefietst. Gekocht met hetzelfde idee als ik en kwam al snel tot de conclusie dat het niets voor hem was.

Inmiddels drie ritten erop zitten van zo’n 40km. Bevalt me tot dusver erg goed! Voor doordeweeks wil ik het uit gaan breiden tot 50 a 60 km (2 uurtjes fietsen) en in het weekend proberen richting de 100 te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lazy:

Inmiddels drie ritten erop zitten van zo’n 40km. Bevalt me tot dusver erg goed! Voor doordeweeks wil ik het uit gaan breiden tot 50 a 60 km (2 uurtjes fietsen) en in het weekend proberen richting de 100 te gaan.

Dan ben je haast al verder dan mij. Ik doe nu rondjes van 50-60 km, wat toch vaak al over de 2 uur is. De 100 heb ik nog nooit gehaald, al hoop ik dat dit jaar wel eens te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei MisterX:

Dan ben je haast al verder dan mij. Ik doe nu rondjes van 50-60 km, wat toch vaak al over de 2 uur is. De 100 heb ik nog nooit gehaald, al hoop ik dat dit jaar wel eens te halen. 

Ja ik merkte dat ik toch vrij fit en goed getraind ben. Die ritjes van 40km gaan me vrij gemakkelijk af (heb ook wel lekkere routes gevonden zonder oponthoud en prettig wegdenk) en ondanks dat ik verwacht had flinke spierpijn te hebben de dagen erna heb ik er niets van gevoeld. Uiteraard wel pijn in me reet van dat zadel. Maar dat is een kwestie van zitvlees kweken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn conditie was echt helemaal weg door Corona. Ik was versleten na een rondje van 20 km, waarbij ik halverwege ook nog een keer gestopt was om op adem te komen. Dat was ergens in juni ofzo.

We zijn nu zo'n twee maanden verder en nu fiets ik de 60 km eigenlijk redelijk eenvoudig weg. Dus er is bij mij zeker progressie te zien. Ik denk dat ik vanavond weer een rondje ga maken (als het weer het toe laat, ik ben een mooi weer fietser en heb nog niet gekeken naar de voorspelling). Geen idee nog hoe lang. 's avonds vind ik vaak de 60km te lang. Dan ben ik toch al snel van 7 tot 10 ofzo bezig. Dan reken ik trouwens het klaar maken voor de tocht en het douchen na afloop etc. ook even mee in de tijd, maar misschien dat ik het vanavond toch ga doen. Ik zie het nog wel.

14 minuten geleden zei Lazy:

(heb ook wel lekkere routes gevonden zonder oponthoud en prettig wegdenk)

Dat is wel fijn. Ik heb altijd een hekel aan routes waar je steeds opgehouden wordt of waarbij het wegdek verschrikkelijk is. Gelukkig kan ik hier redelijk alle kanten op, dus dat scheelt. Enige wat ik hier eigenlijk niet heb, zijn heuvels. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, want ik ben heel slecht als de weg omhoog gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei timpy00:

Fietsen jullie met bijvoorbeeld muziek in of zonder?

Ik zelf luister vaak podcasts, merk wel dat ik dan eenvoudiger langer volhoud om te fietsen.

Zonder. Stuk meer alerter op de weg en geniet veel meer van mijn omgeving dan wanneer ik luister naar muziek of een podcast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MisterX:

's avonds vind ik vaak de 60km te lang. Dan ben ik toch al snel van 7 tot 10 ofzo bezig. Dan reken ik trouwens het klaar maken voor de tocht en het douchen na afloop etc. ook even mee in de tijd, maar misschien dat ik het vanavond toch ga doen. Ik zie het nog wel

Dat merk ik ook wel. Daarom vind ik het fijner om overdag/sochtends te fietsen. Merkte dat vorige week dat ik savonds met een kennis rondje heb gemaakt van 35km. Waren om 22:00 terug en dan zit je nog vol met adrenaline. Had die nacht veel moeite met slapen.... Dus overdag of in de ochtend vind ik beter. Op de maandag/woensdag en vrijdag is dit met werk voor mij mogelijk. Straks als die kleine weer naar school is heb ik van 08:00 tot 10:00 de ruimte om te gaan fietsen. Wij hebben om 10:00 de dagstart dus voor die tijd hoef ik niet achter mijn bureau te zitten.

Dan zal de 60km overigens niet haalbaar zijn, maar een goede 35 a 40km kan absoluut. Dat vind ik overigens nog wel een nadeel ten opzichte van hardlopen. Een half uurtje hardlopen is gelijk aan ongeveer uur fietsen in mijn geval. Toch een verdubbeling.

6 minuten geleden zei timpy00:

Fietsen jullie met bijvoorbeeld muziek in of zonder?

Ik zelf luister vaak podcasts, merk wel dat ik dan eenvoudiger langer volhoud om te fietsen.

Nu toevallig 2x met muziek. Weet niet wat ik fijner vind. Met hardlopen luisterde ik nooit naar muziek, dat leidt alleen maar af vind ik. Podcast weet ik niet of ik dat zou doen. Kans bestaat dan bij mij dat ik té rustig wordt en daardoor te veel tempo laat liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe dat al jaren niet meer, maar deed het eerst wel. Maar sinds ik vader ben vind ik het juist heerlijk zonder oortjes een rondje te fietsen. Omgeving in me opnemen. Al moet ik wel zeggen dat fietsen samen met iemand anders wel sneller gaat qua tijd en afstand dan alleen.

Hardlopen bijv doe ik dan wel weer altijd met oortjes in. Want dat motiveert of geeft de tijd invulling (met behulp van podcast ook ja).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder oortjes. Je wilt van de omgeving genieten en daar hoort omgevingsgeluid bij. En je bent alerter zonder oortjes en dat is soms wel nodig met alle wegmisbruikers.

1 uur geleden zei NicoHaak:

Al moet ik wel zeggen dat fietsen samen met iemand anders wel sneller gaat qua tijd en afstand dan alleen.

En snelheid. Met een groepje fietsen gaat altijd harder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MisterX:

Zonder oortjes. Je wilt van de omgeving genieten en daar hoort omgevingsgeluid bij. En je bent alerter zonder oortjes en dat is soms wel nodig met alle wegmisbruikers.

En snelheid. Met een groepje fietsen gaat altijd harder. 

Bij mij niet, want ik ga dan juist bijpraten. Als ik zelf fiets dan wil ik vaak wel een bepaald tempo rijden. Ga iig niet om elkaars wil zitten. Dan zou t inderdaad een stuk sneller gaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei NicoHaak:

Bij mij niet, want ik ga dan juist bijpraten. Als ik zelf fiets dan wil ik vaak wel een bepaald tempo rijden. Ga iig niet om elkaars wil zitten. Dan zou t inderdaad een stuk sneller gaan ;)

We rijden dan echt niet kop over kop. Maar in een groep rijden gaat gewoon een stuk makkelijker, waardoor je onbewust gewoon harder rijdt. Het gaat al vaak snel een paar kilometer per uur harder, terwijl het eigenlijk minder energie kost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites