MisterX Geplaatst 14 maart 2021 Share Geplaatst 14 maart 2021 Ik heb bij het kopen van de fiets wat brillen gepast bij de lokale fietsenmaker. Ik denk dat ik iets voor vier tientje had ofzo. Daarna nooit meer een nieuwe nodig gehad. De bril is ondertussen misschien wel weer een keer aan vervanging toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 14 maart 2021 Share Geplaatst 14 maart 2021 Ik heb de Lazer Walter waar ik heel tevreden mee ben. Was volgens mij €50. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 15 maart 2021 Share Geplaatst 15 maart 2021 13 uur geleden zei FlyD: @Beppu: Oakley's zijn de beste brillen die er zijn voor het fietsen, maar daar hangt ook een prijskaartje aan vast. Deze zijn me inderdaad wat te duur. Misschien in de toekomst als ik wat meer ga fietsen en fanatieker wordt. Dan kunnen accessoires altijd vervangen worden voor wat beter spul. 9 uur geleden zei Abe: Ik heb de Lazer Walter waar ik heel tevreden mee ben. Was volgens mij €50. Deze zag er goed uit. Heb nu zelf deze besteld van dat zelfde merk. Bedankt voor de tip! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 22 maart 2021 Share Geplaatst 22 maart 2021 Zo. Afgelopen week weer beetje gefietst, maar echt van harte ging het niet. Het is nog vroeg in het seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 22 maart 2021 Share Geplaatst 22 maart 2021 1 minuut geleden zei Abe: Zo. Afgelopen week weer beetje gefietst, maar echt van harte ging het niet. Het is nog vroeg in het seizoen Dat zei Ullrich vroeger waarschijnlijk ook in maart Zelf heb ik zaterdag ook nog eens een klein rondje gefietst. Dat ging zo moeizaam dat ik de zondag ben gaan hardlopen ipv te fietsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 22 maart 2021 Share Geplaatst 22 maart 2021 Ik wacht nog op iets knapper weer aangezien ik alleen korte broek en korte mouwen heb. Heb wel echt zin om even een rondje te doen, hopelijk later deze week. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 25 maart 2021 Share Geplaatst 25 maart 2021 Gister eerste rondje gemaakt. Eerst zelf even rondje naar het strand en weer terug (11km) en daarna met twee vrienden 35km. Dacht dat ik een behoorlijke conditie had maar goeiedag zeg. Was helemaal gesloopt. Paar heuveltjes hier in de buurt die ik echt totaal niet meer op kwam. Even wennen met de houding ook, vooral mijn nek en kont waren goed verrot. Wel erg leuk om te doen, voordeel ten opzichte van hardlopen vind ik wel dat je op wat ander plekken komt en je een veel groter bereik hebt wat dat betreft. Merk alleen wel dat ik niet heel goed bij de rem kan als ik mijn stuur bovenop vast heb. Heb kleinere handen dan gemiddeld (kom maar door met de kleine piemelgrappen), misschien dat het daar aan ligt, of kan je dit nog stellen op de een of andere manier? Zag bijvoorbeeld wel dat die vriend van mij wat kortere remmen heeft dan die ik heb. Misschien is het ook wel een kwestie van wennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 26 maart 2021 Share Geplaatst 26 maart 2021 Leuk om te lezen! Ik moet zeggen dat ik nu ook mezelf helemaal naar de gedver fiets in rondjes van 30-40km. Conditie opbouwen en als het dan mooier weer is dan kan ik de langere tochten weer wat makkelijker aan.. Wat bedoel je met bovenop? Hebben we het dan over de remgreep in het verlengde van je stuurlint of 'echt bovenop' het uitstekende stukje van de shifter? Lelijkste plaatje ooit, maar oranje of rood? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 26 maart 2021 Share Geplaatst 26 maart 2021 1 uur geleden zei Abe: Leuk om te lezen! Ik moet zeggen dat ik nu ook mezelf helemaal naar de gedver fiets in rondjes van 30-40km. Conditie opbouwen en als het dan mooier weer is dan kan ik de langere tochten weer wat makkelijker aan.. Wat bedoel je met bovenop? Hebben we het dan over de remgreep in het verlengde van je stuurlint of 'echt bovenop' het uitstekende stukje van de shifter? Lelijkste plaatje ooit, maar oranje of rood? Bedoel inderdaad bij het rode gedeelte, waar je het grootste gedeelte van de rit je handen op rust. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 26 maart 2021 Share Geplaatst 26 maart 2021 Even gezocht, ik vond dit topic op Fiets.nl, staan ook geen hapklare antwoorden in. Ik heb zelf ook erg kleine handen, maar hier geen last van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 26 maart 2021 Share Geplaatst 26 maart 2021 4 uur geleden zei Abe: Even gezocht, ik vond dit topic op Fiets.nl, staan ook geen hapklare antwoorden in. Ik heb zelf ook erg kleine handen, maar hier geen last van. Hier had ik inderdaad ook meerdere topics gevonden. Ik kijk het gewoon nog even aan, misschien toch gewenning. Anders even langs de fietsenman, misschien dat die er wat zinnigs over kan zeggen of wat kan aanraden. Morgen weer even rondje doen, hopen op mooi weer maar ziet er helaas slecht uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 27 maart 2021 Share Geplaatst 27 maart 2021 Op 26-3-2021 om 17:37 zei Beppu: Hier had ik inderdaad ook meerdere topics gevonden. Ik kijk het gewoon nog even aan, misschien toch gewenning. Anders even langs de fietsenman, misschien dat die er wat zinnigs over kan zeggen of wat kan aanraden. Morgen weer even rondje doen, hopen op mooi weer maar ziet er helaas slecht uit. Wat misschien kan helpen is om de remgrepen iets 'hoger' op je stuur te zetten (als je begrijpt wat ik bedoel). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 Vraagje. Ik heb een tijdje terug een oude racefiets, een Batavus Course naar Engeland meegenomen, maar ik merk dat ik niet licht genoeg kan fietsen om de heuveltjes op te komen, ik krijg het simpelweg niet rond. Dat het een zware bak is en dat ik veel moeite moet doen dat vind ik niet erg, gaat niet over lange afstanden. Denken jullie dat ik met een ander verzet/cassette daar verandering in aan kan brengen of zou ik het anders moeten aanpakken? Ik zit er over na te denken om er een gravelbike van te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 @Abe : Meer trainen Een kleiner binnenblad of een andere cassette kan zeker helpen. Wat heb je nu als lichtste versnellingen? Als je er een gravelbike van wil maken moet je vooral kijken of je er dikkere banden in krijgt. dat zal afhangen van de voorvork, remmen en de ruimte tussen de staande buis en je achterwiel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 Hahaha, pas op @FlyD - hier ben ik heel gevoelig voor Zit die oude 7-speed Shimano Exage 400EX groep op met 52/42 voor. Ik weet niet precies wat er achterop zit, ben nu niet in Engeland, maar is volgens mij is dat 13-26 of 14-24. Geen idee dus wat ik daarmee kan. Volgens mij komt het qua ruimte voor die banden wel goed als ik er V-brakes op zet. Niet de beste foto ooit. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 11 minuten geleden zei Abe: Hahaha, pas op @FlyD - hier ben ik heel gevoelig voor Zit die oude 7-speed Shimano Exage 400EX groep op met 52/42 voor. Ik weet niet precies wat er achterop zit, ben nu niet in Engeland, maar is volgens mij is dat 13-26 of 14-24. Geen idee dus wat ik daarmee kan. Volgens mij komt het qua ruimte voor die banden wel goed als ik er V-brakes op zet. Niet de beste foto ooit. Inhoud verbergen 42-24 is inderdaad wel zwaar (alles met een 42 eigenlijk). Met V-brakes creëer je inderdaad heel wat ruimte. Dan moet je vooral eens kijken of er voldoende ruimte is tussen het achterwiel en de staande buis, hoewel dat bij oudere fietsen vaak wel lukt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 (bewerkt) 3 uur geleden zei FlyD: 42-24 is inderdaad wel zwaar (alles met een 42 eigenlijk). Met V-brakes creëer je inderdaad heel wat ruimte. Dan moet je vooral eens kijken of er voldoende ruimte is tussen het achterwiel en de staande buis, hoewel dat bij oudere fietsen vaak wel lukt. Ah perfect, dankje! Voordat ik met die V-brakes aan de slag ga, ga ik eerst kijken of ik een compact crank kan krijgen voor die oude 7-speed en die bottom bracket. Als dat lukt dan kan ik daarna wel die V-brakes erop zetten en dan uiteindelijk de dikkere bandjes. En mensen nog beetje weten te fietsen deze mooie dagen? Ik fietste gisteren het bekendste rondje rondom Amsterdam, Ronde Hoep en daar was het echt bizar druk. 30 maart 2021 bewerkt door Abe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 Ben vanmiddag voor de derde keer wezen fietsen met een groepje vrienden, bijna twee uur. Merk al dat het steeds beter gaat, zowel qua uithoudingsvermogen van de spieren als qua gewenning aan de fiets. Wel nog even op mijn plaat gegaan bij het stoplicht, vorige week ook al plat op mijn muil door die schoentjes. Zeker geen spijt van de aankoop van de fiets en al het spul wat erbij komt kijken. Echt heerlijk, vooral met het weer wat we vandaag voorgeschoteld kregen. Enige jammere is dat er hier in de buurt weinig leuke fietsroutes zijn (IJmuiden). Jullie nog een ronde gemaakt in de zon vandaag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 (bewerkt) 29 minuten geleden zei Abe: En mensen nog beetje weten te fietsen deze mooie dagen? Ik fietste gisteren het bekendste rondje rondom Amsterdam, Ronde Hoep en daar was het echt bizar druk. 22 minuten geleden zei Beppu: Jullie nog een ronde gemaakt in de zon vandaag? Tot nu toe nog niets van gekomen. Vandaag werken en daarna korfbaltraining. Dan blijft er weinig tijd voor fietsen over. Mijn fiets staat zelfs nog op de Tacx, daar moet ik hem vanaf halen. Dat staat morgen op het programma. En dan meteen een rondje doen. Nog geen idee welk rondje. Morgen heb ik een vrije dag genomen, dus meer dan genoeg tijd voor een fietstocht. 6 uur geleden zei Abe: Vraagje. Ik heb een tijdje terug een oude racefiets, een Batavus Course naar Engeland meegenomen, maar ik merk dat ik niet licht genoeg kan fietsen om de heuveltjes op te komen, ik krijg het simpelweg niet rond. Dat het een zware bak is en dat ik veel moeite moet doen dat vind ik niet erg, gaat niet over lange afstanden. Denken jullie dat ik met een ander verzet/cassette daar verandering in aan kan brengen of zou ik het anders moeten aanpakken? Ik zit er over na te denken om er een gravelbike van te maken. 4 uur geleden zei Abe: Zit die oude 7-speed Shimano Exage 400EX groep op met 52/42 voor. Ik weet niet precies wat er achterop zit, ben nu niet in Engeland, maar is volgens mij is dat 13-26 of 14-24. Geen idee dus wat ik daarmee kan. Ik ben ook geen held in heuvels. Ik heb hier al moeite om boven te komen bij een dijk, tunnel, brug, viaduct. Ik wilde bijna verkeersdrempels daar aan toevoegen En dan heb ik ook nog eens een triple, dus een kleiner binnenblad is niet echt de oplossing, denk ik. Dus dan is meer trainen de enige oplossing, ben ik bang. Ik weet wel dat ik altijd veel te licht fietste, dat is de laatste jaren wel veranderd, dus daarmee hoop ik de klimmetjes ook beter aan te kunnen. De dijken tunnels, etc. lukken vaak ook wel beter dan toen ik net een fiets had. Ik moet wel zeggen, ik heb ook niet echt ervaring met klimmen. Hier in de buurt is alles zo vlak als een pannenkoek. Ik ben één keer in de Ardenne geweest, maar dat was geen succes. Al heb ik wel het idee dat de Muur van Hoei nu niet bepaald een makkelijke eerste kennismaking is met klimmetjes... 30 maart 2021 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 Goed om te horen dat het tot nu toe bevalt!! @Beppu Mooi dat je ook aan de andere weggebruikers denkt en hen gewoon vermaakt door af en toe te gaan liggen. Dat moet er goed uit zien Kun je vanaf IJmuiden niet gewoon altijd naar het noorden tussen Zaandam en Heemskerk een rondje, of meer naar het zuiden richting Leiden (via Zandvoort)? Kun je deze ritten zien? Ho ho ho @MisterXhet ligt eeeerst aan het materiaal. Dan aan het weer. Dan aan mijn kleding. Dan aan mijn gezelschap en misschien, heel misschien dan aan mij. Maar dat lijkt me sterk Geintje natuurlijk, ik moet direct bekennen dat ik geen held ben in de heuvels, maar ik fietste laatst over hetzelfde heuveltje waar ik 'm met die Batavus niet rond krijg met een nieuwe Merida van een vriend en toen had ik nog drie kransjes over, dus durf oprecht wel te stellen dat die fiets niet helpt. Volgens mij had ik het eerder al eens gezegd, maar ik moet in de aankomende anderhalf jaar nog een paar maanden in Gent zitten voor mijn werk, dus ik moet mij goed voorbereiden op het Vlaamse werk. En dan ja, de Muur van Hoei, gij liever dan ik he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 1 uur geleden zei Abe: Ho ho ho @MisterXhet ligt eeeerst aan het materiaal. Dan aan het weer. Dan aan mijn kleding. Dan aan mijn gezelschap en misschien, heel misschien dan aan mij. Maar dat lijkt me sterk Geintje natuurlijk Ik zeg waar het bij mezelf fout gaat. Dus eigenlijk zet ik mezelf juist voor lul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 10 uur geleden zei MisterX: Ik zeg waar het bij mezelf fout gaat. Dus eigenlijk zet ik mezelf juist voor lul Ah, ja snap 'm. Ik bedoel ook dat het heel erg herkenbaar is Ik werd er vanochtend ook gewoon afgereden bij het opdraaien op een dijkje... Wel door iemand die het erom doet. Ik fiets(te) juist altijd te zwaar. Probeer steeds lichter te fietsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 Over het algemeen fietsen mensen te zwaar. Dat had ik dus van te voren gelezen en daardoor was ik doorgeslagen naar de andere kant en fietste ik juist veel te licht. Zou me niets verbazen als ik soms met een cadans van boven de 120 rond aan het fietsen was ofzo Tegenwoordig gaat dat gelukkig wel beter, dus misschien dat ik ondertussen ook beter uit de voeten kan in heuvelachtig gebied. Als ik daar weer eens kom... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 Vandaag een ritje gemaakt van ruim 90 kilometer met maar 71 hoogtemeter. Voor ik verhuisde had ik dat altijd binnen de 10 kilometer al Wel heerlijk weer om 3 uurtjes te gaan rijden. En nu op de bank met mijn benen omhoog de koers kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 10 april 2021 Share Geplaatst 10 april 2021 Afgelopen week een triple MTB crankstel gekocht en V-brakes om die fiets in Engeland wat meer richting een gravelbike te maken. Hopelijk lukt het me om het allemaal erop te zetten. Veel mensen zeggen dat het niet zo moeilijk is, of hoeft te zijn. Ik ben benieuwd, dat gaan we aankomende week eens proberen. Daarnaast ook weer op zoek gegaan naar een goede deal voor wielerkleding, maar dat is natuurlijk de verkeerde tijd van het jaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten