neva Geplaatst 23 april 2020 Share Geplaatst 23 april 2020 13 minuten geleden zei FlyD: @neva: Naar het werk fietsen vond ik altijd heerlijk. 's avonds terug naar huis was dan weer een hele opgave. Jazeker, daarom kan ik het ook niet altijd opbrengen. Werk dag- en avonddiensten, dus het is óf 's ochtends om 05:30 weg óf 's avonds om 23:30 nog naar huis. En de meeste paden zijn niet verlicht en er zit een deel natuurgebied tussen waar de paarden loslopen en het sterft van konijnen en ander ongedierte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 23 april 2020 Share Geplaatst 23 april 2020 13 minuten geleden zei neva: Jazeker, daarom kan ik het ook niet altijd opbrengen. Werk dag- en avonddiensten, dus het is óf 's ochtends om 05:30 weg óf 's avonds om 23:30 nog naar huis. En de meeste paden zijn niet verlicht en er zit een deel natuurgebied tussen waar de paarden loslopen en het sterft van konijnen en ander ongedierte Dat maakt de uitdaging inderdaad nog wat groter! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 4 mei 2020 Share Geplaatst 4 mei 2020 Op 23-4-2020 om 13:22 zei MisterX: Je hebt vroeger echt wedstrijden gereden? Hier had ik eerder over gekeken. Ik heb inderdaad enkele jaren wedstrijden gereden. Zowel op amateur niveau als op Elite zonder contract niveau (en daar ook enkele grote wedstrijden en profkermiskoersen kunnen rijden). Wel leuk als je de Tour kijkt (vorig jaar dan) en je ziet renners waar je tegen hebt gekoerst die goed presteren (oa enkele etappewinnaars). DIt weekend een nieuwe mijlpaal in mijn 'comeback'. Eerder dan gepland nog eens 100km gereden. De bedoeling was ongeveer 85km, maar doordat ik ergens verkeerd was gereden kwam ik al zo dicht bij de 100 dat ik maar een klein rondje erbij heb gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 mei 2020 Share Geplaatst 4 mei 2020 Lekker hoor rondje hoor. Ik wil dit jaar ook het doel hebben om minstens de 100 km in 1 rit te maken. Ondertussen 5 jaar een racefiets, maar nog niet gelukt. 85 km is the max tot nu toe. Ik moet sowieso weer eens naar buiten met mijn racefiets. Hij zit nu nog steeds op de Tacx, al is het toch al vaak genoeg lekker weer buiten. Ik vind banden verwisselen alleen zo verschrikkelijk. Dus ik stel het te vaak uit. Qua hoogtemeters heb je ook in 1 rit ongeveer mijn jaartotaal gehaald. Ik moet het hier hebben van wat dijkjes, tunnels, bruggen, viaducten en verkeersdrempels. Een klein beetje omhoog en ik ben nergens meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 4 mei 2020 Share Geplaatst 4 mei 2020 4 minuten geleden zei MisterX: Lekker hoor rondje hoor. Ik wil dit jaar ook het doel hebben om minstens de 100 km in 1 rit te maken. Ondertussen 5 jaar een racefiets, maar nog niet gelukt. 85 km is the max tot nu toe. Ik moet sowieso weer eens naar buiten met mijn racefiets. Hij zit nu nog steeds op de Tacx, al is het toch al vaak genoeg lekker weer buiten. Ik vind banden verwisselen alleen zo verschrikkelijk. Dus ik stel het te vaak uit. Qua hoogtemeters heb je ook in 1 rit ongeveer mijn jaartotaal gehaald. Ik moet het hier hebben van wat dijkjes, tunnels, bruggen, viaducten en verkeersdrempels. Een klein beetje omhoog en ik ben nergens meer Rustig opbouwen en een leuke route bedenken dan moet dat zeker lukken. Ik heb gelukkig verschillende wielen, dat is makkelijker wisselen dan een bandje In Nederland is het inderdaad moeilijker om daaraan te komen. In dit geval heb ik de hoogtemeters zeker niet opgezocht. Een heel stuk van de route was zelfs langs een vlak kanaal. Maar verder is de omgeving hier redelijk heuvelachtig dus kom je snel aan de hoogtemeters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 mei 2020 Share Geplaatst 4 mei 2020 (bewerkt) Ik kom zo'n beetje op 1 hoogte meter per kilometer uit. Heel misschien 2. Zelfs als ik langs meerdere bruggen/tunnels/... ga, dan nog kom ik niet aan 100 hoogtemeters. Ik heb ooit de 1000 hoogtemeters gehaald in 85 km, maar dat was in de Ardenne en een hel voor mij. Dat is denk ik ook zo'n beetje de enige keer dat ik boven de 100 hoogtemeters ben uitgekomen... Misschien moet ik ook maar eens kijken of ik ergens een tweedehands wiel ofzo op de kop kan tikken voor de op tacx. Geen idee of ik nog ergens op moet letten. Passen alle wielen zomaar op een fiets? Net als alle cassettes? Ik moet trouwens ook binnenband vernieuwen. Die loopt nu heel erg langzaam leeg. Op de tacx niet echt een probleem, want daar ga ik toch geen uren op zitten en als die echt snel leeg loopt, ben ik toch thuis, maar dat risico wil ik in de open lucht niet lopen. Ik heb hier gelukkig wel veel goede fietsmogelijkheden. Ik woon gelukkig niet in de stad waarbij je op ieder kruispunt moet stoppen. Ik begin met fietsen en meestal moet ik pas weer afstappen als ik thuis ben. Dat is wel fijn. Ik fiets zo de open akkerlanden/natuur in. Dus in die zin heb ik wel genoeg. 4 mei 2020 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 4 mei 2020 Share Geplaatst 4 mei 2020 Je moet goed kijken dat de cassette van het wiel overeenkomt met de groep die je op je fiets hebt. Dus als je bv een Shimano 11 speed hebt, moet er een Shimano 11 speed cassette op het wiel zitten/passen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 mei 2020 Share Geplaatst 4 mei 2020 Toen ik een fiets kocht, ben ik voor een triple gegaan. Geen idee of ik dat nu nog steeds zou doen. Ik heb hem zo goed als nooit nodig gehad. Scheelt in ieder geval een bergverzet erop zetten als ik naar de bergen zou gaan met mijn fiets... Maakt het voor mijn achterwiel nog uit dat ik een triple heb? Verder is het een 105. Is dat nog van belang? Ik ben op dat gebied niet zo technisch / goed inlezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 4 mei 2020 Share Geplaatst 4 mei 2020 Nee, dat maakt niet uit. Het belangrijkste is dat de cassette compatibel is met Shimano en het goede aantal tandwielen heeft (zal 10 of 11 zijn denk ik). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 mei 2020 Share Geplaatst 4 mei 2020 Ik dacht al gezegd te hebben dat het 10 speed was, maar dat ben ik blijkbaar vergeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 juli 2020 Share Geplaatst 9 juli 2020 Hopelijk kom ik binnenkort weer toe aan fietsen. Dit jaar is een beetje een drama tot nu toe. Bijna geen kilometers... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 2 januari 2021 Share Geplaatst 2 januari 2021 Zoals hierboven al eens gemeld ben ik dit jaar, na enkele jaren met fysieke en persoonlijke problemen weer wat meer beginnen fietsen. Uiteindelijk uitgekomen op ongeveer 7400km (en daarnaast nog wat loop en zwemkilometers). Bij momenten echt weer kunnen genieten van het fietsen. Voor de liefhebbers staan in de spoiler hieronder enkele van mijn favoriete ritjes van het jaar. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 2 januari 2021 Share Geplaatst 2 januari 2021 @FlyD Netjes man! 7.000 kilometer is echt veel! Zitten ook een paar hele mooie ritjes tussen. Zelf heb ik mijn beste jaar gehaald met net aan 6.000 kilometer. Het hielp niet echt mee dat alle tourtochten en andere georganiseerde tochten wegvielen, waardoor de echte doelen er ook niet waren. Hopelijk komend jaar ook richting jouw afstand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 2 januari 2021 Share Geplaatst 2 januari 2021 Mooie tochten en afstand, heb je nog specifieke plannen voor aankomend jaar?@FlyD Ik heb dit jaar uiteindelijk rond de 3000 km gereden, wat lang niet gek is, aangezien ik het gros van het jaar (gedurende de lockdown) mijn fiets niet had. Wel van plan om aankomend jaar weer wat meer te rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 2 januari 2021 Share Geplaatst 2 januari 2021 Er zijn heel veel dingen die ik nog wil doen, maar het belangrijkste blijft om dit jaar nog verder gezond te worden. Daarnaast ben ik ook zeer geïnteresseerd om een nieuwe sport (MMA/BJJ) te ontdekken, dus het is een beetje afwachten. Als het fietsen de bovenhand houdt in mijn sportplannen dan zou ik opnieuw een meerdaagse cyclo willen rijden (zoals de Giro di Sardegna). Daarnaast zit mijn zelfbedachte 'Ijselmeerchallenge' nog in mijn hoofd. Dat is de eerste dag het Ijselmeer overzwemmen en de volgende dag er rond fietsen. Heb jij specifieke doelen of tochten die je graag wil doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 4 januari 2021 Share Geplaatst 4 januari 2021 Het plan is dat ik dit jaar een aantal maanden in Gent en een aantal maanden in Zweden verblijf, hangt af van hoe de situatie zich ontwikkeld wat er mogelijk gaat zijn, maar ik wil daar sowieso een paar mooie tochten maken. In België ben ik ook wel van plan om wat iconische ritten te rijden. Ik moet zeggen dat bikepacken mij erg trekt, dus voor mijn periode ben ik langzaamaan tochten aan het plannen. Zou graag Malmö/Lund - Oslo doen een periode rondfietsen in de eilandengroep rondom Stockholm. Het verkennende aspect van fietsen is voor mij leuker en belangrijker dan dat ik strak hoge gemiddeldes rij. Ik heb de afgelopen jaren tijdens mijn studententijd ook altijd rondgereden op een Koga Miyata uit eind jaren 90, en nu op zoek naar een nieuwe fiets voor deze plannen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 4 januari 2021 Share Geplaatst 4 januari 2021 2 uur geleden zei Abe: Het plan is dat ik dit jaar een aantal maanden in Gent en een aantal maanden in Zweden verblijf, hangt af van hoe de situatie zich ontwikkeld wat er mogelijk gaat zijn, maar ik wil daar sowieso een paar mooie tochten maken. In België ben ik ook wel van plan om wat iconische ritten te rijden. Ik moet zeggen dat bikepacken mij erg trekt, dus voor mijn periode ben ik langzaamaan tochten aan het plannen. Zou graag Malmö/Lund - Oslo doen een periode rondfietsen in de eilandengroep rondom Stockholm. Het verkennende aspect van fietsen is voor mij leuker en belangrijker dan dat ik strak hoge gemiddeldes rij. Ik heb de afgelopen jaren tijdens mijn studententijd ook altijd rondgereden op een Koga Miyata uit eind jaren 90, en nu op zoek naar een nieuwe fiets voor deze plannen. Klinkt prachtig! het verkende is inderdaad het leukste. Ik rijd ook het liefste van A naar B ipv een rondje in de buurt. Gewoon even op de kaart kijken langs welke plaatsen je ongeveer zou moeten komen, vertrekken en dan maar hopen dat mijn richtingsgevoel ongeveer klopt. En als het niet lukt nog eens ouderwets de weg vragen aan toevallige voorbijgangers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 4 januari 2021 Share Geplaatst 4 januari 2021 13 minuten geleden zei FlyD: Klinkt prachtig! het verkende is inderdaad het leukste. Ik rijd ook het liefste van A naar B ipv een rondje in de buurt. Gewoon even op de kaart kijken langs welke plaatsen je ongeveer zou moeten komen, vertrekken en dan maar hopen dat mijn richtingsgevoel ongeveer klopt. En als het niet lukt nog eens ouderwets de weg vragen aan toevallige voorbijgangers Precies. Als het toch een rondje wordt, dan zorg ik er wel voor dat ik ergens op een mooi plekje een bakkie kan halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 Afgelopen dagen eindelijk weer eens de moeite gedaan om de Tacx uit de kast te halen. De winter is dan wel bijna voorbij, dus lang zal hij niet blijven staan. Het is gelukkig wel een manier om mijn conditie weer een beetje op peil te krijgen. Niet dat ik bij een rondje buiten na 5 km al volledig op ben enz. Ik heb namelijk het idee dat deze lockdown niet bepaald bevorderend is voor mijn conditie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 9 maart 2021 Share Geplaatst 9 maart 2021 Ik wil in het voorjaar een racefiets aanschaffen. Nu zijn die krengen echt enorm duur. Waar moet ik op letten, wat is belangrijk? Zijn er merken/modellen die jullie mij aan kunnen raden? Ik wil niet boven de 1000 euro komen, liever een stuk minder natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 9 maart 2021 Share Geplaatst 9 maart 2021 5 uur geleden zei Beppu: Ik wil in het voorjaar een racefiets aanschaffen. Nu zijn die krengen echt enorm duur. Waar moet ik op letten, wat is belangrijk? Zijn er merken/modellen die jullie mij aan kunnen raden? Ik wil niet boven de 1000 euro komen, liever een stuk minder natuurlijk. Het belangrijkste is de 'groep' die erop staat. Voor een budget van 1000euro zou ik iets zoeken met Shimano Tiagra of liefst Shimano 105. Daarnaast is het kiezen van de goede maat natuurlijk essentieel. Hiervoor moet je je binnenbeen-lengte even opmeten. 1000 euro is echt op het randje voor een kwalitatief goede nieuwe fiets. Prijs kwaliteit zijn merken als Cube, Giant, Canyon (enkel online) en Focus meestal wel goed. Ik neem aan dat het voor recreatief gebruik is? Als je nog meer specifieke vragen hebt of al een potentiële fiets hebt gevonden dan laat het maar weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 maart 2021 Share Geplaatst 10 maart 2021 (bewerkt) Ik heb mijn fiets een jaar of 5 geleden gekocht. Merk is Sensa, groep 105. Volgens mij was die fiets toen 1100 euro ofzo, maar daar kreeg ik nog wat korting op omdat ik ook meteen kleding, schoenen, helm etc erbij kocht. Is een prima fiets. Zitten deze accessoires ook in het budget van 1000 euro? Die kosten gerust ook een paar honderd euro bij elkaar. Ik zou gewoon langs gaan bij een plaatselijke fietsenmaker voor wat advies. Geen idee of je daar zomaar langs kunt gaan ivm coronaregels op dit moment alleen. Laat je daar gewoon informeren. 10 maart 2021 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 10 maart 2021 Share Geplaatst 10 maart 2021 Op 9-3-2021 om 06:54 zei Beppu: Ik wil in het voorjaar een racefiets aanschaffen. Nu zijn die krengen echt enorm duur. Waar moet ik op letten, wat is belangrijk? Zijn er merken/modellen die jullie mij aan kunnen raden? Ik wil niet boven de 1000 euro komen, liever een stuk minder natuurlijk. Is het een optie om tweedehands te kopen? Hoe lang ben je en in welk deel van het land woon je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 10 maart 2021 Share Geplaatst 10 maart 2021 3 uur geleden zei Abe: Is het een optie om tweedehands te kopen? Hoe lang ben je en in welk deel van het land woon je? Is opzich wel een optie ja, al heb ik altijd liever nieuw spul maar dat is het verwende in me. Als een tweede hands in goede staat is geen probleem. Ben 1.80 en woon in Noord Holland (bij Haarlem) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 10 maart 2021 Share Geplaatst 10 maart 2021 Ik denk dat je een mooie alu fiets van 5 jaar oud met 105 moet kunnen vinden voor €450-500. Zelf vond ik dat een heel prettige stap om te zetten voor dat ik richting de €1000 ging. Wist niet zeker of ik hier een link naar MP kon posten, dus heb ze direct naar je gestuurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten