Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend ook mijn eerste langere ritten met de plaatselijke toeristengroep gereden. Die mannen rijden precies steeds harder :classic_blink:

Het groepsdeel van de rit was steeds met +34 gemiddeld. 

WhatsAppImage2024-04-03at9_06_10AM.jpeg.6efad268d1c7e0c1ccc3a11dd7a7d893.jpeg

WhatsAppImage2024-04-03at9_06_48AM.jpeg.3d5e19cc25edcbf3a964f3b3407c8d6a.jpeg

(Wattages kloppen niet trouwens, inschatting van Strava).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shit is getting serious, zullen we maar zeggen. Nieuwe fiets aangeschaft. Halve triathlon staat in principe op de planning, moet alleen even kijken of het logistiek mogelijk is om dat te doen - dus ook nog niet ingeschreven. Zou betekenen dat ik of naar Denemarken, Zweden of Oostenrijk moet, want in Nederland zijn ze uitverkocht (ga deze zomer een aantal weken naar Peru, dus na de zomer een halve is eigenlijk geen optie).

Speedmax.thumb.jpg.a711cc1401c00af0e4a43ba0dd07df47.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei rich ruzzian:

Tof fietsje! Van welk merk als ik vragen mag?

Canyon Speedmax CF7 inderdaad! Schijnt de meest aerodynamische triathlonfiets te zijn, maar als je het mij vraagt is deze vooral gewoon het mooiste. Je moet er wel gesoigneerd uit zien natuurlijk ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei MisterX:

Is er niets in België of Duitsland? Of dichter bij huis? 

Dat zijn louter kleinere wedstrijden, waar ik dan alsnog een overnachting of 2 bij moet boeken omdat het te ver is om zo heen te rijden. Dan pak ik liever een grotere wedstrijd die mogelijk net wat verder is. Enige optie die dat niet heeft is in Zeewolde, maar dat is op mijn verjaardag (en ik ben op zaterdag jarig) :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Shit is getting serious, zullen we maar zeggen. Nieuwe fiets aangeschaft. Halve triathlon staat in principe op de planning, moet alleen even kijken of het logistiek mogelijk is om dat te doen - dus ook nog niet ingeschreven. Zou betekenen dat ik of naar Denemarken, Zweden of Oostenrijk moet, want in Nederland zijn ze uitverkocht (ga deze zomer een aantal weken naar Peru, dus na de zomer een halve is eigenlijk geen optie).

Speedmax.thumb.jpg.a711cc1401c00af0e4a43ba0dd07df47.jpg

Jezus Christus te paard wat een ding. :< Mag wat kosten of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Thierryvane:

Jezus Christus te paard wat een ding. :< Mag wat kosten of niet?

Hier heb ik wel even voor gespaard ja. Je kan 'm opzoeken, Canyon Speedmax CF 7, maar dat zijn iets teveel flappen om hier zo neer te zetten ;c 

4 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Wat een knoepert zeg. Mooie locatie ook waar je de foto hebt genomen, waar is dat? :D

Als je vanuit Rotterdam richting de Rottemeren de Rotte af fietst, kom je tegen de A12 aan een bruggetje tegen! Daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks de harde wind gisteren echt genoten van een lange solo rit. Vanwege ZW-wind naar Namen gereden. Daar de Citadel over en met de wind vol in de rug naar huis. Bij momenten +40 per uur op het vlakke bijna zonder dat ik het door had :D (op de heenweg soms ook niet boven de 20 komen door de harde tegenwind in open velden).

image.jpeg.f2807c023cfda4b03767c3c46d4aaf85.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-4-2024 om 10:36 zei Rogier.:

Halve triathlon staat in principe op de planning, moet alleen even kijken of het logistiek mogelijk is om dat te doen - dus ook nog niet ingeschreven. Zou betekenen dat ik of naar Denemarken, Zweden of Oostenrijk moet, want in Nederland zijn ze uitverkocht (ga deze zomer een aantal weken naar Peru, dus na de zomer een halve is eigenlijk geen optie).

Gisteren het mooie nieuws gekregen dat ik tóch nog een plekje heb weten te bemachtigen voor Tri Amsterdam op 9 juni :< Gelukkig had ik mij nog niet ingeschreven voor een 70.3 in het buitenland, was anders flink in de kosten gelopen.

Mis nu wel 1 blok training (1 week herstel + 3 weken gaan) in het ideale scenario, maar qua trainingsvolume heb ik met nog 2 goede weekenden te gaan voldoende ruimte om nog een aantal lange ritten & runs te doen. Nog even zoeken welke tijd ik wil gaan neerzetten, maar een tijd onder de 5u45m moet mogelijk zijn (38m zwemmen, 2u50m fietsen en 2u5m hardlopen) - in ieder geval onder de 6u ook bij warm weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop gezeik gehad met mijn gezondheid: eerst een langdurige voorhoofdsholteontsteking en daarna m'n enkelbanden verrekt, maar de laatste weken gaat het goed op de fiets. Afgelopen 2,5 week bij elkaar 330km gefietst. Vanochtend toch gaan fietsen, ondanks het slechte weer. Dat zijn stappen die ik nodig heb om weer even in een ritme te komen. Grappig hoe mentaal het eigenlijk is.

Morgen voor het eerst dit jaar op de racefiets naar werk (60km) en woensdag vanuit werk naar mijn ouders (40km). Zit ook straks een week in Friesland en de racefiets gaat mee, dus hoop daar toch ook nog wel twee mooie tochten te kunnen maken. Dus gaan met die fiets. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begint hier toch ook wel weer te kriebelen. Insteek was eigenlijk om een “fatsoenlijke” fiets te kopen voor woon-werk verkeer. Per dag een kleine 16km. Merk alleen dat ik steeds meer loens naar de racefietsen :classic_love:

Kleine 9 jaar geleden de hele handel verkocht omdat ik sinds de geboorte van onze eerste totaal geen tijd had. 

Enigste wat me eigenlijk weerhoud is dat ik dagelijks een laptop meedraag. Moet nog even zien hoe ik dat doe als het hartje zomer is. Op je rug dragen is dan ook geen pretje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei The Saint:

Enigste wat me eigenlijk weerhoud is dat ik dagelijks een laptop meedraag. Moet nog even zien hoe ik dat doe als het hartje zomer is. Op je rug dragen is dan ook geen pretje. 

Laptop op kantoor laten. En anders accepteren of een oude-opa-fietstas naast je wiel hangen ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-5-2024 om 09:03 zei The Saint:

Begint hier toch ook wel weer te kriebelen. Insteek was eigenlijk om een “fatsoenlijke” fiets te kopen voor woon-werk verkeer. Per dag een kleine 16km. Merk alleen dat ik steeds meer loens naar de racefietsen 

Kleine 9 jaar geleden de hele handel verkocht omdat ik sinds de geboorte van onze eerste totaal geen tijd had. 

Ik heb deze en dat bevalt prima. Daar past m'n laptop ook prima in. Heb sowieso de hele AGU-set en gebruik die regelmatig. Verder probeer ik het altijd handig te timen door dingen op kantoor te laten liggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-5-2024 om 09:09 zei Rogier.:

Laptop op kantoor laten. En anders accepteren of een oude-opa-fietstas naast je wiel hangen ;c 

Dat is niet echt een optie vaak. Tenzij je nog lekker ouderwets dagelijks naar kantoor moet en niet mag thuis werken... Voor thuis werken heb ik toch mijn laptop thuis nodig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt wel goed. Eerst maar eens een seizoen proberen met rugzak op om te zien hoe warm dat gaat zijn. 

Heb tenslotte nog geen fiets. Wel flink aan het oriënteren. Helemaal geil van de Isaac Boson :classic_love:  

Schoentjes, helm en bril al wel gekocht. Kleding wacht nog even mee tot ik weet wat de kleur van de fiets gaat worden,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei The Saint:

Komt wel goed. Eerst maar eens een seizoen proberen met rugzak op om te zien hoe warm dat gaat zijn. 

Heb tenslotte nog geen fiets. Wel flink aan het oriënteren. Helemaal geil van de Isaac Boson :classic_love:  

Schoentjes, helm en bril al wel gekocht. Kleding wacht nog even mee tot ik weet wat de kleur van de fiets gaat worden,

Isaac fietsen zijn inderdaad mooi (zowel de zwarte als de witte versie), maar enkele jaren geleden stonden ze niet bepaald bekend om hun goede kwaliteit. Geen idee hoe dat tegenwoordig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-5-2024 om 23:59 zei Rogier.:

Gisteren het mooie nieuws gekregen dat ik tóch nog een plekje heb weten te bemachtigen voor Tri Amsterdam op 9 juni :< Gelukkig had ik mij nog niet ingeschreven voor een 70.3 in het buitenland, was anders flink in de kosten gelopen.

Mis nu wel 1 blok training (1 week herstel + 3 weken gaan) in het ideale scenario, maar qua trainingsvolume heb ik met nog 2 goede weekenden te gaan voldoende ruimte om nog een aantal lange ritten & runs te doen. Nog even zoeken welke tijd ik wil gaan neerzetten, maar een tijd onder de 5u45m moet mogelijk zijn (38m zwemmen, 2u50m fietsen en 2u5m hardlopen) - in ieder geval onder de 6u ook bij warm weer.

Ben je er klaar voor? 

30 minuten geleden zei The Saint:

Isaac wel mooie fietsen ja. Ik ben uiteindelijk op aanraden van mijn lokale fietsenmaker niet voor een Isaac gegaan (niet dat hij heel blij is met mijn keuze voor Canyon..), maar zelfde reden als FlyD. Loopt flink in de papieren zo'n Isaac. Waar fietste je vroeger op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites