FlyD Geplaatst 17 augustus 2023 Share Geplaatst 17 augustus 2023 6 minuten geleden zei DGremlin: Vanuit Wetteren. Vooral het stuk Aalter-Brugge en Brugge-Oostende is erg fijn fietsen langs het kanaal. Ja, dat zijn ideale stukken (met wind mee). Ben vorig jaar ook eens langs daar gereden naar de zee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 augustus 2023 Share Geplaatst 20 augustus 2023 Op 16-8-2023 om 09:15 zei rich ruzzian: Wellicht dat hier wat bijzit:https://www.racefietsroutes.nl/locaties/veluwehttps://www.visitveluwe.nl/routes-op-de-veluwe/fietsen-op-de-veluwe Ondertussen even gekeken. Site 1 bestaat bij mij niet. Site 2 zijn alleen fietsknooppuntroutes. Dat is vaak wel een goede basis, maar vaak net te veel hoog over. De echt leuke paadjes zijn vaak precies de routes die niet op een fietsknooppunt liggen. Ik heb ondertussen zelf al wat lopen spelen in Komoot. Daar zijn onderstaande creatie uit voortgekomen. Allen zijn tussen de 50-60 km lang en bevatten tussen de 200-300 hoogtemeters. Om een of andere reden denkt Komoot alleen dat de eerste drie vallen een de zwaarte 'Gemiddeld', terwijl de laatste onder 'zwaar' valt. Ik heb alleen geen idee waarom: Het is de kortste en degene met minste hoogtemeters.. Alleen geven wel deze melding. Met daaronder ene afstand variërend tussen 5 en zelfs 12 km... En nee, die 12 komt niet van de laatste rit en zou daarom als zwaar kunnen worden gekwalificeerd... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 september 2023 Share Geplaatst 5 september 2023 (bewerkt) Afgelopen weekend was het dan zo ver. Eigenlijk de hele zomer bijna niets gedaan. Dan is 60 km op de racefiets toch best wel een afstand... Uiteindelijk werd het geen rondje op de Veluwe, maar een rit van A naar B. Niet bewust zo gepland, maar ik was blij dat dit meer dalen en klimmen was. Ik ben echt heel slecht als het om klimmen gaat. En de enige echt noemenswaardige stuk omhoog zat helemaal aan het begin van de rit (Assel -> Hoog Soeren). Zo'n klimmetje is toch iets anders dan een dijkje op rijden Lekker rondje door de bossen en over de heide. Gelukkig zo goed als geen doorgaande wegen gezien. Ik denk dat het 1-2 km tussen Garderen en Uddel langs de provinciale weg was, maar dat is zo'n beetje de enige provinciale weg waar ik langs moest fietsen. Verder lekkere fietspaden door vooral de natuur. Heerlijk. Mijn grootste probleem was uiteindelijk (zoals al eerder gezegd) mijn eigen conditie na een paar maanden eigenlijk niets doen Sowieso had ik dit jaar misschien max 5 keer gefietst, waarvan de laatste keer al in juni ofzo. En dat waren rondjes van 25 km ofzo... Nu was het uit het niets de stap naar 60 km... 5 september 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 september 2023 Auteur Share Geplaatst 7 september 2023 IJsje gekocht in Hoenderloo? Mooie rit man. Goed dat je het gedaan hebt. Zelf dit weekend bikevoorparkinson gereden. Zonder echt conditie lekker toeren met een vriend rondom valkenburg. Was gezellig en lekker om weer eens 80km te toeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 26 september 2023 Share Geplaatst 26 september 2023 Ik ga volgend jaar meedoen met The Ride, iemand ervaringen toevallig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 26 september 2023 Share Geplaatst 26 september 2023 21 minuten geleden zei PrinsPils: Ik ga volgend jaar meedoen met The Ride, iemand ervaringen toevallig? Devin van Tour de Tietema. Mooie uitdaging! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 26 september 2023 Share Geplaatst 26 september 2023 1 minuut geleden zei FlyD: Devin van Tour de Tietema. Mooie uitdaging! Haha ja die heb ik gezien! Gelukkig heb ik iets meer dan 80 dagen! Vertrek is komend jaar ook vanuit Bedoin, dus direct de Ventoux op maar in ieder geval geen sneeuw verwacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 26 september 2023 Share Geplaatst 26 september 2023 1 minuut geleden zei PrinsPils: Haha ja die heb ik gezien! Gelukkig heb ik iets meer dan 80 dagen! Vertrek is komend jaar ook vanuit Bedoin, dus direct de Ventoux op maar in ieder geval geen sneeuw verwacht ik. Leuke klim om mee te starten. Hoe is je fietsniveau op dit moment? En heb je al wat ervaring? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 26 september 2023 Share Geplaatst 26 september 2023 6 minuten geleden zei FlyD: Leuke klim om mee te starten. Hoe is je fietsniveau op dit moment? En heb je al wat ervaring? Redelijk goed, zit dit jaar op 5500km. Ben 3 jaar geleden begonnen met fietsen en afgelopen jaren in Italië, Frankrijk en Ardennen al wat ervaringen opgedaan met bergen. Heb gelukkig een tacx staan om door te fietsen in de winter maar zal ook regelmatig naar buiten moeten haha. En zaterdag maar eens een FTP test doen om te kijken waar ik sta, maar die van Devin versla ik wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 1 oktober 2023 Share Geplaatst 1 oktober 2023 FTP test gisteren overgeslagen ivm het aantal pilsjes van de avond ervoor. Vanochtend wel lekker rondje gefietst: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 1 oktober 2023 Share Geplaatst 1 oktober 2023 Flink tempootje hoor @PrinsPils, jij fietst al langer zeker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 11 uur geleden zei Rogier.: Flink tempootje hoor @PrinsPils, jij fietst al langer zeker? Thanks! In corona tijd begonnen, wel direct wekelijks gaan fietsen en in de winter binnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 @PrinsPilsMooi tempo inderdaad. Was dit een solo ritje? Rijd je met een wattagemeter of is dat een schatting van Strava? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 2 oktober 2023 Zo knap gemiddeld idd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 1 uur geleden zei FlyD: @PrinsPilsMooi tempo inderdaad. Was dit een solo ritje? Rijd je met een wattagemeter of is dat een schatting van Strava? Met z’n tweeën! Ik rijd idd met vermogensmeter, voor de zomer aangeschaft, maakt het trainen wel een stuk makkelijker en tegenwoordig zijn ze ietsje beter te betalen dan paar jaar terug. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 20 minuten geleden zei PrinsPils: Met z’n tweeën! Ik rijd idd met vermogensmeter, voor de zomer aangeschaft, maakt het trainen wel een stuk makkelijker en tegenwoordig zijn ze ietsje beter te betalen dan paar jaar terug. Welke kan je aanraden? Sinds ik mijn fiets heb (juni) nog geen één keer alleen gefietst. Vind het echt top om samen met een maat te beuken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 1 uur geleden zei Thierryvane: Welke kan je aanraden? Sinds ik mijn fiets heb (juni) nog geen één keer alleen gefietst. Vind het echt top om samen met een maat te beuken. Ja samen is een stuk leuker. Ik heb deze: https://www.mantel.com/4iiii-105-r7000-precision-3-powermeter Deze meet enkelzijdig(links) maar is stuk goedkoper dan dubbelzijdige alternatieven. Die gaan vaak richting de 800€-900€. Monteren was ook vrij makkelijk, hebt alleen paar speciale tools nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 36 minuten geleden zei PrinsPils: Ja samen is een stuk leuker. Ik heb deze: https://www.mantel.com/4iiii-105-r7000-precision-3-powermeter Deze meet enkelzijdig(links) maar is stuk goedkoper dan dubbelzijdige alternatieven. Die gaan vaak richting de 800€-900€. Monteren was ook vrij makkelijk, hebt alleen paar speciale tools nodig. Ik reed toevallig gisteren samen met iemand die veel aan het klagen was over zijn 4iiii. Had daar al veel problemen mee gehad. Maar reviews zijn best oké en inderdaad veel goedkoper dan veel andere oplossingen. Wat denk je dat momenteel je FTP is @PrinsPils? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 3 uur geleden zei FlyD: @PrinsPilsMooi tempo inderdaad. Zijn gemiddelde snelheid is eerder mijn maximum snelheid Tenzij ik berg af ga of een sprintje doe. Meestal rijd ik redelijk constant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 55 minuten geleden zei FlyD: Ik reed toevallig gisteren samen met iemand die veel aan het klagen was over zijn 4iiii. Had daar al veel problemen mee gehad. Maar reviews zijn best oké en inderdaad veel goedkoper dan veel andere oplossingen. Wat denk je dat momenteel je FTP is @PrinsPils? Ah ok, ik heb er voorlopig niks op aan te merken. Ik denk rond de 300watt. Vorige test was in maart en toen was het 279. Jij wel eens een test gedaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 1 uur geleden zei PrinsPils: Ah ok, ik heb er voorlopig niks op aan te merken. Ik denk rond de 300watt. Vorige test was in maart en toen was het 279. Jij wel eens een test gedaan? Hij had problemen dat hij niet opnieuw kon kalibreren en daardoor stond hij regelmatig enkele ritten op O Nee, ik rijd zonder vermogensmeter. Heb wel een Wahoo en Zwift. Volgens Zwift is mijn FTP 302 denk ik, volgens Zwiftpower 284, ongeveer 4,5W/kg. Dat is een berekening op basis van mijn activiteiten daarop, maar heb daar nooit een echte FTP test gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PrinsPils Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 59 minuten geleden zei FlyD: Hij had problemen dat hij niet opnieuw kon kalibreren en daardoor stond hij regelmatig enkele ritten op O Nee, ik rijd zonder vermogensmeter. Heb wel een Wahoo en Zwift. Volgens Zwift is mijn FTP 302 denk ik, volgens Zwiftpower 284, ongeveer 4,5W/kg. Dat is een berekening op basis van mijn activiteiten daarop, maar heb daar nooit een echte FTP test gedaan. Dat zijn mooie cijfers! Netjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 oktober 2023 Share Geplaatst 5 oktober 2023 Gisteren voor het eerst een klein deel gefietst in het donker. Toch niet helemaal mijn ding met nachtblindheid merkte ik. Af en toe goed uitkijken. Iemand tips voor verlichting? Reed gister op van die simpele lampjes die je als klein kind van je ouders meekreeg. "Pas je wel op Thier? De boete is voor jou hoor!" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 5 oktober 2023 Share Geplaatst 5 oktober 2023 Zie hier @Thierryvane https://www.futurumshop.nl/fietsonderdelen/fietsverlichting Ik gebruik zelf die van Lezyne, heb een 400XL en 500XL versie. Dat is voldoende als je fietst op stukken waar het niet volledig donker is (gewoon de hemel boven je zie je vaak al wel wat) / je niet 35+ gaat - maar dat hangt ook af van je ‘standaard’ zicht in het donker (ik zie relatief meer dan anderen). Als je heftiger wilt (niet veel duurder) kun je ook voor de 800-1000 lumen gaan. Ter vergelijking, sommige oudere auto’s hebben koplampen van 1200 lumen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 oktober 2023 Share Geplaatst 5 oktober 2023 Ik heb ooit een setje ergens gewonnen. Werkt voor mij prima. Ik rijd toch bijna nooit in het donker. Geen idee hoe sterk die verlichting nu echt is, maar volgens mij wel beter dan de meeste fietslichten op stadsfietsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten