Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Op 16-8-2023 om 09:15 zei rich ruzzian:

Ondertussen even gekeken.

Site 1 bestaat bij mij niet. Site 2 zijn alleen fietsknooppuntroutes. Dat is vaak wel een goede basis, maar vaak net te veel hoog over. De echt leuke paadjes zijn vaak precies de routes die niet op een fietsknooppunt liggen.

Ik heb ondertussen zelf al wat lopen spelen in Komoot. Daar zijn onderstaande creatie uit voortgekomen. Allen zijn tussen de 50-60 km lang en bevatten tussen de 200-300 hoogtemeters. Om een of andere reden denkt Komoot alleen dat de eerste drie vallen een de zwaarte 'Gemiddeld', terwijl de laatste onder 'zwaar' valt. Ik heb alleen geen idee waarom: Het is de kortste en degene met minste hoogtemeters..

image.png.87f2075844bdc3fc2715e5a0365fadb0.png

Alleen geven wel deze melding. Met daaronder ene afstand variërend tussen 5 en zelfs 12 km... En nee, die 12 komt niet van de laatste rit en zou daarom als zwaar kunnen worden gekwalificeerd... 

image.thumb.png.d81fea74f2cf243bbfbd8095a3140f59.png

image.thumb.png.9b111a7add572bcfeee72a8a1f0f1349.png

image.png.c5a7fba6b6d0e9c5effa7c323183fd10.png

image.png.507452fd2843e7481b17ef84f842c411.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend was het dan zo ver. Eigenlijk de hele zomer bijna niets gedaan. Dan is 60 km op de racefiets toch best wel een afstand... Uiteindelijk werd het geen rondje op de Veluwe, maar een rit van A naar B. 

image.png.e4f8ec0436085b58dabc415cb9823c3a.png

image.png.06d99c38e8da782b71daee465e862b25.png

Niet bewust zo gepland, maar ik was blij dat dit meer dalen en klimmen was. Ik ben echt heel slecht als het om klimmen gaat. En de enige echt noemenswaardige stuk omhoog zat helemaal aan het begin van de rit (Assel -> Hoog Soeren). Zo'n klimmetje is toch iets anders dan een dijkje op rijden :-D

Lekker rondje door de bossen en over de heide. Gelukkig zo goed als geen doorgaande wegen gezien. Ik denk dat het 1-2 km tussen Garderen en Uddel langs de provinciale weg was, maar dat is zo'n beetje de enige provinciale weg waar ik langs moest fietsen. Verder lekkere fietspaden door vooral de natuur. Heerlijk.

Mijn grootste probleem was uiteindelijk (zoals al eerder gezegd) mijn eigen conditie na een paar maanden eigenlijk niets doen :-D Sowieso had ik dit jaar misschien max 5 keer gefietst, waarvan de laatste keer al in juni ofzo. En dat waren rondjes van 25 km ofzo... Nu was het uit het niets de stap naar 60 km... 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei PrinsPils:

Haha ja die heb ik gezien! Gelukkig heb ik iets meer dan 80 dagen! Vertrek is komend jaar ook vanuit Bedoin, dus direct de Ventoux op maar in ieder geval geen sneeuw verwacht ik. 

Leuke klim om mee te starten. Hoe is je fietsniveau op dit moment? En heb je al wat ervaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei FlyD:

Leuke klim om mee te starten. Hoe is je fietsniveau op dit moment? En heb je al wat ervaring?

Redelijk goed, zit dit jaar op 5500km. Ben 3 jaar geleden begonnen met fietsen en afgelopen jaren in Italië, Frankrijk en Ardennen al wat ervaringen opgedaan met bergen. Heb gelukkig een tacx staan om door te fietsen in de winter maar zal ook regelmatig naar buiten moeten haha. En zaterdag maar eens een FTP test doen om te kijken waar ik sta, maar die van Devin versla ik wel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei FlyD:

@PrinsPilsMooi tempo inderdaad. Was dit een solo ritje? 

Rijd je met een wattagemeter of is dat een schatting van Strava?

Met z’n tweeën! 
Ik rijd idd met vermogensmeter, voor de zomer aangeschaft, maakt het trainen wel een stuk makkelijker en tegenwoordig zijn ze ietsje beter te betalen dan paar jaar terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei PrinsPils:

Met z’n tweeën! 
Ik rijd idd met vermogensmeter, voor de zomer aangeschaft, maakt het trainen wel een stuk makkelijker en tegenwoordig zijn ze ietsje beter te betalen dan paar jaar terug.

Welke kan je aanraden?

Sinds ik mijn fiets heb (juni) nog geen één keer alleen gefietst. Vind het echt top om samen met een maat te beuken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Welke kan je aanraden?

Sinds ik mijn fiets heb (juni) nog geen één keer alleen gefietst. Vind het echt top om samen met een maat te beuken.

Ja samen is een stuk leuker.

Ik heb deze: https://www.mantel.com/4iiii-105-r7000-precision-3-powermeter

Deze meet enkelzijdig(links) maar is stuk goedkoper dan dubbelzijdige alternatieven. Die gaan vaak richting de 800€-900€. Monteren was ook vrij makkelijk, hebt alleen paar speciale tools nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei PrinsPils:

Ja samen is een stuk leuker.

Ik heb deze: https://www.mantel.com/4iiii-105-r7000-precision-3-powermeter

Deze meet enkelzijdig(links) maar is stuk goedkoper dan dubbelzijdige alternatieven. Die gaan vaak richting de 800€-900€. Monteren was ook vrij makkelijk, hebt alleen paar speciale tools nodig. 

Ik reed toevallig gisteren samen met iemand die veel aan het klagen was over zijn 4iiii. Had daar al veel problemen mee gehad. Maar reviews zijn best oké en inderdaad veel goedkoper dan veel andere oplossingen.

Wat denk je dat momenteel je FTP is @PrinsPils?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei FlyD:

Ik reed toevallig gisteren samen met iemand die veel aan het klagen was over zijn 4iiii. Had daar al veel problemen mee gehad. Maar reviews zijn best oké en inderdaad veel goedkoper dan veel andere oplossingen.

Wat denk je dat momenteel je FTP is @PrinsPils?

Ah ok, ik heb er voorlopig niks op aan te merken. 

Ik denk rond de 300watt. Vorige test was in maart en toen was het 279. 
Jij wel eens een test gedaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PrinsPils:

Ah ok, ik heb er voorlopig niks op aan te merken. 

Ik denk rond de 300watt. Vorige test was in maart en toen was het 279. 
Jij wel eens een test gedaan? 

Hij had problemen dat hij niet opnieuw kon kalibreren en daardoor stond hij regelmatig enkele ritten op O

Nee, ik rijd zonder vermogensmeter. Heb wel een Wahoo en Zwift. Volgens Zwift is mijn FTP 302 denk ik, volgens Zwiftpower 284, ongeveer 4,5W/kg. Dat is een berekening op basis van mijn activiteiten daarop, maar heb daar nooit een echte FTP test gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei FlyD:

Hij had problemen dat hij niet opnieuw kon kalibreren en daardoor stond hij regelmatig enkele ritten op O

Nee, ik rijd zonder vermogensmeter. Heb wel een Wahoo en Zwift. Volgens Zwift is mijn FTP 302 denk ik, volgens Zwiftpower 284, ongeveer 4,5W/kg. Dat is een berekening op basis van mijn activiteiten daarop, maar heb daar nooit een echte FTP test gedaan.

Dat zijn mooie cijfers! Netjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren voor het eerst een klein deel gefietst in het donker. Toch niet helemaal mijn ding met nachtblindheid merkte ik. ;c Af en toe goed uitkijken. Iemand tips voor verlichting? Reed gister op van die simpele lampjes die je als klein kind van je ouders meekreeg. "Pas je wel op Thier? De boete is voor jou hoor!"

1825705744_2023-10-0508_52_40-DinsdagritjemetJord_Fietsrit_Strava.thumb.png.e248ce1479726c63f0e6c17c7b73b0cd.png

161455067_2023-10-0508_52_20-DinsdagritjemetJord_Fietsrit_Strava.thumb.png.20a8628a17dfed37196ec6c7fd00ec59.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie hier @Thierryvane https://www.futurumshop.nl/fietsonderdelen/fietsverlichting

Ik gebruik zelf die van Lezyne, heb een 400XL en 500XL versie. Dat is voldoende als je fietst op stukken waar het niet volledig donker is (gewoon de hemel boven je zie je vaak al wel wat) / je niet 35+ gaat - maar dat hangt ook af van je ‘standaard’ zicht in het donker (ik zie relatief meer dan anderen). Als je heftiger wilt (niet veel duurder) kun je ook voor de 800-1000 lumen gaan. Ter vergelijking, sommige oudere auto’s hebben koplampen van 1200 lumen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites