Gert Geplaatst 18 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst 18 augustus 2021 Foto mag je altijd posten Ik overweeg om een nieuwe shimano groep op mijn fiets te zetten. Heb echt een heel basic set. Bianchi fiets koste maar 650 toen ik em een jaar of 12 terug kocht. Daarom wil ik nu wel eens een wat betere groep. Vd week maar eens polsen wat het kost om dat te vervangen op mijn huidige fiets. Verder vind ik het zelf een mooie fiets en heb al wat dingen aangepast. Dus liever de huidige fiets ombouwen, dan een nieuwe fiets en dan daar nog extra's aan kwijt te moeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 19 augustus 2021 Share Geplaatst 19 augustus 2021 Daar is tie hoor. De eerste 40+ km rit ?? Super blij mee! Snelheid was ook ok, gemiddeld 26.1.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 19 augustus 2021 Share Geplaatst 19 augustus 2021 59 prestaties?! Lekker bezig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 8 uur geleden zei MisterX: 59 prestaties?! Lekker bezig! Die prestaties stellen niet veel voor hoor. Vooral weggetjes die ik nog niet heb/had gefietst. Dan heb je al gauw een persoonlijk record Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 Je moet er al een keer gefietst hebben, anders krijg je geen medailles. Medailles worden pas uitgedeeld bij een tweede tocht over een segment. Ik ben wel eens in een totaal andere omgeving wezen fietsen en dan heb je dus geen enkele medaille op de segmenten. Tenzij je natuurlijk in hetzelfde rondje twee keer over hetzelfde segment gaat. Ik merk trouwens moment het tegenovergestelde: Ik haal bijna nooit meer persoonlijke top 3 tijdens, omdat ik al jaren Strava gebruik. De meeste segmenten heb ik dan al tientallen keren gefietst. In een gemiddeld rondje rijdt je dan zelden een top 3 tijd meer. Als ik een top 3 tijd ergens rijdt, dan heeft iemand recent een nieuw segment aangemaakt of is het een segment dat ik toevallig niet vaak heb gereden. Ik heb pas eens een standaard rondje de andere kant op gereden (deed ik zo goed als nooit). Het geval is ook meteen een regen aan persoonlijke top 3 tijdens op veel van de segmenten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 20 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst 20 augustus 2021 Ik fiets vrij veel met mijn vrouw en dochter op de stadsfiets. Dan zet ik strava aan. Als ik dan later eens met de racefiets die segmenten fiets dan voel je me direct de koning. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 Op 18-8-2021 om 15:33 zei PJHoutman: oh joh ik lees dit nu pas. Nog van toepassing? Ik ben mogelijk nog wel geïnteresseerd. Al heb ik geen flauw idee wat bijv de afmetingen zouden moeten zijn van mijn fiets Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 51 minuten geleden zei MisterX: Je moet er al een keer gefietst hebben, anders krijg je geen medailles. Medailles worden pas uitgedeeld bij een tweede tocht over een segment. Ik ben wel eens in een totaal andere omgeving wezen fietsen en dan heb je dus geen enkele medaille op de segmenten. Tenzij je natuurlijk in hetzelfde rondje twee keer over hetzelfde segment gaat. Ik merk trouwens moment het tegenovergestelde: Ik haal bijna nooit meer persoonlijke top 3 tijdens, omdat ik al jaren Strava gebruik. De meeste segmenten heb ik dan al tientallen keren gefietst. In een gemiddeld rondje rijdt je dan zelden een top 3 tijd meer. Als ik een top 3 tijd ergens rijdt, dan heeft iemand recent een nieuw segment aangemaakt of is het een segment dat ik toevallig niet vaak heb gereden. Ik heb pas eens een standaard rondje de andere kant op gereden (deed ik zo goed als nooit). Het geval is ook meteen een regen aan persoonlijke top 3 tijdens op veel van de segmenten. Oh joh echt. Nou in dat geval is het puur omdat ons gemiddelde gisteren 2km hoger lag dan vorige week Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 Op 18-8-2021 om 16:37 zei NicoHaak: Foto mag je altijd posten Ik overweeg om een nieuwe shimano groep op mijn fiets te zetten. Heb echt een heel basic set. Bianchi fiets koste maar 650 toen ik em een jaar of 12 terug kocht. Daarom wil ik nu wel eens een wat betere groep. Vd week maar eens polsen wat het kost om dat te vervangen op mijn huidige fiets. Verder vind ik het zelf een mooie fiets en heb al wat dingen aangepast. Dus liever de huidige fiets ombouwen, dan een nieuwe fiets en dan daar nog extra's aan kwijt te moeten. 105 shimano groep erop zetten Gert. Beter doorontwikkelt dan de ultegra groep. Uitstekend voor in Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 20 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst 20 augustus 2021 42 minuten geleden zei Dansmeister: 105 shimano groep erop zetten Gert. Beter doorontwikkelt dan de ultegra groep. Uitstekend voor in Nederland. Ja twijfel tussen de Tiagra en de 105 Dansie. Volgens mij zit daar nog behoorlijke prijsverschil tussen. Ga binnenkort maar eens informeren bij de Bianchi fietswinkel om de hoek en neem je advies in mijn achterhoofd tnx. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 47 minuten geleden zei NicoHaak: Ja twijfel tussen de Tiagra en de 105 Dansie. Volgens mij zit daar nog behoorlijke prijsverschil tussen. Ga binnenkort maar eens informeren bij de Bianchi fietswinkel om de hoek en neem je advies in mijn achterhoofd tnx. Met 105 zit je echt goed. Dat slijt ook veel minder snel waardoor je het prijsverschil met de Tiagra (deels) terug zal verdienen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 Ik rijdt zelf ook met 105. Prima spul tot nu toe. Geen ervaring met Tiagra. Dat heeft naar mijn idee toch wat meer het imago van goedkope zooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 20 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst 20 augustus 2021 Ik fiets met een groep die 12 jaar terug de goedkoopste op de markt was wat betreft Shimano. Dus alles is al mooi. Goed om deze meningen te lezen. Ga dus naar een 105 informeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 2 uur geleden zei NicoHaak: Ja twijfel tussen de Tiagra en de 105 Dansie. Volgens mij zit daar nog behoorlijke prijsverschil tussen. Ga binnenkort maar eens informeren bij de Bianchi fietswinkel om de hoek en neem je advies in mijn achterhoofd tnx. Tiagra is zonde van je geld vriendje. Daar heb je zelfs last van als je een viaduct op fietst. Of je wil de nieuwe Kenny van Hummel zijn, uiteraard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 4 uur geleden zei E2E: Mooi man, langs m'n voetbalcluppie en Meijendel terug, heerlijk rondje dit, wel veel stoplichten in het begin / eind denk ik? Valt wel mee eigenlijk. Eerste stuk is richting Scheveningen en daar weten we het precies zo te doen dat we eigenlijk zoveel mogelijk stoplichten vermijden. Alleen 1tje op de Gevers Deynootweg (kort na de boulevard en die is wel echt ruk). Daarna valt het wel mee, misschien 2 of 3 in totaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 Voor degene die langere rondjes fietsen: Hoe pakken jullie dat aan qua drinken en voeding? Ik heb vooral het idee dat ik heel snel zonder drinken kom te staan. Na zo'n 2-2,5 uur zijn de bidons toch echt wel leeg bij mij. Een rit van 100+ km red ik echt niet in die tijd. Mocht je mee doen aan een grote toertocht, dan zullen er ondertussen vast en zeker wat tappunten staan ofzo. Maar dat voordeel heb je niet als je gewoon op eigen houtje een route aan het rijden bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 8 minuten geleden zei MisterX: Voor degene die langere rondjes fietsen: Hoe pakken jullie dat aan qua drinken en voeding? Ik heb vooral het idee dat ik heel snel zonder drinken kom te staan. Na zo'n 2-2,5 uur zijn de bidons toch echt wel leeg bij mij. Een rit van 100+ km red ik echt niet in die tijd. Mocht je mee doen aan een grote toertocht, dan zullen er ondertussen vast en zeker wat tappunten staan ofzo. Maar dat voordeel heb je niet als je gewoon op eigen houtje een route aan het rijden bent. Je kunt grotere bidons meenemen of ergens stoppen om wat extra drinken te kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 Zojuist zei FlyD: Je kunt grotere bidons meenemen of ergens stoppen om wat extra drinken te kopen. Ik heb al bidons van 850 ml. Veel groter krijg je ze volgens mij niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 2 minuten geleden zei E2E: in Frankrijk met dertig graden een tocht van 80 kilometer gemaakt. Twee bidons mee en een fles. Was op na 60 km .. toen bij een lief vrouwtje in een klein dorp waar ik doorkwam alles bijgevuld Lekker Frans kraanwatertje ja? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 Het gaat dan gewoon gebeuren hoor. Komende maand met 2 collega's de Cauberg omhoog. Nog ff de ketting schoonmaken en insmeren. Hoop voor de tijd nog ff wat kilometers te gaan maken. Strava is wel leuke app voor dat. Volgend jaar met minimaal 4 a 5 collega's Limburgs mooiste op de mountainbike en gaan voor de 75 km Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 20 augustus 2021 Share Geplaatst 20 augustus 2021 2 uur geleden zei MisterX: Voor degene die langere rondjes fietsen: Hoe pakken jullie dat aan qua drinken en voeding? Ik heb vooral het idee dat ik heel snel zonder drinken kom te staan. Na zo'n 2-2,5 uur zijn de bidons toch echt wel leeg bij mij. Een rit van 100+ km red ik echt niet in die tijd. Mocht je mee doen aan een grote toertocht, dan zullen er ondertussen vast en zeker wat tappunten staan ofzo. Maar dat voordeel heb je niet als je gewoon op eigen houtje een route aan het rijden bent. Goh, dan drink je wel veel. Ik had voor mezelf de 'regel' dat ik exact om de 10 minuten wat dronk, ook als ik geen dorst had. Meestal redde ik het wel. Tijdens de langere tochten (dus idd de 100+) stopte ik doorgaans bij een tankstation, die hebben vaak een watertap. Even bijvullen en weer gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 21 augustus 2021 Share Geplaatst 21 augustus 2021 Ik kan zuipen als de beste Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 21 augustus 2021 Share Geplaatst 21 augustus 2021 Er is ook een kaart waar je kunt zien waar je gratis water kunt tappen. Ik heb een paar punten rond mijn normale rondjes in m'n Google Maps gezet voor het geval dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 21 augustus 2021 Share Geplaatst 21 augustus 2021 4 uur geleden zei Abe: Er is ook een kaart waar je kunt zien waar je gratis water kunt tappen. Ik heb een paar punten rond mijn normale rondjes in m'n Google Maps gezet voor het geval dat. Ik had deze ondertussen ook gevonden. Ik vermoed wel dat ze niet bedacht zijn voor wielrenners. Ik heb een aantal locaties hier in de buurt gekeken, maar de plekken liggen totaal niet op logische plekken voor wielrenners. Ik zie ze meer midden in het centrum, in parken, etc. Plekken die je als fiets het liefst wilt mijden of zelfs onbereikbaar zijn (tenzij je op je mooie klikpedalen een stuk gaat lopen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 augustus 2021 Share Geplaatst 21 augustus 2021 Voor het eerst sinds lange tijd weer op de fiets Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten