Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Foto mag je altijd posten :)

Ik overweeg om een nieuwe shimano groep op mijn fiets te zetten. Heb echt een heel basic set. Bianchi fiets koste maar 650 toen ik em een jaar of 12 terug kocht. Daarom wil ik nu wel eens een wat betere groep. Vd week maar eens polsen wat het kost om dat te vervangen op mijn huidige fiets. Verder vind ik het zelf een mooie fiets en heb al wat dingen aangepast. Dus liever de huidige fiets ombouwen, dan een nieuwe fiets en dan daar nog extra's aan kwijt te moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet er al een keer gefietst hebben, anders krijg je geen medailles. Medailles worden pas uitgedeeld bij een tweede tocht over een segment. Ik ben wel eens in een totaal andere omgeving wezen fietsen en dan heb je dus geen enkele medaille op de segmenten. Tenzij je natuurlijk in hetzelfde rondje twee keer over hetzelfde segment gaat.

Ik merk trouwens moment het tegenovergestelde: Ik haal bijna nooit meer persoonlijke top 3 tijdens, omdat ik al jaren Strava gebruik. De meeste segmenten heb ik dan al tientallen keren gefietst. In een gemiddeld rondje rijdt je dan zelden een top 3 tijd meer.

Als ik een top 3 tijd ergens rijdt, dan heeft iemand recent een nieuw segment aangemaakt of is het een segment dat ik toevallig niet vaak heb gereden. Ik heb pas eens een standaard rondje de andere kant op gereden (deed ik zo goed als nooit). Het geval is ook meteen een regen aan persoonlijke top 3 tijdens op veel van de segmenten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei MisterX:

Je moet er al een keer gefietst hebben, anders krijg je geen medailles. Medailles worden pas uitgedeeld bij een tweede tocht over een segment. Ik ben wel eens in een totaal andere omgeving wezen fietsen en dan heb je dus geen enkele medaille op de segmenten. Tenzij je natuurlijk in hetzelfde rondje twee keer over hetzelfde segment gaat.

Ik merk trouwens moment het tegenovergestelde: Ik haal bijna nooit meer persoonlijke top 3 tijdens, omdat ik al jaren Strava gebruik. De meeste segmenten heb ik dan al tientallen keren gefietst. In een gemiddeld rondje rijdt je dan zelden een top 3 tijd meer.

Als ik een top 3 tijd ergens rijdt, dan heeft iemand recent een nieuw segment aangemaakt of is het een segment dat ik toevallig niet vaak heb gereden. Ik heb pas eens een standaard rondje de andere kant op gereden (deed ik zo goed als nooit). Het geval is ook meteen een regen aan persoonlijke top 3 tijdens op veel van de segmenten. 

Oh joh echt. Nou in dat geval is het puur omdat ons gemiddelde gisteren 2km hoger lag dan vorige week :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-8-2021 om 16:37 zei NicoHaak:

Foto mag je altijd posten :)

Ik overweeg om een nieuwe shimano groep op mijn fiets te zetten. Heb echt een heel basic set. Bianchi fiets koste maar 650 toen ik em een jaar of 12 terug kocht. Daarom wil ik nu wel eens een wat betere groep. Vd week maar eens polsen wat het kost om dat te vervangen op mijn huidige fiets. Verder vind ik het zelf een mooie fiets en heb al wat dingen aangepast. Dus liever de huidige fiets ombouwen, dan een nieuwe fiets en dan daar nog extra's aan kwijt te moeten.

105 shimano groep erop zetten Gert. Beter doorontwikkelt dan de ultegra groep. Uitstekend voor in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Dansmeister:

105 shimano groep erop zetten Gert. Beter doorontwikkelt dan de ultegra groep. Uitstekend voor in Nederland.

Ja twijfel tussen de Tiagra en de 105 Dansie. Volgens mij zit daar nog behoorlijke prijsverschil tussen. Ga binnenkort maar eens informeren bij de Bianchi fietswinkel om de hoek en neem je advies in mijn achterhoofd tnx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei NicoHaak:

Ja twijfel tussen de Tiagra en de 105 Dansie. Volgens mij zit daar nog behoorlijke prijsverschil tussen. Ga binnenkort maar eens informeren bij de Bianchi fietswinkel om de hoek en neem je advies in mijn achterhoofd tnx.

Met 105 zit je echt goed. Dat slijt ook veel minder snel waardoor je het prijsverschil met de Tiagra (deels) terug zal verdienen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei NicoHaak:

Tiagra is zonde van je geld vriendje. Daar heb je zelfs last van als je een viaduct op fietst. Of je wil de nieuwe Kenny van Hummel zijn, uiteraard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei E2E:

Mooi man, langs m'n voetbalcluppie en Meijendel terug, heerlijk rondje dit, wel veel stoplichten in het begin / eind denk ik?

Valt wel mee eigenlijk. Eerste stuk is richting Scheveningen en daar weten we het precies zo te doen dat we eigenlijk zoveel mogelijk stoplichten vermijden. Alleen 1tje op de Gevers Deynootweg (kort na de boulevard en die is wel echt ruk). Daarna valt het wel mee, misschien 2 of 3 in totaal. :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor degene die langere rondjes fietsen: Hoe pakken jullie dat aan qua drinken en voeding? Ik heb vooral het idee dat ik heel snel zonder drinken kom te staan. Na zo'n 2-2,5 uur zijn de bidons toch echt wel leeg bij mij. Een rit van 100+ km red ik echt niet in die tijd. Mocht je mee doen aan een grote toertocht, dan zullen er ondertussen vast en zeker wat tappunten staan ofzo. Maar dat voordeel heb je niet als je gewoon op eigen houtje een route aan het rijden bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei MisterX:

Voor degene die langere rondjes fietsen: Hoe pakken jullie dat aan qua drinken en voeding? Ik heb vooral het idee dat ik heel snel zonder drinken kom te staan. Na zo'n 2-2,5 uur zijn de bidons toch echt wel leeg bij mij. Een rit van 100+ km red ik echt niet in die tijd. Mocht je mee doen aan een grote toertocht, dan zullen er ondertussen vast en zeker wat tappunten staan ofzo. Maar dat voordeel heb je niet als je gewoon op eigen houtje een route aan het rijden bent.

Je kunt grotere bidons meenemen of ergens stoppen om wat extra drinken te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat dan gewoon gebeuren hoor. Komende maand met 2 collega's de Cauberg omhoog. Nog ff de ketting schoonmaken en insmeren. Hoop voor de tijd nog ff wat kilometers te gaan maken. Strava is wel leuke app voor dat. Volgend jaar met minimaal 4 a 5 collega's Limburgs mooiste op de mountainbike en gaan voor de 75 km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MisterX:

Goh, dan drink je wel veel. Ik had voor mezelf de 'regel' dat ik exact om de 10 minuten wat dronk, ook als ik geen dorst had. Meestal redde ik het wel. Tijdens de langere tochten (dus idd de 100+) stopte ik doorgaans bij een tankstation, die hebben vaak een watertap. Even bijvullen en weer gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Abe:

Er is ook een kaart waar je kunt zien waar je gratis water kunt tappen. Ik heb een paar punten rond mijn normale rondjes in m'n Google Maps gezet voor het geval dat.

Ik had deze ondertussen ook gevonden. Ik vermoed wel dat ze niet bedacht zijn voor wielrenners. Ik heb een aantal locaties hier in de buurt gekeken, maar de plekken liggen totaal niet op logische plekken voor wielrenners. Ik zie ze meer midden in het centrum, in parken, etc. Plekken die je als fiets het liefst wilt mijden of zelfs onbereikbaar zijn (tenzij je op je mooie klikpedalen een stuk gaat lopen). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites